Ajax-talent verrassend op reservelijst Marokko voor WK; geen Labyad en Ayoub

Ajax-talent verrassend op reservelijst Marokko voor WK; geen Labyad en Ayoub

Gepubliceerd: donderdag 17 mei 2018 om 17:16do 17-05-2018 om 17:16

De Marokkaanse voetbalbond heeft de 23-koppige selectie voor het WK in Rusland naar buiten gebracht. Uit de Eredivisie zijn Karim El Ahmadi, Hakim Ziyech en Sofyan Amrabat opgeroepen door bondscoach Hervé Renard.

Zeer verrassend is de naam van Noussair Mazraoui op de reservelijst van Marokko. Het twintigjarige multifunctionele talent van Ajax kreeg in de laatste weken van het seizoen veel speeltijd van trainer Erik ten Hag en wordt daarvoor beloond op de drie namen tellende reservelijst. Zij maken nog kans op het WK wanneer iemand geblesseerd afhaakt.

Minder goed nieuws is er voor Zakaria Labyad, Mimoun Mahi, Yassin Ayoub en Nasser El Khayati. Zij hebben geen uitnodiging gekregen en staan ook niet op de reservelijst. Met Manuel da Costa (ex-PSV), Nordin Amrabat (ex-VVV en -PSV) en Mbark Boussoufa (ex-Ajax) zijn er wel drie spelers geselecteerd met een verleden in Nederland. 

Marokko neemt het in Groep B op tegen Iran, Portugal en Spanje. Op 15 juni komt het land voor het eerst in actie, Iran is dan de tegenstander.

Plaats een reactie

donderdag 17 mei 2018 om 17:23
Best bizar dat amrabat wordt verkozen boven ayoub.
Vind ik leuk
tikkietoe +5806
donderdag 17 mei 2018 om 17:25
Zal ermee te maken hebben dat hij al bij een traditionele top 3 club zit.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 17:27]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:35
Kijk eens naar hoe hij daar heeft gespeeld... dat is het hem namelijk. Zij gebruikde hem op zijn plek en hij was de beste op het veld zo beetje.
Vind ik leuk
Vamos7 +7802
donderdag 17 mei 2018 om 17:27
Omdat hij zijn naam mee heeft! Alleen omdat hij Amrabat heet gaat hij mee.
Vind ik leuk
Sytz +3864
donderdag 17 mei 2018 om 17:39
En omdat hij het al een tijdje goed doet bij de nationale ploeg. Of wordt dat vergeten?
Vind ik leuk
Candela32 +1245
donderdag 17 mei 2018 om 19:05
Klopt, hij gaat ook mee omdat er een off the record dealtje is gesloten.. s.amrabat als jij voor Marokko kiest in plaats van Nederland dan beloof ik jou een plaats in de selectie!!!

Kan niet anders, onbegrijpelijke selectie betreft s.amrabat
Vind ik leuk
Thobar +4441
donderdag 17 mei 2018 om 17:35
Hoezo bizar?
De Marokkaanse bondscoach doet precies hetzelfde als alle Nederlandse bondscoaches de afgelopen 50 jaar hebben gedaan. Spelers selecteren die bij Ajax, Psv en Feyenoord spelen. Speel je de pannen van het dak bij een andere club kom je wel in beeld maar je doet pas mee wanneer je de overstap hebt gemaakt naar deze 3. Wanneer je rechtstreeks naar het buitenland gaat zonder een tussenstap bij één van deze 3 maak je je het zelf ook moeilijk wat oranje betreft.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 17:39]
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20711
donderdag 17 mei 2018 om 17:24
Leuk voor Mazraoui! Hopen voor hem dat ‘ie toch mee kan...
Vind ik leuk
2cents +57670
donderdag 17 mei 2018 om 17:26
Vwb Ayoub en Labyad wel prima. Kunnen ze een goede voorbereiding draaien bij hun nieuwe club i.p.v. op de bank zitten in Rusland.

Mazraoui is bizar maar wel leuk voor die jongen, doe erkenning.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:38
Een goed wk spelen betekent ook een lekkere binnenkomer bij je nieuwe club en tevens alvast volop interesse voor het jaar erna.
Vind ik leuk
2cents +57670
donderdag 17 mei 2018 om 17:45
Die gasten gaan toch niet spelen.
Vind ik leuk
El Cazador +8131
donderdag 17 mei 2018 om 17:29
Nou mannen veel suc6 daar in Rusland.
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
donderdag 17 mei 2018 om 17:30
En terecht dat de rest niet meegaat. Marokko heeft betere spelers dan deze afvallers. Wel jammer voor die gasten.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93924
donderdag 17 mei 2018 om 18:00
Ik ga ze ook met belangstelling volgen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:23
Hey middenoord zijn de wedstrijden overdags van het Wk.?
Vind ik leuk
Midden-Noord +93924
donderdag 17 mei 2018 om 19:27
Er zijn 17:00 wedstrijden ook ja. Ik neem aan Nederlandse tijd. Hier in de regio lopen we een uur voor.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:32
Dankje kerel hwahaha hoef ik gelukkig niet de ziektewet in pfff moest ik in 2010 wel want toen waren de westrijden overdags en 2014 volgens mij ook. En 2016 ook ziekte wet met EK hwahaha wil alles zien.
Vind ik leuk
Shelbourne +5427
donderdag 17 mei 2018 om 17:30
Voor die drie potjes kan je ook beter thuisblijven. Met dit materiaal ligt Marokko er natuurlijk snel uit tegen Spanje en Portugal.
Vind ik leuk
Fc hamkel +1434
donderdag 17 mei 2018 om 18:16
Klopt ze zijn zo slecht dat ze geen een wedstrijd hebben verloren in de kwalificatie tegen Afrikaanse landen die het op een wk gewoon goed zouden doen. (Ivoorkust Ghana etc. Marokko kan zeker verassen in elk geval tegen Iran en Portugal zijn ze zeker niet kansloos wellicht alleen Spanje.
Vind ik leuk
Shelbourne +5427
donderdag 17 mei 2018 om 18:23
Ah, die Afrikaanse landen die achter elkaar de WK finales bereiken. Die toplanden dus.
Vind ik leuk
Fc hamkel +1434
donderdag 17 mei 2018 om 19:45
Klopt ja die fysiek heel sterk zijn en heel veel ploegen afbluffen met fysiek spel en vaak zijn het ook spelers bij topclubs die ook nog heel technisch zijn etc.
De drogba's en toure's van deze wereld de eto'o's, aubemeyang's gebroeders ayew en nog vele andere sterke Afrikanen die ja.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:22
Het gaat niet om matreal maar om samenwerking als team en ploeg.. in 2014 WK werd costa rica groeps winnaar. Ze wonnen van Uruguay Engeland en Italië.. Dit is wk vriend en geen riendschapelijke potten. Marokko heeft goede spellers en Goede coache en de motivatie op de juiste plek. Daarom verslaat marokko Iran plus portugal
Vind ik leuk
Batistuta +70
donderdag 17 mei 2018 om 17:33
Fake news.. Er is ook geen voorselectie. De selectie wordt 24 mei live op de Marokkaanse tv vrijgegeven
Vind ik leuk
SimonSays +6402
donderdag 17 mei 2018 om 18:35
Gelukkig nog tijd om chips en drank in te slaan!
Vind ik leuk
klick +1081
donderdag 17 mei 2018 om 17:35
Noussair Mazraoui waarschijnlijk beter dan Labyad
Vind ik leuk
bennings +385
donderdag 17 mei 2018 om 17:55
Terecht dat Ayoub er niet bij zit raakt het hele seizoen al bijna geen knikker ,Labyad hoort er wel bij en is dit seizoen erg bepalend foutje van de bondscoach
Vind ik leuk
Midden-Noord +93924
donderdag 17 mei 2018 om 17:58
Jammer voor Nasser, zijn waarde had daardoor kunnen stijgen.
Vind ik leuk
Wazzupp +625
donderdag 17 mei 2018 om 17:59
3 potjes en dan naar huis
Vind ik leuk
Kerim Hemdi +2432
donderdag 17 mei 2018 om 19:53
Ok, dank je voor de info. Kun je de uitslagen en doelpuntmakers ook vermelden?
Vind ik leuk
Wazzupp +625
donderdag 17 mei 2018 om 19:56
Nee, jij wel heh? Hap hap hap hap
Vind ik leuk
Kerim Hemdi +2432
donderdag 17 mei 2018 om 20:23
Hap hap....heb je honger?
Ik denk:

Iran - Marokko 0 - 1
Marokko - Portugal 1 - 1
Spanje - Marokko 3 - 0
Vind ik leuk
Wazzupp +625
woensdag 20 juni 2018 om 16:42
Zei het toch, haha.
Nu nog 1 potje vrij uit spelen en dan lekker de transfer zomer in.
Vind ik leuk
Koeroe +12458
donderdag 17 mei 2018 om 18:02
Ik lees verbaasde reacties over ayoub en labyad maar dat die mazroui op de reservelijst is toch lachwekkend haha
Vind ik leuk
meloen87 +799
donderdag 17 mei 2018 om 18:29
Erg verassend, inderdaad, bizar eigenlijk. Dat S. Amrabat ook is opgeroepen i.p.v. Labyad of Ayoub begrijp ik niet helemaal. Labyad en Ayoub hebben nagenoeg alles gespeeld dit seizoen, terwijl Amrabat genoegen moest nemen met invalbeurten en een paar basisplaatsen, waarin hij erg wisselvallig speelde. Zal waarschijnlijk om de positie gaan van Amrabat. Hij kan op meerdere posities spelen, dus is bijzonder handig. Met alle respect aan Marokko, maar ze zijn vrijwel kansloos in deze poule. Ik zie ze nog wel winnen van Iran, maar Portugal en Spanje zijn gewoon te sterk. Ze moeten geluk hebben dat Portugal niet in vorm is, ik zie ze af en toe spelen en dan denk ik: hoe in Godsnaam is het toch mogelijk dat ze Europees kampioen zijn?
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 18:31]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:11
Marokko is deze jaar erg gemotiveerd. In marokko ze kijken er niet naar uit om na 3 wedstrijden en weer terugkeren. Marokkaanse voetbalbond en de coach en de gemotiveerde spellers zelf gaan er alles aan doen om van Portugal te winnen om als doel de volgende ronde te hallen. Marokko wil verassen en ze geven ook aan dat zij het kunen.. en Spanjaarden zijn titel favoriete samen met Frankrijk. Ik hoop gewoon op één mooi wedstrijd tussen deze 2 buurlanden marokko en Spanje. Verder geen verwachtingen zeg ik bij de wedstrijd tegen la roja
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:16
Laten we niet vergeten dat Portugezen best wel onzeker zijn zowel de coach als de ploeg zelf. En Portugal is niet in topvorm. De coach die laat ht gewoon bij de oude
.als het nu ging om sterke coache dan hadden ze paar niewe spellers moeten selecteren die samen gaan werken met cr Ronaldo. En Portugal kan in het algemeen ook niet met de druk omgaan. En marokko is een taaie pittige ploeg die érg gemotiveerd zijn en die een doel hebben .daarom voorspel ik winst marokko op Portugal. . En ergens heb ik ook het gevoel dat Portugal en Iran gelijk spelen
Vind ik leuk
AllAdIn +20971
donderdag 17 mei 2018 om 18:33
Manuel Da Costa heeft ook zeker gebruik gemaakt van zijn dubbele paspoort..
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:05
Hahaha Manuel da costa is gewoon Marokkaans hoor
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 20:06]
Vind ik leuk
AllAdIn +20971
donderdag 17 mei 2018 om 20:17
Is een in Frankrijk geboren Marokkaan/Portugees.. ;-)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:33
goed zo
Vind ik leuk
Kuip +9136
donderdag 17 mei 2018 om 18:47
Heel erg logisch dat de matige eredivisiespelers Labyad en Ayoub er niet bij zitten. Snap ook totaal niet dat resp Ajax en Feyenoord deze middelmaat halen.
Ayoub kan misschien nog op een basisplaats rekenen bij Feyenoord, maar Labyad zal na het ontslag van ten Hag, in de winter wel verhuurd worden. (Nadat het Ajax publiek middels fluitconcerten liet blijken totaal klaar met hem te zijn)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:03
Goede keuzes van de bondscoach. Ik ga toch voorzichtig vanuit dat wij marokko winnen van Iran waardoor marokko er alles aangaat doen om ook te winnen van Portugal
Vind ik leuk
Karakter1 +1325
donderdag 17 mei 2018 om 20:34
Welke Munir is opgenomen in het elftal? Plaatje is te klein om het gezicht fatsoenlijk te zien..
Vind ik leuk
Pietje2015 +15745
donderdag 17 mei 2018 om 23:32
Toch slim van Marokko.
Mazraoui een paar keer laten meespelen en hij komt niet meer in aanmerking voor het NL elftal.
Vind ik leuk
Speedy +343
vrijdag 18 mei 2018 om 08:10
Slim van de bondscoach. Zo kan hij straks niet meer voor het NL-elftal spelen. Dus waar blijft Koeman met een gesprekje met Mazraoui?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws