Seedorf na vier maanden alweer weg bij Deportivo La Coruna na degradatie

    Seedorf na vier maanden alweer weg bij Deportivo La Coruna na degradatie

    dinsdag 22 mei 2018 om 18:12

    Clarence Seedorf en Deportivo La Coruna gaan deze zomer uit elkaar. De Spaanse club maakt bekend dat het contract van de Nederlander niet wordt verlengd. Het contract van Seedorf loopt nog tot 30 juni.

    Deportivo en Seedorf gaan na nog geen halfjaar uit elkaar. Seedorf moest de Spaanse club voor degradatie behoeden, maar dat is hem niet gelukt. Het was nog onduidelijk of hij Deportivo zou blijven coachen. De club maakt nu aan alle onzekerheid een einde en meldt dat er afscheid wordt genomen van Seedorf.

    Ook Seedorf komt met een verklaring. "Het was een eer om de kleuren van zo'n historische club te verdedigen en ik wil de president en het team bedanken voor de kans en het werk dat ze me geboden hebben de afgelopen maanden. Ik wil de supporters bedanken dat ze ons tot het laatste moment zijn blijven steunen. Iedereen verdient het om Deportivo zo snel mogelijk weer in de Primera Division te zien."

    Seedorf werd begin februari aangesteld bij Deportivo La Coruna. Eerder was de 42-jarige Nederlander als hoofdtrainer actief voor AC Milan en het Chinese Shenzhen Xiangxue.

    Plaats een reactie

    Luiehond +1949
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:14
    Trainings loopbaan loopt nog niet zo soepel he?
    Vind ik leuk
    elijah +1484
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:26
    Bij milan heeft hij amper de kans gehad zich te bewijzen, en bovendien, bij ac milan loopt het nog steeds niet zoals zij willen, dus het lag echt niet aan Seedorf.

    China was gewoon een verkeerde keuze geweest

    Deportivo La Coruna komt hij pas halverwege het seizoen ingestapt. Deportivo La Coruna stond er al niet goed voor. Motiveer de ploeg maar eens om te presteren de laatste half jaar.

    Hij moet eens starten bij een subtopper begin van het seizoen zoals een Bayern Leverkusen, Arsenal of Lazio
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:29
    Niet goed voor is nog zag gezegd... toen hij kwam was het lot al bezegelt
    Vind ik leuk
    kcim +2717
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:32
    Tja Advocaat degradeert ook met Sparta (en was zeer waarschijnlijk ook met Sunderland gedegradeerd). Matige spelers en verkeerde keuze om bij Depor in te stappen.
    Vind ik leuk
    Itsese +4583
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:44
    Wou je zeggen dat Advocaat ooit een goede coach was?
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5094
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:34
    een van de beste nederlandse coaches op JC, Hiddink en van Gaal na.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32085
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:43
    Je bedoelt eigenlijk te zeggen dat Seedorf zichzelf tekort heeft gedaan?!

    Ik durf wel hardop te beweren dat ie er als trainer niet en nooit veel van zal bakken.
    Vind ik leuk
    davidben +5052
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:09
    OK Van Dale
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:27
    Dat zei men ook wel eens over Koeman en zie hier..........bondscoach!!




    (ok, geen goed voorbeeld Blind was het ook)

    ;-)
    Vind ik leuk
    Setovitch +1463
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:54
    Waarom niet gewoon in de eredivisie zijn sporen verdienen op basis van niks verdient hij een club als leverkusen arsenal of lazio... of vindt jij van wel?
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23265
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:31
    Clarexit
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16246
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:03
    Beetje als die van Frank de Boer...
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:31
    Ach wordt 3 x kampioen in de ED en je kan van je leven niet meer stuk hier.

    ;-)
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16246
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:34
    3x maar? ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:37
    Alleen die deden er toe.
    :-)
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16246
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:45
    Oh echt? De vierde vond/vind ik er ook wel toe doen hoor....hahaha
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 00:00
    Die eerste deelde hij toch met Jol??

