Waterreus: 'Van Bronckhorst, hoe is het mogelijk? Lachwekkend gewoon'

    Waterreus: 'Van Bronckhorst, hoe is het mogelijk? Lachwekkend gewoon'

    dinsdag 22 mei 2018 om 07:00

    Ronald Waterreus snapt niet dat PSV-trainer Phillip Cocu aan de haal is gegaan met de prijs voor Beste Trainer. Andere coaches hadden in aanmerking moeten komen, vindt de columnist van dagblad de Limburger. De nominatie van Giovanni van Bronckhors (Feyenoord) is helemáál een aanfluiting, stelt Waterreus. 

    'Hoe is het immers mogelijk dat Van Bronckhorst, wiens slechte seizoen in De Kuip slechts enigszins gered werd met de bekerwinst, eveneens een van de genomineerden was? Lachwekkend gewoon', aldus de voormalig doelman. 

    Cocu won de Rinus Michels Award voor Beste Trainer van het seizoen 2017/8. 'Zonder de prestatie van Cocu te bagatelliseren, stel ik vast dat er in het verleden wel wat meer trainers op de platte kar door Eindhoven zijn getrokken. Zo héél bijzonder is dat niet.'

    'Als ik het voor het zeggen had gehad, zouden andere trainers de prijs krijgen. Mitchell van der Gaag bijvoorbeeld, die twee jaar op rij het onmogelijke presteerde met Excelsior. Of Maurice Steijn, onder wie VVV met kerst al veilig was. Ze werden niet eens genoemd.' 

    Waterreus eindigt met de opmerking dat de uitreiking van de Rinus Michels Awards een 'een wassen neus van de bovenste plank' is zolang een jury niet objectief onderzoek doet en bepaalt welke trainer het beste werk heeft verricht. 

    Lees meer over:EredivisiePSVFeyenoord

    Poll

    Verdient Cocu de prijs voor Beste Trainer?

    (6886 stemmen)

    Plaats een reactie

    Hoofdscout00 +2758
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:05
    In dat opzicht met hem eens
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:24
    Ik ook dan. Het blijft vreemd dat dit soort prijzen allemaal een populariteitsprijs lijken te worden.
    Vind ik leuk
    HanV +4279
    dinsdag 22 mei 2018 om 09:23
    Je kunt vragen stellen bij de voordracht, maar de keuze gebeurt toch door een stemming van alle mensen met een trainers-diploma tijdens een congres? Dan is het niet raar dat er meestal een trainer van een topclub gekozen wordt. Het gaat niet om prijzen. Jans, vdLooi en Fraser wonnen niet na de voor die clubs unieke bekerwinst, Ten Hag wel als verliezend bekerfinalist. Kwestie van populariteit.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:27
    Klopt.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13062
    dinsdag 22 mei 2018 om 09:40
    Klopt.
    Net zoals vorig jaar de winnaar een belachelijke keuze was op basis van 6 weken behoorlijk voetbal.

    Trainers die met minimale begrotingen haast op een El play off plaats eindigen of als gedoodverfd degradtiekandidaat zich moeiteloos handhaven leveren echte prestaties.
    Vind ik leuk
    ruuddevil +2981
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:06
    Er zijn wel meer trainers kampioen geworden in Eindhoven, maar zelden met zo’n onevenwichtige selectie. Gewoon heel knap.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11317
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:54
    Knap? Hoeveel wedstrijden zijn ze wel niet goed weggekomen? Zelfs tegen degradanten moest verdedigend worden gespeeld...
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 09:43
    Hoe of wat, er werd gewonnen. Alsof de andere 'topploegen' geen geluk hadden dit seizoen om over discutabele beslissingen van scheidsrechters maar te zwijgen.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4108
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:06
    Was die Waterreus altijd zo zuur en negatief of heeft hij wat opgelopen na het einde van zn actieve loopbaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:07
    Scoren bij t publiek natuurlijk maar hij heeft wél gelijk. PSV heeft in Europa niks gedaan dus deze prijs vind ik ook beter passen bij Van der Gaag.
    Vind ik leuk
    MN223 +1034
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:09
    Want die heeft in Europa wel wat gedaan?
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:51
    Denk je nou echt een goed argument te hebben of ben je sarcastisch? Excelsior heeft een stadion waar 4000 mensen in passen en is écht een kleine club. Als je dan gewoon niet eens in de buurt van degradatiezone komt dan heb je het gewoon fantastisch gedaan.
    Vind ik leuk
    Strijp +11966
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:07
    Geen speld tussen te krijgen dit keer, Ronald zegt iets nuttigs
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:07
    Ronald|!.....Jij bent zo een zure man dat jij bijna lachwekkend bent!

    Pipo!
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11808
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:23
    Miss dubbel D, waar het hart vol van is...

    Ronald is niet lachwekkend met deze opmerking hoor. Is gewoon keiharde realiteit hoe men hier in Nederland elkaar lopen te matsen (vriendjespolitiek).

    Hij heeft toch een behoorlijk punt
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 07:24]
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:51
    Als hij een behoorlijke punt heeft, hou ik me aanbevolen!
    Vind ik leuk
    lebonton +797
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:11
    Wat een zaadopmerking!
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 09:25
    Deze is te makkelijk om te maken....

    ...dus ik laat het gewoon over me heen komen en ik zeg er niets over!
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10816
    dinsdag 22 mei 2018 om 16:00
    Met zulke opmerkingen moet je wel een vies ventje zijn maar oke ik moet er toch om lachen.
    Vind ik leuk
    danny117869 +2332
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:08
    Ik ben het helemaal eens met waterreus.
    Als je Cocu laat winnen dan snap je het niet helemaal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:03
    Er waren zeker genoeg andere opties. Van der Gaag, v/d Brom, Groenendijk, de Jong, als het tenminste persé iemand uit de Eredivisie moet zijn. Anders zijn er nog wel anderen die er meer recht op hebben.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4346
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:08
    het is een boerenlul die waterdeus, maar als die gelijk heeft heeft die gelijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:08
    Vd Looi had hem moeten krijgen... voor het opstappen! ;)
    Denk ook dat vd Gaag hem had moeten krijgen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 07:10]
    Vind ik leuk
    JT5142 +545
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:09
    Heeft hier zeker een punt.
    Buiten dat niemand dacht aan het begin van het seizoen dat PSV kampioen zou worden is er verder niks bijzonders aan het seizoen geweest.
    Had hem dan aan vd Brom gegeven als je hem per se niet aan een trainer van een kleine club wil geven.
    Wat mij betreft vd Gaag.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11322
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:09
    Wat een kritiek.
    Het gaat om prijzen en Cocu en van Bronckhorst hebben hun teams naar een prijs geleid.
    Vind ik leuk
    kerel +1981
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:47
    Het gaat om de prestatie lijkt mij.. of daar een prijs bij hoort of niet. Voor excelsior en vvv is niet degraderen al een prijs.. dus beetje kortzichtige reactie van jou..
    Vind ik leuk
    Counterattack +11322
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:59
    Als je geen goede coach bent win je over 34 wedstrijden geen prijs (Cocu) en als je een waardeloze competitie speelt win je, als je geen goede coach bent, de beker niet (van Bronckhorst), dus in dat perspectief terecht genomineerd. Cocu terechte winnaar. Van den Brom leuk voetbal maar op cruciale momenten door het ijs gezakt en de subtoppers zoals vd Gaag, Steijn (toch zeer defensief) et al hebben het aardig gedaan, maar ook niet meer dan dat, geloof ook dat Cocu eerder in de PL of de PD wordt aangesteld dan de anderen.
    Vind ik leuk
    kerel +1981
    woensdag 23 mei 2018 om 10:34
    Degene met het beste materiaal maakt het meeste kans op een prijs. Steijn speelt te defensief volgens jou, maar met matig materiaal was hij voor de winter al zo goed als veilig. Dus wie weet is zijn prestatie beter dan kampioen worden met psv. En natuurlijk kijken de grote competities alleen naar de trainers uit de top van de eredivisie.. dat heeft niks met deze prijs te maken..
    Vind ik leuk
    Kuip +7444
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:11
    Waterreus heeft het hier volledig bij het rechte eind. PSV heeft voor het eerst in de geschiedenis geen Europees voetbal gehaald door van een onbeduidend clubje uit Kroatië te verliezen, lag al snel uit het bekertournooi en werd met vaak matig voetbal kampioen waarbij de enige concurrent, Ajax, er helemaal niks van bakte. En dan trainer van het jaar worden.....ha,ha.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 07:12]
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +507
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:21
    Kijk eerst naar je eigen clubje aub want die hebben ook geen er ook geen pepernoot van gebakken...
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5768
    dinsdag 22 mei 2018 om 09:25
    Ik lees nergens in zijn commentaar dat hij vindt dat v Bronckhorst hem had moeten hebben hoor. Hij is het eens met Waterreus dus ik neem aan dat hij het ook eens is met zijn commentaar over v Bronckhorst.
    Dit was nou juist een jaar dat deze prijs niet naar een trainer van de top 4 had moeten gaan maar blijkbaar durven ze dat niet.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +507
    dinsdag 22 mei 2018 om 09:33
    Het gaat om de manier hoe hij het zegt. Dan kon hij net zo goed zijn club afzeiken... wat dat betreft ben ik het met #KeizerIn eens. Net zo eens toen bosz hem won!!!!
    Vind ik leuk
    Wazzupp +652
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:18
    Voor het eerst in zijn leven lult hij een keer geen onzin!!
    Vind ik leuk
    Wilhelmus +460
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:18
    Volledig mee eens.. hij lult vaak onzin maar hier zeker een goede toevoeging!
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +896
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:21
    Ik ben het ook volledig met waterreus eens. De prestatie van Cocu is gewoon goed echter hij werkt ook met de 2de grootste begroting van Nederland dus zo bijzonder is het ook weer niet. Ik zou voor Mitchell van der Gaag gekozen wat die gepresteerd heeft met Excelsior is veel bijzonderder.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31539
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:23
    De enige aanfluiting ben jij ronald.

    Fake analist.
    Vind ik leuk
    Hyena +28772
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:46
    Zulke gekke dingen zegt hij hier toch niet? Ben het eigenlijk wel met hem eens.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31539
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:38
    In principe niet.

    Maar vind hem een overschatte lulhannes.
    Vind ik leuk
    derksen +8810
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:27
    Pfff waterkneus als ik net me ogen open heb pfffff
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:35
    Waterreusje wilt weer fftjes in de kont kruipen van cocu.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:41
    Euh. Misschien het artikel eerst lezen. Waterkneus doet namelijk alles behalve.....
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +507
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:58
    Kont kruipen???? Hij zegt juist dat hij het niet verdiende!!! Eerder een van der gaag of maurice steijn volgens hem...
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 17:16
    Luister, toen ik het kopje las wist ik al dat hij anders dacht dan wat hij zei. Met z'n PSV brilletje
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +507
    dinsdag 22 mei 2018 om 17:25
    Hij zegt toch duidelijk dat volgens HEM cocu het niet verdiend en eerder een van der gaag of steijn. Maar blijf jij denken wat je wilt. Want je club heeft het ook zo perfect gedaan eh...
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 17:55
    Wat heeft dat te maken met waar we het nu over hebben? Leef in je eigen waan. Zie maar even;)
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +507
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:01
    Dat koptekst staat aan voor dat stukje alinea van van bronckhorst die het inderdaad ontzettend slecht heeft gepresteerd... als je zoveel punten achter nummer 1 staat heb je niks te zeggen. En hij klaagt ook wel degelijk over cocu zijn prestaties.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 18:03]
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 17:56
    2 prijzen is eentje meer dan PSV.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +507
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:02
    Klopt 2 prijzen die je nergens verder brengt. Praat jij maar weer over volgend seizoen als jullie wel mee kunnen met psv en ajax;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:28
    Wat brengt de kampioenschap je dan behalve een paar miljoen meer, die jullie gelijk naar gemeente moeten brengen? Voor de hertjesgang? Voorronde CL? Hahaha, waar ook psv niet gaat komen..
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +507
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:42
    Gaat mooi in de pot en kijk ff naar je eigen club die flink in de schulden zat.... beetje jaloers op psv dat ze feyenoord allang hebben ingehaald;) en wat betreft gemeente was de beste deal om te maken dus ik maak me er niet druk om wat je daarover zegt...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 18:47]
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:55
    Leuke pot. Eerst nog FF de voorronde in. Zie eerst die maar even in te gaan voordat je over de groepsfase begint.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 18:55]
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +507
    woensdag 23 mei 2018 om 06:39
    We spelen sowieso europees kijk maar naar je feyenoord...
    Die moet nog paar rondes overleven. Als ze pech hebben komen ze een sterke tegen in de play offs
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 08:47
    Jij spreekt over al in de pot? Volg je alles via een soort tweede rangs teletext?
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +507
    woensdag 23 mei 2018 om 08:52
    Nee ben niet zoals jij want je kent de feiten nog niet eens. En een andere club maar zwart maken terwijl je eens naar je eigen club moet gaan kijken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:40
    Het is een aanfluiting dat deze dwaas nog steeds zijn mening mag ventileren op welke vorm van media dan ook..... Wat een mafklapper.
    Vind ik leuk
    HanV +4279
    dinsdag 22 mei 2018 om 09:31
    Het nadeel van een wisselkolom in de VI blijkt ook weer. We hebben het over een reactie op iets wat op 11 mei bekend gemaakt is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:46
    Achja, zo wordt er van alles in stand gehouden en een beetje out off the box denken moet je natuurlijk niet mee aankomen. Dikke aanfluiting, die hele verkiezing!!
