'Toptransfer in de maak: PSG gaat Buffon voor twee seizoenen vastleggen'

'Toptransfer in de maak: PSG gaat Buffon voor twee seizoenen vastleggen'

Gepubliceerd: maandag 21 mei 2018 om 12:39ma 21-05-2018 om 12:39

Een toptransfer is aanstaande, weet Sky Sports. Gianluigi Buffon wordt al enige tijd gelinkt aan Paris Saint-Germain en de onderhandelingen zouden nu in de afrondende fase zitten. De mogelijkheid om een contract voor niet één, maar twee seizoenen te tekenen, heeft de doelman over de streep getrokken.

Dat zou betekenen dat Buffon een verbintenis tot medio 2020 aan zal gaan in het Parc des Princes. De nu veertigjarige sluitpost zou dan minimaal tot zijn 42ste actief blijven op het hoogste niveau. Hoewel Alphonse Areola de onbetwiste nummer één is onder de lat bij PSG, zou men in de Franse hoofdstad een constructie hebben bedacht waarbij beide keepers aan speelminuten komen.

Afgelopen zaterdag nam Buffon met een publiekswissel afscheid van Juventus, de club die hij zeventien jaar diende. In november zette hij, na het mislopen van het WK van aankomende zomer, na 175 interlands ook al een punt achter zijn interlandloopbaan. De routinier, die zijn carrière begon bij Parma, is echter nog niet van plan om te stoppen en lijkt zich te kunnen opmaken voor twee jaar bij PSG. Naar verluidt wordt de overgang woensdag bekend gemaakt.

Poll

Moet Buffon nog een nieuw avontuur aangaan?

(2685 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 21 mei 2018 om 12:43
Als ik Buffon was had ik eerder wat zuidelijker gezocht. Clubje op Bora Bora is ook niet verkeerd..
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9553
maandag 21 mei 2018 om 13:31
Rotterdam zuid is anders ook fijn qua club:)
[Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 13:32]
Vind ik leuk
Koeroe +12459
maandag 21 mei 2018 om 15:25
En klimaat, top weer vandaag
Vind ik leuk
Demi +331
maandag 21 mei 2018 om 12:44
Laat maar gaan.. alles beter dan naar liverpool (die valse geruchten gingen ook)
Vind ik leuk
Argento8523 +6946
maandag 21 mei 2018 om 12:50
Nog 2 jaar op top niveau goed verdienen en wie weet de cl nog wel winnen

Spelen met Neymar en co

Niet verkeerd
Vind ik leuk
Der Monarch +2089
maandag 21 mei 2018 om 12:57
Jammer.. Had gehoopt dat hij of naar Parma zou gaan, of gewoon zou stoppen.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 12:57
Ajax zoekt straks ook nog een goede keeper
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 15:43
Die hebben vd Sar toch nog als reserve keeper
Vind ik leuk
MojoRisin +13586
maandag 21 mei 2018 om 12:57
Kan aan mij liggen, maar ik vind dit nergens op slaan..
Fantastische keeper geweest natuurlijk, maar er zijn nu vele betere te krijgen.. Koop dan Oblak bijvoorbeeld..
Vind ik leuk
Neutraal +640
maandag 21 mei 2018 om 16:37
Psg mag niets kopen door ftp.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 13:01
buffon gaat echt niet weg blijft juve trouw ! beste keeper ooit
Vind ik leuk
Cantona +1204
maandag 21 mei 2018 om 13:02
Jammer, ik vindt hem daar niet passen.
Gewoon kappen en van het leven genieten
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 13:02
ik vondt het echt mooi toen juve terug werdt gezet naar de serie b maar toch juve trouw bleef echt een held met een goed hart !
Vind ik leuk
J R Riquelme +1369
maandag 21 mei 2018 om 13:52
Juve werd zelfs naar de serie C terug gezet geloof ik.
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +19561
maandag 21 mei 2018 om 13:04
Buffon is nog goed genoeg om door te gaan.
Hij wil nog graag ergens anders in de keuken kijken. Ik wens hem veel succes!
[Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 13:12]
Vind ik leuk
jeepee +757
maandag 21 mei 2018 om 13:08
Hij schijnt inderdaad heel erg goed te kunnen koken, die Jensen Button.
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +19561
maandag 21 mei 2018 om 13:13
Aangepast;)
Vind ik leuk
Donnygo +3438
maandag 21 mei 2018 om 13:10
Ga lekker je geld pakken in een China maar laat je niet gebruiken door PGS voor publieke opinie en marketing doeleinden dat verdien je niet en zou imo een smet op je geweldige CV zijn
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 13:38
China... Dat is pas een ''smetje'' op je CV.
Vind ik leuk
Donnygo +3438
maandag 21 mei 2018 om 13:54
Deze eeuw is Buffon bij Juve 1e doelman en dat moet vind ik op zijn CV als speler in europa zo blijven dat hij dan zou afbouwen in een Amerika of China snap ik dat wel maar niet als 2e doelman bij PSG.
Vind ik leuk
Smithsonian +38191
maandag 21 mei 2018 om 13:29
Why not. Zal wel leuk zijn om hem bij een andere club te zien.
Vind ik leuk
Blindsy +15906
maandag 21 mei 2018 om 13:44
Achterlijke transfer. Wereldcarrière gehad, maar alleen n klatergoud-club als PSG zou overwegen om een speler die al zo op z'n retour is als Buffon, halen.
PSG had net zo goed een Chinese club kunnen zijn ;-)

[Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 13:45]
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 13:59
Ik dacht dat hij ging stoppen. Als hij maar niet in verval raakt zou zonde zijn voor zo een legende.
Vind ik leuk
FCG1971 +4068
maandag 21 mei 2018 om 16:23
Als hij nog 2 jaar doorgaat is ie dus 42 en volgens mij dan 1 jaar ouder dan Dino Zoff die volgens mij stopte toen hij 41 was. Een fenomeen dus.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws