Verbazing over afwachtende topclubs: 'Van Dijk een van de koopjes van de eeuw'

    Verbazing over afwachtende topclubs: 'Van Dijk een van de koopjes van de eeuw'

    woensdag 23 mei 2018 om 08:33

    Dat Liverpool de komst van Virgil van Dijk voor een kleine tachtig miljoen euro als een koopje beschouwt, vindt voormalig Celtic-manager Neil Lennon ongelooflijk. Hij haalde de Nederlandse verdediger in 2013 voor slechts twee miljoen naar Schotland.

    Volgens Lennon hebben de Europese topclubs zitten slapen. "We bekeken de beelden van hem bij FC Groningen en hadden zoiets van: Wow, is deze jongen beschikbaar? Er moet iets mis zijn met hem. Misschien heeft hij maar één oog. Dan ga je kijken en denk je: God, hij kan zonder problemen voor ons spelen", vertelt de manager aan The Daily Mail.

    "Hij was een Rolls-Royce", stelt Lennon. "Hij kon zonder problemen schakelen. Technisch was hij ongelooflijk. Ik dacht: er moeten Premier League-scouts zijn die hem in de gaten houden. Maar uiteindelijk pikten wij hem op voor iets meer dan twee miljoen. Ik kon het niet geloven. Hij was zo goed. Hij was een van de koopjes van de eeuw."

    Lennon vindt dat Van Dijk al veel eerder voor een topclub had kunnen spelen. "Mensen zeggen dat hij beter is geworden. Maar hij was al zo goed toen hij 22 jaar was. Hij is nu aanvoerder van zijn land. Je vraagt je af wat ze dachten. Hij heeft Liverpool beter gemaakt. Hij was de missing link."

    Poll

    Wordt Van Dijk een van de beste verdedigers ter wereld?

    (4346 stemmen)

    Plaats een reactie

    Bengelino +10132
    woensdag 23 mei 2018 om 08:37
    Ga nou niet doen alsof het een koopje is
    Vind ik leuk
    The Iceman +4774
    woensdag 23 mei 2018 om 08:39
    Voor Celtic wel toch?
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 08:48
    Lees het artikel even nog een keer opnieuw :)
    Vind ik leuk
    PSVFU +2539
    woensdag 23 mei 2018 om 09:05
    2 miljoen is een koopje ja. Wij betaalden 4,5 mln voor Luckassen.😳
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 09:37
    Die 4,5 voor Luckassen valt ook mee toch? Heb nog nooit zoveel gelachen :)
    Vind ik leuk
    Castromann +5253
    woensdag 23 mei 2018 om 09:51
    Vond v Dijk bij groningen ook niet echt wow hoor....maakte veel fouten destijds.Daarom durfde de ned top het niet aan. Celtic heeft hem gehaald omdat hij lang en sterk is....dat is voldoende in schotland. Dat hij daarna alsnog tactisch enorm gegroeid is....dat had niemand voorzien.
    Luckassen was bij az hetzelfde verhaal...prima en degelijk en af en tie n foutje.
    Psv nam nu wel de gok...en tot op heden komt het er nog niet uit.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3729
    woensdag 23 mei 2018 om 13:54
    Grote onzin man. Ik durf te wedden dat jij niet eens in staat bent om hem te beoordelen en dat je nu maar wat roept. In zijn laatste seizoen bij Groningen was hij al klassen beter dan ene BMI, Veltman en de Vrij... hij was ontzettend goed. Alleen Ajax had hem op het vizier maar kozen voor Vd Hoorn die toevallig een heel goed seizoen had...
    van Dijk was toen al beter dan de rest. Als je niet kan oordelen, zeg dan niets.
    Vind ik leuk
    Castromann +5253
    woensdag 23 mei 2018 om 14:03
    Whahaha je geeft het antwoord zelf al. Ajax verkoos notabene vd Hoorn boven van Dijk terwijl vd hoorn 5a6 milj kostte en vDijk maar 2milj.
    Psv zag er ook vanaf.
    En alle andere top en sub top clubs in europa pikte hem ook niet op.
    Dus zien die het allemaal verkeerd en ene Martinus69 het goed? Whahaha.
    Verder is vDijk natuurlijk een topper.... maar was bij groningen een talent meer niet.
    Vind ik leuk
    Mistered +123
    woensdag 23 mei 2018 om 09:22
    Lees eerst eens het hele artikel voordat je reageert!
    Vind ik leuk
    Youri99 +7423
    woensdag 23 mei 2018 om 11:57
    Ga nou niet net doen alsof je het artikel hebt gelezen
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3729
    woensdag 23 mei 2018 om 13:51
    Topclubs en bondscoach hebben ENORM liggen snurken. Net zoals vele zogenaamde voetbalkenners hier die blind zijn door clubachtergrond. In zijn laatste seizoen bij Groningen was hij al klassen beter dan de rest die wel voor Oranje werden opgeroepen ...,

    Snurkers
    Vind ik leuk
    Farmer +9208
    woensdag 23 mei 2018 om 15:57
    Amen, Celtic was maar wát blij met hem. Niet voor niks stond hij vanaf moment 1 daar in de basis.

    De sceptici hier in Nederland zaagden nog aan zijn stoelpoten, waar Celtic toen Ajax uit de CL knikkerde toch? Celtic met van Dijk in de basis!
    Van Celtic naar de Engelse top nu, Liverpool... Nou, veel beter kun je het niet doen denk ik. Liverpool is toch wel 'de meest legendarische grootheid' in de voetbalwereld, en daar nú al zó bewierookt worden, spreekt boekdelen.

    "Your Honor, the defense rests its case".

    Laat die lange-teen Ajaciedjes maar lekker in de ontkenningsfase zitten.. Hun cluppie doet het ook zó geweldig goed.. NB, hun beste scout moesten ze al, hals-over-kop bij ons weghalen! En niet om de minste reden dat het juist déze scout was die toppers als van Dijk, Suarez, Nevland, en Berg wist aan te trekken.

    Het aloude gezegde klopt dus nog steeds: Er gaat níets boven Groningen :)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 08:42
    Veel te veel geld maar goed na Pogba en Neymar is de hele transfermarkt naar de klote gegaan.

    Daarnaast kan deze man van Celtic makkelijk praten want bij Groningen en Celtic was ie lang nog niet zo goed als bij Southampton en Liverpool.
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1108
    woensdag 23 mei 2018 om 11:48
    Inderdaad, hoeveel van dit soort koopjes mislukken? Ik denk zeker wel 98%. En soms zit er stiekem een pareltje bij. Veel talenten maken het uiteindelijk toch niet waar.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +1319
    woensdag 23 mei 2018 om 13:15
    Na Bale ..
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3729
    woensdag 23 mei 2018 om 13:56
    Onzin
    Bij Groningen was hij al de beste cv Vd eredivisie
    Sindsdien ben ik anti-Oranje omdat mindere spelers wel werden opgeroepen.
    Clubblindheid.

    Snurkers
    Vind ik leuk
    Farmer +9208
    woensdag 23 mei 2018 om 16:07
    Doe je van Dijk toch ook tekort. Elke Groninger zal je kunnen zeggen dat Virgil van Dijk, in zijn voorlaatste seizoen, al prima de stap naar PSV of Ajax had kunnen maken.

    Celtic heeft ze gewoon áfgetroefd. Van Dijk was toe aan een volgende stap in zijn ontwikkeling,
    Vind ik leuk
    linkspoot +651
    woensdag 23 mei 2018 om 08:44
    En wij hier maar blind staren op de top 3, echt triest. Ik vind daarom mooi dat van Dijk zo groot is geworden, zo zie je maar dat zogenaamde deskundigen behoorlijk incapabel zijn en dat er nog meer pareltjes lopen in de eredivisie dan de verwende talentjes van de top 3.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 08:57
    De Roon en Hateboer ( ander niveau) bewijzen ook dat er meer wegen naar Rome leiden.
    Vind ik leuk
    Tim +3453
    woensdag 23 mei 2018 om 10:17
    Of naar München, dat is nog wat dichterbij Bergamo ^^
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 13:57
    Hahahahaha
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2058
    woensdag 23 mei 2018 om 09:09
    Op dit forum hadden veel mensen het erover dat hij opbouwend te weinig had om zelfs maar voor Oranje uit te komen....
    Jongen uit de willem ii opleiding kon toch nooit iets zijn.....
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1506
    woensdag 23 mei 2018 om 09:15
    Blind staren? van Dijk is een uitzondering en uitzonderingen bevestigen de regel. van Dijk is de enige buiten de top 3 die het goed doet in de top van een buitenlandse competitie. Zelfs de spelers die van de traditionele top 3 komen redden dat nog zelden tegenwoordig. Niks met blind staren te maken. Gewoon met kwaliteit.
    Vind ik leuk
    John M. +4029
    woensdag 23 mei 2018 om 11:46
    Van Dijk de enige? Ik vind dat Depay het zo slecht niet doet bij Lyon. Die zitten nu toch ook in de CL. In zijn laatste wedstrijd alleen al heeft hij de afkoopsom van Lyon terugbetaald met drie doelpunten en mede daardoor kwalifikatie voor de CL en het startgeld dat Lyon nu krijgt.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19852
    woensdag 23 mei 2018 om 09:13
    Dat hebben veel Nederlandse zogenaamde ‘deskundigen’ dus niet goed gezien. Hoe komt dat? Technische mensen beoordelen toch vaak een speciale speler in zijn werkomgeving en vergeten de situatie van deze werkomgeving te ontdoen. Echte analisten onder hen kunnen dat en hebben net even wat meer voorstellingsvermogen om de speler te abstraheren, dus die omgeving weg te denken en een andere omgeving erbij te denken. Deze zogenaamde zieners zijn zeldzaam en waanzinnig kostbaar als je ze weet te strikken in je scoutingteam. Deze scouts zijn dan later de pareltjes onder de technisch managers en -directeuren. Uitgangspunt? Kwaliteit bewijst zichzelf.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 09:14
    Lol "misschien mist hij een oog"
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1413
    woensdag 23 mei 2018 om 09:17
    7 jaar geleden speelden hij nog op het pleintje bij ons in de buurt
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2143
    woensdag 23 mei 2018 om 09:33
    Goed gescout van Celtic. Al moeten ze zichzelf ook niet teveel loven. Zij wisten waarschijnlijk ook niet Van Dijk het zover zou schoppen.

    Van Dijk is die 80 Miljoen zeker waard. Zoals in dit artikel wordt genoemd was hij de missing link. Iedereen is beter gaan presteren sinds hij er is. Lovren zei zelfs in een interview dat (ondanks zijn ervaring) hij regelmatig iets nieuws leert van Van Dijk. Wel leuk om te zien dat iedereen hem nu fantastisch vindt. Ik kan me herinneren dat op VP een groot deel van de mensen hem niet goed genoeg vond.
    Vind ik leuk
    Farmer +9208
    woensdag 23 mei 2018 om 16:13
    Mwoah.. Van Dijk deed het goed bij Groningen, ja, maakte ook nog wel es een foutje, maar... Dat doet de Ligt ook,en die wordt vanaf Ajax nu al bestempeld als duurder...
    Van Dijk was vérder dan de Ligt nu.

    Het is een pérfect voorbeeld van de voorkeursbehandeling van vooral de KNVB: Hoeveel Ajaciedjes waren er al opgeroepen voordat ze Virgil van Dijk: die wekelijks in Engeland zat te bikkelen, eens opriepen? Kenny Tete hebben we nog nooit weergezien, maar van Dijk is inmiddels niet weg te dénken uit de defensie.

    En het is van álle kanten geroepen, gewezen, maar het was constant 'dezelfde kliek' die altijd weer die twijfel over van Dijk moest zaaiien, want hij was bv 'niet zo goed als the-next-thing-from-Ajax".

    Vraag Martinus69 bv maar, die zal je perfect kunnen verwoorden waarom het zo walgelijk was, tijdens vooral die kwalificatieperiode die Hiddink en Blind verstiert hebben.

    "Groot deel vd mensen hem niet goed genoeg vonden"... Heh, er is hier een groot deel Ajax-supporters, daarom!
    Erkennen dat Van Dijk dé beste verdediger is, is erkennen dat Ajax gefaald heeft door deze speler nooit te benaderen. En dat is gevoelig op het moment... Ajax doet het niet zo best :P
    Vind ik leuk
    fr0do +686
    woensdag 23 mei 2018 om 09:42
    De Nederlandse top heeft toen echt behoorlijk gefaald door hem niet bij Groningen op te pikken, ik heb dat echt nooit begrepen...
    Vind ik leuk
    The Iceman +4774
    woensdag 23 mei 2018 om 09:56
    Tja, Ajax had meer vertrouwen in Mike van der Hoorn...
    Vind ik leuk
    fr0do +686
    woensdag 23 mei 2018 om 10:33
    Dat maakt het nog erger haha
    Vind ik leuk
    The Iceman +4774
    woensdag 23 mei 2018 om 10:37
    Haha ja soms zit het tegen. Kan me ook herinneren dat Ajax Charisteas verkoos boven Berbatov.
    Vind ik leuk
    Farmer +9208
    woensdag 23 mei 2018 om 16:14
    hahaha..

    Iets met een spijker en een kop :P

    Berbatov werd topscorer bij zn club, en Ajax zat 'met een rare Harrie" :P
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Blac-ca +235
    woensdag 23 mei 2018 om 12:15
    Nou die hebben v d Hoorn goed of zal ik zeggen slecht gereinigd .
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +1319
    woensdag 23 mei 2018 om 13:17
    Haha
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8932
    woensdag 23 mei 2018 om 09:56
    Doe gewoon eens voor de lol bij Overmars aankloppen met een zak geld van 2 miljoen voor De Ligt.

    Heb je straks nog een leuke anekdote.
    Vind ik leuk
    RW1913 +1602
    woensdag 23 mei 2018 om 10:32
    Eredivisie clubs hebben van Dijk ook onderschat. Gelukkig zag deze man wat geen ander vanaf het begin zag. FC Groningen kan alleen maar juichen.
    Vind ik leuk
    HupHolland +827
    woensdag 23 mei 2018 om 10:43
    Virgil is al een van de beste verdedigers van de wereld. Hij staat met Liverpool in de finale van de Champions League.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +3962
    woensdag 23 mei 2018 om 11:03
    Ongelofelijk. Oranje sloeg hem ook steeds maar over ivm oude afspraken en vriendjespolitiek tussen de KNVB en de traditionele top 3.
    Op een gegeven moment stelde Blind zelfs riedewald op ipv Van Dijk in de cruciale Ek kwalificatie wedstrijd tegen Turkije .
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3729
    woensdag 23 mei 2018 om 13:58
    Chapeau
    Vind ik leuk
    Blac-ca +235
    woensdag 23 mei 2018 om 12:13
    Ja he moet eerst voor de reinigings artikel spelen genaamd Ajax dan wordt je geliik ook International, zou je zelfs uitblinken bij Excelior hoor je dan op de praat lul progammas je zal het wel bij n groter club moeten bewijzen en krijg je nog de napraters .
    Ja is typisch Nederland he.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Verbazing over afwachtende topclubs: 'Van Dijk een van de koopjes van de eeuw'