'Als PSV me vraagt om terug te komen, zou ik het misschien nog doen ook'

    'Als PSV me vraagt om terug te komen, zou ik het misschien nog doen ook'

    Gepubliceerd: dinsdag 22 mei 2018 om 18:46di 22-05-2018 om 18:46

    Adam Maher blikt in een uitgebreid interview met Voetbal International terug op zijn mislukte periode bij PSV. De middenvelder speelde vijf seizoenen in Eindhoven, maar brak nooit echt door. Maher baalt dat hij regelmatig werd gewisseld, naar eigen zeggen zonder reden. Hij sprak daarover met Phillip Cocu.

    Maher ging in 2015 met de PSV-trainer in gesprek over zijn rol. Cocu vertelde hem dat hij door het vertrek van Georginio Wijnaldum zou stijgen in de hiërarchie. Maher startte in de Johan Cruijff Schaal en in de competitie tegen ADO Den Haag, maar daarna ging het weer mis. Wat hij dacht? "Dat er A werd gezegd, maar B werd gedaan", vertelt Maher.

    "Ik heb liever dat je zegt dat ik een slechte speler ben, dat ik niet goed genoeg ben voor een bepaalde rol en dat je voor iemand anders kiest, dan dat je tegen mij liegt. Dat zat me dwars. Gedurende het seizoen verdween ik langzaam uit de basis."

    Maher voelde dat het lastig voor hem ging worden. "Ik was klaar met de situatie, dat zeker. Maar niet met PSV. Nooit. Als ze me nu zouden vragen of ik toch nog terug wilde komen, zou ik het misschien nog doen ook. Maar op dat moment moest ik gewoon weg, dat voelde ik aan alles."

    Plaats een reactie

    dinsdag 22 mei 2018 om 18:47
    En dat terwijl iedereen weet dat het C was.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26527
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:42
    Hij zou het " misschien " ook nog doen ook.....Nog steeds geen enkele zelfreflectie dat hij niets aan PSV en niets aan Twente heeft toegevoegd. En nu doen voorkomen alsof PSV blij moet zijn als HIJ ja zou zeggen. Niet normaal meer.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4988
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:50
    Heeft die jongen ooit echt de kans gehad bij PSV? Als hij speelde deed hij het toch wel aardig? Blijft zonde dat hij niet echt uit de verf kwam want de Maher van AZ was af en toe onnavolgbaar.
    Vind ik leuk
    Bertus +6139
    dinsdag 22 mei 2018 om 21:46
    Heeft wel degelijk de kans gehad en het mag duidelijk zijn dat je weinig kijkt want hij speelde gewoon ver onder de maat.
    De Maher van AZ hebben we bij PSV zelden of nooit gezien.Iets met karakter noem ik dat probleem.....
    Vind ik leuk
    Just dekler +1810
    woensdag 23 mei 2018 om 00:17
    Of gewoon de verkeerde positie. Was bij AZ heel goed achter de spits maar werd vervolgens als middenvelder gebruikt. Is geen type om hard te werken en mee te verdedigen.
    Vind ik leuk
    Boyette +71
    dinsdag 22 mei 2018 om 22:37
    Wat hij bedoelt te zeggen is dat hij PSV een fantastische club vind en dat zal zal altijd zo blijven.

    Hij vind dat hij niet echt een kans heeft gekregen toen hij er moest staan.. misschien is dat ook wel zo.. maar zo gaat het wel bij een europese topclub.

    Bij ajax had mij die kans misschien wel gekregen.. maar dat is net een niveautje lager..

    Nog altijd zou Maher graag terug willen komen naar deze topclub.. misschien wie weet.. ooit..
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 22:38]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31508
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:47
    B-dam Maher.... net niet he....
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 18:48]
    Vind ik leuk
    luccerd +3052
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:07
    Net niet? Dan zou je bijna zeggen dat hij bij Ajax zou spelen. Daar is ook alles net niet...
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8091
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:16
    Net niet??????? Helemaal niets in Amsterdam.........
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:47
    Pa-doem PATS
    Vind ik leuk
    Donnygo +2962
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:48
    Denk niet dat die zich ooit voor jou terug komen zorg nu maar eerst dat echt weer aan het spelen toekomt.en daarin ook een niveau haalt
    Vind ik leuk
    Setovitch +1427
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:48
    Achjaa waarom niet terug naar Az?
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:11
    Te slecht voor AZ
    Vind ik leuk
    Setovitch +1427
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:16
    Die mening deel ik totaal niet
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3437
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:24
    Bij AZ heeft hij ook maar een paar goede wedstrijden gespeeld , het was vooral de pers in zijn AZ tijd die hem omhoog schreef. Momenteel heeft AZ op zijn positie betere spelers dus ook hier zou hij niet aan de bak komen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 19:25]
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +524
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:49
    Jammer dat het zo met hem liep. Deed het goed bij az en bij psv toch wat laten liggen.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4939
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:52
    Nou bij deze Adam, je was niet goed genoeg. Werd gehaald als de nieuwe vormgever op het middenveld en heeft de verwachtingen nooit waargemaakt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:07
    Inderdaad. Als je de sterren van de hemel speelt zul je niet gewisseld worden. Als je speelt als een natte krant daarentegen, waarschijnlijk wel. Trek zelf je conclusies.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2809
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:53
    Je bent zelf heel DOM geweest om naar Twente te gaan. Je hebt in de vorm van Sigi Lens een zeer slechte zaakwaarnemer.

    In 4,5 contractjaren bij PSV heb je een keer een rare stap voor verhuur gemaakt. En dan zwijg ik nu maar over Twente.

    Ben zeer benieuwd waar deze jongen aan de bak gaat komen. Hij is nog heel erg jong
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31508
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:55
    Ik kan alleen maar concluderen dat jij de oorzaak van het uitblijven van een doorbraak net als Adam Maher niet bij de persoon Adam Maher zoekt.... daar zit 'm de kneep..... niet bij Sigi Lens.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2809
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:57
    Dat hij niet goed genoeg is bevonden, is prima.

    Maar een zaakwaarnemer moet een speler logische stappen laten maken. Dat is uitgebleven en wel degelijk de schuld van een zaakwaarnemer
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31508
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:59
    En jij denkt dat Maher daar zelf geen inspraak in heeft?

    Hij doet het gewoon helemaal zelf. Of liever gezegd; hij doet het dus niet. Iemand anders de schuld geven is een zwaktebod!

    De andere klanten van Lens zijn zeer tevreden....
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:13
    Klopt... hij had hem naar man u moeten sturen. Vraag het Justin die heeft de beste zaakwaarnemer.
    Vind ik leuk
    Guust +5805
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:42
    Was er iets met jouw toetsenbord toen je een naam ging typen, wel leuk
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +550
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:54
    Ik hoef hem niet, liever weer een nieuw talent laten debuteren, we barsten ervan..….
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:54
    A. Maher heeft meer dan voldoende kansen gehad, maar heeft zich nooit (positief) kunnen onderscheiden. Vier, vijf, zes goede wedstrijden op seizoensbasis spelen, is veel te weinig. Daarnaast heeft Maher er niet zo slim aangedaan om de confrontatie met O. Toivonen op te zoeken. Ook bij FC Twente speelde A. Maher slechts 1 goede wedstrijd, de bekerwedstrijd tegen Cambuur uit de JL. Dat is geen toeval. Maher is een mooi-weer-voetballer waarmee je de oorlog niet wint. Maher kan beter de schuld / fout bij zichzelf zoeken van het mislukken bij PSV.
    Vind ik leuk
    Guust +5805
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:45
    Hij werd de hemel ingeschreven door de pers toen hij bij AZ speelde, gebeurd veel te vaak met jonge spelers, dan denken ze dat ze Messi zijn, maken een transfer en gaat het mis, Maher is er ook zo 1.
    Vind ik leuk
    Itsese +5234
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:55
    Mjah even snel een pijpje van een van de Eindhovense damens he Maher, je zei dat je A ging doen, we wisten dat je B kon, en je deed C. Niet geschikt vandaar nu Jupiler League
    Vind ik leuk
    Garrie +3774
    dinsdag 22 mei 2018 om 18:58
    Warme club
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:05
    Yep, hij zou zo weer teruggaan
    Vind ik leuk
    knapzak +1392
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:05
    nutteloze opmerking , maar dat heb je vast wel vaker gehoord
    het gaat om profvoetbal en daar is het de bedoeling dat je presteerd en prijzen pakt
    ik dacht ik leg het nog ff uit hoe het in de profvoetballerij werkt , want ik zag voor welke club je was
    Vind ik leuk
    Garrie +3774
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:21
    Niet heel vaak helaas. Het is een kreet die te pas en te onpas gebruikt word op vp en wanneer de topic er om vraagt, gooi ik hem erin. Gewoon om zijn nutteloosheid aan te geven, anderen voor te zijn en gewoon om dat het kan:)
    Vind ik leuk
    knapzak +1392
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:36
    ja een kreet van de vp papegaaien
    maar real madrid is ook geen warme club denk ik en die hebben geloof ik 11 keer de europa cup 1 / CL gewonnen en er is geen haan in spanje die daarom kraait
    ik heb wel het idee dat de nutteloze term" warme club"is uitgevonden door 1 van mijn medesupporters van PSV , en ik zie hem onze turkse asielzoeker nu ook regelmatig gebruiken ;-)
    maar liever een koude club met regelmatig een hoofdprijs , dan een warme fylantropische club die elk jaar overal langs grijpt
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 19:37]
    Vind ik leuk
    Itsese +5234
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:56
    PSV is toch ook gewoon een warme club? Die prijzen pakt? We hadden net zelfs Viergever die even tevoorschijn kwam over de mooie bossen om hem heen terwijl hij aan het trainen was haha bij welk andere club hoor je dat nu? Mooiste en warmste club ter wereld man.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 19:57]
    Vind ik leuk
    knapzak +1392
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:01
    wij zijn toch gewoon een profclub waar gepresteerd moet worden
    als wij net zoals die ex topclub uit amsterdam 4 jaar geen prijzen pakken , dan zijn we hier in eindhoven ook niet blij hoor
    in het eerste jaar onder cocu stonden we met de winterstop 9e en toen was er op maandag morgen weinig warmte op de herdgang
    maar tegenwoordig worden we regelmatig kampioen en is er ook ruimte voor een hoop warmte
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:01
    Geen zorgen Adam....
    Vind ik leuk
    Chebaisit +729
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:06
    Haha maher dat zou ik ook roepen.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10907
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:06
    Blijft toch een raadsel waarom sommigen het wel redden en anderen niet.
    Zie Maher, maar ook Memphis bij PSV in laatste jaar en bij O. Lyon nu versus de Memphis onder van Gaal. Voetbal is meer dan alleen potentie.
    Ook Ziyech heeft er (nog) niet uitgehaald wat erin zit. Bij Kluivert is het het meest eenvoudig om te wijzen als het mislukt, dat is bij Maher en Ziyech moeilijker, bij Memphis lijkt er een relatie met van Gaal - Mourinho te zijn die eenzelfde soort karakter hebben.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10249
    dinsdag 22 mei 2018 om 23:55
    Memphis zegt zelf dat hij God gevonden heeft, of hij van Gaal daarmee bedoelde is niet geheel duidelijk maar is eigenlijk hetzelfde natuurlijk.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173958
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:06
    We gaan erover nadenken Adam, je hoort nog van ons ...
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22083
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:19
    Hangende pootjes
    Vind ik leuk
    haarlemx +437
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:22
    Wees gerustgesteld, Psv vraagt je niet terug.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1660
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:26
    Dat was toch al duidelijk voordat hij naar PSV ging? Hij had een paar leuke wedstrijden gespeeld bij AZ, maar werd bij PSV binnengehaald als de verlosser. Ajax had het wel goed gezien....
    Vind ik leuk
    zomer +1299
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:36
    ja mag van mij gerust bij Twente blijven hoor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:39
    Het ging bij meer clubs niet goed psv heeft adam maher meerdere keren uitgeleend en nergens kwam hij uit de verf !!! Ook niet bij twente . Het licht dan toch wel aan m zelf denk ik !!!!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 19:40]
    Vind ik leuk
    Axim +842
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:06
    Altijd zichzelf als een prof opgesteld ! Van mij had je niet weg gehoeven en kon je zeker van belang zijn , iedereen weet dat je goed kunt voetballen. Met het vertrouwen wat er In Luc was gestoken had jij er ook weer gestaan !
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 21:14
    Wat een jankert achteraf. Een coach probeert je op je gemak te stellen en houdt vertrouwen in je. Maher heeft kans op kans op kans gehad bij PSV, zo veel zelfs dat toeschouwers ziek van Cocu werden dat hij Maher maar bleef opstellen tegen beter weten in.....Cocu heeft heel heel veel geduld gehad met Maher....
    Vind ik leuk
    Bullet +3236
    dinsdag 22 mei 2018 om 21:50
    Waar is de warmte van de supporters nu.. ;)
    Vind ik leuk
    Hansi H +105
    dinsdag 22 mei 2018 om 21:55
    Waarom wilde Ajax Maher niet bij AZ weghalen?
    Waarom wilde Frank de Boer Maher niet?
    Vind ik leuk
    deltiaan +1277
    dinsdag 22 mei 2018 om 22:46
    die vragen hem echt niet terug
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 22:46
    Had gewoon bij az moeten blijven
    Vind ik leuk
    HupHolland +2853
    woensdag 23 mei 2018 om 01:33
    Maher is een technische speler en geen werker. Ik zou wel eens ij ajax willen zien spelen. Ik denk dat dat spel beter bij hem past.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4988
    woensdag 23 mei 2018 om 08:03
    Daarom vraag ik toch ook of hij een kans heeft gehad of goed speelde. Die ? aan het einde van een zin staat er niet zomaar;)
    Vind ik leuk
    Korm +37647
    woensdag 23 mei 2018 om 08:04
    Jammer dat het er niet uitgekomen is gekomen dat wat erin zat. Zonde!
    Vind ik leuk
    Hagenees +317
    woensdag 23 mei 2018 om 08:44
    Hahaha niks bereikt bij psv naar twente gegaan gedegradeerd en nu zegt hij als psv me terug doe ik het misschien wel.
    Als of hij psv kampioen heeft gemaakt.
    Hahahaha wat lach wekkend...weer zo'n voetballer die het hoogin zijn bol heeft.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws