LIVE-discussie: Advocaat kiest voor nieuwe namen in allesbeslissende finale

    LIVE-discussie: Advocaat kiest voor nieuwe namen in allesbeslissende finale

    zondag 20 mei 2018 om 13:08

    Het is zondagmiddag alles of niets voor Sparta en FC Emmen. Op Het Kasteel gaan de ploegen van trainers Dick Advocaat en Dick Lukkien vanaf 14.30 uur bepalen wie er komend seizoen actief is op het hoogste niveau. De heenwedstrijd in Emmen eindigde in 0-0. 

    Wint Sparta voor eigen publiek, dan zijn de Rotterdammers verzekerd van lijfsbehoud. Ten opzichte van de wedstrijd van donderdag heeft Advocaat zijn team op een aantal plaatsen gewijzigd. Paco van Moorsel en Bart Vriends staan in de basis. Thomas Verhaar en Fredrik Holst zitten nu op de bank. 

    Stef Gronsveld stond tijdens de heenwedstrijd in de basis van Emmen. Nu is de verdediger geschorst en ontbreekt hij. Keziah Veendorp neemt de plek van Gronsveld over. 

    De opstellingen

    Sparta: Nienhuis, Dougall, Vriends, Fischer, Floranus, Van Moorsel, Duarte, Sanusi, Spierings, Mühren en Friday

    Emmen: Telgenkamp, Bakker, Veldmate, Veendorp, Chacon, Bijl, Bannink, Jansen, Loen, Klok en Peters

    Poll

    Blijft Sparta in de Eredivisie?

    (1568 stemmen)

    Plaats een reactie

    ruud wubbers +11320
    zondag 20 mei 2018 om 13:15
    Laat Emmen maar winnen, Sparta heeft na zo'n seizoen echt nergens recht op.
    Vind ik leuk
    Nuance +7992
    zondag 20 mei 2018 om 13:30
    Heeft Emmen echt gras?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11320
    zondag 20 mei 2018 om 13:31
    Nee en Sparta ook niet.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12705
    zondag 20 mei 2018 om 13:17
    Nu mijn club eruitligt mag die hele eredivisie van mij ook naar de klote, dus succes Emmen! Ik ben voor een zo leuk mogelijke Eerste Divisie volgend seizoen.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6230
    zondag 20 mei 2018 om 13:32
    hahah #FTW Volgend seizoen spelen jullie wéér Micky Mouse league zeurpietje.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21469
    zondag 20 mei 2018 om 14:26
    Je hebt gelijk Rodajc, vooral als je eind volgend seizoen weer promoveert, dan promoveer je jezelf ook naar de klote. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? ;—/))
    Vind ik leuk
    Rodajc +12705
    zondag 20 mei 2018 om 14:34
    Dat zien we dan wel weer ;-) Kampioen worden we toch niet en om nu al over zo'n nacompetitie na te gaan denken...
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11320
    zondag 20 mei 2018 om 14:58
    Periodetitel zal er sowieso wel in zitten voor Roda
    Vind ik leuk
    HanV +3711
    zondag 20 mei 2018 om 13:17
    Dan doe ik 1-2, Bannink, Muhren en Jansen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11320
    zondag 20 mei 2018 om 13:29
    Bannink en Jansen zijn erg goed bezig bij Emmen dit seizoen!
    Anco mag als echte Zwollenaar nog wel weer een keertje bij PEC komen spelen.
    Vind ik leuk
    HanV +3711
    zondag 20 mei 2018 om 14:05
    Ik moet zeggen dat ik van de JL dit seizoen, afgezien van wat van de nacompetitie, 0.0 heb gezien. Maar van Jansen hadden we ooit het idee dat hij voor een prachtige carriere stond.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11320
    zondag 20 mei 2018 om 14:33
    Hij heeft het 2 jaar best goed gedaan in Turkije, dat is veel spelers al niet gegeven.
    De JL is eigenlijk vaak leuker dan de ED, dus hier staat iedere vrijdag het schakelprogramma aan.
    Vind ik leuk
    HanV +3711
    zondag 20 mei 2018 om 15:13
    Vroeger keek ik wel eens de samenvattingen, maar als ik het zag kwam dat meestal door het zappen. Maar met een schakelprogramma is wel het voordeel dat in de JL de wedstrijden meer tegelijk zijn in plaats van na elkaar.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11320
    zondag 20 mei 2018 om 15:52
    Alle echte wedstrijden in de JL zijn altijd op vrijdag, de nepteams wil ik toch niet zien en die spelen vaak op maandag.
    Anco bewijst overigens weer dat hij prima kan voetballen :)
    Vind ik leuk
    HanV +3711
    zondag 20 mei 2018 om 16:04
    Ik zit tot nu toe wel aardig goed met mijn 1-2, met doelpunten van Bannink en Jansen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11320
    zondag 20 mei 2018 om 16:29
    1-3 is ook mooi!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 13:21
    Het zal billen knijpen worden voor Dicky en Sparta vanmiddag. Ik hoop dat Sparta het gaat halen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21469
    zondag 20 mei 2018 om 14:31
    Ik hoop dan dat de Spartaspelers niet hun billen hoeven te knijpen, want dat is voor een ploeg een teken van teveel angst.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 14:33
    Ik vrees voor Sparta dat het voor hen een (te) spannende middag gaat worden. Het is te hopen dat ze om kunnen gaan met deze degradatiestress, maar niets is zeker m.i..
    Vind ik leuk
    mcmodd +21469
    zondag 20 mei 2018 om 15:47
    Op dit moment, met 1-1 op het scorebord, staat Sparta op degraderen. Echt spannend. Het lijkt alsof Emmen net even beter ermee omgaat. Zo, Anco Jansen maakt 2-1 op dit moment. Dit gaat voor Sparta niet de goede kant op, ze zullen ruimte moeten weggeven achterin.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 15:49
    Oei, dat ziet er niet goed uit voor Sparta. Minimaal 2 maal scoren dus nu. Dicky moet alles of niets gaan spelen nu en daar is de redelijk behoudende Dicky Advocaat geen sterke coach / trainer in. Ik vrees het ergste.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21469
    zondag 20 mei 2018 om 22:46
    Wat ik zie is FC Emmen dat enorm verzorgd voetbal spelen kan. Mooi voetbal noem ik dat. Nu FC Emmen promoveert zullen bepaalde clubs daar moeite mee krijgen. Wat een gezamenlijke drive voorwaarts, iedereen doet daarin mee. Lukkien heeft het keurig voor elkaar zo. Nu iets sneller met zijn allen en ze worden zomaar een blijvertje.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 13:23
    Sparta is echt een waardeloos team. Daar kan en moet Emmen gebruik van maken. Neemt niet weg dat ik Sparta een schitterende club vind en vind dat ze erin moeten blijven.
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 13:24]
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3735
    zondag 20 mei 2018 om 13:25
    Ik zou het wel leuk vinden als Emmen promoveert, is er al eens een Drentse ploeg geweest die ooit Eredivisie heeft gespeeld?

    Emmen heeft toch wel enige potentieel om uit te groeien tot een volwaardige Eredivise club. Geen enkele club in de buurt, dus als het daar begint te leven is er een flinke groei mogelijk.

    Anderzijds is Sparta een prachtige traditieclub, die hoort eigenlijk ook in de Eredivisie. Alleen het Kasteel, de Sparta mars, prachtige shirts en de jeugdopleiding.
    Vind ik leuk
    WaLege +7
    zondag 20 mei 2018 om 13:27
    Nee, nog nooit. Dat zelfde geldt voor Flevoland. Ik ben benieuwd, hoop zelf op Emmen, maar het kan alle kanten op gaan.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 13:25
    Eigenlijk is t een schande als ze eruitvliegen maar het zal me niets verbazen als er weer een verrassing aan staande is.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5012
    zondag 20 mei 2018 om 13:28
    Veel succes Sparta, de Jupiler League is al goed genoeg gevuld met clubs van naam nu. Ontspring de dans maar.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15674
    zondag 20 mei 2018 om 13:31
    Was dat de bus van Emmen die 2 kratten Hertog Jan in de laadruimte had staan.

    Ik ben voor Emmen nu.. :p
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 13:50
    Emmen heeft genoeg aan elk gelijk spel behalve 0-0 dus denk dat sparta bezwijkt en degradeerd
    Vind ik leuk
    WaLege +7
    zondag 20 mei 2018 om 14:13
    Sparta heeft dit seizoen van de 18 thuiswedstrijden 3x de nul gehouden. Emmen heeft in haar 20 uitwedstrijden dit seizoen 19x tenminste 1 keer gescoord. Beetje KUL natuurlijk, maar oké :)
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 14:21
    Drenthe heeft ook nog geen eredivisieclub rotteedam alleen al 3 dus ook weer een feitje haha
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23980
    zondag 20 mei 2018 om 14:05
    Come on SP AR TA
    Vind ik leuk
    Enw02 +374
    zondag 20 mei 2018 om 14:25
    Sparta hoort in de eredivisie, maar ik gun advocaat een degradatie. Dus kom op Emmen
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15674
    zondag 20 mei 2018 om 15:10
    Goede redenering!
    Vind ik leuk
    Enw02 +374
    zondag 20 mei 2018 om 16:10
    Dank je
    Vind ik leuk
    Retweet +273
    zondag 20 mei 2018 om 14:25
    Met friday heeft Sparta wel een toepasselijke speler voor de Jupiler League..
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1553
    zondag 20 mei 2018 om 14:36
    Kom op, Sparta!!!

    Blij dat de zon trouwens weer hoog genoeg staat waardoor je die lijnen op dat plastic kutveld weer ziet bij zonnig weer. :|
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 14:39
    Liever Emmen dan het vermolmde Sparta.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5012
    zondag 20 mei 2018 om 15:06
    1-0. Nu geen eigen goal maken.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15674
    zondag 20 mei 2018 om 15:10
    Goede goal zeg van Emmen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    zondag 20 mei 2018 om 15:11
    Daar staat Emmen toch even met 1 been in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5012
    zondag 20 mei 2018 om 15:12
    Het is geen eigen goal, maar wel 1-1.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147501
    zondag 20 mei 2018 om 15:14
    o o o o adieu dickie..........
    Vind ik leuk
    52N6E +989
    zondag 20 mei 2018 om 15:25
    Emmen promoveert. Let maar op.
    Vind ik leuk
    bits +5225
    zondag 20 mei 2018 om 15:37
    Sparta weer genaaid.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5012
    zondag 20 mei 2018 om 15:37
    Waarom hebben we eigenlijk die videoref?
    Vind ik leuk
    Rodajc +12705
    zondag 20 mei 2018 om 15:38
    Commentator lijkt Sparta fan. Het was erg licht, je kunt een strafschop geven maar het hoeft niet perse, Friday ging ook gewillig naar de grond.
    Al lijkt Higler wel Emmenfan haha.
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 15:39]
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 15:44
    Na videobeelden kun je maar tot 1 conclusie komen strafschop Sparta zo niet dan moet je scheidsrechtersdiploma direct worden ingetrokken.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12705
    zondag 20 mei 2018 om 15:48
    Het was niet zo dat Friday geen kant op kon. Zo overduidelijke penalty vind ik het niet.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 15:49
    Vasthouden is fluiten, binnen de 16 meter is dat gewoon een penalty.
    Vind ik leuk
    poklane +4528
    zondag 20 mei 2018 om 15:39
    Schaf die videoscheids maar af, het is echt belachelijk hoe Sparta genaaid word.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 15:42
    Wat een debielen zeg.

    Terug naar school met die lui en de eerst komende 5 jaar niet meer fluiten, nergens meer.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 15:46
    Na de videoref ben ik voor Sparta.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1429
    zondag 20 mei 2018 om 15:47
    BAAAAMMMMMMM Sparta gaat eraan
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3221
    zondag 20 mei 2018 om 15:51
    Nu alleen De Graafschap nog.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1429
    zondag 20 mei 2018 om 15:56
    Die gaan ook Almere heeft ook een goede uitgangspositie
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1978
    zondag 20 mei 2018 om 15:47
    wat een goal zeg
    Vind ik leuk
    poklane +4528
    zondag 20 mei 2018 om 15:48
    Einde verhaal. En men heeft bij Sparta alle recht van de wereld om de KNVB en scheidsrechters zometeen helemaal verrot te schelden.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1429
    zondag 20 mei 2018 om 15:56
    Is ook zo dan staat het nu alsnog 3 2
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1978
    zondag 20 mei 2018 om 15:49
    Johna Fraser
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5012
    zondag 20 mei 2018 om 15:50
    Zucht..
    Ik was gisteren voor Utrecht, Vitesse won.
    Ik ben vandaag voor Sparta, Emmen wint.
    Ik durf bijna niet uit te spreken voor de Superboeren te zijn...
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1978
    zondag 20 mei 2018 om 15:55
    Haha 1-3 haha Dicky sparta
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1978