Toptransfer optie voor Oranje-aanvaller: Ik wil zeker wel een stap maken

    Toptransfer optie voor Oranje-aanvaller: "Ik wil zeker wel een stap maken"

    maandag 21 mei 2018 om 10:47

    Dat Nederland deze zomer niet aanwezig is op het WK in Rusland, is voor Quincy Promes extra pijnlijk. De aanvaller van Spartak Moskou en het Nederlands elftal leeft in Rusland tussen de voorbereidingen en festiviteiten voor het vierjaarlijkse voetbalfeest. 

    "Ze verbouwen nu alles. Grote spandoeken enzo", zegt Promes met pijn in het hart tegen de NOS. "Ik heb van dichtbij gezien wat we gaan missen en dat is erg zuur. Als we wel naar het WK waren gegaan had ik als het ware thuis gespeeld. Maar we moeten het accepteren, we slaan een nieuwe weg in met een nieuw team. Deze trainingsstage is een kans om sterker te worden. We mogen nooit meer een eindtoernooi missen."

    Of Promes de zomer in Moskou gaat doorbrengen? "Ik denk het niet. Ik heb wel heel veel uitnodigingen gehad om erbij te zijn, voor televisie onder meer. Ik denk dat ik het anders ga verwerken, dus dat ik het WK mis", aldus de aanvaller. 

    Toekomstplannen
    Promes werd dit seizoen voor de tweede keer op rij topscorer van de Russische competitie. "Ik heb persoonlijk een goed seizoen gedraaid. We zijn derde geworden en ik ben topscorer van de competitie. Dat is de tweede keer op rij, mooi."

    Een zomerse transfer naar de Europese top behoort tot de mogelijkheden voor Promes. "Ik heb ambities, dat weet iedereen. Ik zit in de bloei van m'n carrière dus ik wil zeker wel een stap maken, maar dan moet het wel de goede stap zijn. Ik heb ambities, dus als er iets moois komt dan ga ik er zeker over nadenken."

    Eerder werd Promes nadrukkelijk gelinkt aan een transfer naar Liverpool.

    Poll

    Kan Promes de Europese top aan?

    (1805 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 21 mei 2018 om 10:54
    Hoop dat het ooit iets wordt bij ons Oranje
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18242
    maandag 21 mei 2018 om 11:13
    Mooie tijden komen vast wel weer :)
    Vind ik leuk
    Luiehond +1884
    maandag 21 mei 2018 om 11:35
    Eerst maar in een competitie waar we wat vaker beelden van gaan zien!
    Vind ik leuk
    Jelmer038 +161
    maandag 21 mei 2018 om 10:55
    Tja, is zeer klote... Maar op 9 september gaat de NATIONS LEAGUE, kunnen we misschien wel naar het EK, JIPPIE!!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11454
    maandag 21 mei 2018 om 10:56
    Jammer dat het er bij Oranje nooit uitkomt..
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7997
    maandag 21 mei 2018 om 11:00
    Hij is toch gevaarlijker in een vrije rol met twee spitsen dan op de flank met drie aanvallers. Denk dat het er mede niet uitkwam door het systeem.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21511
    maandag 21 mei 2018 om 11:06
    Het Nederlands elftal gaat vanaf nu ook, ik zeg nadrukkelijk ‘ook’, met twee spitsen spelen. Promes zou daar zich erg goed bij vinden en ik denk dat daarmee de kansen aanzienlijk kunnen stijgen.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11454
    maandag 21 mei 2018 om 11:10
    Klopt, gewoon met Depay voorin..
    Vind ik leuk
    elijah +1490
    maandag 21 mei 2018 om 11:14
    Promes stond altijd als vleugelspeler op papier bij Oranje. Een echte spits zet niet op de vleugels. Ik hoop dat hij in oranje de aankomende paar jaren zich kan laten zien dat hij in de spits zich meer kan laten gelden en laten zien net als bij zijn club.
    Vind ik leuk
    Koeien +2245
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:17
    Promes is niet pure spits noch pure vleugelaanvaller. Hij is een veelzijdige speler die in principe alle rollen voorin kan doen, maar bv ook als aanvallende middenvelder uitkan.

    Omdat ie zo veelzijdig is, laat Spartak hem maar een beetje rondzwerven omdat ie vanuit elke hoek toch wel gevaarlijk is. Advocaat zag dat wel en liet de voorhoede dan ook meer roteren.

    Het probleem voor hem (en Dost) was vooral Robben. Hoewel Promes tweebenig is, is vanaf links toch wel z'n zwakste kant en Blind zette hem daar gewoon heel statisch neer, puur omdat Robben zonder twijfel op rechtsbuiten moest.

    En dat ging op z'n beurt weer ten koste van Dost, die zo niet bediend kon worden vanaf de flanken, helemaal als je ingezakte backs als Veltman en Blind erin had zitten.

    Kortom, Blind was gewoon een dikke drol die precies niemand in het veld op z'n sterkste punt gebruikte.


    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 10:59
    Tja hij had wat beter zijn best kunnen doen in oranje zeg maar!!
    Vind ik leuk
    elijah +1490
    maandag 21 mei 2018 om 11:15
    In oranje een vleugel speler terwijl hij een echte spits is. Beide zijn twee totaal andere posities.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:16
    Wie zegt dat hij zijn best niet deed,hij werkt altijd hard maar zoals meerdere hier al opmerken wordt hij niet op dezelfde manier als bij Spartak gebruikt en dat heeft Koeman ook gezien anders selecteert hij hem niet,het is geen vleugelspeler.
    Vind ik leuk
    Koeien +2245
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:27
    Tot aan dit seizoen was Promes altijd de rechtsbuiten, zo kwam ie bij Twente vandaan en voor die rol was ie ook gehaald bij Spartak. In seizoen 16/17 legde hij er dan ook netzoveel in als vleugelaanvaller.

    Het probleem was dus niet zozeer dat ie als vleugel werd gebruikt, maar vooral dat ie als LINKERvleugel werd gebruikt.

    Maargoed, Promes. Die jongen is heel technisch en enorm veelzijdig. Daar gaan we nog wel heel veel plezier aan beleven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:27
    En nog redelijk jong.
    Vind ik leuk
    Fc uuuuu +130
    maandag 21 mei 2018 om 11:02
    Zoals meerdere spelers komt het bij hem in oranje het er ook niet uit.
    Vind ik leuk
    Schaar +1255
    maandag 21 mei 2018 om 11:04
    It's all about the money bij deze meneer dus blijft lekker in Russia
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:20
    Slaat nergens op,hij heeft bij Twente ( zou jij daar nog willen spelen?)en Spartak gespeeld waar hij sinds zijn komst elk jaar dubbele cijfers haalt qua doelpunten,speler vh jaar in Rusland is en 3 miljoen per jaar verdient ( kan bij de middenmoot in Engeland het dubbele verdienen)dus jouw uitspraak is nergens op gebaseerd.
    Vind ik leuk
    Schaar +1255
    maandag 21 mei 2018 om 14:21
    Maar middenmoot haalt hij zijn neus voor op, hij vindt zichzelf een toppertje hoor
    Vind ik leuk
    Breda83 +2069
    maandag 21 mei 2018 om 11:06
    Dus hopen dat je naar Liverpool kan. Is geen speler die aan de zijkant hoort te spelen, bij Liverpool hebben de voorwaartsen een vrije rol dus past beter bij hem. Voor Oranje de beste optie hem met Depay in de spits. Benut je beide spelers hun kwaliteiten het meest.
    Vind ik leuk
    John M. +4461
    maandag 21 mei 2018 om 11:30
    En wie zou er dan uit moeten bij Liverpool? Wat die nu hebben is allemaal driemaal beter dan Promes.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2980
    maandag 21 mei 2018 om 12:09
    Hij zou dan op de plek van Firminho moeten spelen. Maar die is inderdaad beter dan Promes.
    Vind ik leuk
    Breda83 +2069
    maandag 21 mei 2018 om 14:22
    Zeg ook niet dat er iemand uit moet, maar als back-up voor 1 van de heren voorin zou ik het altijd doen. Liverpool speelt 50+ wedstrijden per jaar he, doe je een beetje je best dan speel je er toch al gauw in 20-30 mee. En je pakt nog eens een godsvermogen aan salaris...
    Vind ik leuk
    elijah +1490
    maandag 21 mei 2018 om 11:16
    Stelletje leeghoofden hier boven als je zegt dat hij bij Oranje niks heeft gepresteerd. Zou je het zelf niet gek vinden als je een spits bent en in oranje op de vleugel wordt geplaatst?... Hij komt beter uit zn voeten in het centrum dan op de vleugels.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +17668
    maandag 21 mei 2018 om 11:17
    Zie hem het liefst bij Liverpool. Denk ook dat hij dat aankan.
    Ben benieuwd waar hij terecht gaat komen.
    Vind ik leuk
    John M. +4461
    maandag 21 mei 2018 om 11:32
    Zie mijn reactie hierboven. Wie moet hij uit de selectie van Liverpool spelen? Die zijn allemaal veel beter dan Promes.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2980
    maandag 21 mei 2018 om 12:10
    Liverpool vind ik ook wel bij hem passen en andersom. Maar wat John ook zegt; voor wie moet hij er dan in?
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +17668
    maandag 21 mei 2018 om 12:14
    Ja dat is een lastige Lars.
    John heeft gelijk als hij stelt dat de concurrentie daar beter is dan Promes. Alleen denk ik dat Promes wel naar dat niveau toe kan groeien wanneer hij meer uitdaging en weerstand krijgt.
    Bij Liverpool zal ook wel het een en ander vertrekken dus wie weet;)
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 12:17]
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2980
    maandag 21 mei 2018 om 14:18
    Dat is inderdaad waar!
    Vind ik leuk
    Splintair +1629
    maandag 21 mei 2018 om 11:29
    Wordt wel
    Tijd ook!
    Vind ik leuk
    Kopstootje +6544
    maandag 21 mei 2018 om 11:30
    Als Oranje zich weer eens kwalificeert voor een toernooi dan is Promes 54.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147627
    maandag 21 mei 2018 om 11:32
    Zou hij dagelijks beseffenhoeveel geluk hij heeft?
    Vind ik leuk
    KOudman +344
    maandag 21 mei 2018 om 12:26
    Nu al twee jaar achter elkaar beste speler en topscorer van Spartak. Het perfecte moment om naar een Europese subtopper te gaan, Valencia ofzo
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Toptransfer optie voor Oranje-aanvaller: "Ik wil zeker wel een stap maken"