Twijfels bij 'doortrapt' interview Kluivert: 'Waarom geloof ik hem niet?'

    Twijfels bij 'doortrapt' interview Kluivert: 'Waarom geloof ik hem niet?'

    dinsdag 22 mei 2018 om 12:45

    Henk Spaan vond het inmiddels beruchte interview dat Justin Kluivert  een week geleden gaf aan de Volkskrant vooral 'doortrapt'. Spaan schrijft dat in een bijdrage op de website van het literaire voetbaltijdschrift Hard Gras. 

    'In het op verzoek van Raiola door Willem Vissers gemaakte interview met Justin Kluivert was geen sprake van excentriciteit noch van rare metaforen maar van een doortraptheid die je bij een jongen van negentien niet verwacht', schrijft Spaan. 'Ik geef hem dan ook het voordeel van de twijfel: het public relations offensief tegen Ajax moet hem zijn voorgezegd door anderen.'

    'Bij Ajax kon hij niks meer leren, vertelde hij aan de journalist, terwijl hij zich als voetballer toch zo graag wilde ontwikkelen. Nee, geld speelde voor hem geen enkele rol, terwijl juist Ajax erop uit was hem als cash cow te gebruiken.'

    'Als slotoffensief gooide hij er nog maar eens het ongeluk van Nouri uit, 'een van zijn jeugdvrienden'. Dat het zo zwaar voor hem was geweest', vervolgt Spaan. 'Gelukkig had hij het een plekje kunnen geven, noteerde de journalist braaf en slaafs. Hoe komt het dat ik Kluivert niet geloof, en Bergsma, Van de Beek, Lartey Sanniez en nog veel meer jeugdvrienden wel?'

    Lees ook: La Gazzetta dello Sport komt met Kluivert-nieuws: nóg een gegadigde voor Ajacied

    Poll

    Moet Ajax Kluivert in de zomer verkopen?

    (24308 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 22 mei 2018 om 12:47
    Alweer Kluivert ? Hier kan ik zo vrolijk van worden hahaha. Hij gaat voor veel heel veel geld naar PSV 😂😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:54
    Zou PSV wel willen maar het schijnt dat ze er daar de financiele middelen niet voor hebben
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +958
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:20
    Ze hebben met Kluivert afgesproken dat hij nog 1 jaar blijft en volgend jaar gratis overgenomen wordt en hem zien als de ideale vervanger van de terreinknecht.
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +306
    dinsdag 22 mei 2018 om 15:33
    vergis je niet hoor heb gehoord dat ze bezig zijn met groot ' papier' 'geld ! zijn bezig een groot inzameling door de jeugd van PSV van houd papier op te halen in de wijken van Eindhoven
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25725
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:08
    Ah joh.... de gemeente wil vast nog wel 3 luchtkastelen overnemen voor de hoofdprijs..... opgelost!
    Vind ik leuk
    Rom Jeremy +1177
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:12
    PSV heeft amper geld
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:13
    Ik zou niet weten wat psv met kluivert moet?. Kan die een biertje tappen dan in de kantine?.

    Op het veld hebben ze wel betere opties ,dus daar is hij compleet nutteloos.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +721
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:15
    Kluivert wordt denk ik over 3 jaar opgehaald door PSV als hij bij Levante door allerlei omstandigheden op de bank beland is. een trainer die hem geen kans gunde. Asiel PSV vangt dit soort jongens graag op.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +34858
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:08
    Prima hoor.
    Met een dosis rancune maakt hij een hattrick tegen Ajax.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:16
    Van mij mag het. Graag zelfs. Maar geloof niet dat psv zo een Judas wilt hebben.
    Vind ik leuk
    JustH +9439
    dinsdag 22 mei 2018 om 15:53
    Judas?
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 16:18
    Ja een verrader!
    Vind ik leuk
    JustH +9439
    dinsdag 22 mei 2018 om 16:47
    En als jij de keuze zou hebben?
    Je leven lang financieel onafhankelijk.
    Of bij Ajax blijven?
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 23:49
    Dan zou ik zeker kiezen voor mezelf, maar niet slecht praten over Ajax. Daar gaat het om.
    Vind ik leuk
    JustH +9439
    woensdag 23 mei 2018 om 00:04
    Ik lees meer nare berichten over Kluivert dan andersom
    Vind ik leuk
    SimonSays +3530
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:08
    Het zou me niks verbazen als Kluivert over 2 jaar daadwerkelijk bij PSV speelt. Mislukt in het buitenland en kan in Nederland niet terug naar Ajax, of Ajax wil hem niet (zoals Siem de Jong) en probeert het dan bij kampioen PSV. En dan blijkt dat PSV zijn favoriete club is en dat hij er altijd al had willen spelen:p
    Vind ik leuk
    Rsp5 +244
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:13
    Kluivert sr. heeft bij Psv nog wel eens een heel belangrijk goaltje gemaakt. Kwamen onze Amsterdamse vrienden toch net een goaltje tekort op het eind. Haha.
    Een Kluivert die psv de titel bezorgt, prachtig.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +34858
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:10
    Identiek aan labyad.
    Vind ik leuk
    Hyena +26913
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:23
    Ik wil een Kluivert-filter.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9452
    dinsdag 22 mei 2018 om 15:29
    Serieus, waarom zo proberen te zieken?
    Probeer gewoon volwassen te zijn, dat zou jou meer sieren dan dit kinderachtige gedrag!
    Vind ik leuk
    Futjebal +1160
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:48
    Wat is het probleem?... verkoop hem..voegt toch weinig toe...
    Vind ik leuk
    Stack5 +2050
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:51
    Ik snap dat ook niet. Dat ze moeite doen voor de Ligt is logisch. Maar deze knul heb je toch weinig aan, zorgt alleen maar voor onrust.
    Vind ik leuk
    ajajaxaj +14
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:49
    omdat het klopt!
    Vind ik leuk
    13 +10017
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:55
    Zo kies vind ik het anders niet van Spaan om de gevoelens van Kluivert m.b.t. Nouri te bagatelliseren. Laat dat onderwerp met rust. Er zijn genoeg andere uitspraken van Kluivert waar je op in kunt gaan.
    Vind ik leuk
    2cents +47224
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:10
    Daar kun je inderdaad je twijfels bij hebben.

    Van de andere kant, zo keek de familie Nouri waarschijnlijk juist weer naar de uitspraken van Kluivert over hun zoon/broer. Spaan kent de familie namelijk best goed.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    plein19 +1235
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:45
    Ik vond Nouri juist niet zo goed passen in het interview wat toch vooral een klacht tegen Ajax was
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:51
    Pfffg word moe van die geilbak
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:55
    Jongens, zijn we er echt zo slecht aan toe dat we het enkel over een menneke moeten hebben dat net komt kijken?
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +16946
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:02
    Denk het wel helaas... Nieuws raakt op zo te zien..
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:10
    Wordt een saaie topic zo...
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +16946
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:14
    Zo saai dat er allemaal nieuwe accounts worden aangemaakt om de tijd een beetje te doden ;)
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:26
    Steeds meer losers...
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:12
    Sukkeltje..
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:26
    Domoor....
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:56
    Ik vind dit toch wel een beetje bijzonder.
    Henk spaan kan niet weten hoe dit voor Kluivert is geweest.
    Vind ik leuk
    Vak115 +31
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:56
    Moe van alle heisa om Kluivert. Als ajacied kijk ik uit naar de transferzomer, hoop dat hij snel verkocht wordt voor een mooi bedrag en dat het geld uitgegeven wordt aan een goede vervanger.
    Vind ik leuk
    Marco S +4168
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:57
    Henk?!! Geloof je hem echt niet? Dit is een kind van twee rolmodellen van ouders..
    Vind ik leuk
    zwollie +6469
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:57
    En waarom geloof ik niets van wat Henk spaan schrijft?
    Vind ik leuk
    JanTa48 +2903
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:00
    Hoeft ook niet maar jij bent ook geen insider. Spaan is bijna dagelijks te vinden op de toekomst en die pikt wel eens wat op.
    Vind ik leuk
    JustH +9439
    woensdag 23 mei 2018 om 00:09
    Raar dat Spaan nu de (waarheid) zou schrijven.
    Wordt hier door echt niemand serieus genomen.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +2903
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:58
    Alles wat Kluivert nu naar buiten brengt word ingefluisterd door de rat Raiola. Telkens weer als hij weer in beeld komt dan is het hommeles bij Ajax, zelfs een nuchtere jongen de Ligt begint zich nu anders te gedragen nu Raiola zijn zaken gaat behartigen. Vergeet niet dat Raiola geen stuiver verdiend aan deze 2 spelers zolang zij bij Ajax zitten dus worden alle registers open getrokken om ze weg te krijgen.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +16946
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:03
    Dit zijn inderdaad gewoon Raiola zijn teksten. Hij en Raiola zijn erg close, die luisterd naar alles wat ‘ie zegt.
    Vind ik leuk
    Siemjo +182
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:02
    Inpakken strik er om heen en gauw wegbrengen en vooral nooit meer terugkomen. Heeft iedere vorm van geloofwaardigheid verloren.
    Vind ik leuk
    Makis +962
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:07
    als je blijft ben je een goede jongen en als je vertrekt ben je niet te vertrouwen. Gelukkig gaat de vereniging altijd sjiek om met spelers en trainers. Lekker subjectief die Henk... doet t altijd goed als je als journalist ook nog eens supporter bent van de club..
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:07
    Spaan is geloof ik ook voor Ajax? Hij is wel kortzichtig, want haalt zelf in elk stukje in de krant of tv ook Nouri erbij, dus wie scoort er nu over de rug van Nouri. Walgelijke vent die Spaan
    Vind ik leuk
    JanTa48 +2903
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:18
    Waaruit blijkt dat Spaan kortzichtig is. Jou aannames geeft meer blijk van kortzichtigheid door niet verder te kijken dan je neus lang is. Alle talenten die bij Ajax zijn doorgebroken heeft Spaan in zijn columns besproken voordat ze bekend waren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:50
    Kortzichtig over Nouri, hij bepaald niet of Kluivert het over Nouri mag hebben en wat zijn gevoel daarbij is. En de kortzichtigheid is dat Henk het zelf wel elke keer over Nouri heeft
    Vind ik leuk
    JanTa48 +2903
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:15
    ????? Uit deze rectie blijkt maar weer een dat je amper zijn columns leest met maar met de meute meepraat.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:27
    Doe Henk de groeten
    Vind ik leuk
    JanTa48 +2903
    dinsdag 22 mei 2018 om 16:35
    Dit is wel een verbijsterende intelligente reactie van je.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18901
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:09
    Volgens mij is Spaan ziek.
    Dit klinkt zowaar als een goed punt
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:10
    Was een laag mannetje die henk spaan ... hoe kan hij oordelen over het verdriet van kluivert mbt nouri ?? Zeer gevaarlijke uitspraak en bovendien , waarom praat henk spaan over voetbal ?? Geen voetballer geweest en geen enkele band met het voetbal ... hij is bekend geworden van duo spaan en verneegen maar niet om grappig te doen maar adriaan van bassie praat toch ook niet over voetbal ??
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 15:21
    Geen enkele band met het voetbal? Henk Spaan is al 43 jaar(sinds 1975) sportjournalist en toen zat jij nog in de balzak van je papa gezien je onzinnige geleuter...
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:10
    Sport journalist maar wat is zijn voetbal achtergrond ?
    Vind ik leuk
    T. Henry +98
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:13
    Justin is jaloers op zijn jongere broertje bij Barcelona. Die verdiend namelijk al 100.000 meer dan hem per jaar en dan niet eens gesproken over persoonlijke sponsors. Hij moest zich schamen als oudere broer, want als oudere broer moet je juist het goede voorbeeld geven door bij een veel betere club te zitten en sowieso al 200.000 per jaar meer te verdienen dan je kleine broertje. Shame on you Justin. (Sarcasme)

    Maar Ajax moet hem nu gewoon verkopen, wat schiet je er mee op om dit spelletje te blijven spelen daar word niemand gelukkig van. Gewoon dikke middelvinger geven als Ajax zijnde en door schakelen naar een buitenspeler met meer body en die ook meer acties maakt in de wedstrijd dan alleen in de warming up want daar wint Ajax geen wedstrijden mee.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:21
    Gelet op zijn Amsterdamse roots roept de zogeheten doortraptheid van een jongen van negentien juist geen verbazing op. Het is namelijk een karaktereigenschap die deel uitmaakt van het hoofdstedelijke dna.

    Met name Amsterdammers vinden zichzelf 'tof' en 'recht door zee' en 'oprecht'. Dat is slechts een metafoor voor 'de grote bek' die een toxische component is in de Amsterdamse genensoep.

    Met name Amsterdammers zélf vinden zich, aldus de plaatselijke wc eendenpoll, tof en oprecht en recht door zee. Niets is minder waar. De 'grote bek' maskert onzekerheid en een minderwaardigheidscomplex. Ajax is dan ook een compensatieclub.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    aphex twin +992
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:04
    Als je "Amsterdammers" en "Ajacieden" wegdenkt uit jou tekst lijkt het wel een autobiografisch stukje :)
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +4733
    dinsdag 22 mei 2018 om 15:12
    De mooiste stad van NL, de 4 na best bezochte van Europa, en heeft een club met de grootste prijzenkast van NL en de stad heeft de grootste Europese voetballer voortgebracht! En dan praten over een 'minderheidscomplex'.Heb jij je pilletjes wel ingenomen vandaag?
    Vind ik leuk
    LIO7 +161
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:22
    Sinds wanneer speelt er iets rondom Kluivertje dan?? ...
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:28
    Spaan heeft wel een punt.
    Vind ik leuk
    JustH +9439
    woensdag 23 mei 2018 om 00:12
    Voor het eerst? Nu wel?
    Vind ik leuk
    flipper +1231
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:31
    Alweer over kluivertje4 pffffffffff.
    Vind ik leuk
    Champ +121
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:31
    We weten nu zo onderhand toch wel hoe de werkwijze van Riola is. Kluivert trapt er gewoon ook met twee benen in.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18217
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:34
    Omdat Kluivertje gehersenspoeld wordt en zo naief is als de pest.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:37
    Maar volgens Kluivert jr. was hij minimaal € 160 miljoen waard en zou hij voor die prijs weggaan. Ach, deze jongen kan goed voetballen maar het voetbal wordt met zijn 11 gespeeld (alhoewel ik soms bij Ajax het gevoel kreeg dat sommigen niet meededen) en alle spelers moeten bewust zijn van hun taak. Kluivert is een stoorzender en ach als hij toe aan een stap hoger is.....ga maar jongen !
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:46
    Een topic over Kluivert.
    En de eerste 14 (veertien) reacties gaan weer over PSV.
    Die bankboekjes zijn echt bezeten van PSV.
    Sjaakie Swart in het kwadraat.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:19
    Het Holle Mantra én het Kinderwetje van de buitengewoon kleffe Ajaxclique op VoetbalPrimeur, authentieke sympathisanten daargelaten, schrijven echter voor aan PSV'ers dat 'je meer bezig bent met Ajax dan met je eigen clubje'. Werkelijk hilarisch.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Deck010 +1639
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:56
    Waarom geloof ik elk stukje dat ik van Spaan lees niet, en waarom is hij zo zuur? Als een jonge speler volgens de regels een interview geeft is het doortrapt en niet geloofwaardig maar als hij een interview uit het hart geeft is hij achterbaks en stelt hij zijn club in een kwaad daglicht.
    Zo is er altijd wel iets te zeiken over iedereen.
    Misschien wordt het tijd dat je eens iets anders gaat doen Spaan.
    Vind ik leuk
    Romo +373
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:23
    Ik snap de ophef niet.
    Hij heeft moeder die graag in de picture staat en n hoog levenspatroon heeft.
    Dus die zien dollar tekens
    Wat anders?
    Uitgeleerd? Hij?
    Hij heeft nog geen heel seizoen in de basis gestaan.
    Hou op
    Zn vader is ex prof, kent de klappen vd zweep als deze tiener echt wat wil leren en echt wil groeien zou zn paps hem toch wel vertellen dat hij nog zeker 2 jaar in Nederland moet voetballen.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Guusman +5945
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:03
    Kent 'het' klappen van de zweep toch?

    http://www.woorden.org/spreekwoord.php?woord=klappen%20van%20de%20zweep%20kennen

    Zijn moeder ken ik niet dus heb ik ook geen oordeel over.

    Vind ik leuk
    hassel +437
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:29
    Kan er ook eens een dag komen zonder bericht over deze overschatte snotneus?
    Vind ik leuk
    Foebele +46385
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:36
    Verkopen en door...
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:44
    Alweer zo'n snotneus die na 1 seizoen al denkt 't met de echt grote voetballers te kunnen meten? Wat zal dat een teleurstelling voor hem worden dan als hij meer als de helft van 't seizoen op een bankje moet toekijken! hij heeft dit afgelopen seizoen bij Ajax niet eens elke wedstrijd continue kunnen presteren! Talent heeft ie, maar dat ie eerst maar eens laat zien dat hij elke wedstrijd het nivo haalt van deze zielige eredivisie!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:44
    aan dit soort figuren hab je niks, die verpeste alleen maar de sfeer in de ploeg, opdonderen dus
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2643
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:48
    Goh, die Henk Spaan. Net alsof het heel belangrijk is of hij Justin Kluivert gelooft of niet. Wat overschatten mensen zichzelf toch
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 15:02
    De waarheid ligt niet in het midden maar in het omgekeerde van zijn beweringen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 15:30
    Het is toch duidelijk dat het huwelijk tussen Ajax en Justin voorbij is. Weg voor de hoofdprijs of een jaartje laten zitten op de tribune. Als het ajax niet om het geld te doen is kunnen ze hem best gebruiken om een statement te maken tegenover de overige (jeugd)spelers!
    Vind ik leuk
    Guusman +5945
    dinsdag 22 mei 2018 om 17:50
    Henk serieus, gaat het wel goed met je?

    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:07
    Wat een gedoe. Er zijn nog meer jonge spelers van Ajax die gaan vertrekken . Wat heeft men tegen deze jongen . Als hij nu weggaat dan krijgt Ajax misschien minder geld. Dus dat is wat Ajax niet wil ..als ze 10 miljoen krijgen is toch mooi voir al die jaren dat ze hem hebben opgeleid?
    Vind ik leuk
    4everfcu +748
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:34
    haha spaan wie neemt die nou serieus en gelukkig is hij niet gekleurd
    Vind ik leuk
    JanTa48 +2903
    woensdag 23 mei 2018 om 00:18
    Spaan is heel vaak te vinden op de toekomst en met zijn connecties hoor je wel eens wat.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Twijfels bij 'doortrapt' interview Kluivert: 'Waarom geloof ik hem niet?'