    Vind ik leuk
    RR12 +476
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:47
    Dat die gast nog serieus genomen word..
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:48
    Gelijk.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8745
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:48
    Vind ook dat de prestatie van fonsie groendijk zwaar worden onderbelicht overigens.
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:48
    Hier heeft hij helemaal gelijk.
    V bronckhorst inderdaad lachwekkend.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 17:08
    Wou je zeggen dat die keizer beter is dan
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    dinsdag 22 mei 2018 om 23:43
    wie heeft het over keizer,hij haalde wel meer punten...
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:49
    De opmerking over Cocu slaat totaal nergens op. Wat een lul 1e klas die Waterreus. Cocu heeft het maximale uit de gammele selectie gehaald
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20795
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:52
    Daar heeft ie wel een punt
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:56
    Hoe objectief is Waterreus met zijn subjectieve mening?
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +507
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:56
    Ergens heeft hij wel gelijk maar over cocu??? Cocu heeft het enorm knap gedaan werd al afgeschreven alleen ajax en feyenoord zouden strijden om kamioenschap volgens andere, en hij flikt het gewoon om kampioen te worden met een niet al te stabiele team...
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:03
    Alsof watereus zijn vriendjes steijn en gaag de nieuwe toptrainers van de eredivisie zijn. Lazer toch op man. Het gaat om prijzen dus bronkhorst en cocu zouden sowieso genomineerd moeten zijn.
    Vind ik leuk
    013Tilburg +323
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:05
    Ik ben het volledig met Waterreus eens. Ik heb niks tegen Cocu of PSV maar het is inderdaad belachelijk dat trainers van kleinere clubs niet eens genoemd worden terwijl die vaak met beperkte middelen moeten werken en daar zeer goede resultaten mee halen zoals lijfsbehoud of 6de eindigen met het 14de budget.
    Als Cocu dit jaar de groepsfase van de Champions League had overleefd had ie een prestatie geleverd vergelijkbaar met Ten Hag bij Excelsior.

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 08:08]
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:10
    Eerste keer dat ie wat realistisch zegt
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:16
    Wat had Cocu meer moeten doen dan? Ik vindt het geen gekke winnaar!
    Vind ik leuk
    Korm +35523
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:58
    dat dacht ik ook ;)
    Vind ik leuk
    Horas +580
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:22
    Verzuurde Calimero Limbo.
    Vind ik leuk
    soksa +1562
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:34
    Echt helemaal mee eens. De trainers van de grote clubs worden vaak genoemd terwijl ze helemaal geen bijzondere prestatie hebben geleverd gezien het spelersmateriaal. Dan vind ik in het linkerrijtje eindigen met een degradatiekandidaat toch vele malen knapper.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:38
    Ben het in deze eens met waterreus
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9713
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:43
    Een beetje slordig van Waterreus.
    De tegenvallende prestaties van Gio hebben direct te maken met het blessureleed dat Feyenoord trof in de eerste seizoenshelft met name, toen de spelers terugkeerde deed Feyenoord het goed. Totaal niet verwijtbaar aan Gio.
    Cocu is volgens dit lijstje de best presterende coach als het om winnen gaat, aantoonbaar de top van de ED.
    Minimaal 75 duels

    Bij het samenstellen van de top 10 van eredivisietrainers met het hoogste winstpercentage, is de ondergrens gelegd bij 75 duels op de bank. Zo tellen alle trainers (in totaal 160) mee die minimaal twee aaneengesloten seizoenen in de eredivisie werkten. De vier competitieduels waarin Phillip Cocu het hoofdtrainerschap van PSV tijdelijk neerlegde, omdat hij herstelde van een tumoroperatie, zijn niet meegeteld. Dat Louis van Gaal 'pas' op plek 7 is te vinden, komt omdat hij met AZ een keer 11de werd in de eredivisie.

    1. Cocu 73,2% (153 duels, 112 keer winst)

    2. Hiddink 72,8% (250 duels, 182 keer winst)

    3. Johan Cruijff 72,1 (86 duels, 62 keer winst)

    4. Rinus Michels 72% (243 duels, 175 keer winst)

    5. Eric Gerets 70,6% (102 duels, 72 keer winst)

    6. Frank de Boer 66,3% (187 duels, 124 keer winst)

    7. Louis van Gaal 64,7% (334 duels, 216 keer winst)

    8. Giovanni van Bronckhorst 63% (81 duels, 51 keer winst)

    9. Ronald Koeman 62,5% (336 duels, 210 keer winst)

    10. Hans Kraay sr 61,8% (102 duels, 63 keer winst)
    Cocu is aanvoerder van Barcelona geweest. Wat uitzonder­lijk is voor een buitenlan­der.








    Vind ik leuk
    Espresso +15
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:45
    Eindelijk eens zinnige woorden waterkneus proficiat👌🏼
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 08:45]
    Vind ik leuk
    Korm +35523
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:49
    Ben het in grote lijnen zeker met Ronald eens, Echter vind ik dat cocu met dit elftal uitstekend heeft gepresteerd dus de nominatie vind ik dan ook terecht. De andere trainers die hij noemt (en zet de trainer van ADO er ook maar bij) verdienen in ieder geval genomineerd te worden!
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:49
    Zo geweldig al die pubers hier, die de supercup/jc schaal, en knvb beker troost prijzen vinden, maar toch feest zouden vieren als hun club die zou winnen. Gewone bs, in alle andere landen zou een coach die 2 prijzen wint in een seizoen tot beste trainer zijn uit geroepen. Zelfde voor winnen kampioenschap. Cocu terecht gewonnen want prijs gewonnen, daar gaat voetbal om. Who gives a fuck of vd gaag excelsior in de eredivisie houdt.
    Vind ik leuk
    remakil +5672
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:57
    Dus... als Max Verstappen een race wint in zijn Aston Martin en de rest reed in Renault Clio’s dan verdiend Max in jouw ogen de “driver of the day award” omdat hij de race won?
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:50
    Eens !!!!! Wordt hier al een aantal keer benoemd, maar inderdaad zijn er trainers die met minder veel meer gepresteerd hebben. Dat je kampioen wordt moet niet betekenen dat je dan ook maar gelijk de beste trainer "prijs" moet krijgen. Normaal heb ik het niet zo op die Waterreus maar dit keer geef ik hem zeker gelijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:53
    Volledig met hem eens, sterker nog hij is het met mij eens ;)
    Vind ik leuk
    remakil +5672
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:54
    Zegt die Waterreus zo waar eens iets zinnigs...
    Vind ik leuk
    Romo +771
    dinsdag 22 mei 2018 om 09:13
    Ik vind Gio ontdanks zijn prijzen een dramstische trainer.
    Aardige vent, prima voetballer geweest, maar tactisch een onbenul.
    Had ook door de voordeur moeten vertrekken 3 jaar was er 1 teveel.
    Dat Feyenoord 2 troostprijsjes wint is onzin....want iedereen wil de beker pakken
    En altijd beter iets dan helemaal niets!

    Maar ik vind idd Steyn vd Gaag en Groenendijk daar had de keuze op moeten vallen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 09:14]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8727
    dinsdag 22 mei 2018 om 09:14
    Iedereen was het erover eens dat PSV een minder elftal had aan het begin van het seizoen, zelfs alle tv wijsneuzen.als je dan het hele jaar bovenaan staat en ruim
    Kampioen word heb je het toch boven verwachting goed gedaan of zie ik dat fout ?
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 09:23
    Wel leuk die gefrustreerde reacties vd ajax supporters.. Ze g3ven waterreus gelijk.. Maar zelf hebben ze geen prijs en geen fatsoenlijke trainer die het een seizoen uithoudt daar. Spek en bonen cluppie :-)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 09:26]
    Vind ik leuk
    pico323 +5622
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:03
    triest figuur ben je papegaaitje
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 10:27
    Of Groenendijk die van Den Haag ipv een degradatieploeg in 1,5 seizoen een linkerrijtje ploeg gemaakt heeft. Die is ook niet genoemd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 10:29
    wie moet je dan een prijs geven er waren geen clubs met trainers die wat teweeg brachten geen enkele trainer had iets gepresteerd dus die prijs had beter in de kast blijven liggen
    Vind ik leuk
    Blindsy +11242
    dinsdag 22 mei 2018 om 10:39
    Ben het mbt Gio wel met hem eens. Seizoen was tot de 23e/24e speelronde een aanfluiting. Maar Cocu mag t.a.t. In de Top 3. Niemand gaf PSV een kans, iedereen zat te zaniken op PSV, maar uiteindelijk wordt de ploeg met een aardig puntenaantal kampioen. Da's een heel wat betere prestatie dan de bekerwinst van Gio met Feyenoord.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 10:41
    Waterneus je ben zelf een aanfluiting zelfs om een colum te schrijven.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    dinsdag 22 mei 2018 om 10:43
    Ik vind het zo goedkoop van sommige hier op de persoon spelen als je hem niet mag voor wat voor reden ook, veranderd niks aan de inhoud van zijn artikel, dus reageer op de inhoud en niet de persoon.

    In zijn artikel heeft hij wat mij betreft gewoon gelijk en had een Van Bronckhorst en Cocu niet het recht om te winnen.
    Beide hebben ondermaats gespresteerd is het in Europa, beker of competitie.
    V/d Gaag/Steijn/Groenedijk/Vreven/van 't Schip deden het allemaal veel beter met hun club dan verwacht was dan lever je dus een goede prestatie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 10:47
    Op zich een goede prestatie, maar zoals Ronald al zegt Mitchell van der Graag en Maurice Stein hebben knapper werk geleverd. Alfons Groenendijk trouwens ook.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:07
    Cocu heeftde hoogste [prijs van Nederland gewonnen met een matig getalenteerde ploeg. Dat was een hele verdienste.
    Vind ik leuk
    kees ee +579
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:20
    'n water-reusje ??
    Vind ik leuk
    pico323 +5622
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:02
    hij heeft hier wel degelijk een punt. maar als je een "hoofdprijs" pakt behoor je direct tot de beste.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:03
    In 4 jaar 4 prijzen winnen. Daarom had Gio die prijs moeten winnen.
    Vind ik leuk
    danny010 +34
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:46
    Maar gelukkig heb jij helemaal niets te zeggen, en ik kan ook niet begrijpen dat Waterreus een podium krijgt om iets te zeggen, simpel, omdat hij helemaal nietszeggend is.
    Vind ik leuk
    danny010 +34
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:51
    Waterreus wordt ook zeer serieus genomen door het publiek en mensen bij PSV:

    Toen Waterreus in 2004 afscheid nam van PSV, werd hij door de stadionspeaker abusievelijk aangekondigd als Ronald Koeman. Koeman was als speler eind jaren tachtig actief bij PSV, maar was destijds trainer bij rivaal Ajax.
    Vind ik leuk
    fc roodwit +681
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:54
    Klopt,maar toen Gio Feyenoord na 18 jaar kampioen maakte ging de prijs naar Petertje Bosz,die niets had gewonnen,sterker nog,nooit iets heeft gewonnen,dus inderdaad deze prijs stelt niets voor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 15:19
    De persoon Waterkneus is lachwekkend vooral zijn uiterlijk en zijn domme uitspraken. Ik vraag mij af wanneer komt er eens wat goeds uit zijn domme bek ? Deze persoon dacht het te maken bij de KNVB maar dit was voor korte duur men kwam er snel achter dat deze persoon met zijn domme uitterlijk en zijn waardeloze uitspraken niet geschikt is voor een functie bij de KNVB . Heel voetbal Nederland vond het lachwekkend met het besluit van de KNVB om deze joker erbij te nemen, Dus Waterkneus doe geen domme uitlatingen meer want wat er ook uit je bek komt het is allemaal onzin.Henk
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 16:25
    Waterreus kan het weten, heeft ook zo ontzettend veel gepresteerd als trainer...
    Logica: Cocu wint Eredivisie; Van Bronckhorst wint zijn vierde prijs in drie seizoenen; dus dat die twee genomineerd zijn is niets meer dan normaal.
    Dat een coach als bijvoorbeeld Groenendijk geen prijs wint is ook weer begrijpelijk, gezien de media aandacht die toch veelal uitgaat naar de Klassieke top 3 van Nederland, Feyenoord, Ajax en PSV.

