Kashia: 'Man, deze jongen is briljant. Veel talenten gezien, maar hij is de beste'

    Kashia: 'Man, deze jongen is briljant. Veel talenten gezien, maar hij is de beste'

    donderdag 17 mei 2018 om 16:46

    Guram Kashia denkt dat Mason Mount de meest talentvolle Chelsea-huurling is die ooit heeft rondgelopen bij Vitesse. De Georgiër zag in acht seizoenen talloze talenten van de Londense club voorbij komen in Arhem.

    "Man, deze jongen is briljant", zegt Kashia in De Telegraaf. "In het begin van het seizoen zag ik hem als een klein jochie bij ons op de training. Ik vond hem goed en zag dat hij een slimme speler was, maar dacht dat hij nog te jong was. Ik had nooit gedacht dat hij zo vooruit zou gaan."

    "Ik heb heel goede talenten gezien, maar Mason is wel de beste", vervolgt de Vitesse-aanvoerder. "Traoré bijvoorbeeld was geweldig, maar bij hem ging het in anderhalf jaar stapje voor stapje. Wat deze jongen voor elkaar krijgt in één seizoen… Alsof hij ineens vijftig procent verbeterd is."

    Mount verkeert nog in onwetendheid over zijn toekomst. "Na het seizoen ga ik met Chelsea om de tafel en hoor ik wat hun plannen zijn. Voor mij is alles nog open: nog een jaar Vitesse, terugkeren naar Chelsea om voor mijn kans te gaan of de verhuur aan een andere club. Uiteindelijk is het mijn doel om voor het eerste van Chelsea te spelen. Dat is al zo sinds ik als 6-jarige bij Chelsea kwam."

    Overigens mist Mount de return tegen FC Utrecht in de finale van de play-offs om Europees voetbal. De middenvelder kreeg een gele kaart tijdens het eerste duel (3-2) en is daardoor geschorst.

    Poll

    Wat is de beste optie voor Mount?

    (6119 stemmen)

