'FC Barcelona haalt bezem door selectie: vijftal moet 100 miljoen opleveren'

    'FC Barcelona haalt bezem door selectie: vijftal moet 100 miljoen opleveren'

    Gepubliceerd: woensdag 23 mei 2018 om 21:34wo 23-05-2018 om 21:34

    Vijf spelers hebben hun laatste wedstrijd gespeeld voor FC Barcelona. Dat meldt AS. Het gaat om André Gomes, Aleix Vidal, Paco Alcacer, Munir El Haddadi en Rafinha.

    De komst van Antoine Griezmann staat bovenaan de agenda in Camp Nou, maar de aanvaller van Atlético Madrid kost minimaal 100 miljoen euro. Om ruimte te maken in het spelersbudget, moet Barcelona verkopen. Vijf spelers worden naar verluidt het kind van de rekening: Gomes, Vidal, Alcacer, Munir en Rafinha.

    Munir en Rafinha kregen vorig jaar al te horen dat ze mogen vertrekken. Het duo is verhuurd aan respectievelijk Alaves en Internazionale en heeft geen toekomst bij Barcelona. Rafinha kan Barcelona nog wel de hoofdprijs opleveren: Inter heeft een optie tot koop van 35 miljoen euro.

    Daarnaast is het aanstaande vertrek van Gomes, Alcacer en Vidal geen verrassing. Gomes wil op eigen initiatief weg, omdat hij ongelukkig is in Catalonië. Ernesto Valverde (foto), trainer van Barcelona, heeft Alcacer en Vidal gewogen en te licht bevonden. Barça hoopt 100 miljoen euro over te houden aan de verkoop van het vijftal.

    Plaats een reactie

    power +6120
    woensdag 23 mei 2018 om 21:36
    Barca goed bezig, Maar Barca verget nog een Lucas Degne zeer matige speler hoop dat Barca hem gaan verkopen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 23 mei 2018 om 21:41]
    Vind ik leuk
    pvdsmissen +915
    woensdag 23 mei 2018 om 21:43
    Helemaal mee eens! Het verschil was groot wanneer hij speelde ipv Alba
    Vind ik leuk
    power +6120
    woensdag 23 mei 2018 om 21:45
    Dat bedoel ik precies, die was ongelooflijk slecht.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 22:10
    Power, waar heb jij Nederlandse les gehad? Sjonge jonge... geen touw aan vast te knopen die zinnen van jou.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 22:14
    Overdrijven is ook een vak.. Ik kan het prima lezen.
    Vind ik leuk
    power +6120
    woensdag 23 mei 2018 om 22:36
    Rooiehagenees reacties zijn niet voor jou bedoeld,,,, meeste lezers begrijpen prima. je moet je niet verplicht voelen om mijn reacties te lezen.
    Vind ik leuk
    JG +269
    donderdag 24 mei 2018 om 02:21
    Wat ben jij een zielig figuur zeg. Als je niets zinnigs te zeggen hebt over het topic ga dan even iets zinnigs doen. Misschien je tanden poetsen want wat er nu uitkomt stinkt
    Vind ik leuk
    Mr. O +1088
    donderdag 24 mei 2018 om 04:37
    Allochtoon (denk ik) die zn best doet om te integreren in ons land.
    Kan prima op dit forum, kun je alleen maar respect voor hebben vind ik!
    Vind ik leuk
    Old Star +7344
    woensdag 23 mei 2018 om 21:37
    Ik denk dat Marc vanavond meteen een belletje doet.
    5 halen 4 betalen voor bijvoorbeeld 80 miljoen. Kooppie toch...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 23 mei 2018 om 21:39]
    Vind ik leuk
    Rodajc +15763
    woensdag 23 mei 2018 om 21:39
    Zou kunnen lukken met deze spelers.
    Vind ik leuk
    Wessel99 +51
    woensdag 23 mei 2018 om 21:44
    Ben benieuwd hoe Barcelona het vetrek van Iniesta gaat oplossen. Want met het vetrek van Iniesta is er nu echt een einde van het tijdperk Xavi en Iniesta. Ik denk dat ze eerder een middenvelder kunnen halen ipv Griezmann, ze hebben al Messi Suarez Coutinho en Dembele. Dat zou dan dus puur zijn om de concurrentie zwakker te maken(beleid van Bayern) Die 100 miljoen kunnen ze beter investeren in een Eriksen of Isco.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 23 mei 2018 om 21:46]
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 21:48
    Eriksen past inderdaad uitstekend bij Barca. Met Dembele weet ik het nog net zo niet, hij kan mij nog niet overtuigen.
    Coutinho is wel een toppertje.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 23:42
    Of misschien thiago terug halen
    Vind ik leuk
    Meh +51
    donderdag 24 mei 2018 om 01:36
    Waarschijnlijk lossen ze het op door Coutinho naar het middenveld te schuiven..

    Maar zoals wel al meer mensen zeggen, dat is verre van ideaal. Ipv Griezmann kunnen ze beter een nieuwe spelmaker halen. Eriksen zou echt geweldig er bij passen.

    Lijkt er alleen op dat Barca vol voor weer een aanvaller gaat. Wel een leuke speler die Griezmann, dat dan weer wel.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10220
    woensdag 23 mei 2018 om 21:58
    De Big Bazar is geopend 5 spelers in de aanbieding.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27528
    woensdag 23 mei 2018 om 21:58
    Gaap gaap oud nieuws..
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2572
    woensdag 23 mei 2018 om 22:07
    Frimpong , Matthieu , Starke , Hiphop pinto , Kiko Casilla , Vallejo , Bravo er zijn tal van spelers die met geluk profvoetballer genoemd mogen worden en gewoon voor de absolute top hebben gespeeld of nogsteeds spelen..gek is dat eigenlijk
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 23:02
    Ik hoop echt dat je geen Claudio Bravo bedoelt, want anders snap je er echt niks van
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 23:44
    Heeft het Barca prima gedaan toch.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 01:02
    Jaaa hij was fantastisch bezig. Was echt een perfecte keeper. Kon zowel heel goed meevoetballen en was weergaloos met zijn reddingen. Was zelfs verkozen tot doelman van het jaar van la liga. Niet te vergeten zijn grote inbreng in de 2 copa's die Chili had gewonnen
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2572
    donderdag 24 mei 2018 om 07:04
    Ik bedoel idd bravo maar dan wel bij man city.
    Hij bakt er werkelijk helemaal niets meer van
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 12:19
    Je kan niet een man van 35 jaar oordelen op een seizoen. Hij heeft zijn 2de seizoen bij city wel gewoon goed gedaan als dje mocht keepen
    Vind ik leuk
    Leonski +56
    woensdag 23 mei 2018 om 22:08
    Over een paar jaar is Messi ook klaar. Ben benieuwd hoe ze dat gaan opvangen.
    Vind ik leuk
    Gerro +7366
    woensdag 23 mei 2018 om 23:38
    Ze hopen dat ie door voetbalt tot shane kluivert 17 jaar is ennzijn rol overneemt.
    Vind ik leuk
    5697956 +3725
    donderdag 24 mei 2018 om 08:12
    Hahaha. Shane komt van een kouwe kermis thuis.
    Vind ik leuk
    Alisteas +403
    donderdag 24 mei 2018 om 00:39
    Dan is het echt voorbij voor Barça want jarenlang op Messi geleund, zelfs als hij niet speelt dan is Barça niet op zijn best. En jeugd stroomt niet in dus de tijd zal het leren hoe ze zonder Messi moet.
    Vind ik leuk
    Gerro +7366
    woensdag 23 mei 2018 om 23:37
    100 miljoen voor afgeserveerde spelers dat zal niet mee gaan vallen.
    Vind ik leuk
    RDion +122
    donderdag 24 mei 2018 om 00:16
    Die nelson semedo mag voor mij ook vertrekken. Die is ook nog geen 0 waard
    Vind ik leuk
    DEWEE +2522
    donderdag 24 mei 2018 om 06:28
    Nou Ajax sla je slag;)
    Vind ik leuk
    RonnieR9 +50
    donderdag 24 mei 2018 om 08:13
    Verkopen lijken mij logisch, halen het niveau niet. Digne moet blijven want is bruikbaar in de wedstrijden met zwakkere tegenstanders, ook geen alternatief in de selectie. Coutinho is gehaald als vervanger van Iniesta dus dat zit wel goed. Met Griezmann erbij is de aanval compleet aangezien Messi daar ook kan spelen maar steeds meer vanaf het middenveld zal komen. Waar nodig kan Coutinho als valse linksbuiten spelen.
    Vind ik leuk
    Rafael +820
    donderdag 24 mei 2018 om 09:28
    Martin van Geel als Berghuis weg gaat Munir ophalen bij Barca
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws