AZ neemt definitief afscheid van routinier en aanvaller: geen nieuw contract

AZ neemt definitief afscheid van routinier en aanvaller: geen nieuw contract

donderdag 17 mei 2018 om 12:05

Gino Coutinho en Levi Garcia hebben hun laatste wedstrijd voor AZ gespeeld. De Alkmaarders bevestigen donderdag dat het duo deze zomer vertrekt.

Het aflopende contract van Coutinho en Garcia wordt niet verlengd. Coutinho (35) kwam in 2015 naar AZ en fungeerde als reservekeeper, eerst achter Sergio Rochet en dit seizoen achter Marco Bizot. Garcia (20) speelde sinds het najaar van 2015 voor AZ. Sinds januari kwam hij op huurbasis uit voor Excelsior.

"Ik heb het naar mijn zin gehad bij AZ. Ik wil de technische staf en ploeggenoten bedanken. Ze hebben mij vanaf dag één in de armen gesloten. Ik wens iedereen het allerbeste", schrijft Garcia op Instagram. Het is nog niet bekend waar Garcia en Coutinho hun carrière vervolgen.

AZ neemt deze zomer ook afscheid van huurlingen Marko Vejinovic (Feyenoord) en Ricardo van Rhijn (Club Brugge). Joris van Overeem werd verkocht aan FC Utrecht.

Plaats een reactie

#KeizerIn +4671
donderdag 17 mei 2018 om 12:08
Heb AZ niet altijd gevolg keek alleen de wedstrijden, maar die García speelde vorig seizoen best veel. Wat is daar mee gebeurt?
Vind ik leuk
Bossie020 +3233
donderdag 17 mei 2018 om 12:09
Gewogen en te licht bevonden.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:43
Denk het ook jammer, maar ook voor az geldt doorselecteren
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:11
Komt ( nog) tekort voor dit niveau. Heeft buiten dat hij zeer snel is amper wat laten zien.


Weet iemand toevallig wat Utrecht betaald heeft voor van Overeem ?
Vind ik leuk
kaazelien +1712
donderdag 17 mei 2018 om 12:15
Hij wilde zichzelf ook graag in de etalage zetten waardoor hij te vaak voor eigen s6 ging.Dat werd hem niet in dank afgenomen.Plus wat Bossie zegt.
Vind ik leuk
5697956 +2811
donderdag 17 mei 2018 om 12:21
Dus dattie.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:18
Reorganisatie bij AZ.
Uit het basis elftal zullen er ook nog wel vertrekken.
Weer een club met volgend seizoen een bijna half nieuw elftal.
Bijna bij alle eredivisie clubs dit seizoen.
Vind ik leuk
5697956 +2811
donderdag 17 mei 2018 om 12:21
Hij wilde dingen altijd te mooi doen wat hem de kop heeft gekost. Nu komt hij uit voor het armzalige Excelsior.
Vind ik leuk
Gustavo +2771
donderdag 17 mei 2018 om 13:15
Bij Excelsior had hij ook geen basisplaats. Kan snel gaan..
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:22
Inderdaad, vond hem bij AZ zowel Excelsior dreigend snap niet dat ze hem zo makkelijk van de hand doen.
Vind ik leuk
Old Star +6363
donderdag 17 mei 2018 om 12:53
Echt te licht. Gevalletje Dabney dos Santos.
Leuke voetballer maar net niet.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:59
Ik vind Garcia 3 klasses beter dan Dos Santos. Als Garcia zich doorontwikkeld kan die binnen een jaar in de basis komen. Ik denk dat hij nog wel gaat verrassen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:09
dat zijn nou leuke spelers voor een Fortuna of een de Graafschap/Almere
of mischien wel een Emmen
Vind ik leuk
Koeroe +8032
donderdag 17 mei 2018 om 12:16
Bij Excelsior waren ze geloof ik ook wel van m gecharmeerd
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:19
Of clubs die net onder AZ zijn geeindigd zoals Feyenoord enzo. ;
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:22
lekker bezig hahaha
Vind ik leuk
koppig +396
donderdag 17 mei 2018 om 12:35
feyenoord zou wel eens kunnen die willen alles gratis
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:44
Dat denk ik ook, mistaat niet bij Feyenoord en alle subtoppers
Vind ik leuk
Jesmaj +293
donderdag 17 mei 2018 om 12:11
De Graafschap beide spelers binnen hengelen voor volgend seizoen Eredivisie!
Vind ik leuk
Stinoo +137
donderdag 17 mei 2018 om 12:22
Er is nog prima wat te lozen bij AZ. Ze kunnen van Eijden, Bel Hassani, Van der Linden, Dos Santos en Olij ook wel bij het grof vuil zetten. En op Rienstra, Weghorst en Alireza zal ook wel gecasht worden
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:23
Sparta sla je slag zou ik zeggen, Coutinho een ervaren en goede keeper en Garcia een gevaarlijke buitenspeler voor onderkant Eredivisie, bovenkant Jupiler.
Vind ik leuk
mike.az +433
donderdag 17 mei 2018 om 12:24
Dit lijstje is indd nog veel langer. Goed dat er eindelijk eens flink doorgeselecteerd wordt. Voor iedereen beter
Vind ik leuk
kaazelien +1712
donderdag 17 mei 2018 om 12:50
Precies.Nu Brom nog wisselen voor ten Cate.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:49
Ten Cate?? Hou op hoor.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 16:15
Kaazelien heeft een aparte fysie hahah
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 14:01
al eens bij de dokter geweest kaazelien?
ten Cat e hoe kom je erop?
Vind ik leuk
De Hout +1149
donderdag 17 mei 2018 om 12:24
Prima zaak. Voor iedereen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:26
Reactie verwijderd door vp.
Vind ik leuk
DuWijk +283
donderdag 17 mei 2018 om 12:26
Toen dat García kwam had ik echt idee dat het een revelatie kon worden in de aanval. Toch zie je dat je er naast kan zitten.

Gebeurd met niet vaak, maar linksbuitens heb ik het vaker aangezien ik ook dacht dat Viktor Fischer een grote zou worden.
Vind ik leuk
Hattrick +10405
donderdag 17 mei 2018 om 12:26
Voegen beide niets toe, logisch besluit dus.
Vind ik leuk
pos +7292
donderdag 17 mei 2018 om 12:30
Ben benieuwd of AZ ook daadwerkelijk niet verder gaat met Vejinovic zoals hier staat vermeld. Ik denk persoonlijk dat hij zich met het huidige middenveld niet in de basis gaat spelen en dat AZ hem een te dure bankzitter vindt. Zou het wel logisch vinden ook gezien zijn blessure.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:34
Bij Feyenoord hoeft hij ook niet aan te komen pappen hoor drukke bezetting komend seizoen op het middenveld.
Vind ik leuk
koppig +396
donderdag 17 mei 2018 om 12:38
prima speler voor Utrecht zeker niet slecht
Vind ik leuk
pos +7292
donderdag 17 mei 2018 om 13:09
Zijn contract loopt ook af denk ?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 15:07
Ja volgens mij dat ook nog eens ja zullen we ook met verlies verkopen of gratis de deur uit .
Vind ik leuk
Breda83 +1068
donderdag 17 mei 2018 om 12:32
Garcia leuke speler voor NAC. Heeft onder van der Gaag bij Excelsior volgens mij elke wedstrijd wel gespeeld, en laat hij nu net de trainer bij NAC zijn....en NAC zoekt nog buitenspelers. Dus waarom niet?!
Vind ik leuk
Gustavo +2771
donderdag 17 mei 2018 om 13:17
Had geen basisplaats.
Vind ik leuk
Breda83 +1068
donderdag 17 mei 2018 om 13:40
Klopt, maar wel 15 wedstrijden of gedeeltes ervan gespeelt. Gemiddeld 43 minuten per wedstrijd als je alles bij elkaar optelt.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:32
Rienstra is een toppertje !
Vind ik leuk
Maxidi +3301
donderdag 17 mei 2018 om 13:22
Sparta sla je slag...
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:27
Dit soort jongens gaat AZ niet missen. Met een goede jeugdopleiding is het niet nodig om doorsnee spelers zoals García van de andere kant van de wereld op te halen.

Rest de vraagt wat er met jongens als bel Hassani, dos Santos en Friday gaat gebeuren
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

AZ neemt definitief afscheid van routinier en aanvaller: geen nieuw contract