Onbegrip bij Boskamp: 'Het is klote, ik voel echt mee met die gozer'

    Onbegrip bij Boskamp: 'Het is klote, ik voel echt mee met die gozer'

    Jan Boskamp vindt het voor Radja Nainggolan 'klote' dat hij níet met België naar het WK in Rusland gaat. Maandag werd bekend dat de sterspeler van AS Roma niet is opgeroepen door bondscoach Roberto Martinez. 

    Bij de selectie van Martinez kunnen gerust een paar vraagtekens worden geplaatst, schrijft Boskamp in zijn column in De Gazet van Antwerpen. 'Dan zie ik wel iemand als Januzaj in de voorselectie. Oké, die doet het de laatste maanden wel goed in Spanje. Maar is die dan een selectie waard?'

    'Of Benteke? Je kan toch niet echt zeggen dat die een razend goed seizoen achter de rug heeft, hé? Dat is toch allemaal een beetje gek', vervolgt de populaire analist.

    Nainggolan had opgeroepen moeten worden, vindt Boskamp. 'Het is voor Radja klote. Ik voel echt mee met die gozer. Het is al de tweede keer dat hij een WK moet missen. Terwijl hij zich altijd bewezen heeft. En dan andere namen in die selectie zien staan van wie je weet dat je het meer verdient.'

    Lees ook: Nainggolan trekt conclusies na mislopen WK en stopt als international

    Plaats een reactie

    Smithsonian +31584
    dinsdag 22 mei 2018 om 15:50
    Martines is een klote gozert ja.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    dinsdag 22 mei 2018 om 17:02
    Martinez ook al ;-))
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 15:51
    Alsof België niet genoeg goede middenvelders heeft
    Vind ik leuk
    RtdDub +13241
    dinsdag 22 mei 2018 om 16:35
    En Boskamp die er dan Benteke bij haalt, een spits.... Had beter verwacht van Boskamp.

    Nederland had ooit 4 geweldige centrumspitsen in 1 selectie
    Maar blijven te proberen om 2 daarvan die elkaar niet aanvulden, toch maar op te blijven stellen, resulteerde in de laatste keer dat er een WK werd gemist.

    Zo nu en dan heb je genoeg klasse spelers voor een bepaalde positie en moet je de "minste" thuis laten.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    dinsdag 22 mei 2018 om 17:01
    Welke klasse spreek je dan over ipv nainggolan? Ik zie ze niet.Die houten Felliani of die Witsel die in China op amateurniveau speelt?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    dinsdag 22 mei 2018 om 17:04
    Niks mis met de kwaliteiten van Fellaini. En dat het wat houterig oogt heeft vast te maken met zijn lengte....
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    dinsdag 22 mei 2018 om 17:11
    Nee, om erbij te hebben niet, maar heb toch liever een middenveld met Nainggolan, Dembele en de Bruyne.Kom je toch verder mee denk ik.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13241
    woensdag 23 mei 2018 om 08:45
    Ervan uitgaande dat Fellaini en Naingollan beiden niet in de basis staan en dus hooguit vanaf de bank kunnen komen, kan je dus ook kijken wat de een nog meer kan dan de ander.
    Als je in de knock out achter staat met nog een kwartier te gaan, kan je Sideshow Bob nog als stormram er in gooien.
    Hij heeft dus een extraatje voor een coach. Naingollan heeft dat niet.
    En ben absoluut geen fan van die haarbal maar als ik tussen die 2 moet iezen in een selectie, kies ik haarbal.

    Als het gaat over in de basis, dan wordt het inderdaad Naingollan.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    woensdag 23 mei 2018 om 08:53
    Nainggolan heeft in t CL team van t jaar gestaan.zegt genoeg weer.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13241
    woensdag 23 mei 2018 om 10:05

    Ga je nou serieus dat soort Peppie en Kokkie verkiezingen er bij halen om je punt te ondersteunen of het mijne onderuit te halen?
    Ik kom ten minste nog met voetbal technische en tactische redenen om mijn punt te maken en daar mag je het uiteraard niet mee eens zijn
    Maar ga daar nou geen uefa verkiezinkjes tegenover zetten.
    Zoals de Belgen zeggen: You are better than that.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    woensdag 23 mei 2018 om 10:24
    Er is geen enkele tactische redenen om Nainggolan ernaast te zetten.Hij staat toch niet voor Jan joker in dat elftal? Is gewoon een waardering voor z'n goede spel dit jaar.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13241
    woensdag 23 mei 2018 om 10:32
    Je weet hoe die lijstjes tot stand komen, neem ik aan? Fans die kiezen. Fans die je waarderen is harstikke leuk maar een coach die de 11 populairste spelers opstelt gaat niet veel winnen.

    Daarbij wil ik ook wel een link naar dat team van je hebben want de UEFA kiest zo'n team in januari.
    En hier is het team van januari dit jaar, wat dan over 2017 gaat en daar staat ie niet tussen.

    https://www.uefa.com/uefachampionsleague/news/newsid=2528699.html

    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    woensdag 23 mei 2018 om 14:04
    Ik zag m gisteren voorbij komen bij Belgische twitteraars, ik zag m daar in een CL team staan.Maar nou weet ik niet of t inderdaad het team van t jaar is,nu jij t zo zegt.Misschien was t wel samengesteld van de halve finales.Maar buiten dat hoort een speler als Nainggolan toch gewoon een basisplek te hebben.Fantastische strijder a la de Jong.Stel je voor Nainggolan-Dembele-de Bruyne.Dan kan je niet beweren dat t om tactische redenen gaat.Die coach vecht gewoon over de rug van de Belgische supporters een privé oorlog met hem uit!
    Vind ik leuk
    RtdDub +13241
    woensdag 23 mei 2018 om 14:44
    Ze doen inderdaad iedere speelronde een team van de week.
    Daar sta je op een goed moment allemaal wel een keer in :)

    Kijk, ik vind het ook een lekkere voetballer maar dat zijn haast al die middenvelder van die Belgen.
    Tegelijkertijd ook hun zwakte want een echt goede links en rechtsback hebben ze niet.

    Je kan lastig je 6 beste middenvelders selecteren als dat dan 6 aanvallende middenvelders blijken te zijn. Of 6 verdedigende.

    Het is kut voor hem omdat een volgend wk lastig gaat worden qua leeftijd voor hem en hij Brazilie ook al miste maar ja... life is a bitch and then you marry one.

    Vind ik leuk
    Tim +4606
    dinsdag 22 mei 2018 om 15:51
    De trainer is gewoon een beetje bang voor Radja, die denkt dat zo'n rokende biker het groepsproces verstoord.
    Vind ik leuk
    vos199 +1203
    dinsdag 22 mei 2018 om 15:56
    Als iemand wel voorop in de strijd gaat is deze man het wel. Ik denk dat je hem kan vergelijken met Nigel de Jong in zijn top tijd. Dus ik denk niet dat hij het is wie het proces verstoord, denk eerder zo'n over het paard getild mannetje als een Januzaj.
    Vind ik leuk
    Tim +4606
    dinsdag 22 mei 2018 om 16:25
    Je hoeft mij niet te overtuigen hoor.. Ik probeerde alleen even in het hoofd van Martinez te kruipen. Ik vind het een geweldenaar.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    dinsdag 22 mei 2018 om 17:12
    Dan moet de trainer zeggen,hij gaat niet mee, hij verstoort t groepsproces. En niet beweren dat t uit tactisch oogpunt is,want dan ben je niet geloofwaardig.We zien Nainggolan toch allemaal goed voetballen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 17:51
    Hoe kan hij het groepsproces verstoren als hij buiten staat te roken? En dat mag hij zelf weten. Zijn prestaties zijn er op het moment niet minder om.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:00
    Helemaal mee eens!
    Vind ik leuk
    Darter 876 +627
    dinsdag 22 mei 2018 om 15:56
    En ik maar denken dat Danny Blind alleen maar, net niet spelers selecteerde...
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:35
    Nee Jan doet dat veel beter
    Vind ik leuk
    Setovitch +1463
    dinsdag 22 mei 2018 om 15:56
    Helemaal eens met jantje neigt afentoe naar vriendjespolitiek...
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 15:59
    Tijd voor een vriendschappelijk klopje van hem op de rug van Martinez, kunnen ze die meteen vervangen. Mag Nainggolan misschien wel mee.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14353
    dinsdag 22 mei 2018 om 16:01
    Is ook onbegrijpelijk, een agressieve middenvelder die ook nog eens geweldig kan voetballen kan elk team erg goed gebruiken.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9029
    dinsdag 22 mei 2018 om 16:10
    Eens, helemaal als je kijkt naar het team van Belgie en het moment. Dit is de gouden lichting van België die als alles op zijn plek valt een prijs zou kunnen winnen... Met de wetenschap dat je dus hoogstwaarschijnlijk de groepsfase gaat overleven moet je altijd een type als Nainggolan in je team hebben. Je kan niet gecharmeerd zijn van zijn voetbalkwaliteiten maar types als hem die beslissen wel finales voor je want zij zijn degenen die zich wegcijferen voor het team.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2408
    dinsdag 22 mei 2018 om 16:13
    Kom op Jan, start een petitie op. Radja in Oranje!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    dinsdag 22 mei 2018 om 16:40
    Nainggolan is de drijvende kracht achter de succesjaren van AS Roma.
    Het is echt een schandaal dat hij er niet bij zit.

    In sommige wedstrijden kun je hem gewoon nodig hebben.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11741
    dinsdag 22 mei 2018 om 17:04
    Je moet natuurlijk niet alleen kijken naar wat individueel de beste spelers zijn, maar ook welke spelers het beste team vormen. Misschien is dat een reden waarom de ene speler er wel bij zit en de ander niet.
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +1900
    dinsdag 22 mei 2018 om 17:42
    Ik zeg CIA, FBI, Homeland, noem ze maar op. Dit is conspiracy ten top! Martinez heeft waarschijnlijk ooit een lijntje gesnoven met een bommenlegger, dit is gespot door de inlichtingendienst van Amerika, waarvan de baas fan is van Iniesta. En om de titelkansen van Spanje te vergroten moet Martinez nu als boetedoening Belgie "ongezien" (Althans dat probeert hij) te saboteren.. Mark my words!
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:31
    Tja Beneteke is een spits... maar goed VI voor mensen die voetbal haten en stiekem liever naar boulevard kijken.

    Effe na gekeken de rest op zijn positie is beter en de serie A is ook geen PL
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 18:34]
    Vind ik leuk