Liefst 14 kilo kwijt na Vitesse-verbanning: Ja, ik zorg wel dat ik fit blijf

    Liefst 14 kilo kwijt na Vitesse-verbanning: "Ja, ik zorg wel dat ik fit blijf"

    zondag 20 mei 2018 om 14:57

    Alexander Büttner is helemaal terug. In de play-offs om een Europees ticket gaf de linksback van Vitesse maar liefst vijf assists, waardoor de Arnhemmers zaterdagavond na de 1-2 zege op FC Utrecht een feestje konden vieren. Büttner geniet ervan.

    "Het was een gek seizoen, maar dit is wel de perfecte afsluiting. Als je de play-offs wint en Europees voetbal haalt is het seizoen alsnog geslaagd", zegt Büttner tegen ELF Voetbal. "We hebben alles gegeven in deze twee wedstrijden tegen Utrecht. Je merkte wel dat het de laatste loodjes waren. Op het einde kon bijna niet meer lopen. Gelukkig maakten we net als in de voorbije weken onze kansen goed af."

    Büttner raakte sinds het moment dat Henk Fraser hem uit de Vitesse-selectie zette veertien kilo kwijt. Deze zomer gaat hij op vakantie in Ibiza, maar de Vitessenaar zal goed op zichzelf letten. "Ja, ik zorg wel dat ik fit blijf. Ik ben nu topfit. Daardoor kon ik in de slotfase van het seizoen ook belangrijk zijn voor het team. Er zijn dingen gebeurd bij de club die ik achter me wil laten. Ik ga nu ook niets negatiefs over Fraser zeggen. Er is geen rancune. Ik ben sterker uit de afgelopen periode gekomen."

    De kans is groot dat Büttner, wiens contract nog een jaar doorloopt, ook volgend seizoen bij Vitesse speelt. "Vitesse blijft mijn club, ook na zo'n gek seizoen. Ik krijg steeds meer vragen over mijn toekomst, zeker nu ik weer speel en belangrijk ben. Het is afwachten wat de plannen van de club en de nieuwe trainer (Leonid Slutsky, red.) zijn."

    Lees ook: Büttner dolt: 'Linssen moet aan zijn ritme werken, ik leer het hem wel'

    Plaats een reactie

    zondag 20 mei 2018 om 14:59
    Knap hoor nu ik nog ff die 14 kg kwijt raken
    Vind ik leuk
    pietprecies +2077
    zondag 20 mei 2018 om 15:01
    14 kilo is een behoorlijke jas uit doen
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 15:04
    Ik ben 14 kilo aangekomen vinden jullie dat ook knap :p
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9288
    zondag 20 mei 2018 om 15:06
    Ja ik ook, haha.. :)
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1559
    zondag 20 mei 2018 om 15:08
    Je moet gewoon wat minder vaak kampioen worden. Elke keer ook die velen kratten bier naar binnen knikken rond mei... :)
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +3107
    zondag 20 mei 2018 om 15:00
    Extra small Bütt(ner)
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 15:01
    14 kilo Jezus als het nou 5 kilo was. Wel respectvol dat hij niet klaagt en zeikt over fräser .
    Vind ik leuk
    mcmodd +19852
    zondag 20 mei 2018 om 15:44
    Ik denk dat hij dan ook wel wat kracht heeft ingeleverd, je valt nooit alleen vet af.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 17:44
    Als je 14 kilo te zwaar was heeft de trainer gewoon gelijk
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4723
    zondag 20 mei 2018 om 15:02
    Fraser zal terecht de nodige kritiek over zich heen hebben gekregen, Buttner uit de selectie zetten was alleen maar goed.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8932
    zondag 20 mei 2018 om 15:02
    Goedkoper dan die Angelino. Misschien wel betaalbaar voor PSV. Als hij echt afgetraind is kan hij echt wel wat.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21613
    zondag 20 mei 2018 om 15:27
    Als sportman 14kg aankomen is getuigd niet van een mentaliteit die bij een topsporter hoort. Daardoor niets bij PSV te zoeken. Wel mooi dat hij bij Vitesse zijn loopbaan weer nieuw leven heeft ingeblazen. Lekker in Arnhem blijven.
    Vind ik leuk
    Aihlre +153
    zondag 20 mei 2018 om 15:11
    Wat wil je dan nog over Fraser zeggen als je zelf 14 kilo te zwaar bent...
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +2548
    zondag 20 mei 2018 om 16:24
    Waar staat dat hij 14 kilo te zwaar was? Lastig he, begrijpend lezen.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 17:47
    Snap je punt, maar het is niet zo dat hij nu te dun is ofzo. Als je 14 kilo afvalt om weer mee te kunnen met de selectie, dan zal je er zeker 10 te zwaar zijn geweest
    Vind ik leuk
    Aihlre +153
    zondag 20 mei 2018 om 19:12
    Ja begrijpend lezen is al lastig en als je de context nog mee moet nemen wordt het helemaal lastig of niet?
    Vind ik leuk
    jamesquinn +2684
    zondag 20 mei 2018 om 15:20
    Dat hij ooit bij United heeft mogen voetballen.. Op een bepaalde manier heeft ie toch alles uit zijn carriere gehaald.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21666
    zondag 20 mei 2018 om 15:50
    14... schaam je man.
    Vind ik leuk
    Marco S +4162
    zondag 20 mei 2018 om 17:11
    14 kilo.. Sjezus man John van de burgerking heeft een nieuw speelmaatje; Mac Buttner..
    Vind ik leuk
    Cookee +8945
    zondag 20 mei 2018 om 20:29
    Een topsporter die 14 kg te zwaar is.
    Ik zag die Sergio Padt... komt het door het baardje of is die ook 14 kg te zwaar? Heel professioneel.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Liefst 14 kilo kwijt na Vitesse-verbanning: "Ja, ik zorg wel dat ik fit blijf"