Verrassende Franse WK-selectie: Deschamps negeert sterren van Man U en PSG

    Verrassende Franse WK-selectie: Deschamps negeert sterren van Man U en PSG

    donderdag 17 mei 2018 om 20:53

    Didier Deschamps heeft de 23-koppige Franse selectie bekendgemaakt. De Franse bondscoach heeft verrast door een groot aantal grote namen niet mee te nemen naar Rusland.

    Dimitri Payet speelde woensdag met Olympique Marseille de verloren Europa League-finale tegen Atlético Madrid (3-0) en moest nog voor de rust geblesseerd van het veld af. Het is niet bekend of Deschamps geen beroep doet op Payet vanwege zijn blessure. Naast Payet zijn ook Karim Benzema, Anthony Martial, Alexandre Lacazette, Wissam Ben Yedder, Kingsley Coman, Andre-Pierre Gignac, Adrien Rabiot en Aymeric Laporte niet opgeroepen door Deschamps.

    Een aantal van hen staat wel op de reservelijst, waaronder Martial, Lacazette en Coman. Opvallend genoeg zijn Lucas Hernandez, Steven N'Zonzi en Florian Thauvin wél opgeroepen. De kans bestaat echter dat een aantal spelers die op de reservelijst staan alsnog wordt opgeroepen door Deschamps. Dat hangt onder meer af van blessures.

    Frankrijk is op het WK een van de topkandidaten om het toernooi te winnen. De Fransen verloren in 2016 de EK-finale van Portugal. Deschamps neemt het over een maand in de groepsfase van het WK op tegen Australië, Peru en Denemarken.

    Lees meer over:Ligue 1Frankrijk

    Plaats een reactie

    Kayzer +2681
    donderdag 17 mei 2018 om 20:56
    Om je vingers bij af te likken, wat een selectie.
    Alleen al de namen die thuis blijven!
    Wsat een ploeg!
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 20:58
    Ja hij moet keuzes maken, denk dat ze ver komen
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 01:06
    Bij deze keuze zou ik maar wat graag vlieg aan de muur zijn geweest.
    Vind ik leuk
    PRICE +25958
    donderdag 17 mei 2018 om 21:01
    Top ploeg,kan zeker de halve finale halen,of misschien wel meer
    Vind ik leuk
    Adje80 +6970
    donderdag 17 mei 2018 om 22:26
    Dat kunnen België Brazilië Argentinië Spanje en Duitsland ook...zijn veel landen met goede spelers, moeilijk om een favoriet aan te wijzen..ik denk dat het kwalitatief zelden zo dicht bij elkaar heeft gezeten met zoveel landen
    Vind ik leuk
    Kevinho +574
    donderdag 17 mei 2018 om 23:59
    Maar niet met zo'n kwalitatief brede selectie.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 21:29
    ik zie alleen maar haantjes in de selectie zitten, dat wordt niks met Frankrijk, ik ga voor Spanje of Argentinië
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 22:05
    Gaat het beter met Argentinie dan? Kijk dat niet veel en als ik iets zie, is het meestal dat het niet goed gaat met Argentinie en bijv Messi in dat elftlal.
    Vind ik leuk
    patertje +830
    donderdag 17 mei 2018 om 20:56
    Payet hoort hier gewoon geselecteerd te worden, verder wel een aardig team
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 20:58
    Payet hoort er idd wel in thuis
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +2362
    donderdag 17 mei 2018 om 22:46
    Payet zal het dus niet redden door ze blessure anders zou die er echt wel bij zitten.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 22:46
    Oké wist niet dat hij geblesseerd was.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 23:10
    Ja hij raakte geblesseerd in de europa cup finale
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10443
    donderdag 17 mei 2018 om 20:57
    Ik mis Isimat-Mirin.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24957
    donderdag 17 mei 2018 om 21:02
    Nu al? Het seizoen is net voorbij.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 21:02]
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 20:57
    Bizar eigelijk dat hij sterren thuis laat maar hij moet eigelijk wel weer keuzes maken
    Vind ik leuk
    El Cazador +5397
    donderdag 17 mei 2018 om 20:57
    Daar doet die errug goed aan!! Prestaties boven ego"s
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1561
    donderdag 17 mei 2018 om 20:58
    Martial, Lacazette en Coman?! Wtf, lol!
    Vind ik leuk
    Hupfean +3612
    donderdag 17 mei 2018 om 20:58
    Met die spelers die zijn afgevallen had Nederland zich wel geplaatst.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2534
    donderdag 17 mei 2018 om 20:58
    Dat zijn de namen die bij het Nederlands elftal de belangrijkste spelers zouden zijn.. en Frankrijk neemt ze niet eens mee..
    Vind ik leuk
    power +5038
    donderdag 17 mei 2018 om 21:11
    Dat klopt inderdaad,,,maar ik vind de trainer niet goed genoeg voor Frankrijk elftal.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84729
    donderdag 17 mei 2018 om 21:41
    Dat is de realiteit die vele niet onder ogen kunnen zien.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18033
    donderdag 17 mei 2018 om 21:00
    Wat een voorhoede.
    Vind ik leuk
    Bizzy +18688
    donderdag 17 mei 2018 om 21:01
    Frankrijk is een outsider. Het gaat tussen spanje, duitsland en brazilie.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18033
    donderdag 17 mei 2018 om 21:08
    Verwacht ook wel wat van Argentinië. Maar ik weet de poules niet uit mijn hoofd.
    Duitsland lijkt mij de allergrootste favoriet. België valt meestal tegen.
    Vind ik leuk
    Bizzy +18688
    donderdag 17 mei 2018 om 21:17
    Kroatie is ook leuk om naar te kijken. Geweldige spelers hebben ze. Ja Duitsland maakt een kans. Het zijn toernooi voetballers.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18033
    donderdag 17 mei 2018 om 21:21
    Ja in Brazilië ijzersterk. Zie niet snel iemand winnen van Duitsland in de knockout fase. Kroatië is een beetje Denemarken niveau schat ik.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84729
    donderdag 17 mei 2018 om 21:41
    https://www.wk2018rusland.nl/speelschema-wk-2018/
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18033
    donderdag 17 mei 2018 om 22:04
    Zal morgen eens kijken ;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84729
    donderdag 17 mei 2018 om 22:08
    Dat hoor ik vaker mensen zeggen. ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 21:13
    Flak Frankrijk niet uit heben een beter elftal dan brazil
    Vind ik leuk
    Koeroe +11197
    donderdag 17 mei 2018 om 21:04
    Thauvin is geen verrassing. Was exht heel goed dit seizoen
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1978
    donderdag 17 mei 2018 om 21:07
    Mooi dat Payet er niet haalt heerlijk karma.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18033
    donderdag 17 mei 2018 om 21:09
    Karma?
    Vind ik leuk
    Koeroe +11197
    donderdag 17 mei 2018 om 21:15
    Karma voor het bewust uit de wedstrijd schoppen van ronaldo in de ek finale.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18033
    donderdag 17 mei 2018 om 21:16
    Ronaldo mistte toch de finale?
    Vind ik leuk
    Koeroe +11197
    donderdag 17 mei 2018 om 21:25
    Nope, werd er na een half uur uitgeschopt.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18033
    donderdag 17 mei 2018 om 22:03
    Aha ik wist wel dat hij flink geraakt was dacht dat het voor de finale gebeurde. In de halve finale.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84729
    donderdag 17 mei 2018 om 21:33
    Eens, West Ham supporters kunnen zijn bloed wel drinken. Vond het ook sneaky allemaal. Voor mij daarom karma.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 21:33]
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2339
    donderdag 17 mei 2018 om 21:42
    Niet iedereen over 1 kam scheren.
    Dimmi is een speler die wij niet vaak in claret en blue zullen zien spelen , zijn bloed wel drinken is zwaar overdreven. Ik volg hem nogsteeds en ben trots dat hij voor west ham heeft gespeelt
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84729
    donderdag 17 mei 2018 om 21:43
    Er zijn uitzonderingen.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 21:10
    Geen lacazette, zonde!
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 21:10
    Grote kan dat ze die Cup pakken met zoeen selectie.
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1182
    donderdag 17 mei 2018 om 21:12
    Wat een team..tering.
    Vind ik leuk
    Bizzy +18688
    donderdag 17 mei 2018 om 21:18
    Correctie je bedoelt wat een namen. Maakt nog geen geweldig team he
    Vind ik leuk
    RonnieR9 +50
    donderdag 17 mei 2018 om 21:19
    Wat een luxe om zulke keuzes te kunnen maken. Zeker 1 van de favorieten voor de winst, samen met Spanje en Duitsland.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 21:24
    Wouw wat een selectie hebben die Fransen toch echt niet meer normaal.Voor mij de favoriet komende WK.
    Vind ik leuk
    Schaar +1242
    donderdag 17 mei 2018 om 21:30
    Goeie ploeg maar een bondscoach die er niks van bakt, dus wordt niks
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84729
    donderdag 17 mei 2018 om 21:30
    Kan je in NLD een top elftal mee maken. Wat een verschil met de basis van het Ned. elftal. Frankrijk behoort ook wel tot de topfavorieten.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26772
    donderdag 17 mei 2018 om 21:34
    Frankrijk is voor mij de favoriet.
    Vind ik leuk
    meloen87 +713
    donderdag 17 mei 2018 om 21:40
    Mwah, voor een paar van deze jongens vind ik het niet verassend. Benzema heeft geen goed seizoen gedraaid, maar was hij niet degene die bonje had met Deschamps? Of was het een schandaal? Martial heeft ook niet alles gespeeld bij United, en met Griezmann en Mbappé hebben ze betere spitsen in huis dan met Lacazette. Giroud is gewoon de beste pinchhitter om erbij te hebben.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5270
    donderdag 17 mei 2018 om 22:22
    Lacazette thuis laten lijkt mij een blunder
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 23:08
    Ik had Rabiot meegenomen inplaats van N'zonzi
    Vind ik leuk
    Renelas +163
    donderdag 17 mei 2018 om 23:40
    Tja, dat noem ik nog eens een luxe probleem...
    Vind ik leuk
    Laliga +1826
    vrijdag 18 mei 2018 om 00:32
    Waarom nzonzi opvallend??? Speelt echt een fantastisch seizoen. Benzema is bekend de reden , en martial zit meer op de bank dan dat ie speelt. Snap niet wat er gek aan is
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 00:50
    Ik zou Benzema meenemen. Het verleden vergeten en met een schone Lei beginnen. Met afstand de beste speler van Frankrijk momenteel. Maar ik zie die eend van een Dechamps zijn ego niet opzij zetten. Overigens is Benzema overal van vrijgesproken.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 00:51]
    Vind ik leuk
    Marco S +4135