Ten Hag: 'Dat denk ik wel, ja. Ik denk dat De Ligt nog wel meer waard is dan dat'

Ten Hag: 'Dat denk ik wel, ja. Ik denk dat De Ligt nog wel meer waard is dan dat'

Gepubliceerd: woensdag 23 mei 2018 om 16:41wo 23-05-2018 om 16:41

Matthijs de Ligt denkt niet dat hij al is uitgeleerd bij Ajax. In gesprek met FOX Sports geeft de achttienjarige Ajacied aan 'nog niet klaar te zijn' in Amsterdam.

De Ligt wordt in verband gebracht met clubs als Manchester City en Tottenham Hotspur, die rond de zestig miljoen voor hem zouden willen betalen. "Ik vind zestig miljoen wel aan de hoge kant", vertelt De Ligt. "De transfermarkt is de laatste jaren wel op hol geslagen. Dat merken wij als spelers ook. Het is hetzelfde als dat je voor een schilderij een bepaald bedrag betaalt. Je schat het op waarde. Dat is met een speler ook zo, denk ik."

De Ligt staart zich niet blind op een eventuele transfer. "Er worden clubs genoemd, maar voor mij is het belangrijk dat ik kans op speeltijd heb, zeker gezien mijn leeftijd. Daarom ben ik blij dat ik alles heb gespeeld bij Ajax. Daar leer ik ook ontzettend veel van. Ik heb me goed ontwikkeld dit seizoen. Dat is waar ik naar kijk. Ik ben nog niet klaar bij Ajax, denk ik."

Virgil van Dijk kostte Liverpool 85 miljoen en Davinson Sánchez maakte voor meer dan veertig miljoen euro de transfer van Ajax naar Tottenham Hotspur. Erik ten Hag schat de waarde van De Ligt daarom extra hoog in. Of hij dat waard is? "Dat denk ik wel, ja. Ik denk nog wel meer dan dat."

Ten Hag denkt niet dat hij De Ligt kwijt gaat raken. "Dat denk ik niet, want Ajax wil deze spelers behouden. Ajax wil niet alleen opleiden en goede spelers afleveren, maar er ook nog zelf van profiteren. Dat moet gaan leiden tot titels. Of hij hier volgend jaar nog speelt? Dat denk ik wel."

Poll

Is De Ligt meer dan zestig miljoen waard?

(3343 stemmen)

Plaats een reactie

Laliga +2523
woensdag 23 mei 2018 om 16:43
Dus die blijft nog een jaartje , goed voor ajax en de eredivisie. Zijn avontuur komt wel heeft heel zijn carriere nog voor zich! Met die magallan erbij zal schuurs alleen niet veel minuten maken ben ik bang
Vind ik leuk
woensdag 23 mei 2018 om 16:52
Netjes op zijn beurt wachten of bewijzen dat hij nu al beter is.
Vind ik leuk
Mr. O +1405
donderdag 24 mei 2018 om 03:44
Mocht Schuurs door de concurrentie het gif van die argentijn overnemen, denk ik dat de beste jongen best veel gaat groeien
Vind ik leuk
#Keizerout +38032
woensdag 23 mei 2018 om 17:12
3-4-3 kan ook.
Vind ik leuk
Senna +6199
woensdag 23 mei 2018 om 16:44
Ja als er geen club voor je komt . Moet je wel blijven.
Maar ik hoop voor jou dat er nog een mooie club komt die wel bij jou past.
Vind ik leuk
Riszh +454
woensdag 23 mei 2018 om 16:45
Of hij dat nu zou moeten kosten? Ja. Of hij dat waard is? Nee.
Vind ik leuk
Senna +6199
woensdag 23 mei 2018 om 16:48
Dat is wat de gek ervoor geeft
Maar dat is met alle voetballer.
Vind ik leuk
Frietbakker +5577
woensdag 23 mei 2018 om 16:45
Het is compleet debiel maar als er 60 miljoen geboden wordt...
Vind ik leuk
woensdag 23 mei 2018 om 16:56
Tja voor het geld hoeft Ajax hem niet per se nu al te verkopen. Tis alleen als je de Ligt zelf weg zou willen of je hem dan kunt behouden... die jongens moeten wel gemotiveerd blijven.
Vind ik leuk
woensdag 23 mei 2018 om 16:46
Meer dan Van dijk zal hij niet koste wij mogen blij zijn met 60-70 miljoen
[Reactie gewijzigd op woensdag 23 mei 2018 om 16:47]
Vind ik leuk
woensdag 23 mei 2018 om 16:47
De titel : Misplaatste arrogantie hebben ze al 4 jaar op rij binnengesleept!.
Vind ik leuk
stollie38 +17378
woensdag 23 mei 2018 om 17:36
En jij de titel voor import toerist met afgunst.
[Reactie gewijzigd op woensdag 23 mei 2018 om 19:48]
Vind ik leuk
JorisDH +22
woensdag 23 mei 2018 om 16:47
Blijkt maar weer wat voor een verstandige jongen De Ligt is. Erg slim om nog een jaar bij ajax te blijven. Misschien kan hij nog een deal regelen met Manchester City dat hij tekent en dat hij meteen wordt verhuurd aan Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 23 mei 2018 om 16:53
Slim, hard to get spelen. "Ik ben nog niet klaar in Amsterdam".
Vind ik leuk
Budazonen +429
woensdag 23 mei 2018 om 16:53
Effe een jaar doorvoetballen bij Ajax. De CL en de dubbel winnen voor Ajax. Misschien ga je voor 100m weg. Nog mooier als een nattedroom. :)
Vind ik leuk
Come on Utreg +28472
woensdag 23 mei 2018 om 16:57
Hij hoopt van wel.. En terecht natuurlijk!
Vind ik leuk
Donnygo +3438
woensdag 23 mei 2018 om 16:57
Hij kan echt nog wel wat leren en zeker met Europees voetbal. Hoop dat hij nog een jaartje blijft. Maar goed als er een club 60 of meer bied wat zal er dan gebeuren. Zegt Ajax nee of zal de Ligt nee zeggen ik wil nog niet en dat zie ik niet gebeuren.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4520
woensdag 23 mei 2018 om 16:59
Net als ieder jaar wordt Ajax compleet verrast aan het einde van de transferperiode en worden selectiespelers weer verkocht. Supporters voelen zich bekocht. Maar dit gaat al jaren zo. Dus houd er svp rekening mee: De Ligt, Kluivert, Ziyech, etc. Ze gaan allemaal.
Vind ik leuk
Bizzy +22494
woensdag 23 mei 2018 om 17:00
Zolang de Ligt maar voor de hoofdprijs vertrekt.

Sterker nog IEDERE speler uit de eredivisie moet voor de hoofdprijs verkocht worden aan het buitenland.

Vind ik leuk
michelhx +4044
woensdag 23 mei 2018 om 17:04
Ten Hag denkt dat de Ligt wel meer waard is...klinkt toch een beetje als: Wij van WC eend adviseren WC eend.
Dus nu is hij opeens meer waard dan Sanchez, terwijl dit jaar toch echt wel is gebleken dat Sanchez enorm belangrijk is geweest voor Ajax, met name Europees. Daarnaast heeft Virgil van Dijk het al meerdere jaren in de Premier League laten zien en spraken wij er allemaal schande van dat er zo'n bedrag werd neer gelegd voor zo'n 'beperkte' speler.
Maar nee, Matthijs heeft 'potentie' dus moet hij 90 miljoen opbrengen? Hou toch op, blijf wel een beetje objectief.
Goede verdediger, heeft zeker potentie, maar meer dan 25 miljoen is hij echt niet waard. Als Ajax zo zeker is van hun zaak moeten ze maar een doorverkooppercentage van 20% regelen.
Helaas is de waarheid dat clubs in Engeland totaal los geslagen zijn. Over een paar jaar zakt het als een pudding in elkaar, net als de huizenmarkt een aantal jaren geleden.
Vind ik leuk
woensdag 23 mei 2018 om 23:30
Iedereen kijkt als voetballer naar hem. Grote blonde jongen. Alleen 1,5 miljard Chinezen zien m al als rolmodel. Hij is dus onwijs te vermarkten. 100 miljoen is dus echt een reële prijs. De vraag is wie zo veel wil uitgeven. Toen Beckham 100 milj. kostte vond iedereen dat gekkenwerk. Binnen 1 dag waren er genoeg shirts verkocht om alleen al de transfersom terug te hebben
Vind ik leuk
Champ1 +240
woensdag 23 mei 2018 om 17:06
Max 30 heeft nog niks laten zien
Vind ik leuk
Rsp5 +231
woensdag 23 mei 2018 om 17:16
60 miljoen. Waar hebben we het over. Strik er omheen en wegdoen. We hebben het hier over een gast van 18 die met z'n foutjes al veel punten gekost heeft. Vorig jaar 50 mlj voor Dolberg laten lopen, die nu een pak minder waard is. Sommige spelers pieken gewoon vroeg.
Maar voor Psv hoop ik overigens wel dat De Ligt blijft.
Vind ik leuk
5by5 +1349
woensdag 23 mei 2018 om 17:25
Oke het is officieel Ten Hag is gek geworden
Vind ik leuk
14forever +8911
woensdag 23 mei 2018 om 17:30
Het lijkt dat deze speler zijn koppie gebruikt en echt zijn carriere aan het plannen is. Zo zie je er niet veel
Vind ik leuk
hassel +805
woensdag 23 mei 2018 om 17:39
Ten Hag en denken, daar gaat het al fout.
Vind ik leuk
myrthewit +1629
woensdag 23 mei 2018 om 17:40
Tenminste iemand die verstandig is.... Natuurlijk gaat speeltijd voor op alles. Kluivert gaat als hij naar AS Roma gaat daar hooguit de bank warmhouden. Waarbij als hij het toch nog haalt een cashcow voor AS Roma is.
Vind ik leuk
Pimman +7977
woensdag 23 mei 2018 om 18:05
Man man man..en nu graag weer iets over Kluivert.
Vind ik leuk
HupHolland +3261
woensdag 23 mei 2018 om 18:17
De Ligt is zo'n beetje 60 miljoen waard gezien zijn prestaties, contract en interesse van top clubs. Niet veel meer en niet veel minder.
Vind ik leuk
Paul1982 +11953
