NEC hoeft miskoop niet meer terug: directeur Oversier bevestigt onderhandelingen

    NEC hoeft miskoop niet meer terug: directeur Oversier bevestigt onderhandelingen

    donderdag 24 mei 2018 om 08:00

    NEC hoopt Stefan Mauk deze zomer definitief van de hand te doen. De Australische middenvelder werd dit seizoen al verhuurd aan Melbourne City in zijn vaderland.

    De nummer drie van de voorbije Hyundai A-League had een optie om Mauk definitief over te nemen, maar heeft deze niet gelicht. Inmiddels heeft een andere Australische club zich gemeld voor de 22-jarige middenvelder, bevestigt technisch directeur Remco Oversier aan fansite Forza NEC. Drievoudig landskampioen Brisbane Roar is met de Nijmegenaren in onderhandeling over een permanente transfer van Mauk.

    De Australisch jeugdinternational, die één keer op de bank zat bij het 'grote' nationale team, kwam voorafgaand aan het seizoen 2016/2017 naar NEC. Een groot succes werd zijn verblijf in De Goffert echter niet. Mauk speelde in de Eredivisie en de play-offs slechts 69 minuten, verspreid over drie wedstrijden en degradeerde aan het einde van het seizoen met de Nijmegenaren. De middenvelder ligt nog een jaar vast bij NEC, maar lijkt er geen toekomst meer te hebben.

    Plaats een reactie

    Shelbourne +4469
    donderdag 24 mei 2018 om 08:02
    Bijzonder dat een clubje als NEC spelers letterlijk van de andere kant van de wereld haalt.
    Vind ik leuk
    AtlétiNEC +442
    donderdag 24 mei 2018 om 08:06
    Werd in Australië uitgeroepen tot talent van het jaar.
    Helaas nooit gebracht wat er van hem verwacht werd.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4469
    donderdag 24 mei 2018 om 08:09
    Misschien zou een club als NEC zich beter richten op de grotere talenten in Gelderland i.p.v. Australië
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28066
    donderdag 24 mei 2018 om 09:14
    Alleen Gelderland is wel een klein gebied.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 16:31
    Het is wel een land.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 08:03
    We houden zo niet veel over
    Aan spelers.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 08:09
    Waarom is volgens jou deze speler niet geslaagd, Nijmegen1?
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 08:52
    Ik dacht dat hij heimwee had,
    Verder best een redelijke voetballer. Alleen fysieke ook wat minder.en hyballa zag er weinig.
    In Conditieneel kon hij de trainingen, ook niet aan.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:14
    Dan ben je ook ver weg en kan het moeilijk worden om alles uit jezelf te halen. Dus de volgende stap is in elk geval verstandig. En zo te zien gun je die jongen het beste :-)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 24 mei 2018 om 09:15]
    Vind ik leuk
    robertus +1930
    donderdag 24 mei 2018 om 08:42
    Toendertijd opgehaald als talent van het jaar in Australië maar dat is er nooit echt uit gekomen. Jammer, maar we moeten door. Ook hij. Bedankt en succes.
    Vind ik leuk
    remakil +5685
    donderdag 24 mei 2018 om 12:32
    Nu nog miskoop Oversier verpatsen...