Advocaat not amused: 'Die meneer of mevrouw zegt dan ook niets'

Advocaat not amused: 'Die meneer of mevrouw zegt dan ook niets'

donderdag 17 mei 2018 om 21:13

Dick Advocaat hekelt de rol van Allard Lindhout tijdens FC Emmen - Sparta. De scheidsrechter besloot, ook ná het zien van de videobeelden, om middenvelder Stijn Spierings geen strafschop te kennen, nadat hij overduidelijk naar de grond werd getrokken. 

"Dat dacht jij toch ook? Jullie hebben toch ook een mening, waarom moet ik het altijd vertellen? Ik dacht waarschijnlijk hetzelfde als wat jij dacht", countert Advocaat in gesprek met FOX Sports. "Wat kun je eraan doen? Dit zijn heel essentiële mogelijkheden. Er is dan een videoscheidsrechter aanwezig."

"Die meneer of mevrouw, ik weet niet eens wie er zit, zegt dan ook niets. Ik heb het net teruggezien. Ja, sorry hoor. Als je dit niet durft te geven..Het gebeurt, maar het mag niet gebeuren. Het heeft zo weinig zin om daar iets over te zeggen. Daar wacht ik nog even mee."

Emmen en Sparta speelden met 0-0 gelijk. Zondag gaat bepalen wie er naar de Eredivisie gaat. Advocaat: "Dat wordt gewoon een moeilijke wedstrijd. We spelen thuis en daar doen we het qua resultaten goed. We hebben een fantastisch publiek, Emmen had dat vandaag ook. Nu moeten we het thuisvoordeel mee gaan pakken. Emmen deed het uit bij NEC ook goed."

Plaats een reactie

donderdag 17 mei 2018 om 21:16
Advocaat heeft een PUNT!!! Als de Var nu al niet werkt
Vind ik leuk
Dorpsgek +1157
donderdag 17 mei 2018 om 21:17
Natuurlijk, gewoon belachelijk dat onze arbitrage dat ook al niet kan gebruiken. Net als die belachelijke heren achter het doel die helemaal niks toevoegen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:18
Die zijn er alleen in de EL en CL toch?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:26
En tijdens de bekerfinale, WK en EK...
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:25
Pijnlijk als dit straks bepalend word in de thuiswedstrijd van Spartja bij een 0-1 ,voor Emmen
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 22:11
Dan heeft Sparta 180 minuten gehad om Emmen opzij te zetten. Natuurlijk zou zo'n domme beslissing niet voor mogen komen, maar als Sparta degradeert door een 0-1 in de return hebben ze het letterlijk aan zichzelf te danken.
Vind ik leuk
Spartan +4720
donderdag 17 mei 2018 om 23:13
Jij snapt er dus helemaal niets van!
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 21:22
Nee klopt, ik snap er niks van. Gelukkig heb jij met je volledig objectief commentaar mij met beide beentjes op de voeten gebracht.
Vind ik leuk
soksa +1345
vrijdag 18 mei 2018 om 15:25
Als er geen VAR is worden er minimaal net zoveel fouten gemaakt.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:32
Hij overroelt de Var! Is dat de bedoeling wat hij hield wel lang vast
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:18
0-0 is normaal inderdaad een punt Mario, in de PlayOffs speel je alleen niet voor punten.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 00:07
Toch wel? Dit levert 1 punt op voor beide. Wanneer je niet voor de punten speelt, dan valt dus te verwaarlozen. Maar hoe bepaal je dan wie door gaat?
Een knockoutfase wordt ook met punten beslist, alsware een mini-competitie.