    Plaats een reactie

    Aal +21852
    donderdag 17 mei 2018 om 16:50
    Toch leuk om te zien dat zoveel goede spelers ooit bij Vitesse hebben gespeeld!
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:52
    En zo veel geld hebben opgeleverd
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11436
    donderdag 17 mei 2018 om 16:56
    Bony, van Ginkel, van Wolfswinkel, Nkamba, Zhang en Rashica hebben voor Vitesse begrippen toch aardig wat geld opgeleverd.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 04:59]
    Vind ik leuk
    SimonSays +5952
    donderdag 17 mei 2018 om 18:23
    Wel lekker dat je Rashica 2 keer hebt kunnen verkopen ;)
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +181
    donderdag 17 mei 2018 om 16:55
    Super veel mooiste spelers waren voor mij toch Bony Diarra Stefanovic Van Hooijdonk Westerveld te veel om op te noemen. Maar mount please blijf nog een jaartje
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 20:13
    Ja... echt leuk om al deze goede spelers, zonder clubliefde, te zien... vertrekken. Echt zonde!
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 21:14
    Ja, echt heel leuk om al die 'goede' spelers (zonder clubliefde) te zien... vertrekken. Echt zonde man!
    Vind ik leuk
    El Cazador +6063
    donderdag 17 mei 2018 om 16:51
    Hooguit een andere mentaliteit. Ach, beide goed maar zijn niet te vergelijken.
    Vind ik leuk
    Kramertje +902
    donderdag 17 mei 2018 om 16:54
    Mount leuke speler voor Feyenoord
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9537
    donderdag 17 mei 2018 om 16:54
    Deze speler kan je niet voor een apel en een ei verkopen denk de clubs die hem willen kopen echt zeer flink in de buidel gaan moeten tasten.
    Ik denk dat je huur met optie tot koop je toch beter tot je recht komt als club.
    Vind ik leuk
    Wazzupp +652
    donderdag 17 mei 2018 om 16:56
    Naar Amsterdam of Rotterdam
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 16:56]
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 17:04
    Wazzupp,
    Rotterdam zou leuk zijn.
    Amsterdam lijkt me niet daar gaat hij onder de noemer vallen "kunnen we niet genoeg aan verdienen"
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    donderdag 17 mei 2018 om 16:58
    O, wat een spijt had hij toen hij die gele kaart tegen FC Utrecht kreeg. Opeens besefte hij wat hij tevoren al wist: tegen FC Utrecht heb je in de finale meer kans met Mount dan zonder hem. Als supporters zeiden we al tegen elkaar: als Görtler hem nu eens verleid tot een overtreding, dan hebben we de tweede wedstrijd wat meer kans. Nu deed hij het eigenlijk zelf. Pak nooit een speler bij zijn arm als hij doorbreekt. Hij heeft ook een shirt, een voetbalbroek en desnoods ook veters. Daar wordt veel minder voor gefloten dan bij deze opzichtige wandaad.
    Vind ik leuk
    ArnhemZuid +298
    donderdag 17 mei 2018 om 17:05
    Ach dat is dus het stukje onervarenheid wat mount nog heeft en waardoor die ook prima nog een jaar bij vitesse kan blijven. Ik denk echter dat foor zijn rol meer dan goed kan vervangen, let maar op zaterdag.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 17:05
    Je hebt gelijk. Die gele kaart was terecht.
    Maar wat is je punt nou.
    Zit je nou al die dagen te wachten na die wedstrijd om dit te posten?
    Vind ik leuk
    Pec010 +2059
    donderdag 17 mei 2018 om 16:58
    Ik denk niet dat Nederlandse topclubs hem kunnen kopen en huren zie ik niet snel gebeuren. Nog lekker een jaart Vitesse zou prima zijn.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20770
    donderdag 17 mei 2018 om 17:03
    Pffffff wordt ook een Odegaardje
    Vind ik leuk
    HansVites +4746
    donderdag 17 mei 2018 om 17:19
    Als of er zo'n groot verschil tussen Vitesse of een andere club in Nederland is, als die weggaat bij Vitesse zal het geen andere Nederlandse club zijn.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11083
    vrijdag 18 mei 2018 om 02:23
    Nou voor hem zou in iig een jaar Ajax of PSV nog beter zijn, daar ligt de druk van t presteren nog hoger, vanuit daar is de stap naar Chelsea kleiner.Maar denk dat PSV en Ajax m alleen willen kopen.Een jaar op de bank bij Chelsea om daarna verhuurd te worden, is niet ideaal voor z'n ontwikkeling.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4444
    donderdag 17 mei 2018 om 17:32
    Is inderdaad een geweldige speler, zou een ideale vervanger zijn voor een Ziyech bij Ajax of een van Ginkel bij PSV. Maar goed, Chelsea zal hem niet verkopen en helemaal niet naar een Nederlandse club voor een betaalbare prijs
    Vind ik leuk
    klick +770
    donderdag 17 mei 2018 om 17:35
    hij is denk niet eens haalbaar voor de eredivisie
    Vind ik leuk
    slaski +2252
    donderdag 17 mei 2018 om 17:41
    Is dit voor de mensen die hetzelfde bericht van de week gemist hebben ?
    Vind ik leuk
    meloen87 +760
    donderdag 17 mei 2018 om 17:55
    Hij is inderdaad een buitengewoon, talentvolle speler. Het zou fantastisch zijn voor de Eredivisie dat hij ook volgend seizoen daar nog speelt, maakt niet uit welke club (PSV zou een goede keuze zijn). Maar als ik Chelsea was, zou ik hem eerst een eerlijke kans geven in de voorbereiding (wat mij onlogisch lijkt, gezien dat het Chelsea is), en zo niet, verhuren aan een Premier League club of een ploeg die definitief Europees voetbal gaat spelen. PSV is al definitief, maar Vitesse, Feyenoord en Ajax zou nog altijd kunnen.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 18:35
    Bony?
    Vind ik leuk
    Arnhem 1 +83
    donderdag 17 mei 2018 om 18:52
    Word zo moe van die neuzen die alles beter weten waar hij volgend jaar speelt jullie weten helmaal niks net zo als amsterdam ook helemaal niks dit jaar dus hou gewoon je strot stelletje kneuzen beterweters
    Vind ik leuk
    TheMariner +3509
    donderdag 17 mei 2018 om 20:51
    Mason mount is toe aan een stap hogerop. Misschien is Utrecht iets voor hem. Kan hij volgens jaar Europees spelen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Kashia: 'Man, deze jongen is briljant. Veel talenten gezien, maar hij is de beste'