Unnerstall kon óók naar Bundesliga-grootmacht verkassen: Wat moet ik met geld?

    Unnerstall kon óók naar Bundesliga-grootmacht verkassen: "Wat moet ik met geld?"

    PSV-aanwinst Lars Unnerstall had óók de mogelijkheid om terug te keren naar de Bundesliga. Borussia Dortmund wilde de goalie inlijven als tweede doelman, bevestigt hij. 

    "Ze zochten een tweede keeper. Maar zo'n rol past niet bij mijn leeftijd. Dus daar zag ik geen meerwaarde in", vertelt de 27-jarige Unnerstall in een interview met Voetbal International. 

    "Geld? Wat moet ik met geld, als ik elk weekeinde op de tribune of op de bank moet zitten? Dat heb ik lang genoeg gedaan. Ik wil spelen, en bij VVV kan dat. En dus zit je tegenover een blij man."

    Unnerstall signeerde afgelopen week een meerjarig contract in Eindhoven. Komend seizoen stalt PSV hem in Venlo. "Ze hebben met Jeroen Zoet al een onbetwiste eerste keeper in huis, en een goede vervanger in Eloy Room. Op dit moment zijn mijn speelkansen daar nog niet zo groot", weet de Duitser. 

    "Daarom ben ik heel blij dat we gezamenlijk tot deze oplossing zijn gekomen. Dat ik nog een jaar bij VVV mag keepen en me zo verder kan aanpassen aan het Nederlandse voetbal. Daarna wil ik de concurrentiestrijd vol aangaan bij PSV."

    Poll

    Is Unnerstall goed genoeg om Zoet op te volgen?

    (8391 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 23 mei 2018 om 08:53
    Goede keus Lars!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 23 mei 2018 om 09:51]
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +21367
    woensdag 23 mei 2018 om 08:57
    Nr 3 al
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 08:59
    Op naar de bonus! Ik ga werken veel plezier en een fijne dag!!
    Vind ik leuk
    Deck010 +7289
    woensdag 23 mei 2018 om 09:06
    Wat voor een keus Mario_PSV-2018 ???
    Een verstandelijke ????
    Volgens mij heb jij een verstandige beperking.......
    Vind ik leuk
    Pizaro_Psv +145
    woensdag 23 mei 2018 om 09:15
    Kom je hier provenceren knulletje! Laat iedereen in zijn eigen waarde zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +499
    woensdag 23 mei 2018 om 09:47
    Provoceren* en Mario zegt toch ook gewoon verstandelijke keuze dan kan je wachten op zo'n reactie ;)
    Vind ik leuk
    Deck010 +7289
    woensdag 23 mei 2018 om 10:56
    Als je dit al provoceren vind ben je wel erg fijngevoelig Pizaro.
    Bovendien noem je me al gelijk "knulletje"? Denk je dat je ouder bent als mij dan?
    Was gewoon als (woord)grapje bedoeld hoor. Misschien moet je anders een account nemen op de website van Koffietijd of de Margriet da's een stuk beter voor je tere kinderzieltje.
    Je kunt het ook opnemen zoals Mario dat zelf doet. Gewoon je post wijzigen........dan slaat vervolgens mijn post nergens meer op.
    Vind ik leuk
    Pizaro_Psv +145
    woensdag 23 mei 2018 om 09:13
    Eens iemand die niet voor de centjes gaat! Je past gewoon bij onze warme club.
    Vind ik leuk
    Dave VVV +300
    woensdag 23 mei 2018 om 11:11
    VVV bedoel je? :)
    Vind ik leuk
    HJR +7550
    woensdag 23 mei 2018 om 11:49
    Dat is niet helemaal waar. Hij had ook bij VVV kunnen blijven zonder een contract bij Psv te tekenen. Denk dat geld echt wel meetelt. Maar goed groot gelijk natuurlijk.
    Ben wel benieuwd wat Psv gaat doen als Zoet toch weggaat. Of is het al zeker dat hij blijft?
    Want Room is in mijn eigen niet goed genoeg voor eventueel CL. En als je dan een vervanger haalt, zit je volgend seizoen weer met 3 keepers.
    Een keeper huren kan ook nog natuurlijk
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23551
