Hazard bezorgt Chelsea FA Cup met winnende goal tegen Manchester United

    Hazard bezorgt Chelsea FA Cup met winnende goal tegen Manchester United

    zaterdag 19 mei 2018 om 20:07

    Voor de achtste keer in de clubhistorie heeft Chelsea de FA Cup gewonnen. Een matige finale tegen Manchester United werd zaterdagavond met 1-0 gewonnen. Eden Hazard tekende vanaf de strafschopstip voor de winnende treffer. 

    De wedstrijd op Wembley was voor de neutrale kijker bepaald niet verheffend. Zowel Manchester United als Chelsea toonde tijdens de eerste helft amper aanvallende ambities. Een fout van Phil Jones leidde na twintig minuten de 1-0 in. De international van Engeland liet Hazard glippen en moest corrigeren met een tackle. Scheidsrechter Michael Oliver kon niet anders dan een penalty toekennen. Hazard zelf pakte de bal en passeerde David de Gea koeltjes.  

    Ook na de pauze viel er weinig te genieten. Er ontstond iets meer ruimte, aangezien Manchester United móest komen. Alexis Sánchez dacht gelijk te maken, maar zijn doelpunt werd afgekeurd vanwege buitenspel. Daarna greep Thibaut Courtois twee keer goed in bij een schot van Marcus Rashford.

    United-manager José Mourinho bracht de lichtgeblesseerde Romelu Lukaku en Anthony Martial in de slotfase in de ploeg, maar ook zij konden het verschil niet meer maken. De grootste kans was nog voor Paul Pogba. Hij kopte van dichtbij rakelings naast. 

    Voor Chelsea betekent de winst van de FA Cup tóch nog een beetje goed nieuws in een seizoen dat teleurstellend verliep: The Blues eindigden op de vijfde plaats in de competitie en liepen daardoor plaatsing voor de Champions League mis. Engelse media verwachten dat Antonio Conte zijn ontslag krijgt. 

    Poll

    Verdient Conte nog een kans bij Chelsea?

    (2059 stemmen)

    Plaats een reactie

    TheRedMen +2957
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:09
    Hele saaie finale. Echt een schande hoe twee teams met zulk materiaal zo'n pot laten zien..
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 20:09]
    Vind ik leuk
    Sanders +3705
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:09
    Zaadpot
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5002
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:11
    Ben je donor?
    Vind ik leuk
    Senna +6288
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:12
    Wil je aandacht
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5002
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:15
    Wat een direct benadering! Zou daar een beetje mee oppassen vandaag de dag.
    Vind ik leuk
    Senna +6288
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:17
    Ja dus het kind wil even onze aandacht.
    Bij deze dan he hoi en tot ziens.
    Dat was het .
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5002
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:20
    Wat een vluggertje Senna, makkelijk hoor. Voel me gebruikt
    Vind ik leuk
    Senna +6288
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:25
    Misschien van je geloof afstappen komt daar wel vaker voor in die kringen.
    Vind ik leuk
    Marco S +4379
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:09
    Die Belgen hebben echt geweldige spelers. Hazard kan echt goed voetballen..
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3035
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:09
    Vreselijke wedstrijd!!!
    Maar waarom gaf die videoscheids geen pingel na die handsbal van Young ???

    Wederom een dubieus moment bij een VAR na ook het moment bij Emmen - Sparta.

    Op deze manier kost dat alleen maar extra onnodig geld.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 20:10]
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:12
    Eerst al bij Emmen - Sparta, nu bij Chelsea - Manchester. Lijkt wel of het altijd fout gaat bij de grote wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20513
    zaterdag 19 mei 2018 om 23:21
    Omdat dat geen penaltymoment was. 1 meter en had zijn arm bijna tegen zijn lichaam aan.

    Vind ik leuk
    JDW1988 +3035
    zaterdag 19 mei 2018 om 23:47
    Hand richting de bal is strafschop.. de Engelse scheidsrechters gaan niet voor niets niet naar het WK ;)
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20513
    zondag 20 mei 2018 om 00:01
    Hier kon hij echter helemaal niks aan doen
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3035
    zondag 20 mei 2018 om 00:06
    Die arm hoort daar niet
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20513
    zondag 20 mei 2018 om 00:07
    Moet hij 'm afhakken dan?
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3035
    zondag 20 mei 2018 om 00:11
    Hij moet hem op dat moment in elk geval niet uitsteken :p
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:10
    Parkeer de bus chelsea was het vandaag! En united was gewoon slecht!
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8685
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:10
    Zoals verwacht, een zaadpot.
    Vind ik leuk
    Marco S +4379
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:11
    Wel sneu voor the special One.. het schijnt dat hij vervloekt is na hef stelen van de UEFA cup van Ajax..
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5410
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:13
    Stelen = overklassen
    Vind ik leuk
    DrDeef +1840
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:14
    Was niets aan gestolen in die wedstrijd. En verder wint deze klaphark wat mij betreft nooit meer iets.
    Vind ik leuk
    Senna +6288
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:11
    Er dan beweren dat het in Nederland slecht gaat met voetbal.
    Vind ik leuk
    masterpsv +16101
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:11
    Yesssss chelsea toch een prijs.
    Vind ik leuk
    buddha +8733
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:29
    ZELFS Chelsea een prijs. er zijn clubs die al jaren geen prijs meer hebben gewonnen ;)
    Vind ik leuk
    masterpsv +16101
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:36
    Lol ,

    Verdiend toch winst is winst vorige de landstitel en deze jasr de FA cup;)
    Vind ik leuk
    Alisteas +411
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:12
    Wat een verschrikkelijke match is dat! Zowaar zeer anti voetbal gezien, ben Utd fan maar ben hier niet zo rouwig om. Geen wonder dat beide ploegen deze seizoen niet naar behoorlijk presteren en dat komt door defensieve speelstijl. Neem voorbeeld van andere grote clubs die wel attractief voetbal spelen behalve Juventus dan.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5410
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:12
    Was het een fopduik of niet?
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6544
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:13
    Nooit meer zal ik tijd vrij maken om een wedstrijd van Chelsea of Man U te bekijken!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 20:15]
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4168
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:15
    Zo, heerlijk dutje gedaan. Niks gemist blijkbaar
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2849
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:18
    We mogen blij zijn met onze competitie en onze scheidsrechters...
    Wat een ongelooflijke ballenpartij
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6586
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:21
    Wat een waardeloze vertoning

    United spande de kroon
    Hoe kunnen ze daar nou niet zie dat het niks is en ook helemaal niks gaan worden onder Mourhino
    Het is om te huilen zo slecht en zwak

    Met deze spelersgroep kan zo veel meer

    Die kneus maakt de hele club kapot

    Tegelijk ontslaan met die Conte dan maar

    Ongelooflijk

    Honderden miljoenen lopen er op het veld en ze bakken er helemaal niks van
    Vind ik leuk
    broedkip +1610
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:24
    Heerlijk dat die laffe coach weer geen prijs heeft.
    Vind ik leuk
    Mr. O +1013
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:40
    Iets weg van:
    Een soep klaar maken, alle ingrediënten erin gooien (de spelers), maar nooit laten koken en roeren?
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:54
    Ja hoor!
    Vind ik leuk
    Wazzupp +652
    zondag 20 mei 2018 om 06:41
    Was dat nou Garreth Bale in het doel bij man united?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Hazard bezorgt Chelsea FA Cup met winnende goal tegen Manchester United