Géén Nainggolan in Belgische WK-selectie, veel voormalig Eredivisie-spelers

    Géén Nainggolan in Belgische WK-selectie, veel voormalig Eredivisie-spelers

    maandag 21 mei 2018 om 12:16

    Robert Martinez, bondscoach van België, heeft zijn selectie teruggebracht tot 28 man. Radja Nainggolan is de opvallendste afwezige in de voorlopige WK-selectie van de Belgen. 

    Nainggolan ligt al langere tijd overhoop met Martinez. Ondanks zijn uitmuntende prestaties bij AS Roma heeft de Spaanse bondscoach gekozen om de middenvelder voorlopig niet op te nemen in zijn selectie. Nainggolan werd ook niet geselecteerd voor het WK in 2014 en gaat dus naar alle waarschijnlijkheid voor de tweede keer een mondiale eindronde missen.

    De selectie van Martinez bestaat nu uit 28 man, waarvan er nog vijf zullen afvallen. De Belgische selectie heeft een klein Nederlands randje. Met onder meer Toby Alderweireld, Jan Vertonghen, Dries Mertens en Nacer Chadli is er een flink aantal ex-Eredivisie-spelers afgevaardigd. 

    De volledige selectie:
    Doel: Thibaut Courtois, Simon Mignolet, Koen Casteels, Matz Sels.
     
    Verdediging: Toby Alderweireld, Jan Vertonghen, Vincent Kompany, Thomas Vermaelen, Thomas Meunier, Laurent Ciman, Dedryck Boyata, Christian Kabasele, Jordan Lukaku.
     
    Middenveld: Kevin De Bruyne, Mousa Dembélé, Axel Witsel, Marouane Fellaini, Yannick Carrasco, Nacer Chadli, Leander Dendoncker, Thorgan Hazard, Youri Tielemans.

    Aanval: Eden Hazard, Dries Mertens, Romelu Lukaku, Michy Batshuayi, Christian Benteke, Adnan Januzaj.

    Plaats een reactie

    Knorrenboef +1057
    maandag 21 mei 2018 om 12:26
    Raar. Naingolan is echt een topspeler!
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +17668
    maandag 21 mei 2018 om 12:28
    Mee eens, maar helaas voor hem zijn zijn concurrenten dat ook.
    Vind ik leuk
    Knorrenboef +1057
    maandag 21 mei 2018 om 12:29
    Ook waar.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8336
    maandag 21 mei 2018 om 12:31
    Naingolan is 5 klassen beter dan Tielemans, Dendoncker, Fellaini en Witsel.
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 12:32]
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2785
    maandag 21 mei 2018 om 13:10
    Overdrijven is ook een vak...
    Vind ik leuk
    Koeroe +11222
    maandag 21 mei 2018 om 13:42
    Ja het zijn er 10. Daarnaast heeft Chadli ook totaaaaal niks gepresteerd dit seizoen. Gaat ook nergens over
    Vind ik leuk
    Vaag +3037
    maandag 21 mei 2018 om 13:50
    Klopt, maar dat geld ook voor Jordan Lukaku. Die kan er helemaal niks van..
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22695
    maandag 21 mei 2018 om 15:05
    Klopt. Maar dat is een linksback. En wie zou daar beter zijn die niet geselecteerd is?
    Vind ik leuk
    Vaag +3037
    maandag 21 mei 2018 om 15:17
    Geen idee, maar persoonlijk zou ik Vertonghen altijd linksback zetten. (er van uitgaande dat Lukaku in de basis zou beginnen).
    Vind ik leuk
    elijah +1490
    maandag 21 mei 2018 om 13:57
    Naingolan speelt op het hoogste niveau wekelijks en is heel bepalend in Roma. Dat kan je van de rest njet zeggen.
    Vind ik leuk
    pietprecies +3273
    maandag 21 mei 2018 om 15:41
    Nee maargoed blijkbaar vind de coach hem niet aardig
    Vind ik leuk
    5697956 +3426
    maandag 21 mei 2018 om 14:55
    Naingoliaan (of wiens moeder dan ook) mag de veters nog niet eens strikken van Enzo Scifo, Degryse, Van der Elst, Boffin en Emmers.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22695
    maandag 21 mei 2018 om 15:06
    Bedankt voor deze nutteloze toevoeging
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6921
    maandag 21 mei 2018 om 15:32
    Ja, inderdaad schandalig dat Martinez die gasten ook niet oproept....

    Een coach moet gaan voor het beste team. Persoonlijke vete’s zouden geen rol moeten spelen...
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2534
    maandag 21 mei 2018 om 15:37
    Haha iemand is in de jaren 80 blijven hangen :)
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:11
    Had desnoods 1 keeper thuis gelaten...
    Vind ik leuk
    Jur74 +7725
    maandag 21 mei 2018 om 12:32
    En dan Fellaini wel mee nemen:)
    Vind ik leuk
    5697956 +3426
    maandag 21 mei 2018 om 14:56
    Ze hadden beter Maarten Martens ook kunnen meenemen. Dan zou België nog enige kans kunnen maken op de halve finale.
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 14:56]
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22695
    maandag 21 mei 2018 om 15:07
    Drink er nog 1 op tweede pinksterdag!
    Vind ik leuk
    5697956 +3426
    maandag 21 mei 2018 om 15:38
    Ik drink er een samen met je moeder.
    Vind ik leuk
    ricsta +549
    maandag 21 mei 2018 om 12:39
    Inderdaad en dan wel 4 keepers meenemen. Normaal zijn het er 3 waarvan de 3e al vaak voor spek en bonen mee is.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3391
    maandag 21 mei 2018 om 12:42
    Jezus Christus, lezen is echt moeilijk voor sommigen.

    De selectie van Martinez bestaat nu uit 28 man, waarvan er nog vijf zullen afvallen.
    Vind ik leuk
    ricsta +549
    maandag 21 mei 2018 om 12:44
    Dan nog wat moet je met 4 mogelijke keepers.. iedereen weet dat Sels afvalt straks inclusief Sels zelf. Jezus Christus ook trouwens.
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 12:45]
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +18135
    maandag 21 mei 2018 om 13:13
    ongelooflijk dat de Belgische bond het pikt, dat Naingolan het slachtoffer wordt van een persoonlijke vete. Waanzin.
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2534
    maandag 21 mei 2018 om 15:38
    Achja die Naingolan heeft gewoon een mentaliteitsprobleem volgens mij. Met drank en sigaretten een video op instagram zetten is ook al niet te slim.
    Vind ik leuk
    5697956 +3426
    maandag 21 mei 2018 om 13:47
    Op het WK is geen plaats voor rare snuiters.
    Vind ik leuk
    Heino +41
    maandag 21 mei 2018 om 23:13
    Zeker vreemd dat je Nainggolan thuis laat maar dat je Vermalen die amper speelt wel selecteert.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1730
    maandag 21 mei 2018 om 12:26
    Stom dat ze hem niet mee nemen
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8336
    maandag 21 mei 2018 om 12:26
    Dit is de beste generatie aller tijden van België. Dit is de kans om een EK of WK te pakken en dan stel je trainers als Wilmots en Martinez aan. Het wordt een WK van niks voor België, let maar op.
    Vind ik leuk
    Dr_HeverLee +1543
    maandag 21 mei 2018 om 12:29
    U heeft er veel kijk op lees ik. Goed gemotiveerd verhaal. Complimenten!
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18242
    maandag 21 mei 2018 om 12:31
    Werkt alleen niet echt motiverend :p
    Vind ik leuk
    Jozef +34610
    maandag 21 mei 2018 om 12:57
    We zullen zien meneer Heverlee. België heeft een mooi elftal, maar heeft er in feite nog helemaal niks mee bereikt. Op het vorig EK werd een rode loper uitgelegd die niet gebruikt werd. Dit is voor mij wel een reden om te denken dat de absolute winnaarsmentaliteit niet aanwezig is. Individueel zijn er nauwelijks spelers die internationaal al iets gewonnen hebben. Voordat je je een status wilt aanmeten is dat wel een vereiste vind ik.

    Zeer tegen de Belgische volksaard in denk ik dat men in België op dit moment te veel hardop droomt over de goede kansen van de Duivels. Die Martinez lijkt me wel een betere coach dan die ondernemer/senator ervoor...
    Vind ik leuk
    Dr_HeverLee +1543
    maandag 21 mei 2018 om 13:35
    Ben het met u eens, maar het is niet waar ik op reageerde.
    Vind ik leuk
    Jozef +34610
    maandag 21 mei 2018 om 13:38
    Snap ik, maar het leek me wel aardig om wél het gemotiveerde verhaal waarnaar je refereerde te brengen....
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:27
    Topselectie, maar net niet goed genoeg!
    Vind ik leuk
    FcG4Ever +1151
    maandag 21 mei 2018 om 12:27
    Toch jammer dat Martinez daar aan het roer staat. Met een goede coach hebben ze het materiaal om wereldkampioen te worden.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:28
    Lekker belangrijk, wat heeft dit nou met Ajax te maken? O, wacht er zitten een aantal ex Ajacieden in de selectie.
    Vind ik leuk
    Sargon +1329
    maandag 21 mei 2018 om 12:28
    Wel raar dat spelers zoals Witsel en Carrasco die aan het uitbuiken zijn in China wel worden geselecteerd.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11214
    maandag 21 mei 2018 om 12:28
    Toch sneu. Tweede keer dat mindere spelers wel gaan en hij niet
    Vind ik leuk
    klaasvaak +93
    maandag 21 mei 2018 om 12:30
    Zo'n gifkikker hoort er gewoon bij te zitten!
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8611
    maandag 21 mei 2018 om 12:30
    3 woorden voor deze bondscoach.WAT EEN MONGOOL. Hoe ken je nou zo'n goede middenvelder thuislaten.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6275
    maandag 21 mei 2018 om 12:31
    Jordan Lukaku selecteren....
    Vind ik leuk
    Just dekler +1296
    maandag 21 mei 2018 om 13:19
    Welke Belgische linksback is beter ?
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:32
    Naingolan niet mee maar wel Benteke,Chadli,Januzay? Oké,dus Courtois, Alderweireld,Verthongen,Munier,, Kompany,de Bruyne, Dembele, Hazard, Mertens, Lukaku,Felaini
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:33
    Fellaini, Chadli, Dendoncker, j. Lukaku
    wel meenemen meenemen maar je beste box to box middenvelder niet?
    Ja, Nainggolan heeft een eigen mening maar dat is nog altijd beter dan die ideale schoonzonen zonder ruggengraat!
    Martinez wilt hem gewoon een oor aannaaien.
    Vind ik leuk
    Sanders +3382
    maandag 21 mei 2018 om 12:33
    Hele rare keus zeg...
    Vind ik leuk
    Napolitanos +8441
    maandag 21 mei 2018 om 12:34
    Is toch niks nieuws dat hij niet meegaat ! Helemaal geen verrassing, voor jullie Hollanders wel
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 14:44]
    Vind ik leuk
    Jozef +34610
    maandag 21 mei 2018 om 14:48
    Hij gaat niet mee, napo...

    Ah, reactie aangepast zie ik...

    Nee, voor ons is het ook weinig nieuws dat jullie stoomboot thuisblijft. Het is alleen definitief en dat is nu bekend....
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 14:50]
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11454
    maandag 21 mei 2018 om 12:35
    Jordan Lukaku wel ? Die kan er echt helemaal niks van..
    Vind ik leuk
    G-Town 1986 +1036
    maandag 21 mei 2018 om 12:42
    Dit is misschien inderdaad wel de beste selectie die België ooit heeft gehad alleen zegt dat geen ene donder NL heeft door de jaren heen ook voldoende goeie selecties gehad maar een goede selectie met goede spelers maakt nog geen goed team en kijkend naar het België van 2014 en 2016 vrees ik voor onze zuiderburen dat ze net als zoveel van onze oranje selecties door de jaren heen een net niet generatie gaan worden (waarmee ik bedoel bijna altijd naast eremetaal grijpend)
    Vind ik leuk
    Gudoeman +261
    maandag 21 mei 2018 om 12:45
    Dit is puur haat!!! Witsel verdient het helemaal niet... want daar in China is het niveau zo laag als het maar kan...
    Vind ik leuk
    Verratti +1849
    maandag 21 mei 2018 om 12:46
    Die verdediging misstaat niet. Middenveld ook goed. Probleem zal de keuze worden. Bouw je een elftal om de Bruyne of ga je schipperen met de Bruyne en Hazard op het middenveld.

    Nainggolan is een ervaren goede speler die kan bikkelen. Zonde dat hij er niet bij is.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12468
    maandag 21 mei 2018 om 12:53
    Sterke selectie hebben die Belgen weer.
    België heeft een aantal grote namen als Kompany, De Bruyne en Hazard, en dan komen wij aan met Hateboer, Vormer en Weghorst.
    Oranje is eigenlijk maar een zielig ploegje als je het vergelijkt met de Belgische ploeg.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26778
    maandag 21 mei 2018 om 12:55
    Fellaini of naiggolan...

    Zou het wel weten ;)
    Vind ik leuk
    Wazzupp +613
    maandag 21 mei 2018 om 12:55
    Zo veel goede spelers, maar op eindtournooien presteren ze altijd RUK. Ongelofelijk..
    Vind ik leuk
    Donnygo +2574
    maandag 21 mei 2018 om 12:56
    Leuke selectie al denk ik dat een Vermealen niet mee zal gaan en Matz Sels ook niet.
    Maar wat een grote spelers zitten er toch weer bij.
    Toch blijft het wel raar dat Nainggolan en dan weer niet bij zit als je kijkt zou hij denk wel beter zijn dan Thorgen Hazard of een Dendoncker.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:58
    Gezien de meer dan prima kwaliteit van de selectie van de Rode Duivels en de gunstige loting gaan de Rode Duivels zich met gemak plaatsen voor de laatste 4 van dit WK.
    Vind ik leuk
    Jozef +34610
    maandag 21 mei 2018 om 15:20
    Tuurlijk....

    minimaal vierde.


    Ze geloven het daar zelf ook.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:23
    En ik ook. Let maar eens op. Ze hebben echt zeer gemakkelijk geloot en beschikken bovendien over een meer dan prima selectie. Het is te hopen dat de problematiek Vlamingen tegen de Walen en / of andersom niet de overhand krijgt. Dat is de enige reden waarom het mis zou kunnen gaan met de Rode Duivels.
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 15:24]
    Vind ik leuk
    Jozef +34610
    maandag 21 mei 2018 om 15:27
    De enige reden slechts?

    Persoonlijk zou ik denken dat allemaal nog moet gebeuren op het veld...

    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84813
    maandag 21 mei 2018 om 13:03
    Mooi zo, is een griezel eerste klas!
    Het is een koleriek mannetje, zowel op het veld als in het verkeer!
    Vind ik leuk
    Jozef +34610
    maandag 21 mei 2018 om 15:36
    Ken je hem?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84813
    maandag 21 mei 2018 om 16:39
    Moet dat?

    Hij zal maar weer eens drinken en rijden. Ik weet niet of jij een kind hebt maar het zou je maar gebeuren. Ik heb niks met zulke mensen.
    Vind ik leuk
    Jozef +34610
    maandag 21 mei 2018 om 16:41
    Ik heb iets gemist geloof ik. Sorry.

    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84813
    maandag 21 mei 2018 om 16:42
    Geef niet Jozef.

    https://www.google.nl/search?ei=2dkCW8j9AcX3kwWqmpXADQ&q=nainggolan+drinks+and+drive&oq=nainggolan+drinks+and+drive&gs_l=psy-ab.3..33i21k1j33i160k1.8643.12635.0.12985.14.14.0.0.0.0.123.1459.3j11.14.0....0...1.1.64.psy-ab..0.8.852....0.Xrr_3KG3guo
    Vind ik leuk
    Boi +435
    maandag 21 mei 2018 om 13:08
    Jammer dat Naingolan niet geselecteerd is, en jammer dat hij dan eigenlijk slachtoffer moet worden van een chemie die niet fantastisch is, tussen speler en coach. Jammer dat de mannen zich hier niet overheen kunnen zetten voor het land. Forza Belgium!!!
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:28
    Wel apart dat een carrasco die in Japan speelt dan wel opgenomen wordt. maar een uitstekende spelende nainggolan niet.. die overigens op een hogere niveau speelt -_-“
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:22
    jammer dat Nainggolan er niet bij is. zo'n speler wil elk land wel in zijn selectie hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:46
    Mijn voorspelling: België strandt in de kwart finale
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:16
    Deze trainer moet lekker zo door gaan dan kan die ook zijn koffers pakken naar huis toe .
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 18:25
    Zonde heel zonde
    Vind ik leuk
    zomer +914
    maandag 21 mei 2018 om 20:28
    Naingolan is de Seedorf van belgie
    Vind ik leuk
    Heino +41
    maandag 21 mei 2018 om 23:18
    Vreemde gang van zaken dat je Nainggolan niet selecteert maar Vermalen die amper speelt wel selecteert.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Géén Nainggolan in Belgische WK-selectie, veel voormalig Eredivisie-spelers