Inter plaatst zich voor CL door knotsgekke comeback; De Vrij eist hoofdrol op

    Inter plaatst zich voor CL door knotsgekke comeback; De Vrij eist hoofdrol op

    zondag 20 mei 2018 om 22:50

    Internazionale heeft zich op de laatste speeldag ten koste van SS Lazio verzekerd van een Champions League-ticket. De Milanezen stonden tien minuten voor tijd nog met 2-1 achter, maar bogen de achterstand in rampo om in een 2-3 voorsprong.

    Voorafgaand aan de wedstrijd was er veel te doen rond Stefan de Vrij, die tot 1 juli onder contract staat bij Lazio, maar volgend seizoen voor Inter speelt. De Oranje-international kon zijn nieuwe werkgever in de strijd om een toegangsbewijs voor de Champions League pijn doen, maar trainer Simone Inzaghi besloot toch om hem op te stellen.

    Lazio kwam al vroeg in de wedstrijd op voorsprong door een eigen goal van Ivan Perisic. De achterstand werd in de 29e minuut ongedaan gemaakt door Danilo D'Ambrosio, maar een paar minuten voor de rust kwam Lazio tóch weer op voorsprong door Felipe Anderson: 2-1.

    Lang bleef het 2-1, waardoor Lazio zich zou plaatsen voor de groepsfase van de Champions League. In de 78e minuut eiste De Vrij de hoofdrol op door Mauro Icardi neer te halen in het strafschopgebied. Icardi zelf schoot de strafschop binnen en zorgde daarmee voor de 2-2. Inter had nog maar één doelpunt nodig om zich te plaatsen voor de Champions League. Dat doelpunt viel twee minuten na de goal van Icardi en werd gemaakt door Matías Vecino.

    Lazio kon niets meer aan die achterstand doen. Inter mag zich na een afwezigheid van zes jaar weer melden in het miljardenbal. De club uit Milaan heeft de transfer van De Vrij nog niet officieel gemaakt, maar Italiaanse media verwachten dat hij per 1 juli onder contract zal staan bij de club, met wie hij de Champions League ingaat.

    Plaats een reactie

    psv.040 +18
    zondag 20 mei 2018 om 22:53
    die zou wel denken ik wil tegen psv spelen in de cl.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 22:54
    En toen ging het lampje uit
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    psv.040 +18
    zondag 20 mei 2018 om 23:21
    en waarom gaat die uit?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 23:44
    Dat is raar, ik heb net me lampje uitgezet en praat er een 0,40 watt lampje tegen me
    Vind ik leuk
    Strijp +7332
    maandag 21 mei 2018 om 01:00
    Hoeveel accounts ga je overigens nog maken?
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 01:54
    Dit is mijn enige account bemoeialletje
    Vind ik leuk
    Strijp +7332
    maandag 21 mei 2018 om 03:01
    Laat ik t anders zeggen, hoevaak ga je nog opnieuw moeten registreren ?
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +12987
    zondag 20 mei 2018 om 23:09
    de Vrij komt Rome nooit meer levend uit!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    mcmodd +19710
    maandag 21 mei 2018 om 11:29
    Ja toch, met de ondergrondse denk ik. Vermomd en geschminkt als een oud gebogen vrouwtje met nepgouden ringen aan al haar vingers.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 23:11
    ik denk dat iedereen wel tegen PSV wil spelen in de CL
    Vind ik leuk
    Werner1913 +5958
    zondag 20 mei 2018 om 23:16
    Haha. Eerlijk is eerlijk. +1
    Vind ik leuk
    psv.040 +18
    zondag 20 mei 2018 om 23:23
    ja dat klopt heb nieuwe telefoon en ben wachtwoord van mijn oude vergeten.
    Vind ik leuk
    psv.040 +18
    zondag 20 mei 2018 om 23:24
    en dan nog wat maakt dat uit?
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:47
    Er brandt wel licht in jouw bovenkamer, maar er is niemand thuis...
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 11:30
    Je bedoeld 6 wedstrijden met 0 punten en een doelsaldo van -24. ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 22:54
    Ooooeeeh de vrij je speelt met maffioso
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78302
    zondag 20 mei 2018 om 22:57
    Beter dan bij de nazi's.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 23:01
    Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel! Maar dat is natuurlijk best moeilijk
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 23:01
    Helemaal eens.
    Daar wil je toch NOOIT voor spelen.
    Ik had het zwaar. Wie gun ik het het minst. Lazio of spalletti
    Vind ik leuk
    Spiegel +7678
    zondag 20 mei 2018 om 23:56
    Maffiosi zitten in Napels. De aanhang van SS Lazio staat meer bekend om hun liefde voor het fascisme.

