Zwak Sparta overleeft storm van Emmen; VAR eist hoofdrol op

Zwak Sparta overleeft storm van Emmen; VAR eist hoofdrol op

donderdag 17 mei 2018 om 20:22

De eerste wedstrijd tussen FC Emmen en Sparta heeft geen winnaar opgeleverd. In de eerste finale van de play-offs hielden beide ploegen elkaar in een aantrekkelijke wedstrijd op een 0-0 gelijkspel.

Sparta leek Emmen in de openingsfase ondersteboven te lopen, maar de Jupiler League-club overleefde de eerste storm van de Kasteelclub. Na tien minuten spelen was de ploeg van Dick Lukkien gelijkwaardig aan Sparta. Sterker nog, Emmen kreeg even later zelfs de beste kansen om op een 1-0 voorsprong te komen. Leonard Nienhuis stond een aantal keren in de weg en de Emmen-spelers hadden pech.

Emmen deed zeker niet onder voor Sparta, dat het in fases van de wedstrijd moeilijk had om het hoofd boven water te houden. Scheidsrechter Lindhout weigerde Sparta in de tweede helft een strafschop te geven toen Stijn Spierings opzichtig naar de grond werd getrokken. Ook na het bekijken van de beelden en het inschakelen van de videoscheidsrechter besloot de arbiter om Spierings géén strafschop toe te kennen, daar waar dat wel had gemoeten.

Even later miste Robert Mühren een grote kans namens Sparta. In de slotfase maakte Emmen de grootste aanspraak op de zege. Het was minutenlang alarmfase 1 bij de Rotterdammers, die geluk hadden dat Emmen slordig met de kansen omging. Sparta kwam er nog nauwelijks aan te pas en had grote moeite met de druk van Emmen. De Kasteelclub creërde zelf geen enkele kans meer.

Ook in de absolute slotfase had Emmen nog een doelpunt kunnen maken, maar dat was de Jupiler League-club niet gegund. Komende zondag treffen beide ploegen elkaar opnieuw in Rotterdam. De winnaar gaat naar de Eredivisie.

Plaats een reactie

donderdag 17 mei 2018 om 20:22
Sparta gaat eruit
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:22
wat een slechte pot, jammer voor emmen maar sparta gaat het redden
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:23
Nou Emmen sla je slag in Rotterdam
Vind ik leuk
Dorpsgek +1157
donderdag 17 mei 2018 om 20:23
Wordt een spannende pot zondag! Gunstig voor Emmen dat ze de 0 gehouden hebben.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:23
30 x de beelden zien met 3 man en geen ook penalty geven, loopt die scheids weg als een dressuur paard en geeft een achterbal.... Heel Nederland ziet dat penalty is... Niveautje
Vind ik leuk
Pec010 +1545
donderdag 17 mei 2018 om 20:25
Ja zo kun je net zo goed geen videoscheids doen. Dit is echt niet te begrijpen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:29
Al de zoveelste keer bij deze debiel van een scheids. Echt een van de zwakste samen met die kale biljartbal Mulder. Echt zum kotzen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 20:32]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:48
Wie was de arbiter ? Heb de wedstrijd helaas niet kunnen bekijken.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:07
Succes en misschien tot komend seizoen ?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:23
Er waren kansen genoeg voor Emmen. Nu gaat het wel heel lastig worden om door tekomen voor Emmen. Op het Kasteel zie ik Sparta wel winnen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 20:27]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:52
Zag ik ook voor roda thuis bij Almere
Vind ik leuk
Pec010 +1545
donderdag 17 mei 2018 om 20:23
Het lijkt alsof Sparta steeds slechter gaat spelen, wat een waardeloze pot. Ze verloren alle duels en ook voetballend heel matig. Echt geluk dat ze tegen Emmen speelden.
Vind ik leuk
Spiegel +7170
donderdag 17 mei 2018 om 20:36
Heb alleen de eerste helft gezien, maar wat een eindeloos gedraag zonder ook maar een steekpass te willen geven bij Sparta.
Je hebt niks aan een inschuivende cvm aan de bal (sanusi) als er vervolgens niemand is die een gat trekt of diep gaat om die bal te krijgen.

