Ajax-talent verrassend op reservelijst Marokko voor WK; geen Labyad en Ayoub

Ajax-talent verrassend op reservelijst Marokko voor WK; geen Labyad en Ayoub

donderdag 17 mei 2018 om 17:16

De Marokkaanse voetbalbond heeft de 23-koppige selectie voor het WK in Rusland naar buiten gebracht. Uit de Eredivisie zijn Karim El Ahmadi, Hakim Ziyech en Sofyan Amrabat opgeroepen door bondscoach Hervé Renard.

Zeer verrassend is de naam van Noussair Mazraoui op de reservelijst van Marokko. Het twintigjarige multifunctionele talent van Ajax kreeg in de laatste weken van het seizoen veel speeltijd van trainer Erik ten Hag en wordt daarvoor beloond op de drie namen tellende reservelijst. Zij maken nog kans op het WK wanneer iemand geblesseerd afhaakt.

Minder goed nieuws is er voor Zakaria Labyad, Mimoun Mahi, Yassin Ayoub en Nasser El Khayati. Zij hebben geen uitnodiging gekregen en staan ook niet op de reservelijst. Met Manuel da Costa (ex-PSV), Nordin Amrabat (ex-VVV en -PSV) en Mbark Boussoufa (ex-Ajax) zijn er wel drie spelers geselecteerd met een verleden in Nederland. 

Marokko neemt het in Groep B op tegen Iran, Portugal en Spanje. Op 15 juni komt het land voor het eerst in actie, Iran is dan de tegenstander.

Plaats een reactie

Skkky50 +1031
donderdag 17 mei 2018 om 17:23
Gaat niet veel worden voor Marokko, met Portugal en Spanje in de poule. Voor Ajax is het wel te hopen dat Hakimi er eentje of meer scoort. Dat zou z'n prijskaartje goed doen.
Vind ik leuk
Thilo +1335
donderdag 17 mei 2018 om 17:27
Achraf Hakimi speelt bij Real Madrid hoor
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:30
Speelde die maar bij Ajax ...
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:34
Laat ze maar mensen kijken niet eens naar ze maar lullen graag... als Nederland van Portugal kan winnen doet Marokko dat ook. Daarbij het zijn buurlanden 3 derby’s met een Marokko die gebrand is en het is een wk... daar gaat nooit iets zoals verwacht.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:35
Ai geen Labyat
Vind ik leuk
Skkky50 +1031
donderdag 17 mei 2018 om 17:39
Ze hebben al Ziyech, Boussoufa, Belhanda en (ik denk) Bouhabadouz of zoiets op die positie.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:23
Best bizar dat amrabat wordt verkozen boven ayoub.
Vind ik leuk
tikkietoe +4360
donderdag 17 mei 2018 om 17:25
Zal ermee te maken hebben dat hij al bij een traditionele top 3 club zit.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 17:27]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:35
Kijk eens naar hoe hij daar heeft gespeeld... dat is het hem namelijk. Zij gebruikde hem op zijn plek en hij was de beste op het veld zo beetje.
Vind ik leuk
Utca030 +6206
donderdag 17 mei 2018 om 17:27
Vindt dat ook heel vreemd, amrabat die nauwelijks speelt.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:29
Ja en labyrat die in vorm is heel bizar
Vind ik leuk
Utca030 +6206
donderdag 17 mei 2018 om 17:35
Inderdaad ja.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:36
Ja maar labyad en amrabat zijn dan weer geen directe concurrenten, amrabat en ayoub wel.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:17
Denk dat Amrabat multifunctioneler is en verdedigend/fysiek sterker
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:19
Ik denk ook dat dit de reden is ja. Werd er net door een marokkaanse fan op fr12 op gewezen dat amrabat voornamelijk als rechtsback mee is. Dus dat betekent dat hij en ayoub ook geen concurrenten zijn.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:26
Amrabat kan ook als back spelen. Was overigens geen groot succes
Vind ik leuk
Vamos7 +902
donderdag 17 mei 2018 om 17:27
Omdat hij zijn naam mee heeft! Alleen omdat hij Amrabat heet gaat hij mee.
Vind ik leuk
Sytz +2498
donderdag 17 mei 2018 om 17:39
En omdat hij het al een tijdje goed doet bij de nationale ploeg. Of wordt dat vergeten?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:05
Klopt, hij gaat ook mee omdat er een off the record dealtje is gesloten.. s.amrabat als jij voor Marokko kiest in plaats van Nederland dan beloof ik jou een plaats in de selectie!!!

Kan niet anders, onbegrijpelijke selectie betreft s.amrabat
Vind ik leuk
Thobar +3558
donderdag 17 mei 2018 om 17:35
Hoezo bizar?
De Marokkaanse bondscoach doet precies hetzelfde als alle Nederlandse bondscoaches de afgelopen 50 jaar hebben gedaan. Spelers selecteren die bij Ajax, Psv en Feyenoord spelen. Speel je de pannen van het dak bij een andere club kom je wel in beeld maar je doet pas mee wanneer je de overstap hebt gemaakt naar deze 3. Wanneer je rechtstreeks naar het buitenland gaat zonder een tussenstap bij één van deze 3 maak je je het zelf ook moeilijk wat oranje betreft.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 17:39]
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16324
donderdag 17 mei 2018 om 17:24
Leuk voor Mazraoui! Hopen voor hem dat ‘ie toch mee kan...
Vind ik leuk
Hattrick +10277
donderdag 17 mei 2018 om 17:26
Dat zal dan vooral door zijn veelzijdigheid zijn, want Ayoub en Labyad zijn op dit moment echt wel verder.
Vind ik leuk
2cents +45784
donderdag 17 mei 2018 om 17:26
Vwb Ayoub en Labyad wel prima. Kunnen ze een goede voorbereiding draaien bij hun nieuwe club i.p.v. op de bank zitten in Rusland.

Mazraoui is bizar maar wel leuk voor die jongen, doe erkenning.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:38
Een goed wk spelen betekent ook een lekkere binnenkomer bij je nieuwe club en tevens alvast volop interesse voor het jaar erna.
Vind ik leuk
2cents +45784
donderdag 17 mei 2018 om 17:45
Die gasten gaan toch niet spelen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:29
Nou mannen veel suc6 daar in Rusland.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:30
En terecht dat de rest niet meegaat. Marokko heeft betere spelers dan deze afvallers. Wel jammer voor die gasten.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:00
Ik ga ze ook met belangstelling volgen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:23
Hey middenoord zijn de wedstrijden overdags van het Wk.?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:27
Er zijn 17:00 wedstrijden ook ja. Ik neem aan Nederlandse tijd. Hier in de regio lopen we een uur voor.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:32
Dankje kerel hwahaha hoef ik gelukkig niet de ziektewet in pfff moest ik in 2010 wel want toen waren de westrijden overdags en 2014 volgens mij ook. En 2016 ook ziekte wet met EK hwahaha wil alles zien.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:30
Voor die drie potjes kan je ook beter thuisblijven. Met dit materiaal ligt Marokko er natuurlijk snel uit tegen Spanje en Portugal.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:16
Klopt ze zijn zo slecht dat ze geen een wedstrijd hebben verloren in de kwalificatie tegen Afrikaanse landen die het op een wk gewoon goed zouden doen. (Ivoorkust Ghana etc. Marokko kan zeker verassen in elk geval tegen Iran en Portugal zijn ze zeker niet kansloos wellicht alleen Spanje.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:23
Ah, die Afrikaanse landen die achter elkaar de WK finales bereiken. Die toplanden dus.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:45
Klopt ja die fysiek heel sterk zijn en heel veel ploegen afbluffen met fysiek spel en vaak zijn het ook spelers bij topclubs die ook nog heel technisch zijn etc.
De drogba's en toure's van deze wereld de eto'o's, aubemeyang's gebroeders ayew en nog vele andere sterke Afrikanen die ja.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:22
Het gaat niet om matreal maar om samenwerking als team en ploeg.. in 2014 WK werd costa rica groeps winnaar. Ze wonnen van Uruguay Engeland en Italië.. Dit is wk vriend en geen riendschapelijke potten. Marokko heeft goede spellers en Goede coache en de motivatie op de juiste plek. Daarom verslaat marokko Iran plus portugal
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:32
Mazraoui! Leuk voor die jongen... Goed voor het moraal van die jongen, die al aardig goed is volgens mij.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:00
Zijn al jouw andere accounts geblokkeerd? Voorheen ''Master'' en zo kunnen wij het hele lijstje afgaan. VP flikkert jou er niet elke keer vanaf.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:08
Nee kerel... Ik moet je teleurstellen... Ben toch echt een groentje... Maar dat zal er wel niet ingaan bij jou, jij hebt tenslotte alle wijsheid in pacht!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:11
Nou je kwam heel erg ervaren over want je wist precies te vertellen dan ik hier alleen maar aan het trollen was als volwassen vent. Maar in het begin ontken je, uiteindelijk laat het tutje zich altijd weer zien. Kwestie van tijd maar ik heb je alweer door. Als dom persoon kan je niet met ''slimme'' mensen in conclaaf!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:45
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Het is net een parasiet; hij blijft maar terugkomen. Wanneer hij gaat dreigen dat hij je gaat ophangen aan de hoogste boom in het bos, weet je 100% zeker dat "ie" het is.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:51
Hij had het ook eens over de aanval op ons home van tig jaar geleden. Daar had hij het toen ook altijd over. Maar hij is het ook zeker, kwestie van tijd dat meerdere het doorhebben.

Parasiet is het juiste woord.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:33
Fake news.. Er is ook geen voorselectie. De selectie wordt 24 mei live op de Marokkaanse tv vrijgegeven
Vind ik leuk
SimonSays +2800
donderdag 17 mei 2018 om 18:35
Gelukkig nog tijd om chips en drank in te slaan!
Vind ik leuk
klick +367
donderdag 17 mei 2018 om 17:35
Noussair Mazraoui waarschijnlijk beter dan Labyad
Vind ik leuk
Hendry +263
donderdag 17 mei 2018 om 17:35
IK snap niet waarom Vitesse speler Khalid Karami er niet bij zit,dat Labyad er niet bij zit snap ik wel.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 17:36]
Vind ik leuk
Utca030 +6206
donderdag 17 mei 2018 om 17:38
Ja ja je hebt er wel kijk op.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:45
Officieel nog speler van Excelsior... contract tot: 30.06.2018.
Vind ik leuk
Hendry +263
donderdag 17 mei 2018 om 18:53
Heeft hier al; getekend niet voor scheiding maar om te ballen!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:17
Na de genoemde datum is ie oilfficieel speler van Vitesse! Logisch toch.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:09
Hahahahaha wat kijk jij toch steeds door een bril wees eens een keer oprecht jongen zou je sieren alles van Vitesse is goed en de rest is puinhoop bij jou wat een clown ben jij toch.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:10
En na zaterdag zal je wel snappen waarom Labyad bij de selectie had moeten zitten.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:55
Terecht dat Ayoub er niet bij zit raakt het hele seizoen al bijna geen knikker ,Labyad hoort er wel bij en is dit seizoen erg bepalend foutje van de bondscoach
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:58
Jammer voor Nasser, zijn waarde had daardoor kunnen stijgen.
Vind ik leuk
Wazzupp +202
donderdag 17 mei 2018 om 17:59
3 potjes en dan naar huis
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:53
Ok, dank je voor de info. Kun je de uitslagen en doelpuntmakers ook vermelden?
Vind ik leuk
Wazzupp +202
donderdag 17 mei 2018 om 19:56
Nee, jij wel heh? Hap hap hap hap
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:23
Hap hap....heb je honger?
Ik denk:

Iran - Marokko 0 - 1
Marokko - Portugal 1 - 1
Spanje - Marokko 3 - 0
Vind ik leuk
Koeroe +8010
donderdag 17 mei 2018 om 18:02
Ik lees verbaasde reacties over ayoub en labyad maar dat die mazroui op de reservelijst is toch lachwekkend haha
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:07
Niet te geloven wij hadden een clown als bondscoach ( Blind ) maar Marroko slaat wel alles ambarat wel en een Ayoub of Labyad niet .Ambarat bijna het hele jaar op de bank gezeten.
Vind ik leuk
JustH +8890
donderdag 17 mei 2018 om 18:12
Was toch Hiddink die clown?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:29
Erg verassend, inderdaad, bizar eigenlijk. Dat S. Amrabat ook is opgeroepen i.p.v. Labyad of Ayoub begrijp ik niet helemaal. Labyad en Ayoub hebben nagenoeg alles gespeeld dit seizoen, terwijl Amrabat genoegen moest nemen met invalbeurten en een paar basisplaatsen, waarin hij erg wisselvallig speelde. Zal waarschijnlijk om de positie gaan van Amrabat. Hij kan op meerdere posities spelen, dus is bijzonder handig. Met alle respect aan Marokko, maar ze zijn vrijwel kansloos in deze poule. Ik zie ze nog wel winnen van Iran, maar Portugal en Spanje zijn gewoon te sterk. Ze moeten geluk hebben dat Portugal niet in vorm is, ik zie ze af en toe spelen en dan denk ik: hoe in Godsnaam is het toch mogelijk dat ze Europees kampioen zijn?
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 18:31]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:11
Marokko is deze jaar erg gemotiveerd. In marokko ze kijken er niet naar uit om na 3 wedstrijden en weer terugkeren. Marokkaanse voetbalbond en de coach en de gemotiveerde spellers zelf gaan er alles aan doen om van Portugal te winnen om als doel de volgende ronde te hallen. Marokko wil verassen en ze geven ook aan dat zij het kunen.. en Spanjaarden zijn titel favoriete samen met Frankrijk. Ik hoop gewoon op één mooi wedstrijd tussen deze 2 buurlanden marokko en Spanje. Verder geen verwachtingen zeg ik bij de wedstrijd tegen la roja
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:16
Laten we niet vergeten dat Portugezen best wel onzeker zijn zowel de coach als de ploeg zelf. En Portugal is niet in topvorm. De coach die laat ht gewoon bij de oude
.als het nu ging om sterke coache dan hadden ze paar niewe spellers moeten selecteren die samen gaan werken met cr Ronaldo. En Portugal kan in het algemeen ook niet met de druk omgaan. En marokko is een taaie pittige ploeg die érg gemotiveerd zijn en die een doel hebben .daarom voorspel ik winst marokko op Portugal. . En ergens heb ik ook het gevoel dat Portugal en Iran gelijk spelen
Vind ik leuk
Alain2708 +8756
donderdag 17 mei 2018 om 18:33
Manuel Da Costa heeft ook zeker gebruik gemaakt van zijn dubbele paspoort..
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:05
Hahaha Manuel da costa is gewoon Marokkaans hoor
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 20:06]
Vind ik leuk
Alain2708 +8756
donderdag 17 mei 2018 om 20:17
Is een in Frankrijk geboren Marokkaan/Portugees.. ;-)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:33
goed zo
Vind ik leuk
Kuip +4999
donderdag 17 mei 2018 om 18:47
Heel erg logisch dat de matige eredivisiespelers Labyad en Ayoub er niet bij zitten. Snap ook totaal niet dat resp Ajax en Feyenoord deze middelmaat halen.
Ayoub kan misschien nog op een basisplaats rekenen bij Feyenoord, maar Labyad zal na het ontslag van ten Hag, in de winter wel verhuurd worden. (Nadat het Ajax publiek middels fluitconcerten liet blijken totaal klaar met hem te zijn)
Vind ik leuk
Hendry +263
donderdag 17 mei 2018 om 18:52
Malaga wil hem wel hebben kunnen ze hem gelijk verhuren aan Utrecht!
Vind ik leuk
remakil +4170
donderdag 17 mei 2018 om 19:59
Beter voor Ayoub en Labyad... lekker op vakantie gaan, uitrusten en fit aan het seizoen beginnen. Zonder een deceptie van het WK...
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:03
Goede keuzes van de bondscoach. Ik ga toch voorzichtig vanuit dat wij marokko winnen van Iran waardoor marokko er alles aangaat doen om ook te winnen van Portugal
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:34
Welke Munir is opgenomen in het elftal? Plaatje is te klein om het gezicht fatsoenlijk te zien..
Vind ik leuk
Pietje2015 +12415
donderdag 17 mei 2018 om 23:32
Toch slim van Marokko.
Mazraoui een paar keer laten meespelen en hij komt niet meer in aanmerking voor het NL elftal.
Vind ik leuk
Speedy +340
vrijdag 18 mei 2018 om 08:10
Slim van de bondscoach. Zo kan hij straks niet meer voor het NL-elftal spelen. Dus waar blijft Koeman met een gesprekje met Mazraoui?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax-talent verrassend op reservelijst Marokko voor WK; geen Labyad en Ayoub