    Is in Italië sowieso een probleem, maar bij SS Lazio meer dan gemiddeld.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 23:59
    Maffioso zit door heel Italië en vooral in de voetballerij.en het was ook nog is sarcastisch bedoeld. Dus het is maar net hoe serieus een gek het neemt
    Vind ik leuk
    mcmodd +19710
    maandag 21 mei 2018 om 11:31
    Ik denk dat er in Milaan wel wat meer mafioso zijn dan in Napels.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:42
    Rome en Milaan , wat heeft Napels daar mee te maken?
    Vind ik leuk
    mcmodd +19710
    dinsdag 22 mei 2018 om 09:26
    Daar zitten ze ook. Wist je dat niet? Zelfs in Amsterdam zijn ze aan het wortelen, ze vinden onze drugshandel razend interessant. Vraag maar aan de Nationaal Coördinator Veiligheid, of hoofd Nederlandse politie Akerboom. Die breken zich al even het hoofd hoe dit nu weer aan te pakken. De next place to be is Rotterdam, met name de Rotterdamse haven.
    Vind ik leuk
    Youri99 +7404
    zondag 20 mei 2018 om 22:54
    Zo verzeker je jezelf van een basisplaats, klasse stefan!
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    zondag 20 mei 2018 om 22:55
    Matchfixing haha.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10619
    zondag 20 mei 2018 om 22:55
    Inter is toch gewoon 5e? Doelsaldo Lazio is beter en laatst las ik ook dat Inter 3-0 moest winnen.

    en dat las ik op vp
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    SDMSIM +706
    zondag 20 mei 2018 om 22:58
    Snap het ook niet. Volgens mij mag Lazio ook gewoon CL spelen volgend jaar...
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10619
    zondag 20 mei 2018 om 23:00
    Op Google de stand opgezocht. Zij zeggen Lazio , maar Voetbalzon, VP, Sporza etc zeggen allemaal inter
    Vind ik leuk
    Thilo +2490
    zondag 20 mei 2018 om 23:02
    Ah weet het al, onderlinge resultaten worden eerst bekeken
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10619
    zondag 20 mei 2018 om 23:03
    Yep. Waarom Google dat nog niet weet is me weer een raadsel haha
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 23:10
    Nos teletekst 842
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 23:02
    Lazio speelt Europa league. Zijn 5e geëindigd
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10619
    zondag 20 mei 2018 om 23:02
    Opgezocht

    "In de Italiaanse Serie A spelen twintig clubs. Dit is gewoon één groep. De sociëteiten spelen twee keer tegen elkaar en dat komt uit op een totaal aantal wedstrijden van 38. Er zijn drie degradatie kandidaten. De laatste drie plaatsen degraderen naar een lagere divisie genaamd ‘Serie B’. Het kampioenschap wordt niet beslist door play-offs. Ook zijn er geen uitschakelingsrondes. De eindstand wordt bepaald door onderlinge duels, doelsaldo en gemaakte doelpunten. Regels met betrekking tot je selectie zijn er niet. Wel mogen er zeven wissels meegenomen worden. Van deze zeven wisselspeler mogen er maximaal drie worden gewisseld in een wedstrijd."


    TL;DR
    Onderling resultaat boven doelsaldo. 0-1 in Milaan. 2-3 in Rome. Inter gaat de CL in
    Vind ik leuk
    Exitium +539
    maandag 21 mei 2018 om 00:15
    0-0 in Milaan :) Verder klopt wat je zegt en daar ben ik blij om als Interista zijnde :)
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10619
    maandag 21 mei 2018 om 12:54
    Persoonlijk heb ik wat meer met de zwartroden, maar ik gun het de Vrij, vooruit ;)
    Vind ik leuk
    Thilo +2490
    zondag 20 mei 2018 om 22:58
    Ik ben het ook effe kwijt. Als ik naar de stand kijk dan staat Inter gewoon 5de idd
    Vind ik leuk
    SDMSIM +706
    zondag 20 mei 2018 om 23:02
    Op de Engelse wikipedia van de Serie A staat toch dat Inter CL speelt. Heeft daar te maken met onderling resultaat. 0-0 en nu dus 2-3 voor Inter. Dus VP heeft wel gelijk ;)
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8437
    zondag 20 mei 2018 om 23:03
    Onderling resultaat. Dat kan ook.
    Bedankt SDMSIM
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10619
    zondag 20 mei 2018 om 23:04
    Onderling Resultaat. de 3 scoren was bullshit. Ze hadden genoeg aan winnen.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8437
    zondag 20 mei 2018 om 23:07
    Ja, ik zie jouw reactie nu ook. Opgelost. En wat geleerd!!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8437
    zondag 20 mei 2018 om 22:59
    Ik snap het ook niet.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 23:03
    Is het nou echt zo moeilijk om eens het internet te gebruiken? Van wikipedia met betrouwbare bron geciteerd:

    From 2005–06 season if two or more teams are tied in points (for any place), the deciding tie-breakers are as follows:

    1. Head-to-head records (results and points)
    2. Goal difference of head-to-head games
    3. Goal difference overall
    4. Higher number of goals scored
    5. Draw

    De eerste wedstrijd tussen Lazio en Inter was in Milaan, dat eindigde 0-0, vandaag hebben Inter gewonnen. Inter is door naar de Champions League.

    Alleen in de Engelse Premier League gaat het om doelpuntenverschil. La Liga, Serie A en andere gaat het om H2H (Head to head).
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10619
    zondag 20 mei 2018 om 23:04
    Heb het al opgezocht en hierboven geplaatst
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 23:06
    Het klopt niet dat Inter en Lazio 1-0 hebben gespeeld in Milaan, en ook is jouw bron niet straightforward.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10619
    zondag 20 mei 2018 om 23:07
    0-0* Excuus
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8437
    zondag 20 mei 2018 om 22:55
    En gelijk heeft hij. Lekker CL spelen volgend jaar.
    Vind ik leuk
    Gustavo +4761
    zondag 20 mei 2018 om 22:56
    De Vrij kon alleen maar verliezen. En zo geschiedde.
    Vind ik leuk
    Foebele +46386
    zondag 20 mei 2018 om 23:00
    Ging de Vrij niet naar Inter deze zomer?
    Vind ik leuk
    Jalapeno +721
    zondag 20 mei 2018 om 23:00
    In rampo?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 23:05
    Lazio heeft doelsaldo 40 en Inter 36. hier word dus op een andere manier naar gekeken in de Serie A...
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10619
    zondag 20 mei 2018 om 23:08
    Onderling Resultaat
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 23:11
    Ik las het al.. vind persoonlijk doelsaldo manier wel beter. Knal je er 120 in in een top kampioen seizoen, verlies je door net die ene 2 wedstrijden te verliezen.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10619
    zondag 20 mei 2018 om 23:15
    Ik betwijfel het. Je kan 8-0 winnen door een rood kaartje of een totale offday van NAC en Roda en dan ineens eindigen met 2 meer, terwijl je in de topduels 2x verlieist met 3-0

    Lijkt me dan toch pijnlijk voor die club. Persoonlijk resultaat gaat ook meteen over hoe goed ze waren tegen elkaar.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 23:19
    Dat is ook zo.. is voor beide wel wat voor te zeggen
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10619
    zondag 20 mei 2018 om 23:21
    Uiteindelijk stem ik toch doelsaldo. Waarom? Omdat bij 2 potten het risico te groot is dat een onterechte penalty je kampioen kan maken of laten degraderen (of 2x neit krijgen zoals bij sparta)
    Vind ik leuk
    Fr!ts +114
    zondag 20 mei 2018 om 23:09
    Je kan wel zeggen dat de Vrij aan zijn toekomst heeft gedacht..
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 23:32
    Heeft Stefan mooi gedaan hè
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    maandag 21 mei 2018 om 07:08
    Mooie club maar ver afgezakt.

    Begon het seizoen prima en viel daarna weer weg.

    Enkel met miranda icardi handanovic en perisic ga je het niet redden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Inter plaatst zich voor CL door knotsgekke comeback; De Vrij eist hoofdrol op