Kashia: 'Man, deze jongen is briljant. Veel talenten gezien, maar hij is de beste'

Kashia: 'Man, deze jongen is briljant. Veel talenten gezien, maar hij is de beste'

donderdag 17 mei 2018 om 16:46

Guram Kashia denkt dat Mason Mount de meest talentvolle Chelsea-huurling is die ooit heeft rondgelopen bij Vitesse. De Georgiër zag in acht seizoenen talloze talenten van de Londense club voorbij komen in Arhem.

"Man, deze jongen is briljant", zegt Kashia in De Telegraaf. "In het begin van het seizoen zag ik hem als een klein jochie bij ons op de training. Ik vond hem goed en zag dat hij een slimme speler was, maar dacht dat hij nog te jong was. Ik had nooit gedacht dat hij zo vooruit zou gaan."

"Ik heb heel goede talenten gezien, maar Mason is wel de beste", vervolgt de Vitesse-aanvoerder. "Traoré bijvoorbeeld was geweldig, maar bij hem ging het in anderhalf jaar stapje voor stapje. Wat deze jongen voor elkaar krijgt in één seizoen… Alsof hij ineens vijftig procent verbeterd is."

Mount verkeert nog in onwetendheid over zijn toekomst. "Na het seizoen ga ik met Chelsea om de tafel en hoor ik wat hun plannen zijn. Voor mij is alles nog open: nog een jaar Vitesse, terugkeren naar Chelsea om voor mijn kans te gaan of de verhuur aan een andere club. Uiteindelijk is het mijn doel om voor het eerste van Chelsea te spelen. Dat is al zo sinds ik als 6-jarige bij Chelsea kwam."

Overigens mist Mount de return tegen FC Utrecht in de finale van de play-offs om Europees voetbal. De middenvelder kreeg een gele kaart tijdens het eerste duel (3-2) en is daardoor geschorst.

Poll

Wat is de beste optie voor Mount?

(6100 stemmen)

Plaats een reactie

Aal +18379
donderdag 17 mei 2018 om 16:50
Toch leuk om te zien dat zoveel goede spelers ooit bij Vitesse hebben gespeeld!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 16:52
En zo veel geld hebben opgeleverd
Vind ik leuk
Vak-DD +10708
donderdag 17 mei 2018 om 16:56
Bony, van Ginkel, van Wolfswinkel, Nkamba, Zhang en Rashica hebben voor Vitesse begrippen toch aardig wat geld opgeleverd.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 04:59]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:01
Daarom die zwarte cijfers dit jaar DD.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:45
De zwarte cijfers komen door de tientallen miljoenen die die Rus en eerder de Gemeente erin gepompt hadden, daardoor oneerlijke verhouding, competitievervalsing met clubs die hun broek zelf willen/moeten ophouden en hun beste spelers moeten verkopen.
Dit na 20 jaar, klasse hoor!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:39
Jullie hebben boekhoorn toch?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:44
Klopt, Boekhoorn wil alleen NEC sponsoren als er gedegen beleid is, hij zei zelf ook dat hij er 15 miljoen in NEC had zitten de afgelopen 10 jaar.
Let wel, als er een speler als Cillessen of Jahanbaksh wordt verkocht, dan krijgt de geldschieter ook geld terug.
Dat klinkt wat anders dan een Rus die geen supporter is en er tig 10-tallen miljoenen in heeft zitten, vergeet ik de periode Jordania en daarvoor maar gemakshalve.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 19:45]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:55
Vergeet je gemakshalve ook dat de club Vitesse+trainingscomplex+selectie inmiddels ook weer tientallen miljoenen waard is.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:09
Selectie? vertel?
trainingscomplex ook uit de mouw van Aexander?
alles gelapt door je rus, en nu zijn jullie de lijkenpikkers,
door waar dan ook spelers die uit hun contract lopen binnen te hengelen voor goud tekengeld.
laatste strohalm?


De club Vitesse bestaat allang niet meer, alles wordt buiten Arnhem geregeld, moet ook, anders had je 10-20 jaar geleden al niet meer bestaan, truste.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:36
Blijkbaar snap je niet wat ik bedoel. Hij investeert, maar zijn investering vertegenwoordigt toch ook waarde nu!

Verder hebben we in jaren niet zo veel oud spelers in de staff gehad (zowel academy als selectie), al jaren niet zo’n goede communicatie tussen club en supporters en tussen club en pers en ga zo maar door. Jij praat je Nijmeegse maatje Derksen te veel na zonder zelf te weten hoe het zit. Daarom mijn eerdere verzoek: hou je een beetje gedeisd hier graag, van jouw soort al genoeg
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 01:20
Welke supporters? ;)
Vind ik leuk
VA1 +1027
vrijdag 18 mei 2018 om 13:05
Ik bijvoorbeeld, die je vriendinnetje kan geven wat ze echt wil. Geef haar nummer maar dan is ze weer een half jaartje tevreden en hoef jij je frustraties niet op internet te uitten... ze moet er wel een beetje goed uit zien natuurlijk en 18+
Vind ik leuk
Carl +3396
zaterdag 19 mei 2018 om 16:03
Die Russische figuranten waardoor het mooiste en sfeervolste stadion van NL altijd helemaal vol zit.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:55
Mooi gevonden: lijkenpikkers. Iets zo benoemen dat het negatief en onverstandig klinkt, terwijl er helemaal niets mis mee is. Voor een paar ton transfergeld of tekengeld een speler binnenhalen en hem twee/drie jaar later met winst verkopen is helemaal niets mis mee. Qua transfers al jaren prima beleid. Laatste strohalm hoezo? Hebben sinds de overname nog nooit veel geld voor een speler uitgegeven; is gewoon beleid
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:04
Hoe vaak hebben jullie dat vlooientheater niet verkocht voor miljoenen aan de gemeente en het weer gekocht voor 1 euro. Man let toch eens op je eigen club.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:43
Niet zo klagen jongens, jullie lijken wel een stelletje jaloerse nekkers die weer aangewezen zijn voor de Jupiler League, gewoon kijken wat Vitesse volgend seizoen doet , er zijn alweer 3 spelers bijgekomen en niet zeiken over rijke eigenaars want niemand zegt nee tegen een rijke eigenaar, beter dan degraderen of failliet gaan, oke fijne dag allemaal!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:44
Klopt niet helemaal maar laten we het maar niet hebben over dat cluppie onder de waal. Want blijkbaar vinden ze daar boekhoorn met zijn panda's, wanbeleid en ook nog eens jupiler league hoger zitten. Dan kansen op 2 x op rij europa league spelen met een jupiler biertje in mijn hand.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:52
Kijk, en daar zit hem dus de crux, buiten hopende dat Utrecht en van Seumeren, een echte eigenaar en clubman dit van een zootje malafide Arnhemmers mogen winnen.
NEC heeft ooit een 2e ronde Europaleague gehaald, onder Been, met weinig geld, geen bemoeienis van een buitenlander, zal jullie Nooit meer lukken.
Wees jij nu nog maar blij met je buitenlandse investeerders, wij zijn nog van onszelf.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:49
Ach ja als ik in een krot zou wonen en de overbuurman in een gehuurde villa zou ik ook dergelijke dingen gaan roepen. Wij voeren een significant ander beleid al sinds jaar en dag. Dat beleid is risicovoller en daardoor zijn we zoals we nu zijn en staan we waar we staan en jullie zijn zoals jullie zijn en staan waar jullie staan. Blijkbaar zouden we beide voor geen goud willen ruilen, dus wat zeur je.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 14:22
gehuurde-gesponsorde villa, zwart, en zelf niks geen huur hoeven betalen, doe mij dan maar een eerlijk krotje, uit eigen zak.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 20:13
Dat is je goed recht jongen. Maar zeur niet tegen de overbuurman!
Vind ik leuk
mitch +246
donderdag 17 mei 2018 om 20:51
ja jullie zijn jezelf echt 'n jupiler clubje en nu gauw terug je mandje in.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:53
Ah een nieuwe frusty die aan de eigen kant van de rivier niks meer heeft zich druk om te maken. Welkom knul, maar we hebben er al genoeg van jullie dus hou je een beetje op de achtergrond in de vitessefora wil je.
Vind ik leuk
SimonSays +2800
donderdag 17 mei 2018 om 18:23
Wel lekker dat je Rashica 2 keer hebt kunnen verkopen ;)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 16:55
Super veel mooiste spelers waren voor mij toch Bony Diarra Stefanovic Van Hooijdonk Westerveld te veel om op te noemen. Maar mount please blijf nog een jaartje
Vind ik leuk
Hattrick +10277
donderdag 17 mei 2018 om 16:57
Mount gaat echt niet nog een jaar naar Vitesse. Zal wel in de Premier League ergens terecht komen.