    Maar Waterreus mag van mij gerust zijn ongenoegen blijven spuien in de Limburger. Die krant lees ik toch niet...
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 16:52
    Vind dat hij de rpestatie van Cocu belachelijk naar beneden haalt. Is verdiend gekozen onder de te kiezen trainers voor de award.

    Ben het wel eens met de mening dat Van der Gaag en Steijn een nominatie verdienden. Al had ik dan alsnog getwijfelt tussen Cocu en Steijn als winnaar.

    Het is inderdaad een beetje een subjectieve uitreiking zo, maar vind het nogmaals jammer dat hij Cocu daarbij op zo'n manier naar beneden moet halen.
    Vind ik leuk
    Neth +68
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:13
    Dat Cocu wint valt te verdedigen, alleen is zijn prestatie minder knap dan de trainers die Waterreus noemt. Dus ik ben het met Waterreus eens.

    Je die prijs misschien beter automatisch aan de trainer van de landskampioen geven, dan is ervoor geen discussie.
    Vind ik leuk
    Lady Sam +150
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:33
    Alleen maar om dat hij dit jaar Kampioen werd..waren wij vorig jaar en toen kreeg Gio hem ook niet...
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:20
    Zo'n prijs wordt uitgereikt aan die trainer die een prijs heeft gewonnen...en ja dan kom je automatisch bij de een van de top 6 clubs uit normaal gesproken....Reus heeft wel een punt, misschien is de verdienste van een vd Gaag wel groter dan die van Cocu..
    Vind ik leuk
    Boyette +72
    dinsdag 22 mei 2018 om 22:43
    Ronald Watterreus heeft geen verstand van voetbal en heeft dat ook nooit gehad. Hij had wielrenner moeten worden en moeten blijven.

    Schoenmaker blijf bij je leest.

    Philip Cocu is nu al een van de beste trainers die Nederland ooit heeft voortgebracht.

    Hij heeft met PSV ongekende prestaties bereikt de laatste jaren. En ook dit jaar is het wederom een ongekende prestatie om met dit team kampioen te worden.

    Je moet dingen in perspectief plaatsen om het te kunnen beoordelen.

    En het grootste contrast moet nog komen want let op mijn woorden.

    Philip Cocu gaat nog de CL winnen als trainer en ik denk met Barcelona.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 23:24
    De hele eredivisie die is lachwekkend en Waterreus enzovoorts ook.
    Schaf alle praat programma's af en snoer journalisten de mond.
    Zaakwaarnemers niet meer toelaten,wellicht wordt het voetbal dan nog weer een klein beetje gezond.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6097
    dinsdag 22 mei 2018 om 23:53
    Los van het feit wie hem heeft gewonnen, ik ken maar een ex voetballer die zo ontzettend lachwekkend is. Een soort Heintje Davids effect
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3231
    woensdag 23 mei 2018 om 00:17
    Gelijk heeft ie...
    Vind ik leuk
    wimpert +154
    woensdag 23 mei 2018 om 00:33
    Waterkneus dat Giro bij een grote club 3 prijzen pakt en dat op zijn eerste klus als hoofdtrainer..... dat maakt hem een echte trainer die het vak leert op hoog niveau. Wie ben jij dan om het weer beter te weten????? Een top keeper, laat me niet over de grond rollen van het lachen trol
    Vind ik leuk
    Chebaisit +347
    woensdag 23 mei 2018 om 01:51
    Ik vind dat cocu terecht gewonnen heeft.
    Hij is kampioen geworden met een minder geacht elftal dan ajax en feyenoord.
    Vind ik leuk
    wimpert +154
    woensdag 23 mei 2018 om 08:02
    Omdat men niet op dezelfde namen uitkwam die deze zure trol had bedacht klopt er natuurlijk niets van..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Waterreus: 'Van Bronckhorst, hoe is het mogelijk? Lachwekkend gewoon'