Drenthe doet onthulling: Het was al bijna rond, maar Moyes raadde me af

    Drenthe doet onthulling: "Het was al bijna rond, maar Moyes raadde me af"

    woensdag 23 mei 2018 om 21:59

    David Moyes komt waarschijnlijk niet op de verjaardag van Royston Drenthe. Bij Everton werkten de twee samen, maar dat werd op z'n zachtst gezegd geen succes.

    Drenthe werd in het seizoen 2011/2012 door Real Madrid bij Everton gestald. Daar kreeg hij te maken met Moyes, met wie hij een zéér moeizame relatie onderhield. Rond de thuiswedstrijd tegen aartsrivaal Liverpool barstte de bom. "Ik viel in en na een paar minuten gleed ik uit. Bam, Suarez en Gerrard: doelpunt. Vriend, ik kom daarna in de kleedkamer...", vertelt Drenthe bij Bij Andy in de Auto.

    "Vraag maar aan Johnny Heitinga: hij wilde volgens mij met me vechten! Toen draaide ik ook door, dus ik ook op hem af. Hij gaat eraan vandaag, dacht ik. Johnny zei: Royston, dit kan je echt niet doen. Hij gaf mij gewoon de schuld van het hele verlies tegen Liverpool. Een dag later bood hij wel zijn excuses aan."

    Later kon Drenthe de overstap maken naar West Ham United. De deal was rond, maar op het laatste moment blokkeerde iemand de boel: Moyes. "Hij heeft Sam Allardyce (toenmalig West Ham-manager, red.) gewoon opgebeld: Royston Drenthe, moet je niet doen. Het was al bijna rond, maar Moyes raadde me af vanwege mijn karakter en temperament."

    Plaats een reactie

    woensdag 23 mei 2018 om 22:03
    Wanneer je een heel stuk overneemt uit de vlogs van Van der Meyde is het wel zo netjes en correct om even de bron te vermelden.


    Edit: Filmpje is toegevoegd zie ik.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 23 mei 2018 om 22:05]
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 22:07
    Vond eerst die Royston een raar en dom figuur maar gisteren dat filmpje gekijken bij Andy in de Auto en daar kwam ie best leuk en sympathiek over, natuurlijk niet de slimste jongen maar goed hij was heel eerlijk maar miste een stukje zelfkritiek die jongen heeft zelf zijn carrière om zeep geholpen zo zonde.....
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 22:09
    Je kan altijd nog gaan vlaggen bij de KNVB
    Vind ik leuk
    Romario9 +10697
    woensdag 23 mei 2018 om 22:11
    Dit is natuurlijk pure speculatie van Royston. Is daarom ook totaal niet artikel-waardig.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26712
    woensdag 23 mei 2018 om 22:12
    Leuk menneke.

    Jammer dat hij toen naar real ging.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8338
    woensdag 23 mei 2018 om 22:16
    Met die mentaliteit van hem had hij het bijna nergens gehaalt.

    Zo zie je maar weer dat je er met alleen veel talent niet komt.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8510
    woensdag 23 mei 2018 om 22:50
    Royston hsd juist totaal geen talent. Het was één van de eerste echt aanvallende backs (lees blind naar voren rennende backs) en viel daarom op. Dat Real hem kocht sloeg helemaal nergens op. Symathieke gozer maar een zeer matige voetballer.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 00:26
    Jezus wat een domme post en dat van een Feyenoord supporter.... Geen talent, dan ben je echt stekeblind geweest.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 02:02
    Je snapt er niet veel van, dat is 1 ding wat zeker is....bij real speelde hij niet eens zo slecht, maar had de pech met marcelo
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26712
    donderdag 24 mei 2018 om 06:26
    Gozert, je zit nou gewoon onzin te verkopen. Speelde prima bij feyenoorf een ook op het jeugd ek in 2007. Ging weg voor 7 miljoen en het ging helemaal mis.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1978
    woensdag 23 mei 2018 om 23:10
    Nog altijd zo onbevangen en erg mondig ook en leuk om naar te luisteren heeft leuke teksten en verhalen vorige keer Andy met Ziyech Andy moest het echt eruit trekken met een touw het is ook niet echt ene prater zoals Drenthe.
    Vind ik leuk
    13 +10546
    woensdag 23 mei 2018 om 22:15
    Heb ik hier nou een artikel gemist over definitieve spelers- en trainerslijst testimonial Dirk Kuijt?
    Vind ik leuk
    satesaus +502
    woensdag 23 mei 2018 om 22:59
    Kei oud nieuws, staat in zijn boek.
    Vind ik leuk
    Butsbal +13408
    woensdag 23 mei 2018 om 23:14
    De voetballende Mike Tyson, verstand van een eierkoek
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 23:39
    Ik ben bezig met een autobiografische hagiografie over Royston Drenthe met de werktitel 'Viltstift Op Mijn Truitje'.
    Vind ik leuk
    Riszh +42
    woensdag 23 mei 2018 om 23:53
    Dit verklaard wrm het ook niet lukt met rappen
    Vind ik leuk
    Einstein71 +415
    donderdag 24 mei 2018 om 01:50
    2 toppers in een auto! Levert leuke TV. Nu alleen Geer en Goor nog op de achterbank en het wordt nog leuker :-(
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 07:16
    Moyes zag t dus precies goed. Drenthe was de man van het grote talent maar had geen ballen
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 10:43
    // "Royston Drenthe, moet je niet doen." Het was al bijna rond, maar Moyes raadde me af vanwege mijn karakter en temperament. //

    Kan me er wel wat bij voorstellen.

    Voor de training op Finch Farm komt er een zootje vrienden uit de auto van Drenthe gerold. Royston loopt er een beetje de kantjes vanaf, z'n vrienden vreten de kantine leeg, wachtend op Royston.

    Als ik zo'n 'prof' in mijn selectie had, zou ik een gewaardeerd collega waarschijnlijk ook wel even waarschuwen. "Weet wat je in huis haalt".
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 18:31
    En terrecht toch?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Drenthe doet onthulling: "Het was al bijna rond, maar Moyes raadde me af"