    woensdag 23 mei 2018 om 10:25
    Ik had het toch wel geweten, hoor....lekker cashen bij een geweldige club als Dortmund. Keeper daar geblesseerd en je staat voor een gele wand van 100 meter hoog i.p.v. 10 meter hoog. Je kunt er respect voor hebben, maar de zin : "Wat moet ik met geld?".....dan ben je wel héél erg verliefd op persé willen spelen.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +507
    woensdag 23 mei 2018 om 08:55
    Zoet gaat toch weg of hij moet zeggen een jaartje cl maar zie hem dat niet meer doen.
    Vind ik leuk
    sweeper +87
    woensdag 23 mei 2018 om 08:58
    Lars, held met een gezonde mentaliteit...veel succes komend jaar bij mijn cluppie...come on venlo...forza VVV...
    Vind ik leuk
    mcmodd +23681
    woensdag 23 mei 2018 om 09:00
    Goede overeenkomst zo en VVV kan ook weer een jaartje door met deze, stabiele, situatie. Voorlopig heeft PSV zich verzekerd voor de middenlange termijn van een goede ballenvanger en dat moeten andere (top)clubs nog maar voor elkaar zien te krijgen.
    Vind ik leuk
    Stom +310
    woensdag 23 mei 2018 om 09:55
    Bovendien, mocht hij toch gaan tegenvallen (dit dachten we namelijk ook ooit van Jurrius) dan is het geen dure fout geweest van PSV.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23681
    woensdag 23 mei 2018 om 09:59
    Zo is dat maar net. Er moet meer lef getoond worden.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    woensdag 23 mei 2018 om 09:03
    Geld kun je uitgeven, investeren of sparen Lars.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25434
    woensdag 23 mei 2018 om 09:06
    Verkwisten, verbranden, in slipjes steken... je kan er zoveel mee...
    Vind ik leuk
    dezink +1175
    woensdag 23 mei 2018 om 09:51
    Persoonlijk prefereer ik het laatste..
    Vind ik leuk
    Butsbal +15511
    woensdag 23 mei 2018 om 11:19
    Douw er zelf liever wat anders in
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25434
    woensdag 23 mei 2018 om 17:02
    Als jij graag zelf het slipje aantrekt, moet je dat zelf weten. Maar hou die info dan voor jezelf aub
    Vind ik leuk
    Butsbal +15511
    woensdag 23 mei 2018 om 17:34
    Waarom ? Ieder zn ding toch ?
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 00:03
    Ik ook maar dat zijn weer andere coupures.
    Vind ik leuk
    Bolle twin +208
    woensdag 23 mei 2018 om 09:09
    Gelukkig ook nog voetballers die het voor minder doen he ajax
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31560
    woensdag 23 mei 2018 om 09:09
    Prima keus. Veel succes.
    Vind ik leuk
    zwollie +7518
    woensdag 23 mei 2018 om 09:36
    Als je niet weet wat je met geld moet, geef dan maar wat aan mij.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166457
    woensdag 23 mei 2018 om 09:42
    Nu al een echte PSV’er
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 09:45
    Ik denk dat hij beter en zekerder is.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 09:46
    Goeie instelling. Liever spelen met minder, dan je zakken vullen op de bank. Zulke zou je meer moeten hebben. En uiteindelijk als 1e doelman bij PSV terecht te komen is toch verder niks mis mee. Laat jezelf maar zien.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6128
    woensdag 23 mei 2018 om 09:57
    Verfrissende mening in deze tijd, daar kan vriend Kluivert nog een voorbeeld aan nemen!!!!!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 10:06
    Ik verwacht hem eigenlijk komend seizoen al onder de lat bij PSV. Zoet gaat deze zomer nog een transfer maken en ik maak me sterk dat daar contractueel rekening mee is gehouden.

    Met dit soort uitspraken - maar natuurlijk vooral degelijk keeperswerk - zou Unnerstall bij PSV zomaar een cultstatus á la Gomez kunnen krijgen.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 10:13
    Ik neem Hieruit aan dat ze hebben afgesproken dat hij voleend seizoen 1e keeper word
    Vind ik leuk
    HupHolland +2367
    woensdag 23 mei 2018 om 10:46
    Toch is het een vreemde constructie welke ik geheel niet gegrijp. Als PSV Unnerstall inderdaad wil testen en beter wil maken, dan doe je dat toch tijdens PSV-trainingen. Het lijkt mij moeilijk voor Unnerstall om zich te verbeteren bij VVV.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 10:52
    Ik heb zo een gevoel dat hij bij PSV ook best veel centjes beurt
    Vind ik leuk
    hantayo +1046
    woensdag 23 mei 2018 om 12:25
    Meer dan modaal ongetwijfeld. Tonnen.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 11:18
    "wat moet ik met geld?"

    Moet je meneer Brands vragen, die mocht lijden dat er in Eindhoven wat meer van was....
    Vind ik leuk
    Butsbal +15511
    woensdag 23 mei 2018 om 11:18
    Een speler die nog spreekt van "mag keepen bij".
    Hoe mooi kan het zijn ? Superprof lijkt mij.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 11:28
    Vraag eens aan Memphis wat je allemaal met geld kan doen! Rolls Roys, hoedjes, kleding en een GoldDigger aan je zijde
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2792
    woensdag 23 mei 2018 om 12:47
    Golddigger ? Haar vader is rijker dan depay ooit zal zijn hoor ..
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 14:13
    Over het algemeen wat bij voetballers loopt te drentelen...als ik zei als vb Vitesse spelers de stad in gaan en welke snolletjes er dan opduiken en aandringen
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31560
    woensdag 23 mei 2018 om 11:43
    Wat doe ik met geld?
    Uitgeven...
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3762
    woensdag 23 mei 2018 om 12:11
    ''Wat moet ik met geld?''. Spenderen
    Vind ik leuk
    hantayo +1046
    woensdag 23 mei 2018 om 12:29
    (van het internet)
    De relatie tussen geld en geluk
    Is er een relatie tussen geld en geluk? Maakt geld gelukkig? Als geld gelukkig maakt, hoeveel geld heb je dan nodig? Bestaat het ideale inkomen en zo ja, hoeveel is dat ideale inkomen? Worden we dan gelukkig van het ideale inkomen of maakt geld toch niet gelukkig? Waar worden mensen wel gelukkig van en zorgt het winnen van de jackpot dat je gelukkiger wordt?
    Maakt geld gelukkig?
    Geld maakt niet gelukkig, maar draagt hier wel aan bij. Geld is nodig om in de basisbehoeften te voorzien, denk aan eten, drinken, een dak boven je hoofd. Daarnaast ziet de Vlaamse gedragseconoom Jan-Emmanuel de Neve een duidelijk relatie tussen geld en inkomen. Landen met lage geluksscores hebben ook veel lage inkomens. Er is dan niet altijd voldoende geld om in basisbehoeften te voorzien.

    Het ideale inkomen
    Wat is het ideale inkomen om gelukkig te zijn? Volgens Nobelprijswinnaar Daniel Kahneman bestaat het ideale inkomen. Dit inkomen is het anderhalf keer modaal (€50.000,-). Tot dat bedrag gaan we ons gelukkiger voelen met meer geld, daarna niet meer. Of je dan ook echt gelukkig bent hangt uiteraard van meer factoren af.

    Mensen willen altijd meer verdienen
    Volgens De Neve bestaat het ideale inkomen niet. Het ideale inkomen is namelijk altijd meer dan we hebben, maar gelukkiger worden we er niet van. Dit komt doordat mensen altijd meer willen verdienen. Het ideale inkomen is voor iedereen anders. Vaak hebben mensen wel een bepaald bedrag in hun hoofd, maar als ze dit daadwerkelijk krijgen passen ze hun consumptiepatroon hierop aan en willen ze na verloop van tijd meer.

    Geluk en inkomen
    Het geluksgevoel blijft ook niet toenemen bij de hogere inkomens. De Neve concludeert dat niet de hoogte van het inkomen bepaald of iemand gelukkig is, maar ziet wel een omgekeerde relatie tussen geluk en inkomen. ‘Mensen die in hun jeugd gelukkiger zijn gaan later meer verdienen’. Dit gaat echter niet onbeperkt op. Maximaal geluk leidt niet per definitie naar de allerhoogste inkomens. Sterker de Amerikaanse onderzoeker Ed Diener zag dat niet de allergelukkigste mensen boven aan de inkomensladder staan. Het zijn juist de mensen die iets minder gelukkig zijn die later het meeste gaan verdienen.

    Waar worden mensen gelukkig van?
    Er zijn een aantal gemeenschappelijke factoren waar gelukkige mensen hoog op scoren nadat hun basisbehoeften zijn vervuld. Als de basisbehoeften eenmaal zijn vervuld wordt de relatie geld en geluk steeds minder sterk. Mensen halen hun geluk dan uit andere factoren;

    Een goede gezondheid (en wat dit is verschilt van persoon tot persoon)
    Een rijk sociaal leven
    Vrijwilligerswerk


    Sociale wezens
    Mensen zijn over het algemeen sociale wezens. We zijn niet alleen gericht op het vergaren van geld. Geld willen we ook delen. Uit onderzoeken is gebleken dat als mensen in een laboratoriumsituatie een geldbedrag krijgen zij daarvan gemiddeld 30% delen met een volslagen onbekende tweede persoon. Dit doen zij ook als het hele bedrag zelf mogen houden.

    Maakt het winnen van de jackpot gelukkig?
    Het winnen van de jackpot maakt in eerste instantie mensen gelukkig. Zeker bij mensen die nu de kans krijgen om hun droom te realiseren. Hun geluksgevoel neemt significant toe. Echter na verloop van tijd keert iedereen weer terug naar de waan van de dag en dooft het gelukseffect van het winnen van een groot bedrag in de loterij uit. Dit heeft ook te maken met het feit dat het winnen van een loterij geen verdienste is zoals bijvoorbeeld het schrijven van een boek of het bouwen van je eigen huis.
    Vind ik leuk
    psv1996psv +130
    woensdag 23 mei 2018 om 12:50
    Heeft PSV toch weer geweldig gedaan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws