Shock in Rotterdam: Sparta verliest en degradeert, Emmen debuteert in Eredivisie

    Shock in Rotterdam: Sparta verliest en degradeert, Emmen debuteert in Eredivisie

    zondag 20 mei 2018 om 16:22

    Sparta is zondag gedegradeerd naar de Jupiler League. In de return van de finale van de play-offs tegen FC Emmen werd er op Het Kasteel met 3-1 verloren. De heenwedstrijd was in 0-0 geëindigd. FC Emmen, profclub sinds 1985, debuteert in de Eredivisie. 

    Het Sparta van trainer Dick Advocaat wist dat het aan een overwinning op Het Kasteel genoeg had om zich te verzekeren van lijfsbehoud. Ondanks een stroef begin kwam de thuisploeg op voorsprong. Na een mooie rush vanaf de middellijn schoot Stijn Spierings met links raak. 

    Op slag van rust maakte het verzorgd voetballende Emmen gelijk. Na een heerlijke steekpass van Anco Jansen kwam Glenn Bijl vrij te staan in het strafschopgebied. Hij legde keurig terug op Michael Chacon, die alle ruimte had en doelman Leonard Nienhuis passeerde. 

    Na de pauze volgde er een cruciaal moment: Sparta-spits Fred Friday werd onderuit getrokken in het strafschopgebied en arbiter Dennis Higler besloot de videoscheids te raadplegen. Alles wees erop dat de bal op de stip ging, maar Higler besloot anders - tot grote woede van Advocaat.

    Snel daarna ging het helemaal mis voor de Rotterdammers. Jansen schoot Emmen van afstand op voorsprong en even later was het definitief over en sluiten toen Alexander Bannink na een fraaie aanval binnentikte. Sparta eindigde het duel uiteindelijk met tien man. Kenneth Dougall kreeg direct rood voor een onbezonnen charge. 

    Door de pijnlijke nederlaag keert Sparta na twee seizoenen op het hoogste niveau weer terug naar de Jupiler League. Advocaat is na Aad de Mos (2010) en Frank Rijkaard (2002) de derde grote naam die met club degradeert. Afgelopen week degradeerde Roda JC ook al naar de Jupiler League.  

    Plaats een reactie

    Rodajc +12793
    zondag 20 mei 2018 om 16:22
    Fuck die eredivisie, in de Eerste divisie is het te doen volgend jaar! Potjes tegen Twente, NEC, MVV, Sparta, Cambuur, GAE en Volendam, kijk er naar uit! Kom op Almere, maak het debacle voor de eredivisie en het feest voor de Eerste divisie compleet en versla De Graafschap!
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15058
    zondag 20 mei 2018 om 16:23
    En nu kán de EA de JL niet meer negeren voor FIFA ;)
    Vind ik leuk
    pietprecies +3232
    zondag 20 mei 2018 om 16:36
    Moet jij eens opletten
    Vind ik leuk
    Het Brein +3494
    maandag 21 mei 2018 om 01:58
    Haha mooi
    Vind ik leuk
    Hoekie89 +414
    zondag 20 mei 2018 om 16:26
    Grappig hoe jij dit alles als positief ziet terwijl de degradatie van Roda,Twente en NEC gewoon beschamend is. Echt een trouwe supporter...
    Vind ik leuk
    Rodajc +12793
    zondag 20 mei 2018 om 16:30
    Waarom zou ik geen trouwe supporter zijn? Ik ben er gewoon weer bij volgend jaar hoor, maar kijk liever naar een zo attractief mogelijke competitie vandaar mijn blijheid.
    Vind ik leuk
    Alibaba +358
    zondag 20 mei 2018 om 16:37
    Wel een mooie competitie voor jullie volgend seizoen, maar het maakt het er niet makkelijker op om binnen 1 jaar terug te keren.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 19:56
    Eerst maar eens een nieuw vreemdelingen legioen op de been brengen in Kirsroa kehrl, want blijven niet veel spelers over daar
    Vind ik leuk
    Rodajc +12793
    zondag 20 mei 2018 om 20:13
    Vond je het dit jaar een 'vreemdelingenlegioen', wat dat ook mag betekenen?
    Vind ik leuk
    VA1 +1739
    zondag 20 mei 2018 om 16:46
    NEC...?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8056
    zondag 20 mei 2018 om 18:29
    NEC is niet gedegradeerd, die spelen al JL. Volgend jaar word echt leuk. 7 kanshebbers waarvam er 4 moeten promoveren terwijl er maar voor 3 plaats is.
    Vind ik leuk
    Caniggia +814
    zondag 20 mei 2018 om 19:54
    De Degradatie is gewoon omdat bovenstaande clubs niet goed genoeg zijn voor de Eredivisie.Hieraan kun je zien hoever we weggezakt zijn met ons allen.
    Vind ik leuk
    HanV +3739
    zondag 20 mei 2018 om 16:27
    Je weet dat De Graafschap ook een JL-ploeg is? Waarom noemt iedereen toch de nr 17 als concurrent voor promotie.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12793
    zondag 20 mei 2018 om 16:31
    De Graafschap is eredivisiewaardig, Almere totaal niet.
    Vind ik leuk
    jochempje +2333
    zondag 20 mei 2018 om 16:39
    Als Almere wint, zijn ze gewoon eredivisiewaardig, volgens de resultaten.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12793
    zondag 20 mei 2018 om 16:40
    Qua alles anders niet.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:44
    Het gaat juist om de resultaten, anders blijf je ook maar in het verleden hangen. De realiteit is dat je het verdient op basis van het laatste seizoen en dan verdienen Emmen en Almere/Graafschap het gewoon wel.

    Dat teams als Twente en Roda een groot stadion en achterban hebben doet er niets aan af. Misschien kunnen Emmen, Almere / graafschap en fortuna er wel een goed beleid om nahouden, al lijkt mij dat in Nederland praktisch onmogelijk
    Vind ik leuk
    FSCeara +8056
    zondag 20 mei 2018 om 18:30
    Hebben jullie daar niet van verloren ? Dus wat maakt dat van Roda ?
    Vind ik leuk
    Rodajc +12793
    zondag 20 mei 2018 om 18:46
    Pechvogels.
    Vind ik leuk
    jochempje +2333
    zondag 20 mei 2018 om 19:09
    Dat zouden jullie zijn als het over één wedstrijd zou gaan. Echter jullie hebben over twee wedstrijden verloren. Roda ligt er gewoon terecht uit. Deal with it.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12793
    zondag 20 mei 2018 om 19:24
    In beide wedstrijden zowel paal als lat geraakt, een blunderende keeper die voor mentaal een beslissende 0-1 zorgt en een penalty die onthouden wordt. Dan kun je niet bepaald zeggen dat het die 2 wedstrijden meezat.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8056
    zondag 20 mei 2018 om 19:27
    Wat bij jullie scheelde waren spelers met de echte wil om ongeacht wat te winnen.spelers als Gene hansen of henk Duut om er maar eens 2 uit het verleden te noemen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12793
    zondag 20 mei 2018 om 19:38
    Dat ontbrak er na de 0-1 idd, maar dat is ook gewoon een mentale knak die je niet zomaar overwint. De rest van het seizoen kan ik qua wil om te winnen en inzet niet klagen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8056
    zondag 20 mei 2018 om 19:40
    Ik heb het over de laatste 2 wedstrijden. Vond allemaal gelaten terwijl er zoveel op het spel stond. Ben benieuwd hoe het jullie komend seizoen zal vergaan
    Vind ik leuk
    Rodajc +12793
    zondag 20 mei 2018 om 19:43
    Dat was pure onderschatting, dat was duidelijk. Insgelijks ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 19:58
    totaal geen inzet van de spelers en een trainer die met secondelijm aan zijn kont op de bank was vastgeplakt, verliezen van Almere City haha dan ben je terecht gedegradeert
    Vind ik leuk
    Rodajc +12793
    zondag 20 mei 2018 om 20:16
    Wat moest Molenaar dan doen tijdens constante aanvallen van zijn ploeg? De bal erin schreeuwen of nog leuker, hem er zelf intrappen?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 20:54
    Stevens zou geen minuut op de bank gezeten hebben en zeker niet zo´n bleude wissel gemaakt hebben,
    Vind ik leuk
    Rodajc +12793
    zondag 20 mei 2018 om 22:37
    Dus?
    Vind ik leuk
    Caniggia +814
    zondag 20 mei 2018 om 19:58
    Als Roda zijnde moet je een tegenstander van dit niveau gewoon oprollen,en niet gaan janken over tegen de paal geschoten en een penalty die je onthouden word.Als je zo goed bent dat je in de Eredivisie hoort te spelen dan moet je dat gewoon laten zien.En dat hebben jullie niet gedaan.Dus terecht gedegradeerd .
    Vind ik leuk
    Rodajc +12793
    zondag 20 mei 2018 om 20:15
    Zo simpel ligt het in de nacompetitie allemaal niet. Kun je de laatste jaren een ploeg opnoemen die 'er makkelijk doorheen is gerold?'
    Vind ik leuk
    Caniggia +814
    zondag 20 mei 2018 om 20:24
    Nee dat is het ergste dat geeft nog maar eens aan hoe dicht de Jupilerleague bij de Eredivisie ligt.
    Vind ik leuk
    Enkidoe +182
    maandag 21 mei 2018 om 15:42
    Terecht gedegradeerd op basis van de 1e seizoenshelft, niet op basis van de 2e. Maar goed, het is gebeurt. Uithalen en dan maar hopen dat Roda en Twente samen promoveren. Beide clubs zijn namelijk veel groter dan clubs als Sittard, Emmen, Excelsior,...
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3221
    zondag 20 mei 2018 om 16:35
    Precies! Met teams als ons is de eerste divisie nog mooier dan de Eredivisie!
    Vind ik leuk
    SimonSays +5672
    zondag 20 mei 2018 om 16:43
    Dan blijven jullie toch lekker daaro? :D
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12273
    zondag 20 mei 2018 om 16:59
    En dan vergeten ze nog Jong Ajax en Jong PSV te noemen.

    De kampioen en de nr 5, bepaald niet de meest zwakke teams die er lopen.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2014
    zondag 20 mei 2018 om 17:38
    Haha
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:35
    De tv rechten van de juup zijn straks hoger dsn die van de eredivisie
    Vind ik leuk
    Vaag +3037
    zondag 20 mei 2018 om 16:41
    Eigenlijk is het dus een voorrecht om in de Eerste divisie te spelen )!
    Vind ik leuk
    Rodajc +12793
    zondag 20 mei 2018 om 16:42
    Dat ook weer niet, maar verzacht het leed wel ;-)
    Vind ik leuk
    Vaag +3037
    zondag 20 mei 2018 om 16:44
    Ja ik begrijp het, had het van Roda ook niet verwacht. Maar helaas word het wel heel moeilijk om binnen een jaar rechtstreeks terug te komen
    Vind ik leuk
    TilWil +137
    zondag 20 mei 2018 om 16:44
    Vergeet de potjes niet tegen Jong AZ, Jong Utrecht, Oss en RKC niet he! Dat zijn toch de wedstrijden waarvoor je naar het stadion komt! Nee, in de eerste divisie is het echt te doen volgend jaar..!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:46
    Rodajc wat loop jij nou blij te schreeuwen man. Je bent gewoon gedegradeerd en nu komen jullie helemaal niet terug. . En die juup kan nog niet tippen aan de eredivisie volgend jaar. Blijf jij nou maar geile op Cambuur.. Ipv Ajax Utrecht Feyenoord Psv AZ
    Vind ik leuk
    Rodajc +12793
    zondag 20 mei 2018 om 16:47
    Ben niet blij, probeer het beste van een slechte situatie te maken.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8056
    zondag 20 mei 2018 om 18:32
    Als je er het beste van wil maken kan je volgend jaar naast mij zitten.zie je wel eredivisie.geloof me heb er wat jaren JL opzitten en daar word je niet vrolijk van.uit naar cambuur of Almere
    Vind ik leuk
    Rodajc +12793
    zondag 20 mei 2018 om 18:47
    Dat is geen optie.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8056
    zondag 20 mei 2018 om 19:28
    Was ook maar geintje maar dat het geen makkie word is een understatement
    Vind ik leuk
    Rodajc +12793
    zondag 20 mei 2018 om 19:42
    Zeker waar, maar nacompetitie moet gehaald kunnen worden en daarin moet geknald worden. Liever 11de met kut voetbal en geweldig veel geluk en goed voetbal in de nacompetitie dan 2de met super competitievoetbal en een teleurstellende nacompetitie. Dan vermaak ik me ondertussen toch graag met wedstrijden tegen zo groot mogelijke clubs.
    Vind ik leuk
    Cookee +9640
    zondag 20 mei 2018 om 17:01
    HAHA, jij houdt wel van een uitdaging he?
    Ik denk er net zo over, laat ze het maar uitmaken.
    Ik voorzie dat er elke week een andere lijstaanvoerder is,
    wordt retespannend.

