Ex-Ajacied Krkic onthult dramatisch verhaal: Ik was ziek. Ik was verpletterd

Ex-Ajacied Krkic onthult dramatisch verhaal: "Ik was ziek. Ik was verpletterd"

Gepubliceerd: zaterdag 19 mei 2018 om 12:30za 19-05-2018 om 12:30

In een openhartig interview heeft Bojan Krkic onthuld last te hebben van angstaanvallen. De Spanjaard werd jarenlang gezien als de 'nieuwe Messi', maar kon die verwachtingen bij lange na niet waarmaken. 

De 27-jarige aanvaller was een van de grootste talenten van de FC Barcelona-jeugdopleiding. Later stelde hij ook bij Ajax teleur. "Het ging allemaal erg snel met mij", begint Bojan in gesprek met The Guardian. "In het voetbal ging het goed, maar niet persoonlijk. Daar moest ik mee leven, maar mensen zeggen dat mijn carrière niet is gelopen zoals verwacht. Toen ik opkwam, was ik de 'nieuwe Messi'. Nou ja, als je me vergelijkt met Messi... Welke carrière had je dan verwacht?"

"En er zijn veel dingen die mensen niet wisten. Ik ben niet naar het EK 2008 gegaan vanwege angstproblemen, maar we zeiden dat ik met vakantie ging. Ik werd voor het eerst opgeroepen voor Spanje tegen Frankrijk in februari 2008 en er werd gezegd dat ik buikgriep had. Maar toen had ik een angstaanval. Maar niemand wil daarover praten. Voetbal is daar niet in geïnteresseerd."

"Angst beïnvloedt iedereen anders. Ik kreeg last van duizeligheid, voelde me ziek, constant, 24 uur per dag. Er was een krachtige druk in mijn hoofd en die ging nooit weg", zegt Bojan. Waarom hij zijn verhaal nu pas doet? "Ik was bang. Ik was ziek. Ik was verpletterd. Ik wist niet wat ik aan het doen was."

Plaats een reactie

Jesmaj +351
zaterdag 19 mei 2018 om 12:34
Jammer dat hij zijn talent nooit waar heeft kunnen maken. Angststoornissen zijn onderschatte ziektes en helaas bij velen nog taboe. Ook in het voetbal schijnbaar.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 12:35]
Vind ik leuk
Koalabeer +473
zaterdag 19 mei 2018 om 12:36
Faalangst?
Vind ik leuk
Voebtal +7512
zaterdag 19 mei 2018 om 13:34
Schitterend dat hij hier voor open komt. Je ziet het aan zoveel spelers toch geven ze het nooit toe. Acceptatie is altijd de eerste stap tot genezing. Je moet een beetje dom zijn, iets dramatisch meegemaakt hebben of een bord voor je kop hebben om geen druk te voelen. Hopelijk komen meer voetballers hier voor uit zodat we het accepteren en de druk misschien wat minder wordt.
Vind ik leuk
Bep Slatter +11256
zaterdag 19 mei 2018 om 14:58
Inderdaad juist heel dapper dat hij dat nu zelf naar buiten brengt, heb daar veel respect voor.
Vind ik leuk
Plattekar bv +28874
zaterdag 19 mei 2018 om 12:53
Bojangst Krkziek
Vind ik leuk
zaterdag 19 mei 2018 om 14:48
Kneusje plattekar BV niet bojan hoor ;-)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 14:49]
Vind ik leuk
zaterdag 19 mei 2018 om 15:08
Sommige onderwerpen zijn minder geschikt om grappen over te maken. Mijn vrouw heeft last van reuma. Mijn schoonbroer vroeg als grap aan haar waar haar rolstoel is. Persoonlijk niet mijn humor.
Vind ik leuk
Plattekar bv +28874
zaterdag 19 mei 2018 om 22:11
Ik gaf ooit een blinde ' n pistool en zei dat het een föhn was
Vind ik leuk
zaterdag 19 mei 2018 om 22:32
Prima joh.
Vind ik leuk
Kopstootje +9640
zaterdag 19 mei 2018 om 12:35
Heeft hij dat in Amsterdam opgelopen?
Vind ik leuk
Koalabeer +473
zaterdag 19 mei 2018 om 12:37
"Ik ben niet naar het EK 2008 gegaan vanwege angstproblemen." Sinds wanneer speelde hij in 2008 bij Ajax?
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6844
zaterdag 19 mei 2018 om 12:46
Nee nadat hij je moeder tegenkwam.
Vind ik leuk
zaterdag 19 mei 2018 om 12:56
Beetje de spaanse Kluivert.
Vind ik leuk
Streaker +3687
zaterdag 19 mei 2018 om 13:01
En nu?

Wat is dit voor half verhaal.
Vind ik leuk
FC Treurwilg +6672
zaterdag 19 mei 2018 om 13:20
Als je €2,50 overmaakt naar VP krijg je ook het vervolg te lezen
Vind ik leuk
Rodajc +17393
zaterdag 19 mei 2018 om 14:02
Dit verklaart wel een hoop als je kijkt naar zijn carrière. Denk dat dit een stuk meer voorkomt dan bekend is, zoals eerder hier al gezegd een taboe dat doorbroken moet worden.
Vind ik leuk
Smithsonian +38008
zaterdag 19 mei 2018 om 14:16
Jammer. Had echt een grote kunnen worden.
Vind ik leuk
Marco S +6554
zaterdag 19 mei 2018 om 14:39
Sneu voor hem. Ik vond het wel een mooi spelertje
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws