Verrassende Franse WK-selectie: Deschamps negeert sterren van Man U en PSG

Verrassende Franse WK-selectie: Deschamps negeert sterren van Man U en PSG

donderdag 17 mei 2018 om 20:53

Didier Deschamps heeft de 23-koppige Franse selectie bekendgemaakt. De Franse bondscoach heeft verrast door een groot aantal grote namen niet mee te nemen naar Rusland.

Dimitri Payet speelde woensdag met Olympique Marseille de verloren Europa League-finale tegen Atlético Madrid (3-0) en moest nog voor de rust geblesseerd van het veld af. Het is niet bekend of Deschamps geen beroep doet op Payet vanwege zijn blessure. Naast Payet zijn ook Karim Benzema, Anthony Martial, Alexandre Lacazette, Wissam Ben Yedder, Kingsley Coman, Andre-Pierre Gignac, Adrien Rabiot en Aymeric Laporte niet opgeroepen door Deschamps.

Een aantal van hen staat wel op de reservelijst, waaronder Martial, Lacazette en Coman. Opvallend genoeg zijn Lucas Hernandez, Steven N'Zonzi en Florian Thauvin wél opgeroepen. De kans bestaat echter dat een aantal spelers die op de reservelijst staan alsnog wordt opgeroepen door Deschamps. Dat hangt onder meer af van blessures.

Frankrijk is op het WK een van de topkandidaten om het toernooi te winnen. De Fransen verloren in 2016 de EK-finale van Portugal. Deschamps neemt het over een maand in de groepsfase van het WK op tegen Australië, Peru en Denemarken.

Lees meer over:Ligue 1Frankrijk

Plaats een reactie

Kayzer +2181
donderdag 17 mei 2018 om 20:56
Om je vingers bij af te likken, wat een selectie.
Alleen al de namen die thuis blijven!
Wsat een ploeg!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:58
Ja hij moet keuzes maken, denk dat ze ver komen
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 01:06
Bij deze keuze zou ik maar wat graag vlieg aan de muur zijn geweest.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:01
Top ploeg,kan zeker de halve finale halen,of misschien wel meer
Vind ik leuk
Adje80 +4232
donderdag 17 mei 2018 om 22:26
Dat kunnen België Brazilië Argentinië Spanje en Duitsland ook...zijn veel landen met goede spelers, moeilijk om een favoriet aan te wijzen..ik denk dat het kwalitatief zelden zo dicht bij elkaar heeft gezeten met zoveel landen
Vind ik leuk
Kevinho +419
donderdag 17 mei 2018 om 23:59
Maar niet met zo'n kwalitatief brede selectie.
Vind ik leuk
Hattrick +10275
donderdag 17 mei 2018 om 21:05
Wij hebben Weghorst! Oh... Dat verklaart een hoop :p
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:18
Wij hebben de flying Dutchman ' Robin van persie' haha
Vind ik leuk
Hattrick +10275
donderdag 17 mei 2018 om 21:23
Die hebben we niet meer.. Was wel een geweldenaar natuurlijk.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 22:24
Wij hadden Dost!
Vind ik leuk
Hattrick +10275
vrijdag 18 mei 2018 om 08:22
Prima spits, maar geen topper.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:29
ik zie alleen maar haantjes in de selectie zitten, dat wordt niks met Frankrijk, ik ga voor Spanje of Argentinië
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 22:05
Gaat het beter met Argentinie dan? Kijk dat niet veel en als ik iets zie, is het meestal dat het niet goed gaat met Argentinie en bijv Messi in dat elftlal.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:56
Payet hoort hier gewoon geselecteerd te worden, verder wel een aardig team
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:58
Payet hoort er idd wel in thuis
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 22:46
Payet zal het dus niet redden door ze blessure anders zou die er echt wel bij zitten.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 22:46
Oké wist niet dat hij geblesseerd was.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 23:10
Ja hij raakte geblesseerd in de europa cup finale
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:57
Ik mis Isimat-Mirin.
Vind ik leuk
#Keizerout +17207
donderdag 17 mei 2018 om 21:02
Nu al? Het seizoen is net voorbij.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 21:02]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:57
Bizar eigelijk dat hij sterren thuis laat maar hij moet eigelijk wel weer keuzes maken
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:57
Daar doet die errug goed aan!! Prestaties boven ego"s
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:57
Benzema had van mij in plaats van giroud gemogen
Vind ik leuk
Koeroe +8010
donderdag 17 mei 2018 om 21:05
Giroud is erg goed bij frankrijk altijd. Ze komen altijd weer bij hem uit
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:30
Klopt maar benzema is al 3 jaar niet meer opgeroepen dus je kan niet weten hoe hij het zou doen
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:39
Maar ze zijn daar ook niet zo blij met Benzema. Afpersingszaak!
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 21:40]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:42
Klopt ja.
Maar ja speelt toch bijna altijd basis bij real
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:44
Alleen scoort nooit meer.
Vind ik leuk
R2 +4793
donderdag 17 mei 2018 om 22:57
De laatste x dat dat naar boven werd gebracht in de media, schoot hij er 2 in de eerstvolgende CL wedstrijd. ;)
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 02:28
Ja is waar, maar bedoel wel in het algemeen natuurlijk.
Vind ik leuk
Antonio_4 +1233
donderdag 17 mei 2018 om 20:58
Martial, Lacazette en Coman?! Wtf, lol!
Vind ik leuk
Hupfean +2094
donderdag 17 mei 2018 om 20:58
Met die spelers die zijn afgevallen had Nederland zich wel geplaatst.
Vind ik leuk
TheRedMen +1471
donderdag 17 mei 2018 om 20:58
Dat zijn de namen die bij het Nederlands elftal de belangrijkste spelers zouden zijn.. en Frankrijk neemt ze niet eens mee..
Vind ik leuk
power +4239
donderdag 17 mei 2018 om 21:11
Dat klopt inderdaad,,,maar ik vind de trainer niet goed genoeg voor Frankrijk elftal.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:41
Dat is de realiteit die vele niet onder ogen kunnen zien.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:00
Wat een voorhoede.
Vind ik leuk
Free +117
donderdag 17 mei 2018 om 21:00
Veel Fransen in de selectie
Vind ik leuk
Nistel +2637
donderdag 17 mei 2018 om 22:02
Chauvinisten zijn het.
Vind ik leuk
Free +117
donderdag 17 mei 2018 om 22:05
Staan ze toch niet bekend om...
Vind ik leuk
Bizzy +14848
donderdag 17 mei 2018 om 21:01
Frankrijk is een outsider. Het gaat tussen spanje, duitsland en brazilie.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:08
Verwacht ook wel wat van Argentinië. Maar ik weet de poules niet uit mijn hoofd.
Duitsland lijkt mij de allergrootste favoriet. België valt meestal tegen.
Vind ik leuk
Hattrick +10275
donderdag 17 mei 2018 om 21:11
En Brazilië dan? Neymar, Coutinho, Willian,etc... Ook een geweldige ploeg hoor! Ook achterin hebben ze het goed voor elkaar.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:14
Zeker goed maar ik denk dat Duitsland sterker is. Dat is een machine. Op elke positie zelfs als Neuer niet keept.
Vind ik leuk
Hattrick +10275
donderdag 17 mei 2018 om 21:16
Ik schat ze ongeveer even sterk in :)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:18
Je zou best gelijk kunnen hebben ;) is Neymar al blessure vrij?
Vind ik leuk
Hattrick +10275
donderdag 17 mei 2018 om 21:26
Neymar gaat het Wk halen van wat ik heb begrepen :)
Vind ik leuk
R2 +4793
donderdag 17 mei 2018 om 23:00
Wordt het dan Ter Stegen op doel of de gene die verantwoordelijk is voor het feit dat Real in de CL finale staat?
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 07:50
Ik denk Ter Stegen
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:39
Ik ben benieuwd naar België,die hebben vooral veel keuze in de verdediging en op het middenveld,ik denk dat je met Mertens en Lukaku als spitsen tekort komt.
Vind ik leuk
Hattrick +10275
donderdag 17 mei 2018 om 21:41
Belgie is leuk, maar ik vind niet dat ze bij de favorieten horen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:48
Dit is wel de lichting die het moet doen, Lukaku,de Bruyne,Hazard,Naingolan, Courtois,Spurs verdediging, Mertens,ik zeg outsider, zeker niet kansloos.
Vind ik leuk
Bizzy +14848
donderdag 17 mei 2018 om 21:17
Kroatie is ook leuk om naar te kijken. Geweldige spelers hebben ze. Ja Duitsland maakt een kans. Het zijn toernooi voetballers.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:21
Ja in Brazilië ijzersterk. Zie niet snel iemand winnen van Duitsland in de knockout fase. Kroatië is een beetje Denemarken niveau schat ik.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:41
https://www.wk2018rusland.nl/speelschema-wk-2018/
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 22:04
Zal morgen eens kijken ;)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 22:08
Dat hoor ik vaker mensen zeggen. ;-)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:13
Flak Frankrijk niet uit heben een beter elftal dan brazil
Vind ik leuk
Koeroe +8010
donderdag 17 mei 2018 om 21:04
Thauvin is geen verrassing. Was exht heel goed dit seizoen
Vind ik leuk
Vamos7 +902
donderdag 17 mei 2018 om 21:07
Mooi dat Payet er niet haalt heerlijk karma.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:09
Karma?
Vind ik leuk
Koeroe +8010
donderdag 17 mei 2018 om 21:15
Karma voor het bewust uit de wedstrijd schoppen van ronaldo in de ek finale.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:16
Ronaldo mistte toch de finale?
Vind ik leuk
Koeroe +8010
donderdag 17 mei 2018 om 21:25
Nope, werd er na een half uur uitgeschopt.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 22:03
Aha ik wist wel dat hij flink geraakt was dacht dat het voor de finale gebeurde. In de halve finale.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:33
Eens, West Ham supporters kunnen zijn bloed wel drinken. Vond het ook sneaky allemaal. Voor mij daarom karma.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 21:33]
Vind ik leuk
Hammers96 +2003
donderdag 17 mei 2018 om 21:42
Niet iedereen over 1 kam scheren.
Dimmi is een speler die wij niet vaak in claret en blue zullen zien spelen , zijn bloed wel drinken is zwaar overdreven. Ik volg hem nogsteeds en ben trots dat hij voor west ham heeft gespeelt
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:43
Er zijn uitzonderingen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:10
Geen lacazette, zonde!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:10
Grote kan dat ze die Cup pakken met zoeen selectie.
Vind ik leuk
Dorpsgek +1157
donderdag 17 mei 2018 om 21:12
Wat een team..tering.
Vind ik leuk
Bizzy +14848
donderdag 17 mei 2018 om 21:18
Correctie je bedoelt wat een namen. Maakt nog geen geweldig team he
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:19
Wat een luxe om zulke keuzes te kunnen maken. Zeker 1 van de favorieten voor de winst, samen met Spanje en Duitsland.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:24
Wouw wat een selectie hebben die Fransen toch echt niet meer normaal.Voor mij de favoriet komende WK.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:30
Goeie ploeg maar een bondscoach die er niks van bakt, dus wordt niks
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:30
Kan je in NLD een top elftal mee maken. Wat een verschil met de basis van het Ned. elftal. Frankrijk behoort ook wel tot de topfavorieten.
Vind ik leuk
Teo Smith +19303
donderdag 17 mei 2018 om 21:34
Frankrijk is voor mij de favoriet.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:40
Mwah, voor een paar van deze jongens vind ik het niet verassend. Benzema heeft geen goed seizoen gedraaid, maar was hij niet degene die bonje had met Deschamps? Of was het een schandaal? Martial heeft ook niet alles gespeeld bij United, en met Griezmann en Mbappé hebben ze betere spitsen in huis dan met Lacazette. Giroud is gewoon de beste pinchhitter om erbij te hebben.
Vind ik leuk
frankn27 +4721
donderdag 17 mei 2018 om 22:22
Lacazette thuis laten lijkt mij een blunder
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 23:08
Ik had Rabiot meegenomen inplaats van N'zonzi
Vind ik leuk
Renelas +118
donderdag 17 mei 2018 om 23:40
Tja, dat noem ik nog eens een luxe probleem...
Vind ik leuk
Laliga +1505
vrijdag 18 mei 2018 om 00:32
Waarom nzonzi opvallend??? Speelt echt een fantastisch seizoen. Benzema is bekend de reden , en martial zit meer op de bank dan dat ie speelt. Snap niet wat er gek aan is
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 00:50
Ik zou Benzema meenemen. Het verleden vergeten en met een schone Lei beginnen. Met afstand de beste speler van Frankrijk momenteel. Maar ik zie die eend van een Dechamps zijn ego niet opzij zetten. Overigens is Benzema overal van vrijgesproken.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 00:51]
Vind ik leuk
Marco S +3643