Ex-Ajacied Krkic onthult dramatisch verhaal: Ik was ziek. Ik was verpletterd

    Ex-Ajacied Krkic onthult dramatisch verhaal: "Ik was ziek. Ik was verpletterd"

    zaterdag 19 mei 2018 om 12:30

    In een openhartig interview heeft Bojan Krkic onthuld last te hebben van angstaanvallen. De Spanjaard werd jarenlang gezien als de 'nieuwe Messi', maar kon die verwachtingen bij lange na niet waarmaken. 

    De 27-jarige aanvaller was een van de grootste talenten van de FC Barcelona-jeugdopleiding. Later stelde hij ook bij Ajax teleur. "Het ging allemaal erg snel met mij", begint Bojan in gesprek met The Guardian. "In het voetbal ging het goed, maar niet persoonlijk. Daar moest ik mee leven, maar mensen zeggen dat mijn carrière niet is gelopen zoals verwacht. Toen ik opkwam, was ik de 'nieuwe Messi'. Nou ja, als je me vergelijkt met Messi... Welke carrière had je dan verwacht?"

    "En er zijn veel dingen die mensen niet wisten. Ik ben niet naar het EK 2008 gegaan vanwege angstproblemen, maar we zeiden dat ik met vakantie ging. Ik werd voor het eerst opgeroepen voor Spanje tegen Frankrijk in februari 2008 en er werd gezegd dat ik buikgriep had. Maar toen had ik een angstaanval. Maar niemand wil daarover praten. Voetbal is daar niet in geïnteresseerd."

    "Angst beïnvloedt iedereen anders. Ik kreeg last van duizeligheid, voelde me ziek, constant, 24 uur per dag. Er was een krachtige druk in mijn hoofd en die ging nooit weg", zegt Bojan. Waarom hij zijn verhaal nu pas doet? "Ik was bang. Ik was ziek. Ik was verpletterd. Ik wist niet wat ik aan het doen was."

    Plaats een reactie

    Jesmaj +339
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:34
    Jammer dat hij zijn talent nooit waar heeft kunnen maken. Angststoornissen zijn onderschatte ziektes en helaas bij velen nog taboe. Ook in het voetbal schijnbaar.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Koalabeer +316
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:36
    Faalangst?
    Vind ik leuk
    Voebtal +2019
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:34
    Schitterend dat hij hier voor open komt. Je ziet het aan zoveel spelers toch geven ze het nooit toe. Acceptatie is altijd de eerste stap tot genezing. Je moet een beetje dom zijn, iets dramatisch meegemaakt hebben of een bord voor je kop hebben om geen druk te voelen. Hopelijk komen meer voetballers hier voor uit zodat we het accepteren en de druk misschien wat minder wordt.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +9521
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:58
    Inderdaad juist heel dapper dat hij dat nu zelf naar buiten brengt, heb daar veel respect voor.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +12989
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:53
    Bojangst Krkziek
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:48
    Kneusje plattekar BV niet bojan hoor ;-)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 15:08
    Sommige onderwerpen zijn minder geschikt om grappen over te maken. Mijn vrouw heeft last van reuma. Mijn schoonbroer vroeg als grap aan haar waar haar rolstoel is. Persoonlijk niet mijn humor.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +12989
    zaterdag 19 mei 2018 om 22:11
    Ik gaf ooit een blinde ' n pistool en zei dat het een föhn was
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 22:32
    Prima joh.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 15:14
    Ja ik kan daar jammer genoeg ook over meepraten en snap hem ook helemaal. Maar ben nu in therapie, en zoiets kan echt goed helpen. Succes kan ik alleen maar zeggen
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5397
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:35
    Heeft hij dat in Amsterdam opgelopen?
    Vind ik leuk
    Koalabeer +316
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:37
    "Ik ben niet naar het EK 2008 gegaan vanwege angstproblemen." Sinds wanneer speelde hij in 2008 bij Ajax?
    Vind ik leuk
    Eleveldski +618
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:39
    Als jeugdproduct ;-)
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +2500
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:46
    Nee nadat hij je moeder tegenkwam.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:56
    Beetje de spaanse Kluivert.
    Vind ik leuk
    Streaker +2764
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:01
    En nu?

    Wat is dit voor half verhaal.
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +3009
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:20
    Als je €2,50 overmaakt naar VP krijg je ook het vervolg te lezen
    Vind ik leuk
    Gustavo +4763
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:21
    “We hebben net geprobeerd het vuur te blussen”.

    Ik snap er ook geen reet van. Om met Trump te spreken: Fake News
    Vind ik leuk
    Rodajc +9561
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:02
    Dit verklaart wel een hoop als je kijkt naar zijn carrière. Denk dat dit een stuk meer voorkomt dan bekend is, zoals eerder hier al gezegd een taboe dat doorbroken moet worden.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:16
    Jammer. Had echt een grote kunnen worden.
    Vind ik leuk
    Marco S +4168
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:39
    Sneu voor hem. Ik vond het wel een mooi spelertje
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ex-Ajacied Krkic onthult dramatisch verhaal: "Ik was ziek. Ik was verpletterd"