'Toptransfer in de maak: PSG gaat Buffon voor twee seizoenen vastleggen'

    'Toptransfer in de maak: PSG gaat Buffon voor twee seizoenen vastleggen'

    maandag 21 mei 2018 om 12:39

    Een toptransfer is aanstaande, weet Sky Sports. Gianluigi Buffon wordt al enige tijd gelinkt aan Paris Saint-Germain en de onderhandelingen zouden nu in de afrondende fase zitten. De mogelijkheid om een contract voor niet één, maar twee seizoenen te tekenen, heeft de doelman over de streep getrokken.

    Dat zou betekenen dat Buffon een verbintenis tot medio 2020 aan zal gaan in het Parc des Princes. De nu veertigjarige sluitpost zou dan minimaal tot zijn 42ste actief blijven op het hoogste niveau. Hoewel Alphonse Areola de onbetwiste nummer één is onder de lat bij PSG, zou men in de Franse hoofdstad een constructie hebben bedacht waarbij beide keepers aan speelminuten komen.

    Afgelopen zaterdag nam Buffon met een publiekswissel afscheid van Juventus, de club die hij zeventien jaar diende. In november zette hij, na het mislopen van het WK van aankomende zomer, na 175 interlands ook al een punt achter zijn interlandloopbaan. De routinier, die zijn carrière begon bij Parma, is echter nog niet van plan om te stoppen en lijkt zich te kunnen opmaken voor twee jaar bij PSG. Naar verluidt wordt de overgang woensdag bekend gemaakt.

    Poll

    Moet Buffon nog een nieuw avontuur aangaan?

    (2678 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 21 mei 2018 om 12:43
    Als ik Buffon was had ik eerder wat zuidelijker gezocht. Clubje op Bora Bora is ook niet verkeerd..
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7370
    maandag 21 mei 2018 om 13:31
    Rotterdam zuid is anders ook fijn qua club:)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Koeroe +8967
    maandag 21 mei 2018 om 15:25
    En klimaat, top weer vandaag
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 23:04
    Die spelen geen cl.
    Vind ik leuk
    Demi +214
    maandag 21 mei 2018 om 12:44
    Laat maar gaan.. alles beter dan naar liverpool (die valse geruchten gingen ook)
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6103
    maandag 21 mei 2018 om 12:50
    Nog 2 jaar op top niveau goed verdienen en wie weet de cl nog wel winnen

    Spelen met Neymar en co

    Niet verkeerd
    Vind ik leuk
    Der Monarch +1544
    maandag 21 mei 2018 om 12:57
    Jammer.. Had gehoopt dat hij of naar Parma zou gaan, of gewoon zou stoppen.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 12:57
    Ajax zoekt straks ook nog een goede keeper
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:43
    Die hebben vd Sar toch nog als reserve keeper
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9201
    maandag 21 mei 2018 om 12:57
    Kan aan mij liggen, maar ik vind dit nergens op slaan..
    Fantastische keeper geweest natuurlijk, maar er zijn nu vele betere te krijgen.. Koop dan Oblak bijvoorbeeld..
    Vind ik leuk
    Neutraal +564
    maandag 21 mei 2018 om 16:37
    Psg mag niets kopen door ftp.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:01
    buffon gaat echt niet weg blijft juve trouw ! beste keeper ooit
    Vind ik leuk
    Cantona +952
    maandag 21 mei 2018 om 13:02
    Jammer, ik vindt hem daar niet passen.
    Gewoon kappen en van het leven genieten
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:02
    ik vondt het echt mooi toen juve terug werdt gezet naar de serie b maar toch juve trouw bleef echt een held met een goed hart !
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:52
    Juve werd zelfs naar de serie C terug gezet geloof ik.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +15366
    maandag 21 mei 2018 om 13:04
    Buffon is nog goed genoeg om door te gaan.
    Hij wil nog graag ergens anders in de keuken kijken. Ik wens hem veel succes!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    jeepee +824
    maandag 21 mei 2018 om 13:08
    Hij schijnt inderdaad heel erg goed te kunnen koken, die Jensen Button.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +15366
    maandag 21 mei 2018 om 13:13
    Aangepast;)
    Vind ik leuk
    Donnygo +1142
    maandag 21 mei 2018 om 13:10
    Ga lekker je geld pakken in een China maar laat je niet gebruiken door PGS voor publieke opinie en marketing doeleinden dat verdien je niet en zou imo een smet op je geweldige CV zijn
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:38
    China... Dat is pas een ''smetje'' op je CV.
    Vind ik leuk
    Donnygo +1142
    maandag 21 mei 2018 om 13:54
    Deze eeuw is Buffon bij Juve 1e doelman en dat moet vind ik op zijn CV als speler in europa zo blijven dat hij dan zou afbouwen in een Amerika of China snap ik dat wel maar niet als 2e doelman bij PSG.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    maandag 21 mei 2018 om 13:29
    Why not. Zal wel leuk zijn om hem bij een andere club te zien.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7195
    maandag 21 mei 2018 om 13:44
    Achterlijke transfer. Wereldcarrière gehad, maar alleen n klatergoud-club als PSG zou overwegen om een speler die al zo op z'n retour is als Buffon, halen.
    PSG had net zo goed een Chinese club kunnen zijn ;-)

    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:59
    Ik dacht dat hij ging stoppen. Als hij maar niet in verval raakt zou zonde zijn voor zo een legende.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +350
    maandag 21 mei 2018 om 16:23
    Als hij nog 2 jaar doorgaat is ie dus 42 en volgens mij dan 1 jaar ouder dan Dino Zoff die volgens mij stopte toen hij 41 was. Een fenomeen dus.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Toptransfer in de maak: PSG gaat Buffon voor twee seizoenen vastleggen'