AZ neemt definitief afscheid van routinier en aanvaller: geen nieuw contract

    AZ neemt definitief afscheid van routinier en aanvaller: geen nieuw contract

    donderdag 17 mei 2018 om 12:05

    Gino Coutinho en Levi Garcia hebben hun laatste wedstrijd voor AZ gespeeld. De Alkmaarders bevestigen donderdag dat het duo deze zomer vertrekt.

    Het aflopende contract van Coutinho en Garcia wordt niet verlengd. Coutinho (35) kwam in 2015 naar AZ en fungeerde als reservekeeper, eerst achter Sergio Rochet en dit seizoen achter Marco Bizot. Garcia (20) speelde sinds het najaar van 2015 voor AZ. Sinds januari kwam hij op huurbasis uit voor Excelsior.

    "Ik heb het naar mijn zin gehad bij AZ. Ik wil de technische staf en ploeggenoten bedanken. Ze hebben mij vanaf dag één in de armen gesloten. Ik wens iedereen het allerbeste", schrijft Garcia op Instagram. Het is nog niet bekend waar Garcia en Coutinho hun carrière vervolgen.

    AZ neemt deze zomer ook afscheid van huurlingen Marko Vejinovic (Feyenoord) en Ricardo van Rhijn (Club Brugge). Joris van Overeem werd verkocht aan FC Utrecht.

    Plaats een reactie

    Kramertje +823
    donderdag 17 mei 2018 om 12:09
    dat zijn nou leuke spelers voor een Fortuna of een de Graafschap/Almere
    of mischien wel een Emmen
    Vind ik leuk
    Koeroe +11201
    donderdag 17 mei 2018 om 12:16
    Bij Excelsior waren ze geloof ik ook wel van m gecharmeerd
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:19
    Of clubs die net onder AZ zijn geeindigd zoals Feyenoord enzo. ;
    Vind ik leuk
    Kramertje +823
    donderdag 17 mei 2018 om 12:22
    lekker bezig hahaha
    Vind ik leuk
    koppig +489
    donderdag 17 mei 2018 om 12:35
    feyenoord zou wel eens kunnen die willen alles gratis
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:44
    Dat denk ik ook, mistaat niet bij Feyenoord en alle subtoppers
    Vind ik leuk
    Jesmaj +338
    donderdag 17 mei 2018 om 12:11
    De Graafschap beide spelers binnen hengelen voor volgend seizoen Eredivisie!
    Vind ik leuk
    Stinoo +648
    donderdag 17 mei 2018 om 12:22
    Er is nog prima wat te lozen bij AZ. Ze kunnen van Eijden, Bel Hassani, Van der Linden, Dos Santos en Olij ook wel bij het grof vuil zetten. En op Rienstra, Weghorst en Alireza zal ook wel gecasht worden
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1334
    donderdag 17 mei 2018 om 12:23
    Sparta sla je slag zou ik zeggen, Coutinho een ervaren en goede keeper en Garcia een gevaarlijke buitenspeler voor onderkant Eredivisie, bovenkant Jupiler.
    Vind ik leuk
    mike.az +599
    donderdag 17 mei 2018 om 12:24
    Dit lijstje is indd nog veel langer. Goed dat er eindelijk eens flink doorgeselecteerd wordt. Voor iedereen beter
    Vind ik leuk
    De Hout +1573
    donderdag 17 mei 2018 om 12:24
    Prima zaak. Voor iedereen.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:26
    Reactie verwijderd door vp.
    Vind ik leuk
    DuWijk +299
    donderdag 17 mei 2018 om 12:26
    Toen dat García kwam had ik echt idee dat het een revelatie kon worden in de aanval. Toch zie je dat je er naast kan zitten.

    Gebeurd met niet vaak, maar linksbuitens heb ik het vaker aangezien ik ook dacht dat Viktor Fischer een grote zou worden.
    Vind ik leuk
    pos +8281
    donderdag 17 mei 2018 om 12:30
    Ben benieuwd of AZ ook daadwerkelijk niet verder gaat met Vejinovic zoals hier staat vermeld. Ik denk persoonlijk dat hij zich met het huidige middenveld niet in de basis gaat spelen en dat AZ hem een te dure bankzitter vindt. Zou het wel logisch vinden ook gezien zijn blessure.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8827
    donderdag 17 mei 2018 om 12:34
    Bij Feyenoord hoeft hij ook niet aan te komen pappen hoor drukke bezetting komend seizoen op het middenveld.
    Vind ik leuk
    koppig +489
    donderdag 17 mei 2018 om 12:38
    prima speler voor Utrecht zeker niet slecht
    Vind ik leuk
    pos +8281
    donderdag 17 mei 2018 om 13:09
    Zijn contract loopt ook af denk ?
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8827
    donderdag 17 mei 2018 om 15:07
    Ja volgens mij dat ook nog eens ja zullen we ook met verlies verkopen of gratis de deur uit .
    Vind ik leuk
    Breda83 +2069
    donderdag 17 mei 2018 om 12:32
    Garcia leuke speler voor NAC. Heeft onder van der Gaag bij Excelsior volgens mij elke wedstrijd wel gespeeld, en laat hij nu net de trainer bij NAC zijn....en NAC zoekt nog buitenspelers. Dus waarom niet?!
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +153
    donderdag 17 mei 2018 om 12:32
    Rienstra is een toppertje !
    Vind ik leuk
    Maxidi +3704
    donderdag 17 mei 2018 om 13:22
    Sparta sla je slag...
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3777
    donderdag 17 mei 2018 om 17:27
    Dit soort jongens gaat AZ niet missen. Met een goede jeugdopleiding is het niet nodig om doorsnee spelers zoals García van de andere kant van de wereld op te halen.

    Rest de vraagt wat er met jongens als bel Hassani, dos Santos en Friday gaat gebeuren
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    AZ neemt definitief afscheid van routinier en aanvaller: geen nieuw contract