Voorspelbare 1tjes over 5 meter, puur om de statistiek voor geslaagde passjes omhoog te drijven.

Ten Hag zou er jaloers op zijn (grapje natuurlijk jongens. Xxx)
Vind ik leuk
#KeizerIn +4606
donderdag 17 mei 2018 om 23:09
Hzo een grapje ik denk dat die echt jaloers is hoor. ;)

Maar ben het voor de rest helemaal met je eens. Een wonder dat deze ploeg boven Twente is geëindigd.
Vind ik leuk
meinema +795
donderdag 17 mei 2018 om 23:12
Geluk dat ze tegen emmen speelden? Geluk dat die dikke keeper zo goed keepte
Vind ik leuk
Pec010 +1545
donderdag 17 mei 2018 om 23:22
Dat ook maar bijna elk ander team had Sparta vandaag verslagen. Het is dat Emmen ook niet echt top is anders waren de problemen veel groter.
Vind ik leuk
meinema +795
vrijdag 18 mei 2018 om 00:33
Emmen speelt zondag 1-1
Vind ik leuk
Hyena +26450
donderdag 17 mei 2018 om 20:24
Wat een dramatische pot, ook dit Sparta heeft echt niks te zoeken in de Eredivisie.

En op deze wijze kan natuurlijk die videoref wel opgedoekt worden. Wat een wanprestatie!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:24
Lindhout heeft ons weer eens genaaid. Al de zoveelste keer bij deze man. Dat hij het niet ziet ben ik gewend maar die video ref moet het dan toch zien dat het een penalty is? Schaf het dan maar af gelijk. Ik zou als Sparta zijnde in bezwaar gaan. Dit is echt een grove fout die je weleens degradatie kan bezorgen.
Vind ik leuk
Pec010 +1545
donderdag 17 mei 2018 om 20:26
Even naar je eigen team kijken zou je ook sieren. Die maakten fout na fout en speelden zo slap.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:28
Ja dat ben ik inmiddels ook wel gewend maar alsnog zou je hier anders misschien met 0-1 vertrekken dat is toch wat fijner dan 0-0. Het is gewoon zeer zwak van de arbiters en dan druk ik mij nog mild uit. Het ligt er dus ook maar net aan welke debiel die beelden bekijkt, echt 0 toegevoegde waarde op deze manier.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:33
Kijk naar je eigen ploeg man. Emmen de beste kansen en speelt dparta gewoon 60 minuten lang onder de verdrukking. Kun je het wel afschuiven op de acheids
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:38
Emmen heeft ondanks een goede wedstrijd niet gescoord en wij hebben geen loepzuivere penalty gehad. Ondanks dat je slecht speelt heb je wel stand gehouden. En je had dus zelfs met een gunstig resultaat weg kunnen gaan.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:42
Naja loepzuiver. Je kunt hem geven. Bal gaat er conpleet over heen. En die Andere gast van sparta haakt die van emmen volgens mij waardoor ze vallen. Maar goed, dan nog: je hebt als eredivisieclub een uur lang niks ingebracht. Sterker nog: met iets meer geluk had emmen er 2/3 gemaakt. En nogmaals: ik wil dat handsbal moment vlak voor rust mog wel eens terug zien. Was moeilijk te zien vanaf de tribune.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:51
Klopt het was ook niet om aan te gluren van Sparta kant maar dan nog. Met een beetje geluk zou je daar weggaan met een resultaat. Sparta heeft nooit een keer mazzel met dit soort zaken dat frustreert mij nog het meeste.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:08
Ik snap je punt, maar dat beetje geluk heb je al gehad: je hebt hier geen 2/3-1 op de broek gehad omdat emmen de kansen niet afmaakt. Daar doet dan het wel of niet fluiten van een scheids niet veel aan af.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:09
Dat is ook weer zo, we gaan het zien zondag!
Vind ik leuk
Fan123 +30
donderdag 17 mei 2018 om 20:41
Ben jij blind of dom..?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:45
Ben jij een naar chagrijnig sparta supportertje,
Of gewoon doofstom?
Vind ik leuk
Fan123 +30
donderdag 17 mei 2018 om 20:54
Ben niet naar of doofstom, maar was een 1000% penalty, jouw "handsbal" vlak voor rust was rechts boven op de borst..