    Welke 3 worden in de ED kampioen.... gokje... Aj, Fey of PSV.
    Maar wie pakt de schaal in de Juup? Ik ga niet gokken.
    De ambiance zal niet altijd prettig zijn, maar leuk wordt het.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12807
    zondag 20 mei 2018 om 18:10
    Hahahahaaa, eens vriend!
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +538
    maandag 21 mei 2018 om 11:04
    Succes tegen AZ 2
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:22
    FC Emmen schrijft historie, voor het eerst in de geschiedenis promotie naar de eredivisie, welkom FC Emmen!
    Vind ik leuk
    Butsbal +13452
    zondag 20 mei 2018 om 16:23
    Verslaggever zegt "sterkste Jupiler league ooit". Waar baseert hij dat op ? Op de namen van de troep die er nou degradeert ??? Het is gewoon godnakend slecht...
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15058
    zondag 20 mei 2018 om 16:24
    Ja op basis van de namen wordt dit de 'grootste' JL ooit. Prachtig :)
    Vind ik leuk
    frankn27 +5272
    zondag 20 mei 2018 om 16:30
    En de eredivisie wordt ook nog meer een Mickey mouse league... ook een soort jupiler league
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4031
    zondag 20 mei 2018 om 16:39
    dat willen onze " top " ploegen toch? misschien nu inkrimpen naar 8 clubs. nog beter naar 3, kunnen ze het hele geld in de zak steken.
    Vind ik leuk
    Cookee +9640
    zondag 20 mei 2018 om 17:06
    Inkrimpen naar 1 club die ED, elk jaar kampioen.
    Vind ik leuk
    Dezeun +3407
    zondag 20 mei 2018 om 16:23
    Welkom emmen
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15058
    zondag 20 mei 2018 om 16:23
    Jammer van de VAR, maar gefeliciteerd Emmen!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15728
    zondag 20 mei 2018 om 16:23
    Ter info: Vanaf nu als ik het heb over die Duitsers dan bedoel ik dus Emmen. Tot Twente terug is..:p
    Vind ik leuk
    Butsbal +13452
    zondag 20 mei 2018 om 16:24
    En Roda haha
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15058
    zondag 20 mei 2018 om 16:24
    Die spelen Juup
    Vind ik leuk
    Butsbal +13452
    zondag 20 mei 2018 om 16:51
    Daarom Timmio
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15058
    zondag 20 mei 2018 om 16:55
    Ohh ik dacht even dat je wat anders bedoelde. My bad :)
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18208
    zondag 20 mei 2018 om 16:38
    VVV?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15728
    zondag 20 mei 2018 om 16:57
    Dat zijn al Limburgers. Dat vind ik al erg genoeg voor ze :p
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18208
    zondag 20 mei 2018 om 17:00
    Limburgse Duitsers ja.
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 17:01]
    Vind ik leuk
    Thobar +3764
    zondag 20 mei 2018 om 17:20
    Nee Gelderlanders waar ze Limburgers van gemaakt hebben en het stukje Duitsland daar over de grens is eigenlijk ook Gelders gebied.
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1185
    zondag 20 mei 2018 om 21:30
    Vandaar dat ik mij Nederlander noem en geen Hollander.
    Vind ik leuk
    Thobar +3764
    zondag 20 mei 2018 om 16:36
    Weet wel dat enige Amsterdammers die geen Duitse voorouders hebben Turks, Hindoestaans of Marokkaans zijn..
    Vind ik leuk
    Butsbal +13452
    zondag 20 mei 2018 om 16:54
    Of Israelisch ?
    Vind ik leuk
    Thobar +3764
    zondag 20 mei 2018 om 17:09
    Ik denk dat het aantal immigranten uit Israel verwaarloosbaar is.
    In de 17e, 18e (en ook nog de 19e eeuw) kwamen de meeste "immigranten" in de Republiek uit gebieden die uiteindelijk bij Duitsland zijn gaan horen. Er zijn dus maar weinig Nederlanders en mn in het westen in stedelijke gebieden en ihb Amsterdam die geen Duitse voorouders hebben.
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 17:10]
    Vind ik leuk
    Butsbal +13452
    zondag 20 mei 2018 om 17:13
    Ok genoteerd.
    Vind ik leuk
    Enkidoe +182
    maandag 21 mei 2018 om 15:44
    Vergeet de Vlamingen en de Walen niet die gemigreerd zijn naar Holland.
    Vind ik leuk
    Thobar +3764
    maandag 21 mei 2018 om 16:20
    Wanneer die Westerlingen Brabanders en Limburgers uitmaken voor Belgen geldt dit idd. Zij zijn degene die vaker afstammen van emigranten uit de Zuidelijke Nederlanden (dwz Belgen) ipv Brabanders of Limburgers
    Vind ik leuk
    Grimes +652
    zondag 20 mei 2018 om 16:23
    Wel Sparta welkom in de juup. Gezellig met mijn ploeg Roda, Twente, NEC, Cambuur, GAE etc. Pfff wat een veldslag wordt dat volgend jaar.
    Emmen van harte gefeliciteerd, mooie prestatie!
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 16:24]
    Vind ik leuk
    Het Brein +3494
    maandag 21 mei 2018 om 02:00
    Zul je zien dat fucking Telstar kampioen wordt haha
    Vind ik leuk
    munkikiii +1429
    zondag 20 mei 2018 om 16:24
    Onsympathieke hond die advocaat snel t tunneltje in ..... MET DE STAART TUSSEN DE BENEN ... grote schreeuwkikker isse en niks presteren met Sparta
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18208
    zondag 20 mei 2018 om 16:40
    Heerlijk voor Dicky Dick degradatie:D
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18208
    zondag 20 mei 2018 om 16:24
    Klote voor Sparta en klote voor Henk volgend seizoen, dit had ‘ie niet zien aankomen denk ik... Succes Sparta in de JL!
    Vind ik leuk
    munkikiii +1429
    zondag 20 mei 2018 om 16:42
    Iedereen in Nederland ziet het aankomen behalve henkie mooi naïef
    Vind ik leuk
    Farmer +11239
    zondag 20 mei 2018 om 16:24
    Felicitaties zijn wel op zijn plaats, Emmen verdiend gewonnen. Sparta wist het op momenten gewoon niet.

    Proficiat FC Emmen, het is jullie van harte gegund, en Welkom in de Eredivisie!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:24
    Als Feyenoord voorbeeld aan Sparta neemt gaan ze nog eens goed doen.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5672
    zondag 20 mei 2018 om 16:24
    Jammer Dicky. Je intenties waren goed, maar je spelers vrij waardeloos.

    Nu lekker weer ergens poen scheppen! Veel te fanatiek om te stoppen.

    Edit: Emmen uiteraard van harte gefeliciteerd!
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 16:25]
    Vind ik leuk
    hassel +604
    zondag 20 mei 2018 om 16:25
    Mooi. Wat een kutelftal dat sparta.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    zondag 20 mei 2018 om 16:25
    Gefeliciteerd Emmen! :D

    De competitie heeft een transformatie ondergaan.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18208
    zondag 20 mei 2018 om 16:41
    Haha Dicky gedegradeerd. Lekker voor hem maat.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9531
    zondag 20 mei 2018 om 16:25
    De club met de misplaatste arrogantie is op haar nummer gezet.
    'Sparta is de club van Rotterdam!' Ga het maar lekker in de Juup zingen, Feyenoord-haters.

    En Emmen, nu eens om het eggie in de Kuip. Van harte gefeliciteerd!
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 16:26]
    Vind ik leuk
    masterpsv +13923
    zondag 20 mei 2018 om 16:25
    Wat een afgang sparta emmen welkom!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:25
    Die Fred Friday is zelfs te slecht voor de hoofdklasse, wat een pruster! Jammer dat er een traditieclub uit Rotterdam verloren gaat voor de eredivisie, maar uiteindelijk terecht. Het was abominabel wat Sparta liet zien.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6270
    zondag 20 mei 2018 om 16:26
    O-M-G dat Sparta en haar g-team materiaal.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:26
    Welkom bij de club! Het wordt steeds gezelliger in de JL! ;-)
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +3309
    zondag 20 mei 2018 om 16:26
    Nice job Dick! Ofwel lekker gewerkt pik!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:27
    Advocaat is na Aad de Mos (2010) en Frank Rijkaard (2002) de derde grote naam die met club degradeert.

    Geeft te denken over het beleid of over wat we toptrainers vinden.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:38
    In seizoen 2025/2026 komt er dus geen grote naam anders wordt het een traditie om de 8 jaar
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:27
    Eredivisie: Almere City/De Graafschap, FC Emmen, Fortuna Sittard, Excelsior, VVV Venlo, Willem II, NAC Breda.

    Jupiler league: FC Twente, Roda JC, Sparta, NEC Nijmegen.

    Zeer benieuwd wie volgend seizoen de Jupiler league wint en wie nacompetitie gaan spelen.
    Vind ik leuk
    VA1 +1739
    zondag 20 mei 2018 om 16:41
    Straks degradeert NEC nog uit de Juup...
    Vind ik leuk
    patertje +830
    zondag 20 mei 2018 om 17:19
    Waarom probeer je altijd zo popie jopie te doen met opmerkingen over NEC? Hou je bezig met vitesse kerel, wees blij met de prestaties van je club. Wordt of ben je vaak gepest ? Wil je hulp?
    Vind ik leuk
    VA1 +1739
    zondag 20 mei 2018 om 19:34
    Ik zou je zeggen dat ik meer respect heb voor de NEC fans omdat zij de club supporten uit de stad waar ze vandaan komen. Heb namelijk een hekel aan van die succes supporters die bijvoorbeeld in Nijmegen wonen en voor Ajax of zo zijn. Maar waar ik ook een hekel aan heb zijn al die waaljankers die op Vitesse topics zitten te kloten. Dus vandaar dat ik bepaalde dingen zeg met als doel die groepering ziek te maken. Voel je vooral niet aangesproken en je kunt beter tegen je stadsgenoten zeggen dat ze zich bezig moeten houden met hun eigen club...
    Vind ik leuk
    VA1 +1739
    zondag 20 mei 2018 om 19:40
    Wel grappig trouwens, mij popiejopie noemen terwijl wij van Vitesse jullie clubje al bijna vergeten zijn... terwijl jullie aanhang altijd en overal op elk Vitesse topic zitten te zeuren over de Russen en over dit en over dat. Actie reactie knul.
    Vind ik leuk
    NvC +2335
    zondag 20 mei 2018 om 21:10
    Haha vergeten? XD Vitesse trolls zijn dag en nacht actief op VP. Het hoeft niet eens een NEC of Vitesse topic te zijn voor jullie om NEC of Nijmegen belachelijk te maken.
    Vind ik leuk
    patertje +830
    zondag 20 mei 2018 om 21:33
    Dus dat !
    Vind ik leuk
    VA1 +1739
    zondag 20 mei 2018 om 22:45
    Over trolls gesproken, weer een nieuw account? Spring van de waalbrug af joh snotblaag. Als die hoog genoeg is...
    Vind ik leuk
    NvC +2335
    zondag 20 mei 2018 om 22:59
    Triest bericht. Echt diep triest, iemand de dood toewensen. Gerapporteerd.
    Vind ik leuk
    NvC +2335
    zondag 20 mei 2018 om 21:19
    Bovendien zeg je dat jij je irriteer aan “waaljankers die op Vitesse topics zitten te kloten”. Dat jij “bepaalde dingen zeg met als doel die groepering ziek te maken”. Dat is totale onzin, jij ben een troll, uit op “actie reactie” en dat is te zien doordat je NEC belachelijk probeert te maken in een topic die niet eens over NEC of Nijmegen gaat. Dus zout op met dat gezeik dat jij ‘trollen probeer asn te pakken’ want je ben zelf net zo hard bezig.
    Vind ik leuk
    VA1 +1739
    zondag 20 mei 2018 om 22:26
    Jongens, stelletje kudde schapen, ik ga niet eens meer met jullie in discussie. Dat IQ van jullie is zo laag, dat is zonde van mijn energie. Als je gelijk hebt dan zou je ook echt wel je gelijk krijgen, ik ben een man. Ik loop niet weg voor de feiten. En geloof me nou maar dat wij de club NEC al zowat vergeten zijn dat het überhaupt bestaat, de enige reden dat we weten dat het bestaat is omdat volk als jullie constant op Vitesse topics zitten te haten. Ga bamboe zaadjes planten jongens en laat die panda's niet in de steek. Punt.
    Vind ik leuk
    NvC +2335
    zondag 20 mei 2018 om 22:44
    Kan je nog meer cliche’s gebruiken? Of nog meer een hypocriet zijn? #pannenkoek
    Vind ik leuk
    VA1 +1739
    zondag 20 mei 2018 om 22:46
    Haha hypocriet. Heb je aandacht nodig of zo? IP genoteerd, zal jou binnenkort eens onder de loep nemen:)
    Vind ik leuk
    NvC +2335
    zondag 20 mei 2018 om 23:04
    Je bent hypocriet omdat je zeg dat je trolls niet aankan zien maar je doet zelf mee. Wordt je erop gewezen en dan lul je erover heen en wordt je boos. Wat een vent.
    Vind ik leuk
    VA1 +1739
    zondag 20 mei 2018 om 23:10
    Daarom gaf ik net al aan dat je veel te dom bent om een discussie mee te voeren. Nou ben ik hypocriet en een troll. Knul, jij moet nog zoveel leren... Ik boos?! Haha!! Begrijpend lezen kun je dus ook al niet. Ik zie je volgende week!:)
    Vind ik leuk
    NvC +2335
    zondag 20 mei 2018 om 23:12
    Lul er maar weer over heen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26737
    zondag 20 mei 2018 om 16:27
    Hahahaha.
    De erevisie wordt echt steeds slechter.

    Alleen maar kutstadions...

    Almere,emmen en excelsior.

    Triest.

    Daaag dickie.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:27
    KNVB Eerste divisie wedstrijden van de grote clubs naar de Zaterdagavond!!!!
    Vind ik leuk
    Sytz +2969
    zondag 20 mei 2018 om 16:28
    De club van Rotterdam?! ;)
    Vind ik leuk
    VA1 +1739
    zondag 20 mei 2018 om 16:40
    De oudste club van de Juup;)
    Vind ik leuk
    fr0do +1072
    zondag 20 mei 2018 om 16:28
    Word een zware opgave voor Twente :') wel leuk al die bekende gezichten.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5272
    zondag 20 mei 2018 om 16:28
    En allemaal maar zingen naar twente: zij gaan naar Emmen toe! Nee hoor! Jullie gaan zelf naar Emmen toe en naar Sittard en naar doetinchem /almere haha lijkt ook wel een jupiler league
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:49
    Sittard en Doetichem zijn leuke clubs om naar toe te gaan hoor. Niks mis mee.
    Vind ik leuk
    013Tilburg +298
    zondag 20 mei 2018 om 16:28
    Welkom Emmen! Altijd veel sympathie voor deze club gehad en erg blij dat ze het mogen gaan proberen in de Eredivisie.

    Veel succes!
    Vind ik leuk
    TheSavior +826
    zondag 20 mei 2018 om 16:29
    RIP eredivisie.. Almere, Emmen, Sittard.. pffffff.
    Vind ik leuk
    Laliga +1826
    zondag 20 mei 2018 om 16:29
    Leuk voor fc emmen! Maar voor de eredivisie is het echt geen goede ontwikkeling ben ik bang...
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:29
    Blijkt wel weer dat de juup niet slechter is dan de eredivisie die toch vaak onderschat word. Gefeliciteerd emmen.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:34
    Je neemt nu toch hopelijk niet sparta als maatstaf voor de eredivisie ...
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 17:04
    Sparta roda twente nec goahead zijn clubs met een lange eredivisie ervaring die normaal midden categorie zijn die gaan voor de plaatsen 6-14. Dus wat is de maatstaaf dan wel in jouw ogen.
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1681
    zondag 20 mei 2018 om 16:29
    Heerlijk geluisterd naar het verslag van RTV Drenthe, mooi hoe ze helemaal losgingen.

    Gefeliciteerd Emmen, succes in de Eredivisie!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:30
    Volgend jaar Excelsior en Feyenoord d'r achteran en Twente ne Go Ahead er weer in.
    Geen busreizen naar afgelegen plaatsen aan de kust meer, ook een verademing.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:33
    Speelt emmen op kunstgras?
    Vind ik leuk
    Bizzy +18665
    zondag 20 mei 2018 om 16:34
    ijzersterk jup leagua dit jaar met oa twente, roda jc en sparta.
    Vind ik leuk
    VA1 +1739
    zondag 20 mei 2018 om 16:39
    Pas op hoor, anders heb je straks een heel panda-peloton achter je aan...
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:34
    Welke grote naam volgt? Cocu?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 17:01
    Cocu grote naam.
    Slip of the tongue?
    Vind ik leuk
    Godin1 +863
    zondag 20 mei 2018 om 16:35
    Hahahaha S.P.A.R.T.A...... Veel plezier in de JL.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:35
    Drukke avond volgt voor Jannes
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:36
    Super!! De 1e verassing is compleet hahaha . Gefeliciteerd emmen! Over 2 wedstrijden terecht gepromoveerd. De beter voetballende club gaat door. Op naar drenthe volgend jaar
    Vind ik leuk
    Vapormax +1793
    zondag 20 mei 2018 om 16:36
    Whahhahhhhahaha doeiiiii Fraser.
    Vind ik leuk
    VA1 +1739
    zondag 20 mei 2018 om 16:38
    Juist ja:)
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:36
    Emmen in de eredivisie... ongelooflijk. Weet niet of ik nu moet vloeken of janken. Gefeliciteerd met de promotie dan maar.
    Vind ik leuk
    Enw02 +379
    zondag 20 mei 2018 om 16:37
    Dag dick, grim, pot en jij zijn 3 stumperds.gun het jullie van harte dit.
    Vind ik leuk
    VA1 +1739
    zondag 20 mei 2018 om 16:37
    Henkie Beton, Henkie Beton, Henkie Henkie Henkie Beton!!!
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5343
    zondag 20 mei 2018 om 16:40
    Gezellig Spartanen! Hadden jullie niet hoeven doen
    Vind ik leuk
    Cookee +9640
    zondag 20 mei 2018 om 16:40
    Dit kan je niet bedenken, ookal vond ik de ED-clubs al hooghartig. Dick zei, dit mag je niet weggeven, nou dat kan dus wel.
    Die Juup wordt retespannend, zeker als Graafschap het niet redt, dan zijn er wel 11 of 12 clubs die spelen om de schaal... wie wil er dan nog Eredivisie kijken?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:41
    Kramer had nu de held van Rotterdam-West kunnen zijn, maar nu is hij de outcast van Nederland. Hij heeft Sparta wel enorm gedupeerd, maar dat is misschien ook de rekening van het aantrekken van 'zo'n gozer'. Al met al dramatisch beleid met een terechte degradatie als gevolg. Wat hebben de trainerswissel en alle aankopen en de gehuurde spelers nu uiteindelijk voor zin gehad? Ze kunnen beter hun hoofd koel houden en koersvast zijn in plaats van dat paniekvoetbal wat er al jarenlang bij Sparta gespeeld wordt.
    Vind ik leuk
    dijkie87 +648
    zondag 20 mei 2018 om 16:44
    mooi toch superzwak elftal opdoeke ermee
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1978
    zondag 20 mei 2018 om 16:46
    Dit heeft wel zijn charme dat kleintjes verassen dat juich ik alleen maar toe mooi voor Emmen en de omgeving wat dat los maakt bij Emmen en de fans Johna Fraser kan mooi stap[je terug doen, haha.
    Vind ik leuk
    Gid010 +673
    zondag 20 mei 2018 om 16:46
    Sparta heeft het niet gered
    Sparta is op de trein naar de jupiler gezet
    Dat wordt voor Advocaat een vies patatje met
    Er was een Spartadefensie die weer niet goed oplet
    Zullen wij laten horen in de Jupiler
    Sparta viel als een vallende ster
    Emmen is met plezier naar het kasteel gekomen
    Ze lieten spartanen achter in boze dromen
    Vaak zingen ze SP AR TA
    Dat shirt koop ik niet voor een euro bij de hema
    Hugo Borst keek vast een paar keer angstig op de klok
    Jules Deelder was al in paniek, raakte in shock
    Het was Emmen die Sparta een lesje leert
    Geschiedenis is geschreven 2018 "Sparta degradeert" :)
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:48
    Als je de wedstrijd hebt gezien dan moet je echt concluderen dat de selectie van Sparta in deze samenstelling als team zoveel tekort komt en Emmen er als team stond !
    Wat de toekomst zal brengen voor deze teams is ongewis maar ze zullen alle twee een gedegen team moeten samenstellen , anders vliegt de een er meteen weer uit ! En de ander gaat anders lang wachten op promotie !
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    zondag 20 mei 2018 om 16:49
    Ondertussen in huize Fräser.
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    zondag 20 mei 2018 om 16:52
    Gefeliciteerd Emmen. Vanavond lekker los in de Boogie bar.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 17:11
    Eerst eem langs de A37
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:53
    Die JL wordt wel leuker zo met clubs als, Sparta, Roda, Twente, NEC, GAE. Ik denk dat ik het volgend seizoen meer zal volgen.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3773
    zondag 20 mei 2018 om 16:53
    Mooi voor Emmen, gun het die regio wel. Hopelijk gaat het voetbal nu wat meer leven in Drenthe, Emmen en omgeving zullen toch nu massaal een seizoenskaart voor die club moeten kopen. Ze zullen wel een paar versterkingen moeten halen want individueel zijn het veelal toch beperkte spelers. Het is echt op basis van het collectief.

    Jammer voor Sparta, maar ook wel weer het bewijs dat dom beleid niet loont. Sparta heeft al jaren een veel geprezen jeugdopleiding, levert al jaren uitstekende spelers af die een prima carrière hebben en die de club regelmatig veel geld opleveren met transfers. En wat doet die club, die trekken twee blikken derderangs buitenlanders open die nul motivatie hebben. Ja, dan vraag je er om. Ondanks dat ik Sparta een prachtige club vindt met een prachtig stadion, geweldige clubcultuur ook, maar met zulk dom beleid vraag je er om.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18208
    zondag 20 mei 2018 om 16:55
    Doemscenario is toch uitgekomen voor Dicky, wat een flapdrol zeg. Dicky gun ik de degradatie wel, alleen voor de club Sparta vind ik het wel erg zuur! We verliezen hiermee ook een awayday die om de hoek is en nu moeten we nog meer afstand gaan maken komend seizoen.

    Emmen gun ik de Ereďivisie van harte en laat ze het ook maar eens proberen wie weet verrassen ze wel net als PEC en Heracles.

    Emmen, van harte gefeliciteerd en welkom in de Ereďivisie en tot volgend seizoen!
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    zondag 20 mei 2018 om 16:57
    Sparta doet wat ik al verwacht had. Het degradeert. Enige verrassing is dat Emmen het doet terwijl ik NEC als favoriet zag in deze poule. Volgend seizoen ligt er een anonieme rol in de Eerste divisie op Sparta te wachten. Ze krijgen de zwakste coach in het betaald voetbal op dit moment die nooit optimaal rendement uit een groep haalt. Jammer van het mooie Sparta. Maar hen zien we de komende jaren niet terug.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18208
    zondag 20 mei 2018 om 17:06
    Dat wordt wegkwijnen in de eerste Divisie voor Sparta en Fraser.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:57
    Ik kon de humor van de NAC supporters bij Twente wel dragen. Maar nu krijgt het doekje een prachtige lading, want NAC gaat naar Emmen toe, zij gaan naar Emmen toe, o ja, zij gaan naar Sittard toe, zij gaan naar Sittard toe en nu maar Almere succes wensen. Ook een leuk reisje!
    Vind ik leuk
    Marco S +4135
    zondag 20 mei 2018 om 17:06
    Wat apart. Clubs als Twente, NEC en Roda degraderen ook.. zie dan maar terug te keren binnen het jaar.. Wat een vernedering voor Advocaat en die krokettenspits moet zich helemaal doodschamen..
    Vind ik leuk
    Vapormax +1793
    zondag 20 mei 2018 om 17:06
    Met alle respect, maar wat moet je in hemelsnaam met Emmen in de eredivisie ?????
    Fortuna Emmen, waardeloze clubs voor de eredivisie. Vliegen er allebei direct uit, 1 andere via nacompetitie !!!!!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18208
    zondag 20 mei 2018 om 17:11
    Vind het wel leuk voor Emmen dat ze voor het eerst in de historie gepromoveerd zijn naar de Eredivisie. Wie weet verassen ze wel zoals andere clubs die voorheen vaker in de Eerste Divsie waren dan de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 17:10
    Nu nog almere erin en de provincies zijn verdeeld over de eredivisie
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 17:11
    Op zeeland na dan
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 17:11
    Weer een verassing. Wat iedere Roda, Twente , Sparta etc haters ook mogen zeggen. Het is toch een trieste constatering dat zelfs ploegen als Emmen en Almere kunnen promoveren naar de ere. Het zegt in ieder geval niets positiefs over de toekomst van het nederlands voetbal. Dat zie je al terug aan 2 gemiste eindtoernooien. Ik wens jullie als lachende supporters in de eredivisie veel sucse in stadions van 1000 man. Dat zullen jullie leuker vinden dan een vol Roda of Twente stadion van dik 15.000 toeschouwers.
    Grt uit Kerkrade
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1334
    zondag 20 mei 2018 om 17:15
    Je hebt helemaal gelijk, iedereen kan lekker lachen over grote clubs die degraderen. Zij kunnen lekker naar tropische oorden toe met een slecht veld in een vinexwijk. Sterkte! En tot volgend jaar op Het Kasteel.
    Vind ik leuk
    Gid010 +673
    zondag 20 mei 2018 om 17:28
    Sparta degradeert voor de 3e keer
    0-7 Feyenoord nederlaag kon echt niet meer
    Aad De Mos, Frank Rijkaard gingen Advocaat al voor
    Het was niet veel beter sinds vertrek Alex Pastoor
    Advocaat heeft het toch alles aan gedaan
    Er is een tijd van komen en gaan
    Fraiser komt, baalt vast wel van zijn nieuwe baan
    Advocaat die vertrekt met een Spartatraan :)
    Sparta lijkt aardig overklast door Emmen
    De ploeg die naar het kasteel kwam zonder remmen..
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 17:29
    Hahaahah Emmen in fifa 19.
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 17:29]
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 17:37
    Ajacieden on Toer, volgend seizoen ook in Emmen. De Eredivisie word er niet leuker op met die veredelde amateurclubs. Almere kan er ook nog bij komen, gekkenhuis.
    Vind ik leuk
    Emmenaar +526
    zondag 20 mei 2018 om 17:40
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!
    Vind ik leuk
    Vapormax +1793
    zondag 20 mei 2018 om 17:48
    Kut Emmen, tyf end op.
    Kutclub erbij wat motten we ermee.


    Armoede van de eredivisie gaat maar door!!!!
    Vind ik leuk
    Emmenaar +526
    zondag 20 mei 2018 om 18:13
    Dank u, dank u!
    Vind ik leuk
    Vapormax +1793
    zondag 20 mei 2018 om 18:26
    Dom ook nog, maar ja dat ligt aan het gebied...
    Vind ik leuk
    WaLege +7
    zondag 20 mei 2018 om 18:32
    Dat jij jezelf nou zo belachelijk maakt. Ik herhaal de woorden van Emmenaar. Dank u!
    Vind ik leuk
    rakelings +53
    zondag 20 mei 2018 om 17:40
    Gefeliciteerd Emmen en Drenthe. Vaak nacompetitie, nu eindelijk raak!
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2222
    zondag 20 mei 2018 om 17:43
    Lekker je trainer ontslaan. Peperdure nieuwe passant en hulptrainers aangesteld; 6 nieuwe spelers...en alsnog degraderen. Met voetbal waar totaal geen idee achter zat.
    Vind ik leuk
    onbemind +194
    zondag 20 mei 2018 om 17:54
    Terecht gedegradeert. met zo,n elftal moet je wel degraderen, ook Advokaat
    treft blaam, hoe hij zijn elftal konstant veranderde, hij wist het niet meer.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 18:06
    Hahaha ongelooflijk... hou ervan beetje roulatie
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1513
    zondag 20 mei 2018 om 18:14
    Nou nou. Sparta, Twente, Roda en NEC in de Jupiler League. Ik vermoed dat titelprolongatie voor Jong Ajax er niet inzit :)
    3 clubs moeten aan het van komend seizoen vrezen voir nog een jaartje JL. Er kan er maar 1 rechtstreeks degraderen.

    Mocht men in Twente denken eenvoudig binnen een jaar weer terug te keren op het hoogste niveau dan is die denkwijze nu wel verdwenen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 18:14]
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 18:23
    Gefeliciteerd Emmen!
    Vind ik leuk
    YcB +53
    zondag 20 mei 2018 om 19:00
    Jupiler is leuker dan de eredivisie.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 19:17
    In drenthe zit genoeg geld qua sponsoring en nu ze naar de ere gaan komen de mogelijkheden voor bedrijven ook. Nieuwe grotere sponsoren betekend meer geld voor betere spelers. Emmen gaat verassen volgend jaar
    Vind ik leuk