Advocaat in de put na dramatische primeur: Ik word hier heel verdrietig van

    Advocaat in de put na dramatische primeur: "Ik word hier heel verdrietig van"

    zondag 20 mei 2018 om 17:13

    Dick Advocaat denkt dat hij - achteraf gezien - minder had moeten veranderen aan de basisopstelling van Sparta. Vrijwel wekelijks deed de zeventigjarige trainer aanpassingen bij de degradant. Zondagmiddag vloog Sparta uit de Eredivisie. Op Het Kasteel ging het mis tegen FC Emmen: 1-3.

    "We hebben een fase gehad dat we redelijk speelden, toen hield ik ook vast aan mijn basis", blikte Advocaat terug voor de camera van FOX Sports. "Maar op een gegeven moment gaat het dan weer minder draaien... Ik ben verantwoordelijk, daar zit ik echt mee. Het had beter gemoeten."

    "Ik heb nu geen zin om allerlei verwijten te maken. Ik wist waar ik aan begon. Met z'n allen hebben we het niet waar kunnen maken. Voor de fans vind ik dat het ergste. Spelers gaan door, maar voor de fans is het verschrikkelijk."

    Advocaat, die voor de eerste keer in zijn rijke carrière is gedegradeerd, denkt dat Sparta zijn laatste club is geweest. "Hier word je niet vrolijk van. Ik word hier heel verdrietig van. Ik moet nu goed bij mezelf te rade gaan... Wat wil ik nu eigenlijk? Laat ik het eerlijk zeggen: ik wil kijken of er nog iets komt. Als er niks leuks komt, dan was dit het laatste."

    Lees ook: Shock in Rotterdam: Sparta verliest en degradeert, Emmen debuteert in Eredivisie

    Plaats een reactie

    Marco S +4168
    zondag 20 mei 2018 om 17:17
    Mis je je bonus Dick?
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10303
    zondag 20 mei 2018 om 17:31
    Welnee, hij kijkt straks naar zijn banksaldo en alles is weer vergeten (-:
    Vind ik leuk
    Voebtal +2016
    zondag 20 mei 2018 om 17:55
    Precies.. Even me bankieren app openen dikkie.. Lekker tien minuutjes naar kijken.. En tadaaaa je voelt je weer goed haha
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8115
    zondag 20 mei 2018 om 17:19
    Hij was met Sunderland ook gedegradeerd als hij die niet ook in de steek had gelaten. Dé rode draad in de carriere van Dick.

    Ga maar weer bij Gio advies geven. Die kan het gebruiken nu Kuijt weg is.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 17:35
    Denk dat ten hag beter advies kan gebruiken.

    Helemaal niets in 020
    Vind ik leuk
    Senna +6331
    zondag 20 mei 2018 om 17:19
    Ooit te oud om te leren .
    Maar misschien wel tijd om afscheid te nemen van het voetbal.
    Als jezelf de bal niet meer kunt belopen moet je stoppen
    Vind ik leuk
    Jozef +32627
    zondag 20 mei 2018 om 17:20
    Zelfs deze ' topcoach' kon Sparta dus niet redden.

    Waarom verbaast dit me niet?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 17:30
    Zuunig ouwerwets beleid.
    Vind ik leuk
    Jozef +32627
    zondag 20 mei 2018 om 17:37
    Dikkie is in mijn ogen altijd een zwaar overschatte driftkop geweest. Hoogtepunt in zijn loopbaan de Robben wissel in 2004. Dat zal me altijd bij blijven, daarna zijn driftbuien, vervolgens zijn geldzucht en tenslotte alle internationale successen...


    Welke? Shit. Vergeten...

    Ik vind het jammer voor Sparta.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +943
    zondag 20 mei 2018 om 17:21
    Ondanks de degradatie ben ik dankbaar dat deze man de boel heeft geprobeerd te redden. Wij zelf zagen ook wel dat de selectie heel matig was. Lijkt me voor Sparta leuk als je hem kan behouden in een bepaalde rol in de staf of organisatie.
    Vind ik leuk
    Dicky +16109
    zondag 20 mei 2018 om 17:24
    Ja, doodzonde natuurlijk. Sterkte jongen.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +34822
    zondag 20 mei 2018 om 17:25
    Mooie, oprechte en goede reactie.
    Vind ik leuk
    stratumseind +134505
    zondag 20 mei 2018 om 17:25
    Dickie kon het tij niet keren en daar ben ik totaal niet door verrast.
    Vind ik leuk
    Jozef +32627
    zondag 20 mei 2018 om 17:42
    Ik ook niet.
    Heeft ie nooit gekund. Een team beter maken is nooit helemaal zijn ding geweest. Snap al die schapen hier niet die hem ondanks aanwijsbaar falen hem denken te moeten blijven eren. Dikkie ging opnieuw af. In zijn zelfoverschatting dacht hij dit klusje wel te kunnen klaren. Ook hij niet dus. Conclusie: meerwaarde nul komma nul. Net als telkens bij Oranje...
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 17:27
    Stoppen op je hoogtepunt..
    Vind ik leuk
    Eendracht +12426
    zondag 20 mei 2018 om 17:36
    Dus tijdens het zingen de kerk uit?
    Vind ik leuk
    Gustavo +4716
    zondag 20 mei 2018 om 17:50
    Sowieso
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7072
    zondag 20 mei 2018 om 20:24
    Je kan alleen je hoogtepunt onderkennen na het feit......
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 17:28
    Dick heeft er een puinhoop van gemaakt. Pastoor was dit ook nog wel gelukt. Dick springt op de eerste de beste trein die langs komt, let maar op
    Vind ik leuk
    Enw02 +297
    zondag 20 mei 2018 om 17:32
    Iedereen heeft het er maar over dat dick niks te verwijten valt. Maar ze hebben er tocn 7 gehaald in de winterstop. Dus dick heeft gefaald met zijm vrienden, grim en pot
    Vind ik leuk
    Jozef +32627
    zondag 20 mei 2018 om 17:57
    Zoiets schijn je niet te mogen opmerken, maar je hebt gewoon gelijk.
    Vind ik leuk
    013Tilburg +229
    zondag 20 mei 2018 om 17:35
    Op naar Zenit!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 17:52
    Advocaat stopt niet geloof ik niks van
    Vind ik leuk
    Foebele +46191
    zondag 20 mei 2018 om 17:53
    Sparta moet nooit meer een gearriveerde trainer halen die ineens allerlei spelers kan aantrekken, want het heeft niet 1x gewerkt.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16908
    zondag 20 mei 2018 om 17:54
    Heb je toch gelijk gehad-:)
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    zondag 20 mei 2018 om 18:08
    Niet afscheid nemen met degradatie Dick, kom op.
    Als Oranje straks de 1e drie potjes verliest dan kan je Koeman helpen.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21059
    zondag 20 mei 2018 om 18:53
    Niet dickies schuld.

    Gewoon een bagget elftal.
    Vind ik leuk
    kcim +2514
    zondag 20 mei 2018 om 19:02
    2e ex-bondscoach die met Sparta degradeert. Bewijs dat de rol van de coach minimaal is of coaches overschat worden.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 19:10
    Hij had in 1994 de beste elftal van de wereld
    En toen was het een aanfluiting
    Over het paard getolken paard is het
    Die uowe snuifdoos
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 19:21
    Haha. Maak dat je vrouw maar lekker wijs Dick. Alsof er niks meer zou komen....
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 19:48
    Misschien komt NEK wel om je dienste vragen niet tot dat iets moois is maar ja als ze betalen doet Dicky alles
    Vind ik leuk
    harryheck +1195
    zondag 20 mei 2018 om 19:53
    Ach ach Dickie, je hebt meestal het geluk aan je kont hangen. Nu voor 1 keertje niet. Godzijdank.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 20:41
    Dick is net als alle trainers... net zo goed als zijn spelersmateriaal.
    Er zijn maar zo weinig trainers die zelf verschil maken....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Advocaat in de put na dramatische primeur: "Ik word hier heel verdrietig van"