Sorry hoor, maar in Nederland spelen we toch ook in een 'drollentempo'?

    "Sorry hoor, maar in Nederland spelen we toch ook in een 'drollentempo'?"

    René Meulensteen staat er niet raar van te kijken dat Davy Klaassen een teleurstellend eerste seizoen achter de rug heeft bij Everton. Bij Ajax was Klaassen een van de sterkhouders, maar bij Everton zat hij het grootste gedeelte op de tribune.

    Meulensteen was jarenlang assistent-trainer van Sir Alex Ferguson bij Manchester United en stond zelf aan het roer bij Fulham. "Klaassen is het bewijs dat de stap van Ajax, PSV of Feyenoord naar de topcompetities alleen maar groter is geworden", zegt Meulensteen in het Algemeen Dagblad.

    Ook het tempo in Engeland is veel hoger dan in Nederland, zegt Meulensteen. "Sorry hoor, maar in Nederland spelen we toch ook in een 'drollentempo'? Zo gek is het niet dat Klaassen het zwaar heeft gehad. Bij Ajax kun je in driekwart van de wedstrijden op zestig procent spelen en nog winnen. Tja, dat is in Engeland even anders."

    Meulensteen zegt dat Klaassen het meer van zijn voetballende vermogen moet hebben. "Daarom had ik hem liever bij een club als Napoli gezien. In Engeland is er één toverwoord: intensiteit. Qua inhoud, qua fysiek, qua omschakeling. Daar moet hij nu keihard aan werken om alsnog te slagen."

    Lees ookKlaassen gaat voor kans: 'Weer op het tweede plan? Dat zijn scenario's voor later'

    Poll

    Kan Klaassen zich revancheren?

    (1386 stemmen)

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +19738
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:01
    Meulensteen en Jonk zouden samen de Ajax jeugd moeten leidden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:34
    Hoezo? Het gaat toch goed met de jeugd? Jonk zou eerder de gehele Ajax organisatie van advies en moeten voorzien volgens de Cruijff methode.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:39
    Het gaat juist heel slecht met de jeugd. Jong Ajax is kampioen geworden omdat de mislukte aankopen van het eerste daar moesten spelen.
    De voertaal van de O19 is volgens mij Engels omdat we ook daar heel veel talenten voor opkopen.

    AZ, dat is momenteel het voorbeeld.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:43
    Ja maar dat heeft niet met de jeugd te maken. Maar met het aankoopbeleid. Zet eerst maar een tweede technisch directeur naast Overmars. Hoe vaak je wel niet leest dat hij bepaalde spelers niet wilt halen. Daar moet hij overheen stappen. Zijn mening moet niet gelden. Hij kan alleen goed verkopen. Nu nog iemand die kan inkopen.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:48
    Ja, dat zijn we eens. De fouten in de top sijpelen door naar de jeugd. En op de lange termijn is dat dramatisch voor de jeugd.
    Geen enkel Nederlands talent dat nog naar Ajax zou willen want ze krijgen daar toch geen eerlijke kans met a die aankopen.

    De grote schoonmaak moet inderdaad bovenaan beginnen. Jonk, maar ook Ling mag het van mij proberen.
    Vind ik leuk
    Luiehond +1962
    zaterdag 19 mei 2018 om 11:18
    Wat moeten ze nog gaan proberen dan....? Bijna elk talent wordt weggekocht!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    zaterdag 19 mei 2018 om 11:26
    We zijn nu hard op weg een koopclub te worden, en ik wil proberen een opleidings club te blijven.

    Dat de talenten worden weggekocht zal dan niet anders zijn. Maar in Nederland moet je veruit de beste club worden met de beste talenten.
    Domineren in Nederland en met de verkopen van de talenten het salaris plafond structureel verhogen.

    Zodat de aankopen die je af en toe wel moet doen ook echt een meerwaarde kunnen hebben. Tadic is momenteel een goed voorbeeld.
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1263
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:25
    Klaassen, Riedewald, Tete, Kluivert, De Ligt en met enige fantasie Bazoer zijn allemaal eigen jeugd en de laatste 2 jaar goed verkocht, dus nog steeds een opleidingsploeg in mijn ogen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 13:25]
    Vind ik leuk
    Kevinho +569
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:28
    Sinds wanneer zijn Kluivert en De Ligt verkocht?
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1263
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:50
    Komende zomer misschien, ik ben zelfs nog namen vergeten, maar je begrijpt wat ik bedoel.
    Vind ik leuk
    rinirat +2459
    zaterdag 19 mei 2018 om 11:37
    Nederland O17...finale .....
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    zaterdag 19 mei 2018 om 11:49
    Met Van Gelderen, Musampa, Timber, Gravenberch en Brobbey zijn het maar 5 spelers die momenteel bij Ajax spelen. Van de 20-koppige selectie. Ik wil dat daar de helft van Ajax afkomt, minstens.
    Vind ik leuk
    goedemorgen +3174
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:58
    Koekoek
    Vind ik leuk
    renemar +523
    zaterdag 19 mei 2018 om 11:51
    Kom je wel eens op de Toekomst? AJAX schuift spelers heel vroeg door naar een hogere lichting. Bij de O17 en O15 lopen heel veel grote talenten.
    Het is niet voor niks dat de O17 in de finale van het EK staat. En in die lichting spelen meer AJAX spelers dan van az.
    Op alle internationale toernooien doen onze jeugdteams het prima. Worden overal bewierookt en hier wordt het afgekraakt. Te gek voor woorden.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    zaterdag 19 mei 2018 om 11:59
    Op het moment dat die de stap naar O19 moeten zetten en daar een aankoop zien, drijf je ze eerder weg. Eigen jeugd moet daar voorrang krijgen en op de weg die we nou zijn ingeslagen zie ik dat niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    companen +1290
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:20
    Wat schattig die hoofdletters
    Vind ik leuk
    renemar +523
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:39
    Verschil tussen top en middelmaat.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1840
    zaterdag 19 mei 2018 om 15:34
    Nee hoor, hoofdletters of normaal is namelijk het verschil tussen mensen die vinden dat ze wat te bewijzen hebben en mensen die normaal kunnen doen.
    Vind ik leuk
    renemar +523
    zaterdag 19 mei 2018 om 18:03
    Belangrijke clubs of personen worden altijd met hoofdletter geschreven. Dat weet jij natuurlijk niet. Is ook niet erg. Ligt aan jouw niveau. Dus begrijp je het ook niet. Niks van aantrekken. Als er geen domme mensen zijn, zijn er ook geen slimme mensen.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1840
    zaterdag 19 mei 2018 om 18:20
    ja, belangrijke clubs en personen worden inderdaad met hoofdletter geschreven (met extra nadruk op het enkelvoud van hoofdletter) en daarbij wil ik nog vermelden dat onbelangrijke clubs en personen ook met hoofdletter worden geschreven, echter in de praktijk houd dat dus in dat je Ajax met een hoofdletter schrijft, als je er meerdere gebruikt dan geeft dat enkel aan dat je wat te bewijzen hebt, er zijn uitzonderingen, sommige namen (zoals PSV) mag je wel met drie hoofdletters schrijven, dit omdat PSV een afkorting is, Ajax is geen afkorting (ik dacht ik meld het er effe bij want misschien dat dat je denkfout was).

    als je mij dom noemt moet je overigens eerst is naar jezelf kijken denk ik aangezien jij hier degene bent die de regels over het gebruik van hoofdletters niet begrijpt.
    Vind ik leuk
    renemar +523
    zondag 20 mei 2018 om 07:44
    In Duitsland hebben ze een treffend spreekwoord:
    der klugere gibt nah. Hier laat ik het daarom bij.
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 07:44]
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1840
    zondag 20 mei 2018 om 11:48
    leuk en aardig maar ik spreek geen Duits.
    Vind ik leuk
    FTID1908 +36
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:05
    Alleen speelde hij bij Ajax al op 100%, daarom slaagt hij niet in Engeland.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13585
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:07
    Appels met peren vergelijken, zit daar het meeste geld dus ook topspelers. Wat een onzin kraamt die vent.en trouwens Klaassen komt gewoon fysiek en snelheid te kort.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:36
    Hoezo bij Everton zitten niet alleen maar topspelers hoor. En Klaasen komt nog wel meer tekort. Maar ja dat mocht je nooit zeggen.
    Zoals zijn passing, techniek inderdaad. Het enige wat hij kan is scoren en laat dat nou niet hét belangrijkste zijn voor een middenvelder.
    Vind ik leuk
    FenomenoR9 +457
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:08
    Zag je toch al aankomen dat dat zal mislukken? Je moet de kracht hebben van Pogba of Toure, passing van de Bruyne, techniek van Ozil etc etc. Maar vooral idd zoals Meulensteen het eerste, fysiek. Mocht je dat niet hebben, moet je dat kunnen compenseren. Klaassen kan van alles een beetje.. Lekker naar Duitsland gaan, cluppie als Bayern Leverkusen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 10:09]
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:38
    Ben bang dat zelfs Leverkusen te hoog gegrepen is momenteel. Hij kan beter een voetballende ploeg net onder de subtop uitkiezen. Kan je dat niveau aan, dan kan je een stap hogerop.
    Ook moet hij zich meer gaan focussen op de positie net achter de spits. De typisch Duitse schaduwspits á la Müller.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:08
    Belachelijke reactie!! Om moe van te worden! 60% daarom speelt Ajax Lyon van het kastje naar de muur, schakelt Schalke uit en heeft 68 % balbezit tegen Man United ( wat overegins kansloos verloren was ) ik bedoel maar, met die uitspraken altijd, als het team klopt dan komt het ver! Wk 2010, 2014 zeg het maar?
    Vind ik leuk
    Ale Ale +178
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:22
    En uit tegen Lyon en Schalke dan? daar wordt je weggespeeld en heb je geluk dat je nog de volgende ronde doorgaat. En jij vindt het belachelijk maar het bewijs zit hem toch echt in de prestaties van Klaassen en die zijn ronduit beroerd. Hij kan dat niveau gewoon niet aan
    Vind ik leuk
    FenomenoR9 +457
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:33
    Precies dit idd
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1216
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:45
    Klopt... in de wedstrijden van Everton tegen Atalanta Bergamo werd dat goed zichtbaar, toen werd hij gewoon overgeslagen op het middenveld waar bij Ajax juist het aanspeelpunt was. Daarnaast vind ik Donny van de Beek nu al veel beter...
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5749
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:29
    Lyon en Schalke waren dat jaar wel middenmoot frankrijk en Duitsland. En toen viel 2x het dubbeltje de goede kant op.
    Vind ik leuk
    Luiehond +1962
    zaterdag 19 mei 2018 om 11:14
    Lyon middenmoot? Derde achter twee oliedollar clubs! Ooh sorry je zij dat jaar!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 11:15]
    Vind ik leuk
    4everfcu +2550
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:38
    kijk die wedstrijd tegen schalke nog ff terug zou ik zeggen ajax had niets te vertellen en wonnen zeer gelukkig.
    tegen lyon werd ajax weggetikt.
    68%balbezit ja rondspelen achterin wat man utd prima vond verder niets te vertellen gehad.
    en tegen welke grootmachten werd ajax de laatste jaren uitgeschakkeld? precies i rest my case ajax kan niet meer mee met de grote jongens.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 10:39]
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:42
    Werd Ajax weggetikt??? Hahahaha hoe voelt dat de eerste keer GHB???
    Vind ik leuk
    4everfcu +2550
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:46
    ja weggetikt dat het twee keer goed ging voor ajax doet daar niets aan af.
    dat jij dat niet ziet komt waarschijnlijk omdat je je hersens hebt weg gesnoven
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:52
    Nou dat laatste heb je wel gelijk in, doe het al een tijd. Maar 4-1 thuis winnen en Lyon gek maken, heb het net opgezocht...' buitenlandse pers lyrisch over spel van Ajax ' ps waar haal je dat spul van jou? Dat moet ik hebben! Als je zo de weg kwijt bent moet dat goed zijn!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 10:52]
    Vind ik leuk
    4everfcu +2550
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:58
    spul kun je altijd bij mij kopen hoor junkie
    die 4-1 was tegen een b elftal en uit werd je helemaal zoek gespeeld.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 11:05
    Het is mooi geweest van mij mag je deze discussie winnen. Proficiat! Het zal allemaal wel! We stonden iig in de finale, waardoor we de punten halen om het wk voor clubteams halen haha
    Vind ik leuk
    4everfcu +2550
    zaterdag 19 mei 2018 om 11:10
    ik hoef niet te winnen en ja ajax stond in de finale een goede prestatie met het nodige geluk behaald maar dat doet er niet toe ze stonden er.
    maar een prijs is het niet en dat is een schande voor een club als ajax met tien keer de begroting vd rest in nederland al jaren niets winnen.
    Vind ik leuk
    14forever +8528
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:33
    Bla bla bla wat een onzin kraam je toch weer uit..
    Vind ik leuk
    mcmodd +23706
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:08
    Nee, dat gaat Davy gewoon niet lukken. Als je al jaren, om met Meulensteen te spreken, een drollentempo hebt gespeeld verander je dat niet meer. Het wordt tijd dat in Nederland het roer om gaat, dat er op snelheid wordt getraind. De club die hier het buitenlandse tempo kan spelen zou jaar in, jaar uit, kampioen worden.
    Vind ik leuk
    Nuance +9073
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:30
    En doorom moet de rem er af. En dat begint bij de KNVB en de trainers (opleiding). Dat continue gebrei, balletje aannemen, goed leggen, terugdraaien en hoppa weer een terugspeelbal op je keeper. Altijd maar balbezit, controle, angst. We moeten godverdomme harder trainen, de beuk erin. Aannemen, inspelen, bal vasthouden en door. Dat vond ik van AZ heel goed dit seizoen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 11:28
    Met de speelstijl die AZ hanteer ben je internationaal compleet kansloos. Ze kunnen niet eens winnen van de top 3. Ondanks dat heel Nederland de speelstijl van PSV afkraakte tot aan de grond is het wel de meest internationaal gerichte speelstijl.
    Niet gericht op balbezit, veel meer direct de diepte zoeken met lopende mensen op het middenveld, conditioneel en positioneel sterk. En als team vechten om elke bal. Je ziet dan dat je met minder kwaliteit best goed voor de dag kan komen.
    Vind ik leuk
    Nuance +9073
    zaterdag 19 mei 2018 om 11:45
    Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Maar ik word gek als ik Feyenoord in de Kuip tegen NAC en VVV zie worstelen. Omhoog dat tempo, speel nou eens iemand hard en strak op tempo op zn goeie been in. PSV zakte in, ja maar als het moest, waren ze met vier balcontacten in de 16 van de tegenstander. Maar ik zeg toch ook dat balbezit niet heilig is. Winnen is heilig. Maar thuis verliezen tegen NAC én als een timide natte krant voetballen dat kan gewoon niet. Net zoals Oranje onder Blind. Dat was pas schijtbakkenvoetbal.
    Vind ik leuk
    14forever +8528
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:38
    Het is niet op.snelheid trainen, maar het positiespel. Als je ziet dat bijna niemand in nederland de bal kan verplaatsen van de ene kant naar de andere. De balcirculatie is zeer ondermaats. Daardoor gaat de snelheid omlaag. Waar zijn de driehoekjes gebleven oa. Fysiek lopen we al jaren achterop. Tactisch kunnen we nog wel mee, maar zonder een goede balcirculatie , doe je daar dus niets mee. .
    Vind ik leuk
    mcmodd +23706
    zondag 20 mei 2018 om 08:09
    Juist de balcirculatie moet razendsnel gaan, maar dat moet in voorwaartse richting en niet één keer mag er een schakel teveel aan te pas komen. Dan krijg je snelheid van buitenlandse proporties en kom je steeds net even eerder aan je kansen.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9485
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:10
    Beperkte speler ! PSV won met 3-0 en is kampioen van Nederland
    Vind ik leuk
    Thilo +2801
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:12
    Oi oi oi wat heb jij een zielig leventje zeg
    Vind ik leuk
    Denhaag6 +671
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:12
    Kampioenuhhh!!
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2818
    zaterdag 19 mei 2018 om 11:18
    Den haag ?
    Vind ik leuk
    zwollie +7525
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:29
    Word je niet moe van jezelf? Je vervalt steeds in herhalingen. Kom eens met wat nieuws.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:10
    en sanchez is dan dus het bewijs dat dit niet zo is...het is altijd zo geweest en zal altijd blijven dat de een wel slaagt en de ander niet
    Vind ik leuk
    chicken +10955
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:19
    Is juist de bevestiging...sanchez blinkt ergens in uit...fysiek en verdedigende hardheid.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:13
    Niet waar vriend utca 030, het team past niet bij hem! Ajax is toch veel beter dan Everton!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 10:14]
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1685
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:19
    Mwah veel beter denk dat het niveau in engeland veel hoger is denk niet dat je in een onderling duel een groot verschil zou zien
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1685
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:18
    Overstap van nederland naar engeland is enorm kwa niveau en prive voor het eerst in een nieuwe omgeving telt ook mee met prestaties als je lekker in je vel zit en je omgeving goed is voetbal je ook makkelijker.. Gewoon nog een kans geven en lukt het niet dan verhuur naar ander cluppie
    Vind ik leuk
    013Tilburg +324
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:18
    Zeer matige speler die ook in NL niet wekelijks bepalend was.
    Totaal geen verrassing dat ie het niet gehaald heeft.
    Heeft daarbij ook nog eens een arrogante slappe houding. Mag blij zijn als ie onderin de serie A wat balletjes mag trappen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 10:33]
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:18
    Propper en ook eerder Wijnaldum doen het prima in Engeland. Ook blind kan dit tempo aan
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3008
    zaterdag 19 mei 2018 om 11:17
    Maar die (op blind na) hebben eerst een stap naar degradatiekandidaat / middenmoter gemaakt. Van de Nederlandse top naar Engelse (sub)top is nu nog alleen weggelegd voor spelers als Sanchez. De rest moet gewoon eerst lekker naar Duitsland of bij een degradatiekandidaat in Engeland gaan beginnen.

    En of Blind het nou ook daadwerkelijk heeft gemaakt bij United dat valt te betwisten. Dit seizoen speelt hij ook niet zoveel wedstrijden meer.
    Vind ik leuk
    David4Ajax +1197
    zaterdag 19 mei 2018 om 11:40
    Blind is ook gewoon geen Mourinho-speler.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:56
    Het is altijd bij balletje breed gebleven
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:20
    Lekker makkelijk, om 1 speler aan te halen, waarvan de manager het niet in ziet zitten.En Eriksen ,Alderweireld,Verthongen,Vermaelen,Suarez,Sanchez en Blind dan?
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:37
    Klaassen was vanaf het begin duidelijk dat hij nergens echt goed in is. Niet in schieten, snelheid of kracht. Hij deed leuk mee en heel goed z'n best.
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3877
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:43
    Er zijn spelers die wel slagen en er zijn spelers die niet slagen. Pelle, Eriksen, Davinson Sanchez, Wijnaldum, Fer, Uth hebben het allemaal wel gehaald.
    Vind ik leuk
    Pieterv14 +444
    zaterdag 19 mei 2018 om 11:21
    Zou Meulemansen niet bedenken dat ze Klaassen hebben beoordeeld op zijn Europese wedstrijden van vorig jaar!?
    Vind ik leuk
    TheMariner +3512
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:11
    Men heeft in het buitenland nog niet in de gaten hoe de NL competitie uitgehold is en daardoor kwalitatief mijlenver achter loopt. We hebben een vermakelijke competitie maar internationaal worden we aan alle kanten ingehaald. Daarom denk ik ook dat jongens als Kluivert en de Ligt er nog lang niet aan toe zijn om zich staande te kunnen houden in de grote mensen voetbalwereld.
    Vind ik leuk
    rinirat +2459
    zaterdag 19 mei 2018 om 11:37
    Die Meulensteen durft wat te zeggen,totale lulkoek.
    Het heeft meer met fysiek te maken dan met tempo van de wedstrijd.
    In elke andere competitie is het tempo ook niet zo achterlijk als Engeland.
    Met al zijn geimporteerde spelers.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3512
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:03
    Tikkie breed, tikkie breed, tikkie breed terug, tikkie terug, balletje vooruit en nog een tikkie breed. Het Nederlands voetbal in een notendop. Maar wel lekker veel balbezit.
    Vind ik leuk
    remakil +5685
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:35
    Klaassen is ook een middelmatige speler hè...
    Vind ik leuk
    HupHolland +2386
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:50
    Hij heeft helemaal gelijk. Als in de Nederlandse competitie een speler over zijn eigen benen struikelt, dan duurt het 30 seconden voordat hij weer opstaat.

    Aan de andere kant is Nederlands voetbal wel anders dan Engels voetbal en kun je je afvragen of al dat heen en weer rennen echt zoden aan de dijk brengt, als je ziet dat Spanje in Europa heerst.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:11
    Is natuurlijk gewoon onzin. Ja het het niveau moet omhoog maar Klaassen kan bij Ajax al handelings snelheid te kort. Scoorde dan wel makkelijk maar aan de bal geen topper.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +347
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:17
    Meulensteen heeft een steen tegen zijn appegezicht aan gekregen hij ziet ze niet meer helder.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 14:17]
    Vind ik leuk
    Chebaisit +347
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:18
    Wat een onzin klaassen af te schrijven na de eerste de beste buitenlandse club.
    Hij zit gewoon bij de verkeerde club.
    Vind ik leuk
    koppig +504
    zaterdag 19 mei 2018 om 15:45
    Met het drollen tempo bedoeld hij zeker het spelen onder de Boer toen was het vaak balletje terug maar dat was bij peter bos zeker niet meer het geval
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:28
    19 mei 2018 om @patertje . Kijk er niks mee aan die tempo van het Nederlandse voetbal . Feit is dat ze in Nederland trainers anders moeten gaan opleiden.
    rede waarom ik dat zeg is dat een trainer jouw moet begeleiden en wat tactiek gaat bijscholen tijdens je carrière.
    Maar Nederlandse trainers willen die jongens komen leren hoe, waar , welke afstand noem maar op... Zij een bal moeten trappen .
    Voetbal is een sport een hobby iets waar je plezier in moet hebben

    Ik ben van mening dat een voetballer al zover moet zijn terwijl hij B speler is.
    Kijk eens naar als die top voetballers in de wereld en kijk op welke leeftijd zij zijn doorgebroken in hun carrière en vergelijk dat eens met de beste van beste van Nederland .


    Dan zeg mij hoe ver het hier achterloopt
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 17:29]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws