Sympathieke De Jong zegt sorry na promotie De Graafschap: Mijn excuus ervoor

    Sympathieke De Jong zegt sorry na promotie De Graafschap: "Mijn excuus ervoor"

    zondag 20 mei 2018 om 19:12

    Henk de Jong wist niet wat hij meemaakte na het laatste fluitsignaal bij De Graafschap - Almere City FC. Voor de tweede keer in zijn trainerscarrière promoveerde de trainer naar de Eredivisie.

    Na afloop maakte De Jong nota bene zijn excuses aan de verslaggever van FOX Sports. "Dit was de allerslechtste wedstrijd die we dit seizoen gespeeld hebben. Voetbal kan ook heel slecht zijn. Mijn excuus ervoor. We hebben het gehaald, maar het was niks aan om naar te kijken", aldus De Jong, die vervolgens werd omhelst door uitzinnige supporters van De Graafschap.

    De Jong zag dat er van zijn plannen weinig terechtkwam. "Natuurlijk hadden de spelers last van spanning, dat is normaal bij zo'n wedstrijd. Het was negentig minuten lang 'hotseknotsbegoniavoetbal', zou mijn leermeester Fritz Korbach zeggen. We kunnen fantastisch voetballen met deze ploeg, maar dit was echt de allerslechtste wedstrijd die we dit seizoen hebben gespeeld. Maar wat maakt het allemaal uit? Kijk naar al die feestende mensen op het veld en op de tribunes, dat is prachtig."

    Plaats een reactie

    stratumseind +164437
    zondag 20 mei 2018 om 19:22
    Wordt komend seizoen een compleet rechter rijtje wat op de laatste speeldag nog kan degraderen let maar op.

    Hartstikke leuk dit voor de graafschap en emmen maar godallejezus wat is het niveau bedenkelijk.

    Zoals ik al eerder zei : het word de landskampioen tegen de 17 kleintjes komend jaar.....
    Vind ik leuk
    Morris +22331
    zondag 20 mei 2018 om 19:25
    let maar op??

    ga jij je nou wagen aan voorspellingen?
    Vind ik leuk
    stratumseind +164437
    zondag 20 mei 2018 om 19:27
    het zijn geen "voorspellingen" als je de gaven bezit die ik heb maar toezeggingen.
    Vind ik leuk
    derksen +8792
    zondag 20 mei 2018 om 19:44
    Stratumseind ook ik gaf Emmen geen schijn van kans
    De graafschap snap ik ook. Nog wel Maare 34 wedstrijden beiden 0 punten
    En Marc en Frank weer nacht hengsten vannacht hihihihihi
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 22:59
    Das wel knap als je ook tegen elkaar speelt.
    Vind ik leuk
    Morris +22331
    zondag 20 mei 2018 om 20:04
    bier komt weer hard aan vandaag
    Vind ik leuk
    stratumseind +164437
    zondag 20 mei 2018 om 20:08
    bende gek het glijd weer heerlijk weg
    Vind ik leuk
    derksen +8792
    zondag 20 mei 2018 om 20:27
    Zo lekker man lol
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 19:29
    Denk dat de platte kar gewoon naast het stadion kan blijven staan
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    zondag 20 mei 2018 om 19:54
    Met deze instroom is het goed dat Ajax nog op 10 pts blijft bij jullie, anders moet je onder de plattekar Winterbanden zetten.
    Die ED wordt echt saaier dan ooit, maar onderin wordt het wel heet.
    En die Jupiler.... die wordt HEET geserveerd, retespannend.
    Vind ik leuk
    komoanFC +2065
    zondag 20 mei 2018 om 22:09
    Misschien moeten we hopen dat we ook degraderen, Juup is veel leuker en spannender dan de ED. ;o)
    Eind 90er jaren ook twee leuke seizoenen gehad.
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    maandag 21 mei 2018 om 16:34
    Nou, dat is aardig van je om dat te zeggen, maar je kunt ook pech hebben en er niet meer uitkomen zoals Sparta toen bijna.
    Ik vind wel, soms is de Juup lekker om van nul af aan weer een sterk team te bouwen... zoals voor Twente geldt... dan krijg je jonge frisse gasten die ervoor knokken he?

    Maar ik reken Groningen ook zéker bij de èchte clubs, met èchte supporters, dus wat dat betreft zou de FC er wel tussen passen. Maar wees toch maar blij. :)
    Vind ik leuk
    komoanFC +2065
    maandag 21 mei 2018 om 18:05
    Was stiekem een klein beetje cynisch bedoeld.
    Maar ben het wel met je eens. Ik heb trouwens een zwak voor Cambuur, mooie volksclub.
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    donderdag 24 mei 2018 om 16:06
    Ik ook voor Grun, ik gun het ze dat ze weer gaan stralen daar. In dat samenwerkingsverband ging het ook goed omdat ze elkaar wel liggen.
    No-nonsens houd ik wel van.
    Jullie geven vaak jonge trainers een kans... Verlangen, Jans, de Jong... Heb je een goed gevoel bij de nieuwe trainer?
    Vind ik leuk
    komoanFC +2065
    donderdag 24 mei 2018 om 20:08
    Ik heb goede verhalen over hem gelezen en hij had als speler de perfecte mentaliteit voor onze FC. Hopelijk kan hij dat overbrengen op de spelers. Afgelopen jaren zijn we niet echt verwend geweest met de behouden trainers die we hebben gehad. Maar weer hopen op betere tijden. Seizoenskaart is weer in de pocket.

    Volgend seizoen zal wel pittig worden in de Juup.
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    vrijdag 25 mei 2018 om 15:00
    Nee, de schwung lijkt er een beetje uit, net of de club en supporters zich te groot rekenen.
    Ik mis de Djurovski's en Fandi's... al snap ik dat het lastig is om die te halen. Ook hebben ze vaak wat pech met spelersaankopen. Maar als je 1 van excelsior haalt dan zal die jongen moeten leren om te gaan te spelen bij een echte club... dat kost tijd.

    Maar bijvoorbeeld Idrissi vind ik een fenomeen bij AZ en bij Grun viel hij minder op, waarom is dat dan?
    Mooi dat je trouw blijft, klasse man.
    Ik verliet Cambuur 10 jr geleden, maar volg ze nog.

    Juup wordt kansloos voor Cambuur, dit seizoen zal zijn om te bouwen naar iets nieuws, er gaan geloof ik 10 man weg.
    Dus ik richt me nu wat meer op andere leuke clubs, zoals AZ, wat leuk speelt en ook Utrecht en Grun, NAC... echte clubs worden schaars in de ED.
    Vind ik leuk
    Blindsy +11002
    zondag 20 mei 2018 om 20:42
    "PSV-haters in 3,2,1.."
    Vind ik leuk
    komoanFC +2065
    zondag 20 mei 2018 om 22:02
    Lol! De 17 kleintjes.....
    17 duimpjes voor deze grap.
    Vind ik leuk
    Nuance +9045
    zondag 20 mei 2018 om 23:18
    Word je arrogant op je ouwe dag?
    Vind ik leuk
    stratumseind +164437
    maandag 21 mei 2018 om 09:53
    Brabants zelfvertrouwen heet dat .....
    Vind ik leuk
    Nuance +9045
    maandag 21 mei 2018 om 10:05
    Dat mag. 4 augustus, gaan we het zien :). Eerste krachtmeting.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164437
    maandag 21 mei 2018 om 10:22
    Zo ist . Nieuwe ronde nieuwe kansen.
    Vind ik leuk
    Nuance +9045
    maandag 21 mei 2018 om 11:20
    Kom je terug voor deze wedstrijd? Ik ga in ieder geval lekker met zoons en vrienden gezellig naar Eindhoven!
    Vind ik leuk
    stratumseind +164437
    maandag 21 mei 2018 om 11:30
    Nog nie miskien..... , begin augustus hoog zomer kwik rond de 40 dan is de enige beweging die ik maak het laten ploppen van een ijskoud fleske en zo af en toe rol ik van mijn tuinbenkske anderhalve meter verder in mijn zwembadje
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 01:32
    Janken
    Vind ik leuk
    Marco S +4387
    zondag 20 mei 2018 om 19:26
    Fijne fatsoenlijke kerel is dat..
    Vind ik leuk
    Voebtal +6502
    zondag 20 mei 2018 om 19:30
    Allemaal show.
    Vind ik leuk
    Luiehond +1949
    zondag 20 mei 2018 om 19:51
    Nee hij is echt! Kan ik uit ervaring zeggen! Top kerel!
    Vind ik leuk
    Voebtal +6502
    zondag 20 mei 2018 om 21:41
    Ik hoop het.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9040
    zondag 20 mei 2018 om 19:30
    Wi-j komt altied weer terug!!!
    Vind ik leuk
    Jordtt +1111
    zondag 20 mei 2018 om 19:33
    Zeg VP, zullen wij zelf uitmaken of iemand sympathiek is? Dan proberen jullie het nieuws een beetje objectief te brengen? Goed idee?

    Mooi dat Graafschap terug is. Was wel leuk geweest als Almere erbij was gekomen, was het plaatje compleet geweest... Toch is dit ook prima, ben benieuwd hoe de promovendi het gaan doen volgend jaar.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4372
    zondag 20 mei 2018 om 19:51
    objectief en VP.....dat is een onmogeljike combi
    Vind ik leuk
    Lubje +745
    zondag 20 mei 2018 om 19:43
    De Graafschap is een waardeloze club. Deze trainer is het echter van harte gegund; prima kerel!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 19:58
    Want????
    Vind ik leuk
    HansVites +4736
    zondag 20 mei 2018 om 19:55
    'hotseknotsbegoniavoetbal' was trouwens een hele bekende uitspraak van Bert Jacobs en niet Frits Korbach Henkie
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 22:13
    Gefeliciteerd!!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Sympathieke De Jong zegt sorry na promotie De Graafschap: "Mijn excuus ervoor"