woensdag 23 mei 2018 om 18:28
Als je ziet dat Van Dijk voor 85 miljoen is getransfereerd, dan is 42 miljoen voor Sanchez eigenlijk maar een fooi.
Vind ik leuk
RR12 +569
woensdag 23 mei 2018 om 18:30
Ik vind m 500 miljoen waard. Tenslotte heeft hij alle prijzen gewonnen die er hier te winnen zijn en tikt ie iedereen scheel wedstrijd in en uit. Wie is Messi?
Vind ik leuk
Toets +414
woensdag 23 mei 2018 om 18:31
Eigenlijk reageert De Ligt heel volwassen op het transfer-rumoer rond zijn persoontje. voor de Eredivisie (en Ajax) zou het mooi zijn als hij nog een seizoen blijft maar de geschiedenis leert ons dat we niet naïef mogen zijn. Er wordt straks met geldbedragen gesmeten waar je alleen nog maar je wenkbrauwen bij kan optrekken en dan is ook hij weg. Overmars weet dondersgoed dat hij wel moet (prijs opdrijven) zeggen dat hij de 'tieners' niet gaat verkopen maar dat hij bij opnieuw een absurd bod toch het hek open gaat zetten. Spelers die in de belangstelling staan van (hele) grote clubs wordt het hoofd op hol gebracht en ze willen vervolgens niet meer uren in de bus naar het zoveelste kunstgrasveldje.
De ED vormt ook geen uitdaging meer voor een talent dat nog veel te leren heeft. Een club als FC Twente degradeert en de ED krijgt er niks (!) beters voor terug. Zeg nou zelf, Emmen, De Graafschap en Fortuna, zijn dat de clubs waar De Ligt, Lozano, Weghorst of Sol wakker van liggen? Ik schat zo maar in van niet.
De competitie moet echt veranderen, het hele linker rijtje moet wekelijks meer weerstand ondervinden. Je wordt alleen beter als je tegen sterkere tegenstanders speelt. Helaas worden ideeën over een andere competitie opzet (bv. dubbele competitie voor het linkerrijtje) niet uitgewerkt omdat de traditionele rechter-rijtje clubs tegen zijn.
Deze clubs kunnen beter zeggen dat ze wel willen luisteren naar een goed verhaal maar dat er dan wel veel meer geld naar de Jupiler League moet gaan om het interessant te maken voor deze clubs, dan gaat ook daar de kwaliteit omhoog. Simpel.

Vind ik leuk
#TenHagOut +490
woensdag 23 mei 2018 om 18:40
De Ligt is denk ik rond de 110 miljoen waard want dan heb je een speler die nog beter kan worden dan Ramos of Varane. Maar ik verwacht dat het transferbedrag rond de 80 tot 90 miljoen zal worden. Dat is nog weinig maar dan heb je je investeringen zeker terugverdiend.
[Reactie gewijzigd op woensdag 23 mei 2018 om 18:42]
Vind ik leuk
MOKUM*** +1764
woensdag 23 mei 2018 om 18:50
Geen enkele speler is dit soort bedragen waard. Maar het net als met de huizenmarkt: 't is wat de gek er voor geeft.
Vind ik leuk
FACT +2324
woensdag 23 mei 2018 om 18:56
Ach.....Ten Hag.......
Vind ik leuk
woensdag 23 mei 2018 om 19:40
Om vervolgens te worden verkocht. Dat denk ik nl. Ajax kan dat bedrag nooit weigeren.
Vind ik leuk
Harrie82 +3869
woensdag 23 mei 2018 om 21:52
Maar zo lang ten Hag er zit komen er geen titels.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws