Buffon heeft 'extreem veel spijt' van 'aanval': Dan zou ik hem een knuffel geven

Buffon heeft 'extreem veel spijt' van 'aanval': "Dan zou ik hem een knuffel geven"

donderdag 17 mei 2018 om 15:00

Gianluigi Buffon heeft veel spijt van zijn harde uitlatingen na de Champions League-uitschakeling van Juventus. De Italiaanse doelman fileerde scheidsrechter Michael Oliver, nadat hij er in de slotfase van het kwartfinale-duel met Real Madrid in Buffons ogen een potje van maakte.

Oliver besloot destijds Real Madrid een immens belangrijke penalty toe te kennen, waarna Buffon uit zijn slof schoot. De Juventus-goalie, die na dit seizoen vertrekt uit Turijn, kreeg voor zijn reactie ook nog een rode kaart. Na afloop was Buffon nog altijd furieus en zei onder meer: "Als je niet het karakter hebt om een wedstrijd als deze te fluiten, kun je beter met je vrouw en kinderen op de tribune gaan zitten met een Sprite en zakje chips."

Nu komt de voormalig Italiaans international terug op die uitspraken. "Een paar dagen later realiseerde ik mij dat ik over de schreef ben gegaan, het was overduidelijk. Ik heb er extreem veel spijt van, ook omdat ik 23 jaar Champions League nooit een rode kaart heb gekregen of ben geschorst", zegt Buffon op een persconferentie.

"De dagen erna kreeg ik spijt van mijn 'aanval' op de scheidsrechter. Hij is ook maar een mens en bovendien heeft hij een zeer moeilijke baan. Als ik hem twee dagen later weer had gezien, had ik Oliver een knuffel gegeven en mijn excuses aangeboden. Maar ik zou ook zeggen dat hij misschien iets milder had moeten zijn voor ons. Niets meer en niets minder", aldus Buffon. 

Lees ook: Einde van een tijdperk: levende legende Buffon kondigt afscheid aan bij Juventus

Plaats een reactie

Aal +18386
donderdag 17 mei 2018 om 15:07
Het was ook oliedom..... smet op je afscheid..
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 15:14
Een moment opname in het heetst van de strijd.
Maar ja beheersing is natuurlijk wel iets dat je onder controle moet houden.
Geloof niet dat er velen Buffon iets verwijten.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 15:18
Het was gewoon ouderdom
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 15:26
Een soort Zidaan actie, die deed zelfs nog een stapje verder. Even een kopstoot geven in je laatste wedstrijd. Of iets in die richting.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 16:18
Klopt ja. Wie weet wat Frankrijk had bereikt als hij er niet af was gestuurd. Het was trouwens niet echt een kopstoot tegen iemands hoofd. Eerder een heel vreemde, recht in iemands maag.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:15
Ja inderdaad het was wat lager.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 16:07
Niet mee eens. Voorbeeldige prof. Maar ook hij heeft emotie en dat mag er best eens uitkomen..
Vind ik leuk
mcmodd +18777
donderdag 17 mei 2018 om 16:46
Die emotie kan er ook wel op een andere manier uitkomen. Hij dupeert zijn ploeg in de laatste wedstrijd, dat is vooral voor hemzelf zonde. Ja, dan ga je nadenken en krijg je spijt. Als ik hem was belegde ik een persconferentie en nodigde dan ook die scheidsrechter uit, om publiekelijk zijn excuus voor allerlei camera's en microfoons te maken.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 16:14
Onzin die emotie was toch mooi om te zien ....zolang hij hm niet duwt of slaat
Vind ik leuk
Dorpsgek +1164
donderdag 17 mei 2018 om 15:07
Spijt is voor de domme. Geen spijt hebben.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 15:11
Je doet je naam eer aan.
Vind ik leuk
Dorpsgek +1164
donderdag 17 mei 2018 om 15:19
Verzin is wat nieuws..
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:51
Je hebt een goede naam gekozen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:00
Jij ook STINKNEUS
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 15:12
Dan hebben we geen geweten meer wat het goede en foute is. Nou liever spijt betuigen en doorgaan dan blijven hangen en ermee worstelen met spijtgevoelens.
Vind ik leuk
Dorpsgek +1164
donderdag 17 mei 2018 om 15:20
Gewoon achter je acties blijven staan, of volgende keer het op een andere manier doen. Spijt betuigen vind ik een groot iets.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 16:08
Dom gelul.
Vind ik leuk
Antonio_4 +1234
donderdag 17 mei 2018 om 15:17
Ik kies dan toch voor zelfreflectie. Beter worden door af en toe in de spiegel te kijken.
Vind ik leuk
Laliga +1456
donderdag 17 mei 2018 om 15:10
Doet niks af aan zijn geweldige carriere , dit soort dingen zijn allang vergeten . Genote van de passie van deze hele grote meneer! Iemand die altijd met heel zijn hart voor juve en italie heeft gespeeld. Niks dan respect
Vind ik leuk
Vamos7 +879
donderdag 17 mei 2018 om 15:12
Waar zijn de Buffon aanbidders? Zelfs Buffon keurt zijn acties fout waar aanbidders van hem hier op VP zijn daden goedpraten.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 15:15
Hier
Vind ik leuk
Dorpsgek +1164
donderdag 17 mei 2018 om 15:18
Je doet net alsof hij iemand vermoord heeft.. valt allemaal wel mee hoor. Passie is 1 van de mooiste dingen in het voetbal.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 15:18
Het is niet zozeer het feit dat mensen zijn daden goedspreken, maar meer de actie van de scheidsrechter afkeuren. De actie op zich is niet goed te praten, maar wel voor te stellen. Scheids gaf natuurlijk een belachelijke penalty. Maar daar zul jij als Real-supporter wel anders over denken.
Vind ik leuk
Bergwag +590
donderdag 17 mei 2018 om 15:42
Maar t was toch ook gewoon een penal....
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 15:50
No era penal!
Vind ik leuk
Bergwag +590
vrijdag 18 mei 2018 om 12:15
Haha nog steeds niet?
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 12:39
Ik ga dinsdag op vakantie naar Mexico en ben oprecht benieuwd of ze het ons al vergeven hebben haha
Vind ik leuk
Bergwag +590
vrijdag 18 mei 2018 om 14:51
hahaha, Oranje shirtje dragen met Robben erop!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 16:07
De rooie prent van buffon vond ik onzin, maar de penalty was overduidelijk. alleen als je een penalty op het scherm ziet zijn er altijd mensen die de situatie niet belangrijk vinden, maar de club/het land kiezen die ze willen dat wint om te beoordelen of de penalty 'terecht' is of niet.
Vind ik leuk
Bergwag +590
vrijdag 18 mei 2018 om 12:18
100% met je eens. Buffon die penal ook niet gepakt trouwens. Tja daar moeten we dan maar doorheenprikken al is dat op VP af en toe nogal moeilijk vind je niet?
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 14:25
Zo weet ik ook al. Had PSV zo'n strafschop claimt een 'de liefhebber' dat we de scheids omkochten eveneensn een gros ajacieden. Kreeg Ajax er zo een was ineens 80% van de PSV'ers overtuigd dat het een schwalbe was en scoort twente uit die pingel dan heeft de KNVB (die ze alleen maar probeerden te naaien) ineens een vriendjespoitieksamenwerking met de Tukkers

Niet serieus nemen.. soms is het te duidelijk en zouden ook zij moeten toegeven
Vind ik leuk
Bergwag +590
vrijdag 18 mei 2018 om 14:50
Precies, proberen met die gasten in discussie te gaan werkt toch niet! Alhoewel ik mezelf er ook wel op betrap dat ik een dag later toch anders kan denken over een penal die wel of niet gegeven wordt haha!
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 18:36
Altijd, maar zeker een dag na de pot moet het beeld 100% eerlijk zijn geworden. Zo niet dan is er gewoon iets mis met het persoon. Dan wílt hhij het niet zin ipv dat hij het niet doet
Vind ik leuk
soplul +1830
donderdag 17 mei 2018 om 15:19
Misschien komen die wel als jij je real brilletje eens gaat afzetten en leert om normaal te reageren?

Dat hij spijt heeft van zijn actie heeft niks te maken met het feit dat oliver een ezel is om alle aandacht van die wedstrijd naar zichzelf te trekken.
Vind ik leuk
Skkky50 +1021
donderdag 17 mei 2018 om 15:30
Volgens mij zou jij schwalbe's van je lieveling Ronaldo nog goed praten.
Vind ik leuk
Vamos7 +879
donderdag 17 mei 2018 om 15:43
Gelieve ontopic: blijven.
Vind ik leuk
Skkky50 +1021
donderdag 17 mei 2018 om 16:45
Wat hebben mensen hier op VoetbalPrimeur dan te maken met dit artikel?
Vind ik leuk
Vamos7 +879
donderdag 17 mei 2018 om 16:50
Omdat het over Buffon gaat slimmerik.
Vind ik leuk
Skkky50 +1021
donderdag 17 mei 2018 om 17:05
Het gaat inderdaad over Buffon, en jij begint te zeiken over: ''Och gut, al die mensen hier, die hem zo aanbidden''.
Vind ik leuk
Vamos7 +879
donderdag 17 mei 2018 om 17:11
Ja dat heeft er ook mee te maken ..
Vind ik leuk
Skkky50 +1021
donderdag 17 mei 2018 om 17:19
Mensen hier op VoetbalPrimeur hebben te maken met Buffons actie op de scheids?

Waarom moet ik dit überhaupt uitleggen aan jou? Gezien het feit dat je bij de groep Messi/Ronaldo fanboys hoort, zal er toch nooit een fatsoenlijk antwoord op tafel komen van jouw zijde.
Vind ik leuk
Vamos7 +879
donderdag 17 mei 2018 om 17:25
Ja het gaat over Buffon dus dan heeft het er wel mee te maken. Daarom haalde ik de gene erbij die gedrag van Buffon goedpraten.. VP leden hadden het over Buffon dus horen bij dit topic!
Vind ik leuk
#KeizerIn +4447
donderdag 17 mei 2018 om 16:35
Dit is 1 keer gebeurd. Die arrogante klootzak (je weet over wie ik het heb) zit elke wedstrijd te schreeuwen naar de scheids en heeft hem ook geduwd.
Vind ik leuk
Antonio_4 +1234
donderdag 17 mei 2018 om 15:22
Vooral door te zeggen dat de scheids een prullenbak in plaats van hart in zijn lichaam had ging hij gewoon niet iets te ver, maar deze zelfreflectie siert deze grootheid alleen maar meer. Het was hem al vergeven, maar nu helemaal.

Zou het heel mooi vinden als die Boca Juniors geruchten waar zijn. Die hebben zich gisteren geplaatst voor de knock-out rondes in de Libertadores. Als het in de CL niet gelukt is, dan maar de Zuid-Amerikaanse een keertje proberen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 15:44
Geweldige man dit
Vind ik leuk
Donnygo +882
donderdag 17 mei 2018 om 16:20
Waarom spijt betuigen wanneer je gelijk hebt.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 16:46
een grootheid als keeper maar zeker ook als persoonlijkheid. De voetbalwereld gaat deze man missen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:49
Onzin natuurlijk. Puur objectief gezien gbeeurd er daar helemaal niks. Gaat al liggen voordat hij uberhaupt getoucheerd word. Te licht voor een penal. Misschien is het omgekeerde waar: jij kunt niet vorbij je real brilletje kijken. Mij maakt het niks uit, ben niet voor real en niet voor juve.
Vind ik leuk
power +4219
donderdag 17 mei 2018 om 18:50