    Vandaar dat ik 3 schreef, maar formeel heb je gelijk en heeft hij er 4 op papier. ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:15
    Jammer. Maar misschien heeft hij wat anders op et oog ;-)
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:18
    Ach, wat kan het Seedorf spelen,de man is financieel onafhankelijk, en iedere trainer was wel met Depor gedegradeerd.Voor de naam Seedorf zal in lengte van dagen deuren open blijven gaan overal in de wereld!
    Vind ik leuk
    knapzak +1407
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:48
    ja maar ik denk wel dat seedorf een man is met eergevoel die als trainer ook gewoon wil presteren
    dat heeft niks met geld te maken
    en ik gun het hem ook wel , alleen moet ie eens beter nadenken voordat ie ergens instapt , anders gaat zijn trainersloopbaan dadelijk als een nachtkaars uit
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:55
    Denk je? Ik denk dat hij t meer voor de lol doet! Als niemand hem wil, gaat ie wel een paar jaartjes golven of een onderbroekenlijn beginnen.
    Vind ik leuk
    knapzak +1407
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:00
    ja omdat ie het voetbal zo leuk vind , maar ik denk wel dat seedorf een echte winnaar is en dat elke keer dat ie ontslagen word niet goed is voor zijn eergevoel
    maar hij zal net als frank de boer de volgende keer beter moeten nadenken bij een club en niet zomaar overal in moeten stappen
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2395
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:19
    Dit lijken me weer eens de teksten van een persvoorlichter. Weken geleden kwamen de supporters al verhaal halen bij Seedorf na weer een nederlaag. Kun je toch met de beste wil van de wereld geen steun meer noemen.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:24
    Nou dat wordt een grote lijst met clubs in korte tijd waar hij niet zo lang werkt. Misschien is gewoon ervaring op gaan doen als assistent om is wat meer ervaring te krijgen.
    En stap anders is in bij een club waar je kunt beginnen en tijd zult krijgen want ook daar maakt hij geen goede keuzes in lijkt het. misschien NEC ;)
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19740
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:25
    In de kop staat ontslag en in het artikel dat het contract niet verlengd is.

    Wat is het nou?
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19129
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:37
    Tegenwoordig verstaan ze ontslag onder contract niet verlengen volgens mij :-/
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:31
    Niet verlengen = geen ontslag
    Waar is je verstand VP?
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9036
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:32
    Het is gewoon geen trainer
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:38
    Hoppakee, en de volgende Nederlandse trainer wordt ontslagen in Europa.
    F. de Boer, P. Bosz, R. Koeman, C. Seedorf, geweldig goede reclame voor het Nederlandse trainersgilde in het buitenland.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32085
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:42
    En dat is belangrijk wegens.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:50
    Het aanzien van het Nederlandse voetbal. Nederland heeft jarenlang goede trainers gehad die ook Europese (sub)topploegen getraind hebben. Maar die tijd is geweest.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32085
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:52
    Ik vind het niet zo belangrijk. Er zijn wel meer periodes in de geschiedenis geweest dat de Nederlanders er niet zo best op stonden. Hebben we ook nooit last van gehad.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:35
    Omdat we nooit in de spiegel keken. Daar zit m dus de les.

    ;-)
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6586
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:39
    Blijkbaar niet zo heel geschikt als trainer

    Alles loopt mis tot nu toe
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32085
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:41
    Was een goede voetballer zullen we maar zeggen....
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32085
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:41
    Ik snap die Clarence niet.... er viel geen eer te behalen aan dat team en dan gaat ie daar een half jaar de trainert uit lopen hangen..... en Coruna op haar beurt haalde ook nog eens een trainert wiens kwaliteiten niet bepaald onomstreden zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:46
    Bedankt!
    Het waren 3 fantastische dagen.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2758
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:55
    Na de nederlaag tegen Barca, waarna Depor degradeerde, was ik kritisch over de keuzes die Seedorf als trainer heeft gemaakt. Toen ik weggehoond en vertelde men hier dat Depor dol is op Seedorf en hem gewoon gaat verlengen.

    Nou, ik zie het....
    Vind ik leuk
    Wazzupp +652
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:33
    Wat een verassing
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Seedorf na vier maanden alweer weg bij Deportivo La Coruna na degradatie