'Ik ben Feyenoorder, maar speelde bij Ajax. Daar kwam ik natuurlijk niet voor uit'

'Ik ben Feyenoorder, maar speelde bij Ajax. Daar kwam ik natuurlijk niet voor uit'

Gepubliceerd: dinsdag 22 mei 2018 om 18:28di 22-05-2018 om 18:28

Joël Tillema is nu amateur bij Rijnsburgse Boys, maar heeft een verleden bij Ajax. De 28-jarige middenvelder groeide op op De Toekomst, al had hij een voorkeur voor Feyenoord.

Tillema speelde met grote namen in Amsterdam. "Ik speelde met onder anderen Toby Alderweireld, Sergio Padt, Siem de Jong en later Daley Blind", vertelt hij aan ELF Voetbal. "De toernooien waren altijd prachtig, zo heb ik als jonge jongen gespeeld in Japan en Maleisië. Op dat soort toernooien zag je de mensen kijken: kijk, daar loopt het grote Ajax."

Maar, Tillema was eigenlijk helemaal geen Ajacied. "Om eerlijk te zijn: ik was altijd fan van Feyenoord, haha. En nog steeds. Ik ben Feyenoorder, maar ik speelde in de jeugd voor Ajax. Ik kwam er natuurlijk niet voor uit in Amsterdam."

"Na Ajax ging ik naar ADO Den Haag, waar ik het ook prima naar mijn zin heb gehad. Ik speelde een paar wedstrijden in de Eredivisie, maar in mijn laatste jaar kwam ik niet meer aan bod. Er was nog wel wat interesse vanuit de Jupiler League, maar in mijn hoofd was ik er klaar mee. Achteraf heb ik daar wel een beetje spijt van."

Plaats een reactie

dinsdag 22 mei 2018 om 18:35
Toppertje!! Echt wel!!
Vind ik leuk
Sideburnn +3165
dinsdag 22 mei 2018 om 21:45
Is het echt een goede speler...zelfs te goed voor de amateurs?
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 18:35
Padt een grote naam.?
Vind ik leuk
Blindsy +15828
woensdag 23 mei 2018 om 08:06
Nee, wel een dik beest..
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24818
dinsdag 22 mei 2018 om 18:36
Ach ja niemand is perfect he
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 18:36
Voorkeur voor Feyenoord... verklaard waarom hij de top niet heeft gered ;p
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 18:43
Idd. Feyenoord de eeuwige subtopper
Vind ik leuk
Barry Engels +31951
dinsdag 22 mei 2018 om 18:49
Varken.
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 19:10
Zo bedoelde ik het in iedergeval niet... meer dat wij hem daarom geen kans gaven.

Vind ik leuk
Barry Engels +31951
dinsdag 22 mei 2018 om 19:12
Snap ik, die foute Rotterdammer is weer eens.... maar goed.
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 20:09
Elke dag op jouw bord
Vind ik leuk
Koeroe +12460
dinsdag 22 mei 2018 om 19:11
Neukfout
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 20:09
Haha ga je weer jouw koosnaampje voor anderen gebruiken die je ouders voor je hadden bedacht?

Vind ik leuk
Koeroe +12460
dinsdag 22 mei 2018 om 20:14
Het bekt lekker en past prima bij je, vandaar
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 20:23
Ja maar je weet toch dat niet iedereen is zoals jij...

Maar ik snap het wel hoor. Het is al vroeg bij je misgegaan, kan je ook niks aan doen ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 20:08
Ze waren in alles toch de eerste
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 20:10
Eens in de 18 jaar ja :-)
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 20:12
Kijk de Europa cups maar na
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 20:12
Waarom zou ik?
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 21:13
Jullie zijn ook aardig op weg ;)
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14353
dinsdag 22 mei 2018 om 21:19
Echt waar?
Ook met de wereldbeker?
En de Europa cup 2?
De UEFA super cup?
Wie stond er voor het eerst in de finale van de CL?
En wie werd er eerder opgericht? Wie van de 2 werd er eerder kampioen? En wie won de KNVB beker eerder?

Vind ik leuk
Sytz +3818
dinsdag 22 mei 2018 om 21:47
Wereldbeker: ohjazeker
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14353
dinsdag 22 mei 2018 om 21:48
Hahah scherp.
Vind ik leuk
Sytz +3818
dinsdag 22 mei 2018 om 21:55
De rest: Nee, zeker niet. ;(
Vind ik leuk
nulzeven2 +551
dinsdag 22 mei 2018 om 18:38
Mensen die je nakijken zijn niet altijd positief meneer Tillema.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 18:38]
Vind ik leuk
sundaymanara +1158
dinsdag 22 mei 2018 om 19:19
Typische Feyenoorder ook. Geen topper.
Vind ik leuk
Red de Kuip +2039
dinsdag 22 mei 2018 om 20:08
Een soort veltman dus.
Vind ik leuk
woensdag 23 mei 2018 om 05:11
Kijk maar uit hoor dalijk wordt er nog met kanker gescholden
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 20:45
best ventje.
Vind ik leuk
fr1963 +3732
dinsdag 22 mei 2018 om 21:56
Tja, de echte topclub speelt om de prijzen. 4 in laatste 3 jaar.
En in adam, de afgelopen 4 jaar? Hoeveel zeg je? Hoeveel? Helemaal niets?
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 22:44
Goed verhaal ....
Vind ik leuk
woensdag 23 mei 2018 om 11:59
daarom feyenoord fan omdat je eerste van ajax niet haalde, je gram halen ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws