Zwitserse 'WK-weigeraar' verhuist naar Borussia Dortmund: Kan niet wachten

    Zwitserse 'WK-weigeraar' verhuist naar Borussia Dortmund: "Kan niet wachten"

    zaterdag 19 mei 2018 om 14:51

    Borussia Dortmund heeft zich versterkt met doelman Marwin Hitz, maakt de club zaterdagmiddag bekend via de officiële kanalen. De dertigjarige Zwitser komt over van FC Augsburg en gaat de concurrentiestrijd onder de lat aan met landgenoot Roman Bürki.

    Hitz heeft een contract tot de zomer van 2021 getekend en kijkt uit naar zijn tijd in Dortmund. "Ik heb vijf geweldige jaren bij Augsburg gehad, maar ik wilde graag nog een nieuwe uitdaging aangaan. Ik kan niet wachten totdat ik bij deze grote club aan de slag kan gaan en ik verheug me vooral op het spelen in de Champions League."

    De doelman zal in ieder geval uitgerust aan de start van het nieuwe seizoen verschijnen: Hitz zou als derde doelman van Zwitserland geselecteerd worden voor het WK, maar heeft bedankt voor de eer. De sluitpost gaat liever op vakantie dan dat hij het toernooi vanaf de bank meemaakt, meldt Voetbal International. Yvon Mvogo van RB Leipzig neemt de plek van Hitz over.

    Plaats een reactie

    zaterdag 19 mei 2018 om 14:55
    goeie keeper voor Dortmund.
    Gaan ze wel op vooruit
    Die burki was niet veel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:58
    Hij is wel echt lelijk, dus zullen spitsen wel schrikken als ze tegenover hem komen te staan
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 15:00
    Ik val niet op mannen dus dat weet ik niet geintje. Maat
    Idd hij is niet moeders mooiste hwahwa :p
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 15:01
    Haha, in zijn normale kleren zou het wel is een vogelverschrikker kunnen zijn :p
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 15:01
    Hij lijkt ook op sommer van cladbach. Ook Zwitserse doelman die is wel een klasse beter vindt ik.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 15:01]
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 15:03
    Geef mij maar zomer, dan kan ik me korte broek aan doen :p
    Vind ik leuk
    wilheimus +1472
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:59
    Haha mooi dat hij gewoon bedankt voor het wk. Realistisch genoeg om in te zien dat die niet zal spelen, maar als bondscoach had ik hem dan waarschijnlijk nooit meer opgeroepen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14173
    zaterdag 19 mei 2018 om 15:53
    VP EDIT: Klopt inderdaad, dank voor je scherpte!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 16:29]
    Vind ik leuk
    Excelsior +1351
    zaterdag 19 mei 2018 om 16:30
    Weer een matige keeper eigenlijk haal dan een jonge keeper. Desnoods onana.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +897
    zaterdag 19 mei 2018 om 16:38
    Ik begrijp niet dat hij niet mee wil na een WK. Al ben je derde doelman!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20513
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:11
    Ik begrijp het wel. Hij heeft geen inzicht op speeltijd, dan moet je maar een jeugdige 3e doelman meenemen!

    Weet je van tevoren al dat je niet speelt? Nou bedankt en tot later
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +897
    zaterdag 19 mei 2018 om 18:32
    Ten eerste je weet nooit of je niet aan spelen toekomt. Stel de 1ste doelman raakt geblesseerd de tweede keeper maakt geen goede indruk dan kom je aan de beurt. Ten tweede het is toch een eer om voor je land uit te komen al zit je op de bank. Ten derde voetbal is een dag produkt oftewel volgende week kan het weer anders zijn!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20513
    zaterdag 19 mei 2018 om 18:34
    Ja en die kans is? Het is een 3e keeper. Een 3e CV of middenvelder kan je nog veel mee. een 3e keeper heeft vrijwel geen kans. Dan is een vakantie en WK vanaf de buis meeprikken veel leuker dan intensief trainen en bankzitten.

    Ten tweede? Hij is toch al voor zijn land uitgekomen en lijkt het niet te doen op dit WK. Dan is dit een makkelijke keuze, vakantie houden!
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +897
    zaterdag 19 mei 2018 om 18:57
    Dan vraag ik me af wat hij bij Dortmund gaat doen daar keept namelijk de nummer 2. Bürki van het nationale elftal. Als hij bij de nationale elftal al niet de concurrentie aan durft wat heeft hij bij Dortmund te zoeken! Lekker op de bank zitten!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 18:57]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20513
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:01
    Met een topsalaris. Daarnaast nog een kans het over te nemen aangezien ze niet zo dol zijn op Bürki daar...
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +897
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:08
    Ik vind het maar een slechte en vreemde instelling als je denkt dat je bij Dortmund wel de concurrentie aan kunt gaan en bij de nationale ploeg niet!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20513
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:10
    1 woord
    Salaris
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +897
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:14
    Wat heeft dat 1 woord met de nationale team te maken nul komma nul
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20513
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:03
    Precies
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +897
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:36
    Daarom slechte instelling
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20513
    zaterdag 19 mei 2018 om 22:55
    Ik zou ook hebben gecanceled als ik hem was eigenlijk
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +897
    zaterdag 19 mei 2018 om 23:06
    Man eer dat het wk begint heeft hij er al 3 weken vakantie opzitten. Kom op zeg! En dadelijk bij Dortmund kan hij lekker op de bank uitrusten.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 23:07]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20513
    zaterdag 19 mei 2018 om 23:07
    Eer? Welke eer precies?
    Of moet man eer Wanneer zijn?
    Zo dan: Die vakantie kan leuk meer dan 3 weken worden dus. Leuk, toch?
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +897
    zaterdag 19 mei 2018 om 23:13
    "Eer" is gewoon een voegwoordje hoor! Wat een luilak! Als ze ook nog eens eerder zijn uitgeschakeld heeft hij waarschijnlijk nog eens 3 a 4 weken Als hij over een enkele jaren stopt met keepen kan hij nog eens jaren vakantie nemen
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 23:15]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20513
    zaterdag 19 mei 2018 om 23:15
    "man eer dat begint" klinkt anders niet als een goede zin, waarr 'wanneer dat begint' wel logisch klinkt
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +897
    zaterdag 19 mei 2018 om 23:20
    Toch is het gewoon voegwoordje. Het zal tegenwoordig wel niet vaak meer gebruikt worden. Op de komma na is het gewoon Nederlands
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 23:22]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20513
    zaterdag 19 mei 2018 om 23:23
    Wat betekent "Man eer dat WK begint" dan?
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +897
    zaterdag 19 mei 2018 om 23:31
    Man, eer dat het wk begint.
    Man, voordat het wk begint

    Dit heeft dezelfde betekenis
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 23:32]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20513
    zaterdag 19 mei 2018 om 23:59
    Aha
    Vind ik leuk
    Ricklek +1898
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:54
    Ja alleen wil dat gebeuren ligt Zwitserland er al weer uit.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +897
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:57
    Oww is dat zo! Dan kunnen ze dus beter nu allemaal op vakantie gaan.
    Vind ik leuk
    Ricklek +1898
    zaterdag 19 mei 2018 om 23:11
    Jah precies
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +897
    zaterdag 19 mei 2018 om 23:18
    Zullen we niet gewoon alleen de finale spelen dan kan de rest ook al op vakantie haha
    Vind ik leuk
    Ricklek +1898
    zaterdag 19 mei 2018 om 23:28
    Geweldig idee. Is toch wss de enige wedstrijd die ik sla kijken van 't wk
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +897
    zaterdag 19 mei 2018 om 23:29
    Nou ik schat dat je er stiekem toch meer gaat kijken. Ten minste als je voetballiefhebber bent.
    Vind ik leuk
    Ricklek +1898
    zaterdag 19 mei 2018 om 23:34
    Ik gok het stiekem ook maar ik ben nou eenmaal erg nationalistisch. Dus doe ik nu maar ff alsof ik 't wk niet meer wil volgen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 16:41
    Goeie keeper, welkom.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 18:54
    welke keepers heeft Zwitserland allemaal als Mvogo eigenlijk 4e keeper is ?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Zwitserse 'WK-weigeraar' verhuist naar Borussia Dortmund: "Kan niet wachten"