Natuurlijk begrijp ik je punt verder wel. Maar moest even de wijsneus uithangen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:37
Maar Advocaat is zelf natuurlijk de grootste wegloper allertijden...
Vind ik leuk
John M. +3848
vrijdag 18 mei 2018 om 00:30
Dat heeft met de VAr niets te maken. Je haalt alles doorelkaar.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 07:18
Het heeft met de verwijten van Advocaat te maken aan de scheidsrechters. Alsof ze hun verantwoordelijkheid niet nemen. Nou, daar kan deze meneer ook wat van
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 22:14
Na 1x kijken ziet heel de wereld dat het een pingel.is...maar nee hoor...die watjes in het geel en die stakkers in die bus kijken 12 x...en geven een achterbal. Laat dat busje maar meteen naar het gesticht rijden.
Vind ik leuk
Dorpsgek +1157
donderdag 17 mei 2018 om 21:16
Volgend jaar ook naar Enschede meneer Advocaat? Hihi
Vind ik leuk
goekie4 +1579
donderdag 17 mei 2018 om 21:25
Advocaat niet hoor, Fraser waarschijnlijk wel dan
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:27
Advocaat zelf niet want die stopt bij Sparta Dorpsg.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:27
Nou, advocaat zeker niet, die gaat gewoon weer bij een mooie club aan de slag .
Voor Sparta hou ik mijn hart vast, niets ten nadele van Emmen maar hoop dat Sparta erin blijft.
Vind ik leuk
Dezeun +1886
donderdag 17 mei 2018 om 21:17
Succes Dick
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:17
Dicky maak je eigen niet Dick!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:18
Lindhout is drol eerste klas. Samen met holmaatje Manschot die geen beslissing durft te nemen. Zwaar schorsen lijkt me hierin handig. Buiten dat als je zoveel onrecht aangedaan wordt in een situatie moet je dit toch kunnen aanvechten?
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 21:19]
Vind ik leuk
MojoRisin +8355
donderdag 17 mei 2018 om 21:20
Was natuurlijk gewoon een penalty..
Ik heb alleen de 2e helft gezien overigens, werd Sparta aardig weggespeeld.. Dit wordt nog een taaie voor Tricky Dick..
Vind ik leuk
JustH +8889
donderdag 17 mei 2018 om 21:24
Hij kan er 14 geven in dezelfde situaties.
Wordt tijd dat ze dat is gaan doen, misschien kan er dan weer een bal ingekopt worden. het is nu vrij worstelen voor het doel.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 22:12
Dit maakt Sparta wel af in eigen stadion. Zal geen walkover worden, maar 2-0 moet absoluut haalbaar zijn.
Al weet ik niet hoeveel waarde je moet hechten aan mijn woorden. Ik dacht namelijk ook dat Roda met twee vingers in de neus die playoffs zou doorlopen..
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:22
Spierings pakt bannink ook dus geen penalty
Vind ik leuk
Woudo +7990
donderdag 17 mei 2018 om 21:30
"Emmen deed het uit bij NEC ook goed." ehmm daar werd het 4-1 voor NEC volgens mij...
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:41
ik snap niet dat bij wedstrijden met zulke grote belangen niet overal een video ref aanwezig is. we hebben het niet over een paar euro.
Vind ik leuk
baboushka +1012
donderdag 17 mei 2018 om 22:09
Doellijntechnologie ok, videoref opzouten daarmee..
Vind ik leuk
mvr +176
donderdag 17 mei 2018 om 22:04
KNVB amateurs
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 22:04
Dick is 1 en al ingehouden frustratie, hij heeft het zelfs tot op heden niet op de rit gekregen, toch een zwaktebod voor zo'n naam. Wat maar weer eens bewijst dat ze zo goed zijn als hun materiaal.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 22:05]
Vind ik leuk
Senna +6118
donderdag 17 mei 2018 om 22:09
Niet zeuren Advocaat
Dan had je maar beter moeten voetballen
Als je Emmen nog niet eens kunt oprollen wat heb je dan in de eredivisie te zoeken.
Vind ik leuk
KingB +14
donderdag 17 mei 2018 om 22:12
Mag je een scheidsrechter ook schorsen voor zulke foute beslissingen?
Vind ik leuk
Dorzon +3684
donderdag 17 mei 2018 om 22:22
Een var voor een var om alle misverstanden weg te nemen
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 22:40
Emmen!


Dat is even een ander stadion als in Manchester,London,Moskou wat je gewent bent dickie!
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 07:56
100% strafschop, klaar!
Vind ik leuk
tremere +242
vrijdag 18 mei 2018 om 09:09
Man man zo amateuristisch dit, of ze willen dat de videoref faalt. Want ja technologie kost geld en als voetbalbonden ergens een hekel aan heeft is het wel technische vernieuwing en geld uitgeven.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Advocaat not amused: 'Die meneer of mevrouw zegt dan ook niets'