Publiekswissel én overwinning voor Buffon tijdens allerlaatste wedstrijd in Turijn

    Publiekswissel én overwinning voor Buffon tijdens allerlaatste wedstrijd in Turijn

    zaterdag 19 mei 2018 om 16:56

    Met een 2-1 overwinning op Hellas Veron heeft levende legende Gianluigi Buffon zondag afscheid genomen van Juventus. De veertigjarige doelman kreeg in de 63e minuut van het duel een publiekswissel bij de kampioen. 

    Eerder deze week maakte Buffon bekend wat al een tijdje in de lucht hing: het seizoen 2017/18 is zijn laatste in dienst van De Oude Dame. Zeventien jaar geleden maakte Buffon de overstap van Parma naar Juve. Hij won sindsdien de ene na de andere prijs.

    Met de legendarische goalie onder de lat maakte Juve na een 0-0 ruststand in de tweede helft snel twee treffers tegen het reeds gedegradeerde Verona. Daniele Rugani (intikker) en Miralem Pjanic (vrije trap) scoorden. Daana volgde het absolute hoogtepunt: Buffon kreeg een publiekswissel van trainer Max Allegri. De routinier knuffelde al zijn medespelers en ging met gebogen hoofd op de bank zitten. 

    Vrijwel direct na de wissel van Buffon maakte Alessio Cerci de aansluitingstreffer. Op dat moment was de goalie druk bezig met het begroeten en bedanken van fans en mensen op de bank. Uiteindelijk sleepte Juve de zege uit het vuur. Stephan Lichtsteiner - hij verkast naar Borussia Dortmund - miste in de slotfase nog een penalty.  

    Plaats een reactie

    zaterdag 19 mei 2018 om 17:05
    Valt mij nog mee dat hij geen geel kreeg voor tijdrekken.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78305
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:07
    In Italië hebben ze nog respect voor Gini.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10621
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:09
    Leuk voor Wijnaldum! En voor Gigi? ;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78305
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:18
    Hahaha, dat heb ik niet eens gezien. Ach het lijkt op elkaar alleen de personen niet. Wat een beest was Buffon!
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:09
    En terecht.
    Zeker geen fan van Juventus maar de passie en trots die deze man uitstraalt.
    Genieten.
    Vind ik leuk
    Farmer +8970
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:15
    Als die scheids dát had gedúrft, had hij het héle stadion achter zich aan gekregen hé?

    Dit heet 'respect voor je veteranen, en voorbeelden'.
    Vele jonge italiaanse voetballertjes kijken enorm op naar 'De Grote Gianluigi Buffon', en zón afscheid is hem gewoon gegund.

    Wat voor een HORK van een scheids moet je wel niet zijn, wil je hier bureaucratisch en autoritair over doen op zo'n manier.

    Ook in het kader van Commercieel Belang; Deze beelden van een geemotioneerde Buffon, gaan de wereld over, en de wereld wil dat ook zien.

    Sterker nog: Een scheids die em hier GEEL voor zou geven, zou misschien zelfs zn baan riskeren(en terecht!) :P
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10621
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:25
    Als de scheids geel geeft

    1 Lacht Buffon 'm uit. Hij gaat toch weg en anders boeit een gele kaart voor een keeper nog niks
    2 Krijgt hij de hele italiaanse media over zich heen
    3 mag hij waarschijnlijk nooit meer topduels fluiten in de Serie A

    Alleen een klapmongool gaat geel gevevn
    Vind ik leuk
    yuuup +8394
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:29
    Maar uiteraard gaf hij geen geel dus je hele verhaal is zinloos.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:06
    zo een goeie keeper krijgen we niet meer :-( weet iemand of hij ook echt stopt mischien serie b nog?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:08
    gisteren was er een artikel dat hij naar de PL kan Liverpool en City willen hem dacht ik.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:10
    De Gea is zeker niet minder.
    Ook Oblak en Neuer kunnen wel tippen aan Buffon alleen hebben deze keepers nog niet de staat van dienst die Buffon inmiddels wel heeft.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:13
    Vindt ik niet bufon is een legende
    Hun nog niet die moeten het nog bewijzen.
    Vind ik leuk
    Farmer +8970
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:19
    Tja... Buffon, is, eet, ademt, en leeft Voetbal. Zijn carriére is daar al statement genoeg aan. Deze man zal nooit uit die wereld verdwijnen natuurlijk.
    Zal op zn minst, een uitstékende Keeperstrainer worden, wellicht nog wel een betere functie. Maar geef deze legende zijn 'sabbatical' ofzo, laat em even lekker de boel op een rijtje zetten. Een enorm hoofdstuk in zijn leven is nu voorbij. Laat hem even genieten 'en op zijn lauweren rusten'.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:25
    Ben ik met je Eens Farmer
    Zijn nu al mensen die zeggen ja neuer of oblak is minstens. zo goed daar gaat het niet alleen om hij is een Lengend. bij zijn club. En. in Italië. En misschien wel over hele. Werld dan heb je het toch super gedaan kijk alleen al hoeveel, prijzen hij heeft gewonnen. Is gewoon absurd. Ik zeg bufon moet een standbeeld!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78305
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:06
    Per Sempre Buffon!

    Wat een persoonlijkheid verliezen we hiermee!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:10
    Sempre?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78305
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:19
    Ja, kut telefoon.
    Vind ik leuk
    Foebele +46399
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:11
    WAT EEN HELD.
    Vind ik leuk
    Pds010 +663
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:13
    Grootheid net zoals Totti en Gerard!
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +405
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:13
    Grootheid en een absolute held!


    Vind ik leuk
    haarlemx +423
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:19
    2-1 tegen Hellas Veron, dat is slecht aangezien deze club nooit bestaan heeft (red. help)
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7694
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:34
    Geweldenaar
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18217
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:42
    VeronA
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Rodajc +9561
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:45
    Laatste zin is ook behoorlijk voorbarig VP.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6103
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:49
    Held
    Legende
    Icoon

    En me keeper in fifa :P
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11042
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:03
    Geweldige speler en mens.
    Vind ik leuk
    Marco S +4168
    zaterdag 19 mei 2018 om 23:21
    Is poepon familie van Buff?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 01:33
    En weer eindigd hier een tijdperk.. hoop dat er snel weer grote namen op gaan staan helemaal qua keepers! Mooie loopbaan mooi beëindigd. Had hem nog wel een cl gegund!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Publiekswissel én overwinning voor Buffon tijdens allerlaatste wedstrijd in Turijn