Of mischien toch naar Ajax of Psv? Bij Vitesse is hij uitgeleerd.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:02
Aldus de arrogante neus.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:05
Hij heeft gewoon gelijk
Vind ik leuk
Hattrick +10277
donderdag 17 mei 2018 om 17:06
Want? Hij kan duidelijk een stapje hoger aan. Dan lijkt het me sterk dat Chelsea hem nog een jaar aan Vitesse verhuurd...
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:08
Als je wat meer gekeken had naar de wedstrijden van vitesse en de voor geschiedenis van mount zou kennen kom je erachter dat dit zijn eerste seizoen is dat hij niet in een jeugd elftal speelt. Hij maakt nog veel fouten, kijk alleen vorige pot naar de kaart die die pakt, onervarenheid.
Vind ik leuk
Hattrick +10277
donderdag 17 mei 2018 om 17:11
Het gaat Chelsea alleen om het ontwikkelen of verkopen van de speler. Hij is nu de beste speler bij Vitesse.

Hij zal dus verhuurd worden aan een betere club of verkocht worden. Zo simpel is het...
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:14
Beste speler bij vitesse is het niet over het hele seizoen gezien, de laatste wedstrijden doet hij het wel erg goed.
Vind ik leuk
Hattrick +10277
donderdag 17 mei 2018 om 17:15
Niet de beste? Hij is de enige die een stap omhoog aan zou kunnen maar goed.
Vind ik leuk
Verratti +1266
donderdag 17 mei 2018 om 19:40
We weten niet waarom Slutsky met al z'n ervaring trainer is geworden bij Vitesse. We weten niet hoeveel invloed Slutsky heeft bij Chelsea. Ze hebben in Londen wel door dat Mount een talent is (heeft zich niet alleen goed ontwikkeld bij Vitesse afgelopen jaar, maar is ook belangrijk in Jong-Engeland) en verkocht zal hij zeker niet worden. Verhuur aan een Nederlandse club lijkt me niet zinnig. De verschillen tussen top en subtop zijn klein. Traore heeft Chelsea wel aan Ajax verhuurd (Peter Bosz ging in z'n Vitesse-tijd regelmatig in Londen), maar is daarna ook snel verkocht. Met Mount hebben ze andere plannen.

Vind ik leuk
Hattrick +10277
donderdag 17 mei 2018 om 19:53
De stap van de subtop naar de top is juist niet klein. Veel uitblinkers bij subtoppers falen bij de top...
Vind ik leuk
Verratti +1266
donderdag 17 mei 2018 om 20:57
Maar als ik naar de wedstrijden tussen top en subtop kijk, zie ik het verschil niet zo. Misschien dat het in de top iets sneller gaat en dat ze constanter moeten zijn (zoals PSV dit jaar), maar veel spelers kunnen het wel bijsloffen. De druk wordt natuurlijk wel groter en daar kan niet iedere speler tegen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:29
Kan je ook gewoon praten tegen ajacieden? Ik moet ze ook niet allemaal maar ik zal ze met respect behandelen, het zijn toch ook mensen van vlees en bloed!
Vind ik leuk
VA1 +1027
vrijdag 18 mei 2018 om 23:10
Alsof Ajax een zinnig stapje hogerop is... als ze hem nog een jaartje willen verhuren maar dan op een iets hoger niveau dan zal dat wel bij een club in de PL zijn. Maar ik denk dat Slutsky hem er graag bij heeft en nog een seizoen in Arnhem zal hem zeker goed doen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:07
Misschien gaat Slutsky nog wel effe praten in Londen, Hattrick.
Hij kent de taal haha
Vind ik leuk
Hattrick +10277
donderdag 17 mei 2018 om 17:12
En dan? Chelsea verhuurd die spelers niet uit vrienden dienst...
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:18
Geen idee, ik ben er nooit bij.
Hij is een vriend van Abramovich, we zien wel.
In ieder geval zijn ze sneller aan het handelen dan de vorige jaren.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:05
Valt wel mee laatste paar jaar. Vorig jaar alle huurlingen al in juli binnen en de rest ook voor aanvang competitie rond.

Dit jaar als we Europa halen al begin juli aan de bak, dus daarom ook eerder schakelen
Vind ik leuk
VA1 +1027
vrijdag 18 mei 2018 om 23:17
Haha, Chelsea heeft juist al aardig wat vriendendiensten bewezen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:22
Ik ben het met je Eens
Vind ik leuk
Thobar +3558
donderdag 17 mei 2018 om 17:45
Grootste talent van de eredivisie met een prijskaartje van 12 a 15 mln., dat moet toch op te brengen zijn voor Ajax en over 2 jaar zet je hem weg voor het dubbele in de PL, waar hij met de ervaring bij een topclub in zijn bagage binnenkomt. Goed voor Mount, goed voor Ajax en goed voor de Nederlandse voetballiefhebber.
Vind ik leuk
Hattrick +10277
donderdag 17 mei 2018 om 17:48
Ik vind hem niet het grootste talent van de Eredivisie. Ajax zou het wel kunnen betalen, maar voor zo'n bedrag zou ik het niet doen.

Er zijn al teveel spelers geweest die uitblonken bij een subtopper en faalde bij een topclub.
Vind ik leuk
VA1 +1027
vrijdag 18 mei 2018 om 23:19
Topclub topclub... elke PL middenmoter zou het Bayern van de ED kunnen zijn
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:12
En in Londen laten ze zich geld door de neus boren door Neuzen. Ik denk dat alleen verhuur in aanmerking komt, cashen zullen ze liever zelf en niet aan Ajakkes overlaten.
Vind ik leuk
mitch +246
donderdag 17 mei 2018 om 20:53
wat kan hij nou bij dit Ajax leren.Idd ook niks of doel je op 2 wedstrijden voorronde?
Vind ik leuk
Hattrick +10277
donderdag 17 mei 2018 om 21:07
Ajax doet bijvoorbeeld altijd mee om het kampioen, en het niveau is gewoon wat hoger bij de top. Zo kan hij dus genoeg leren.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 20:25
Mount is niet uitgeleerd bij Vitesse. Hij blinkt nu een paar wedstrijden uit en is qua techniek gewoon heel goed, maar hij heeft nog veel te leren en moet gewoon vlieguren maken.
Bij ons is hij zeker van een basisplaats. Dit soort jonge jongens doen het ook wel eens een tijdje minder en dan kan het op die positie bij Ajax of PSV en helemaal in het buitenland maar zo dat je op de bank beland.
Voor Europees Voetbal is Ajax en met name PSV natuurlijk wel interessanter. Championship zou ik als ik hem was sowieso niet willen, PL misschien promovendus ofzo, maar anders wordt het banken.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:01
Mount, hele goeie maar Matic is ook een pareltje.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:09
Matic deed af en toe mooie dingen, maar hij voelde zich echt te goed voor Vitesse. Hij was misschien wel de beste speler toen, maar hij speelde echt als een postbode.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 20:13
Ja... echt leuk om al deze goede spelers, zonder clubliefde, te zien... vertrekken. Echt zonde!
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 21:14
Ja, echt heel leuk om al die 'goede' spelers (zonder clubliefde) te zien... vertrekken. Echt zonde man!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 16:51
Hooguit een andere mentaliteit. Ach, beide goed maar zijn niet te vergelijken.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 16:54
Mount leuke speler voor Feyenoord
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 16:54
Deze speler kan je niet voor een apel en een ei verkopen denk de clubs die hem willen kopen echt zeer flink in de buidel gaan moeten tasten.
Ik denk dat je huur met optie tot koop je toch beter tot je recht komt als club.
Vind ik leuk
Wazzupp +202
donderdag 17 mei 2018 om 16:56
Naar Amsterdam of Rotterdam
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 16:56]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:04
Wazzupp,
Rotterdam zou leuk zijn.
Amsterdam lijkt me niet daar gaat hij onder de noemer vallen "kunnen we niet genoeg aan verdienen"
Vind ik leuk
mcmodd +18713
donderdag 17 mei 2018 om 16:58
O, wat een spijt had hij toen hij die gele kaart tegen FC Utrecht kreeg. Opeens besefte hij wat hij tevoren al wist: tegen FC Utrecht heb je in de finale meer kans met Mount dan zonder hem. Als supporters zeiden we al tegen elkaar: als Görtler hem nu eens verleid tot een overtreding, dan hebben we de tweede wedstrijd wat meer kans. Nu deed hij het eigenlijk zelf. Pak nooit een speler bij zijn arm als hij doorbreekt. Hij heeft ook een shirt, een voetbalbroek en desnoods ook veters. Daar wordt veel minder voor gefloten dan bij deze opzichtige wandaad.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:05
Ach dat is dus het stukje onervarenheid wat mount nog heeft en waardoor die ook prima nog een jaar bij vitesse kan blijven. Ik denk echter dat foor zijn rol meer dan goed kan vervangen, let maar op zaterdag.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:05
Je hebt gelijk. Die gele kaart was terecht.
Maar wat is je punt nou.
Zit je nou al die dagen te wachten na die wedstrijd om dit te posten?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:05
Het zou heerlijk zijn als Vitesse europa in gaat!
Vind ik leuk
Utca030 +6206
donderdag 17 mei 2018 om 17:19
Het zou heerlijk zijn als utreg, Europa in ging. Iedergeval veel succes zaterdag.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:45
Jij ook s6 Utca030', het word een 50/50 wedstrijd denk ik.
Vind ik leuk
Utca030 +6206
donderdag 17 mei 2018 om 17:52
Dat denk ik ook.
Vind ik leuk
Pec010 +1545
donderdag 17 mei 2018 om 16:58
Ik denk niet dat Nederlandse topclubs hem kunnen kopen en huren zie ik niet snel gebeuren. Nog lekker een jaart Vitesse zou prima zijn.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:03
Pffffff wordt ook een Odegaardje
Vind ik leuk
Hendry +263
donderdag 17 mei 2018 om 17:19
Ik hoop op nog een seizoen erbij. En Zaterdag Bruns erbij die is uitgerust en kan alles geven een doelpunt van hem zou welkom zijn!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:54
Wie? Bruns? Okay.
Utrecht wint net als twee maanden geleden gewoon met 5-1.
Vind ik leuk
HansVites +4114
donderdag 17 mei 2018 om 17:19
Als of er zo'n groot verschil tussen Vitesse of een andere club in Nederland is, als die weggaat bij Vitesse zal het geen andere Nederlandse club zijn.
Vind ik leuk
Jarinr10 +4533
vrijdag 18 mei 2018 om 02:23
Nou voor hem zou in iig een jaar Ajax of PSV nog beter zijn, daar ligt de druk van t presteren nog hoger, vanuit daar is de stap naar Chelsea kleiner.Maar denk dat PSV en Ajax m alleen willen kopen.Een jaar op de bank bij Chelsea om daarna verhuurd te worden, is niet ideaal voor z'n ontwikkeling.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:32
Is inderdaad een geweldige speler, zou een ideale vervanger zijn voor een Ziyech bij Ajax of een van Ginkel bij PSV. Maar goed, Chelsea zal hem niet verkopen en helemaal niet naar een Nederlandse club voor een betaalbare prijs
Vind ik leuk
klick +367
donderdag 17 mei 2018 om 17:35
hij is denk niet eens haalbaar voor de eredivisie
Vind ik leuk
slaski +1988
donderdag 17 mei 2018 om 17:41
Is dit voor de mensen die hetzelfde bericht van de week gemist hebben ?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:55
Hij is inderdaad een buitengewoon, talentvolle speler. Het zou fantastisch zijn voor de Eredivisie dat hij ook volgend seizoen daar nog speelt, maakt niet uit welke club (PSV zou een goede keuze zijn). Maar als ik Chelsea was, zou ik hem eerst een eerlijke kans geven in de voorbereiding (wat mij onlogisch lijkt, gezien dat het Chelsea is), en zo niet, verhuren aan een Premier League club of een ploeg die definitief Europees voetbal gaat spelen. PSV is al definitief, maar Vitesse, Feyenoord en Ajax zou nog altijd kunnen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:35
Bony?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:52
Word zo moe van die neuzen die alles beter weten waar hij volgend jaar speelt jullie weten helmaal niks net zo als amsterdam ook helemaal niks dit jaar dus hou gewoon je strot stelletje kneuzen beterweters
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:51
Mason mount is toe aan een stap hogerop. Misschien is Utrecht iets voor hem. Kan hij volgens jaar Europees spelen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kashia: 'Man, deze jongen is briljant. Veel talenten gezien, maar hij is de beste'