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:08
Dat zou kunnen, ik zat in het stadion dus heb die actie nog niet terug gezien.
Vind ik leuk
HansVites +4114
donderdag 17 mei 2018 om 20:29
Als Sparta degradeert hangt het niet van deze wedstrijd af maar van al die slechte wedstrijden het afgelopen seizoen, met deze ploeg hoor je niet thuis in de eredivisie.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:30
Heb je gelijk in maar penalty is een penalty toch? Hoe slecht Sparta ook vandaag weer was, in play offs telt resultaat en dat is je vandaag door de neus geboord.
Vind ik leuk
Fan123 +30
donderdag 17 mei 2018 om 20:44
Het is nu per wedstrijd ..wel een verschil, 0-1 of 0-0..
Jullie horen niet thuis in Europa, maar dat wil jij toch ook..HansVites
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 20:45]
Vind ik leuk
baboushka +1012
donderdag 17 mei 2018 om 20:25
Idd ongelooflijk, glaszuivere penalty. En dan nog tig keer die video bekijken..
Vind ik leuk
Hupfean +2094
donderdag 17 mei 2018 om 20:25
Die video ref kunnen ze dus meteen afschaffen. Drie scheidsrechters kijken er 5 minuten naar en laten het bij een doeltrap, terwijl een blinde nog kon zien dat het een 100% strafschop was.
Vind ik leuk
Adriaan +144
donderdag 17 mei 2018 om 20:25
Hop Emmen knallen
Vind ik leuk
HansVites +4114
donderdag 17 mei 2018 om 20:27
Wat een zaad wedstrijd was dat zeg, dat gaat Sparta niet makkelijk winnen zondag.
Vind ik leuk
poklane +4177
donderdag 17 mei 2018 om 20:30
Iemand een filmpje van dat penalty moment?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:30
Ondanks dat het een penalty was toch lucky sparta. Emmen was sterker met meer kansen. Emmen moet zondag gewoon stunten. Ze verdienen het meer dan sparta op dit moment
Vind ik leuk
ihvmmdk +5636
donderdag 17 mei 2018 om 20:32
O-M-G dit was een verschrikkelijke pot met een Emmen dat wilde en een Sparta dat gewoonweg niet kon. Hoofdrol voor Lindhout die Emmen een duidelijke pingel onthield.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:32
Ik denk dat je sparta bedoeld met het penalty moment!
Vind ik leuk
ihvmmdk +5636
vrijdag 18 mei 2018 om 10:01
hahah Excuses, ik was er niet helemaal bij! Je hebt gelijk, ik bedoelde natuurlijk Sparta.
Vind ik leuk
Teo Smith +19304
donderdag 17 mei 2018 om 20:36
Sparta blijft erin.
Vind ik leuk
pos +7285
donderdag 17 mei 2018 om 20:50
Mooi dat we onze Dabney Dos Santos als herboren terugkrijgen volgend jaar bij AZ. Liet tijdens zijn invalbeurt wederom zien in de basis te horen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:50
Dergelijke vol idioten mogen maar op 1 fluit fluiten en dat is die van zijn homo vriendje.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:53
dit soort scheidsrechters horen niet eens op amateurniveau te fluiten... echt te gek voor woorden, als dit geen penalty is, dan hoef je nooit meer een penalty te geven.. videoarbiter faalt ook compleet... echt een aanfluiting voor het voetbal in Nederland, dat toch al geen reet voorstelt, maar op deze manier echt belachelijk aan het worden is....
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:03
Emmen is naar mijn mening in het voordeel sparta moet winnen emmen heeft genoeg aan een gelijkspel mits het niet 0-0 blijft natuurlijk
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:39
Wat een walgelijk slecht voetbal! Dit soort ploegen zijn kansloos in de Duitse Regionalligen. Het 4e niveau in Duitsland.
Vind ik leuk
Rodapaus +4417
donderdag 17 mei 2018 om 22:10
Hoop niet dat jullie hetzelfde lot wacht als ons Spartanen, thuis moet t gebeuren!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 22:38
Emmen in de eredivisie dat zou toch pas wat zijn. Eindelijk wat trots in Drents voetbal ^^
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Zwak Sparta overleeft storm van Emmen; VAR eist hoofdrol op