Arsenal breekt met traditie en laat 'sponsor' toe: Geweldige samenwerking

    Arsenal breekt met traditie en laat 'sponsor' toe: "Geweldige samenwerking"

    donderdag 24 mei 2018 om 08:32

    Arsenal gaat voor het eerst in de clubgeschiedenis met een sponsornaam op de mouw spelen, zo heeft het woensdag via de officiële kanalen bevestigd. De tekst 'Visit Rwanda' zal de komende drie seizoenen op de linkermouw van het Arsenal-shirt prijken.

    The Gunners hebben een officiële deal gesloten met het Afrikaanse land, dat na jaren van burgeroorlog aan een sterke opmars bezig is. "Dankzij deze geweldige samenwerking kunnen wij meehelpen aan de ambities van Rwanda om zijn toeristische sector op te stuwen", laat commercieel directeur Vinai Venkatesham weten aan de clubsite. "Het land heeft de afgelopen jaren een metamorfose ondergaan en Arsenal kan de inwoners van Rwanda een extra boost geven."

    Ook in Rwanda is men opgetogen over de overeenkomst. "Het is geweldig dat we samen kunnen werken met Arsenal en de schoonheid van ons land wereldwijd onder de aandacht kunnen brengen", vertelt vertegenwoordiger Clare Akamanzi. Arsenal stuurt bovendien enkele keren per jaar spelers en trainers naar Rwanda om het voetbal daar te ontwikkelen.

    Plaats een reactie

    knapzak +1434
    donderdag 24 mei 2018 om 08:36
    dat geld zou rwanda misschien beter kunnen steken in voedsel en water voor hun bevolking , zodat europa niet oneindig veel ontwikkelingsgeld hoeft te steken in deze bodemloze put
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78305
    donderdag 24 mei 2018 om 08:39
    Kom op man, niet zo kort door de bocht. Afrika zit vol rijkdommen en grondstoffen. Alles word bezit door de westerse wereld. Dit stamt allemaal nog uit de tijd van de slaven. Afrika is in potentie veel rijker dan Europa. Zonder het Afrikaanse goud kan jij niet eens jouw mobieltje gebruiken. Ik kan nog wel uren doorgaan.

    Bovendien is dit een goede promotie voor het land. Er zijn meer toeristen nodig om ze onafhankelijk te maken van het westen. Als ik jouw verhaal lees dan zou je het juist moeten steunen!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    knapzak +1434
    donderdag 24 mei 2018 om 08:42
    dat zeg ik toch helemaal niet
    waar is al het ontwikkelings geld gebleven dat al tig jaar naar afrika gaat
    dat geld word al jaren gebruikt om oorlog mee te voeren en om kleren en reizen te kopen voor de vrouwen van de regeringsleiders en zo kan ik nog wel uren doorgaan
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78305
    donderdag 24 mei 2018 om 08:43
    Waar zijn alle grondstoffen en metalen waaronder goud gebleven? Juist, in het westen en de Afrikanen mogen het voor een appel en een ei uit HUN grond halen. Alles is ontstaan door het inhalige westen.

    PS: Het grootste deel van het geld blijft binnen de organisatie waar Pietje en Klaasje aan doneren. Die organisaties zijn allemaal westers en zakkenvullers.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    knapzak +1434
    donderdag 24 mei 2018 om 08:50
    volgens mij heeft dat niks te maken met het feit dat alle ontwikkelings geld door de afrikaanse regeringen word gebruikt om oorlog te voeren en kleren voor hun vrouwen te kopen , wel ??
    en wie verkoopt die rijke afrikaanse grond dan aan het westen ?
    volgens mij die corrupte afrikaanse regeringen die dat geld weer gebruiken voor hun luxe leventje
    heel goedkoop om daar alleen het westen de schuld van te geven als je bekijkt hoeveel ontwikkelings hulp en geld bijv nederland naar afrika stuurt
    geld investeren in afrika heeft alleen nut als er een normale fatsoenlijke regering zit , en zo lang dat niet het geval is , blijft het een bodemloze put
    dat geld zal best wel in de organisatie blijven
    maar hoe meer geld een organisatie heeft , hoe minder belastingsgeld een afrikaanse regering gaat investeren in ontwikkelingshulp en voedsel voor hun eigen bevolking ,omdat ze er van uit gaan dat bijv het rode kruis het wel doet .
    dus hoe meer geld ze overhouden voor dure auto's,grote huizen en oorlog voeren
    ik had jou toch wel iets slimmer in geschat
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78305
    donderdag 24 mei 2018 om 08:51
    Dat zijn aannames. Alle organisaties waar men aan doneert zijn westers.

    Racisme viert hoogtij dagen!

    Ik laat mij niet meenemen door westerse verhaaltjes.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    knapzak +1434
    donderdag 24 mei 2018 om 08:56
    aannames ???? ik heb een paar jaar in zuid- afrika gewoond
    en noem jij dan maar eens afrikaans land op waar het niet onrustig is met een stabiele niet corrupte regering
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78305
    donderdag 24 mei 2018 om 08:59
    Wat heeft dat te maken met geld en organisaties?

    90% van de organisaties komen uit het westen. Het meeste geld verdwijnt in de zak van de baas van de westerse organisatie. Of denk jij werkelijk waar dat ze het geld op de stoep zetten bij de president?

    Hoe kan je dit denken?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    knapzak +1434
    donderdag 24 mei 2018 om 09:01
    jij wilt het gewoon niet begrijpen ofwel
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78305
    donderdag 24 mei 2018 om 09:03
    Jij wilt het niet erkennen. Met je kort door de bocht antwoordjes.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    knapzak +1434
    donderdag 24 mei 2018 om 09:26
    kort door de bocht antwoordjes ????
    ik probeer met feiten te komen
    jij komt niet verder dan dat de grondstoffen van het westen voor een appel en een ei uit afrika worden gehaald
    je vergeet alleen ff voor je eigen gemak te vertellen dat de afrikaanse regeringen die grondstoffen verkopen aan het westen
    maar als je dat er bij zou vermelden kun jij het westen nergens meer van beschuldigen
    en je praat over racisme
    geloof mij dat er geen volk zo racistisch is als afrikanen , maar daar gaat ons nageslacht nog wel achterkomen
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78305
    donderdag 24 mei 2018 om 09:54
    Ik ben in Afrika geweest maar niet het zuiden.
    Vind ik leuk
    kevinleo +2414
    donderdag 24 mei 2018 om 12:31
    De gemiddelde president of bestuurder heeft idd meer dan een miljard, in iedergeval niet verworven door salarissen
    Vind ik leuk
    knapzak +1434
    donderdag 24 mei 2018 om 12:35
    ja en dan zijn er hier nog mensen die niet vinden dat ontwikkelings geld aan afrika schenken zonde van het geld is , zolang het geld alleen maar naar de regering gaat en niet naar de bevolking
    maar ik heb het idee dat die personen aandelen hebben in afrikaanse bestuurders , en daarom net zoals die bestuurders hun straatje schoon proberen te houden en daarom maar het westen de schuld geven ...
    Vind ik leuk
    kevinleo +2414
    donderdag 24 mei 2018 om 16:01
    Er word veel voedsel en water gestuurd naar ontwikkelingslanden. Komt echter nooit aan doordat regeringen kunstmatig een voedselschaarste creeren. Dit gebeurd vooral op momenten dat het volk onrustig is. VN en organisaties zijn echt gebonden aan rege en wetgeving
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78305
    donderdag 24 mei 2018 om 09:02
    Hoe je het ook went of keert. Alle grondstoffen waar het westen van leeft komen voor een appel en een ei daar uit de grond. Ze worden bewust arm gehouden. Ja corruptie is daar heel erg, komt ook door het westen. Die zorgen al jaar en dag voor armoede! Moet jij weten als je in Afrika hebt gewoond.
    Vind ik leuk
    knapzak +1434
    donderdag 24 mei 2018 om 09:11
    misschien moet jij maar eens de moeite nemen om een keer in afrika te gaan kijken
    ik ben het best vaak met je eens , maar dat jij nu het westen de schuld geeft van de armoede is echt de grootste fucking onzin die ik ooit gehoord heb
    veel grondstoffen waar het westen van leeft komen inderdaad voor weinig uit afrika
    maar wie denk jij dat die grondstoffen voor zo weinig aan het westen verkoopt omdat ze niet te veel moeite willen doen om aan geld te komen voor hun luxe leventje ???
    hoeveel geld denk jij dat de westerse bevolking en de westerse regeringen jaarlijks naar afrika sturen voor ontwikkelingshulp
    dus wie denk jij dat de bevolking bewust arm houden , niet de westerse regeringen en bevolking ofwel
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4752
    donderdag 24 mei 2018 om 16:09
    Botswana
    Vind ik leuk
    coci +269
    donderdag 24 mei 2018 om 09:27
    Mis, China heeft Afrika inmiddels in handen.
    Vind ik leuk
    knapzak +1434
    donderdag 24 mei 2018 om 09:59
    daar zou jij best wel eens gelijk in kunnen hebben
    maar hoe komt dat ? door die currupte op geld en luxe beluste afrikaanse regeringsleiders
    het westen is alleen maar goed genoeg om geld te storten voor ontwikkelingshulp , wat deze regeringsleiders dan weer kunnen misbruiken voor het leiden van hun luxe leventje
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +1504
    donderdag 24 mei 2018 om 11:22
    Kijk, iemand die wel oplet en weet waar hij het over heeft.. Hulde Coci!
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 08:54
    In mijn jeugd stond er een potje bij de leraar ..en dubbeltje voor Afrika. Zo kon de armoede worden bestreden, maar hedendaags zijn miljarden nog te weinig voor corrupte leiders en Oxfam trekt er rond voor geyle sexfeestjes
    Vind ik leuk
    knapzak +1434
    donderdag 24 mei 2018 om 09:00
    juist dat is het grote probleem van afrika
    de corrupte regeringsleiders
    alleen sommige mensen zoals midden-noord willen dat niet zien ,en geven het westen overal de schuld van
    grote westerse bedrijven zijn zeker mede schuldig , maar die worden geholpen door die corrupte afrikaanse regeringen
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:04
    Wij blanke mensen hebben altijd schuld of krijgen overal de schuld van anno 2018...gelukkig is links stervende!

    https://nos.nl/artikel/2197620-afrikaanse-leiders-zijn-de-nieuwe-koloniale-plunderaars.html
    Vind ik leuk
    knapzak +1434
    donderdag 24 mei 2018 om 09:19
    ja ik heb een tijdje in zuid afrika gewoont , en midden -noord lult deze keer maar wat
    zuid-afrika en de bevolking was echt een stuk beter af toen het land werd bestuurd door een westerse blanke regering , alleen hadden ze de appartheid af moeten schaffen want dat sloeg echt nergens op
    zuid afrika is pas in de problemen gekomen toen het ANC aan de macht kwam met hun corrupte zwarte regeringsleiders , en ik kan het weten , want ik heb het verschil meegemaakt
    en midden-noord kan wel denken dat ie het allemaal zo goed weet omdat ie iets in zijn haagsche courant heeft gelezen , maar ik heb het idee dat ie zich meer afzet tegen het rijke westen maar daarbij vergeet hoe corrupt en geil op geld de afrikaanse ( zwarte ) regeringen zijn
    het blanke westen geven best veel aan afrika , en geloof mij dat dat andersom echt nooit zal gebeuren door de zwarte afrikanen
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78305
    donderdag 24 mei 2018 om 09:53
    Het westen is mede rijk geworden door de slavernij en de vele grondstoffen die ze rijk zijn. Dit gaat verder dan dat jij denkt.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +1504
    donderdag 24 mei 2018 om 11:29
    Die paar honderd jaar.. Op de totale wereld geschiedenis, ga je schamen man! Slavernij is er sinds mensenheugenis en de enige die hebben geprobeerd dit uit te bannen komen uit het "westen", Nederland en Engeland hebben heel Noord-Afrika aan puin moeten schieten om de mensen aldaar tot stoppen te dwingen! En de Atlantische slaven route heeft uiteindelijk nog niet 1/3 van de slachtoffers gemaakt als dat de Sahara route op haar naam heeft staan.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +1504
    donderdag 24 mei 2018 om 09:59
    Welke "tijd van de slaven" doel je op? Kan je dat eens definiëren want ik heel benieuwd naar jouw antwoord. Oh en waar denk jij dat die toeristen vandaan gaan komen dan? Gezien jouw stellen mogen die niet uit het "westen" komen. Tevens lijkt het erg op racisme zoals jij hier steeds het "westen" gebruikt.. vervang het "westen" eens in blanken en moet je zien wat voor teksten je opschrijft. Het is ook niet alsof ze de grondstoffen missen want zonder dat slechte "westen" wisten ze niet eens dat het er was, laat staan dat ze er een doel voor zouden hebben. De mensheid vind zijn oorsprong in Afrika en de enige die ervoor heeft gekozen op de zelfde manier te blijven leven zijn deze mensen zelf. Toen er na weet ik veel hoeveel omzwervingen en jaren/eeuwen voor het eerst iemand uit het "westen" kwam was het de zelfde puinzooi als vanaf het begin. De ene stam vecht tegen de andere.. tot de dood er op volgt.
    Vind ik leuk
    kevinleo +2414
    donderdag 24 mei 2018 om 12:29
    Ten eerste komen de grondstoffen uit mijn mobiel niet uit afrika, die worden in azie gewonnen. Ten tweede er zit geen goud in. Ten derde onzin dat wij westerlingen de boel ingepikt hebben. Hun staatshoofden behoren tot de rijkste mensen op aarde, maar om hun hegonomie te waarborgen houden ze bevolkingen arm en hongerig.

    Maar ik ben het met je eens, iedereen heeft altijd een mening over goede doelen die geld uitgeven aan reclames etc. Maar beseffen niet dat reclame een doel is om meer inkomsten te genereren om daarmee zelfstandiger te kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1466
    donderdag 24 mei 2018 om 10:13
    Sorry hoor, maar dit is inderdaad wel iets te kort door de bocht. Verdiep je eerst eens in de situatie, ontwikkeling en groei van Rwanda voordat je heel Afrika over één corruptiekam scheert.

    Het land is echt aan een opmars bezig en begint steeds meer toeristen te trekken. Vorig jaar 1,3 miljoen als ik de CNN cijfers mag geloven. Mooi inniatief in mijn ogen dus om die flow een boost te geven waardoor het land nog meer kan groeien.

    Vind ik leuk
    knapzak +1434
    donderdag 24 mei 2018 om 10:26
    verdiep jij je eerst maar eens in de geschiedenis van rwanda voordat je mij probeert terecht te wijzen
    jij denkt misschien dat het lek boven is daar omdat het voor het eerst sinds ongeveer 1962 een jaar rustig is
    maar de geschiedenis wijst toch echt iets anders uit , rwanda is een land van stammenoorlogen , staatsgrepen en genocide aanvallen
    en zoals ik in mijn eerste reactie al zei , kan de regering misschien beter geld investeren in de bevolking om deze dingen in de toekomst te voorkomen
    want hoeveel toeristen denk jij dat er over 2 jaar nog komen als er weer een burgeroorlog uit breekt ???
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1466
    donderdag 24 mei 2018 om 10:59
    Ga je nou serieus de geschiedenis als maatstaf nemen? Dus een land zal ik jou ogen nooit leren van zijn fouten?

    En sinds je mij dan wilt gaan scholen, vertel mij eens dan wanneer de laatste oorlog, staatsgreep of genocide heeft plaatsgevonden in Rwanda. Ben ook benieuwd wat de politieke situatie is. Want ik heb informatie opgezocht voordat ik mijn eerste reactie plaatste om niet zomaar uit mijn nek te lullen, maar blijkbaar is die niet correct volgens jou.
    Vind ik leuk
    knapzak +1434
    donderdag 24 mei 2018 om 11:51
    als jij niet snapt dat de geschiedenis van een land heel belangrijk kan zijn , dan ben je best wel dom denk ik
    de politieke situatie nu is een wankele vrede , maar de 2 stammen die al tijden lang in een soort van oorlog met elkaar leven , de hutu's en de tutsi's leven nog steeds samen in het land , en word de regering geleid door een tutsi minderheid dus als de regering niet gaat investeren in de verbetering van de relatie met de hutu's kan die wankele vrede zo weer omslaan , maar dat is allemaal niet belangrijk natuurlijk
    je kan veel beter als arm land je geld investeren in een rijke voetbalclub natuurlijk , zodat de tutsi president , die ook al verdacht word van het neerhalen van een vliegtuig met daarin een voormalig president , dadelijk lekker zijn zakken kan vullen
    maar jij hebt je zo te zien heel erg goed in de situatie verdiept ....
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1466
    donderdag 24 mei 2018 om 14:02
    Iedereen weet van de geschiedenis van Rwanda af. Mijn punt is dat heel Afrika kampte met politieken problemen en dictatuur, en feit is dat de meeste landen daar enorm veel vooruitgang in hebben geboekt. Landen zijn nu stabieler geworden waardoor herhaling van het geschiedenis niet zo makkelijk meer is.

    Jammer dat je me dom noemt, want als je met overtuigende argument komt, ben ik man genoeg om je gelijk te geven, maar helaas heb je mijn vragen niet helemaal beantwoord om daar nu voor te zorgen.

    Ik probeer het dan nog een keer. Je claimt dat het land constant in conflict is. Ik vraag je dus wanneer dat voor het laatst is gebeurd. En is de situatie in het land nu identiek als die van crisistijden in hum historie? Je claimt ook dat het land corrupt is en in hongersnood verkeert. Ik vraag je om de politieke en financiële situatie. Leg bijvoorbeeld uit waarom waarom ze veel vrouwen nu in hun democratisch gekozen regering hebben en stabiel lijken te regeren. En hoe kan het dat Rwanda samen met Cambodja en Myanmar (landen die ook enorm zware tijden hebben gekend), de landen zijn die het meest hun hongersnoodproblemen hebben weten aan te pakken en nu veel profijt beginnen te hebben met het toerisme.

    Niemand weet hoeveel ze Arsenal betaald hebben, dus de claim dat ze het geld beter hadden kunnen besteden is dan ook wat scheef. Het gaat hier ook niet om de hoofdsponsorschap maar enkel een plekje op één van de mouwen. Dus zoals ik al zei, vorig jaar 1,3 miljoen toeristen... Denk je niet dat een verbetering van dat aantal een veel betere impact kan hebben op het land en ze de investering misschien zelfs terug kunnen verdienen?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78305
    donderdag 24 mei 2018 om 08:37
    Nice voor de Rwandezen, hoop voor ze dat het hun economisch een boost zal geven. Op safari naar Rwanda!
    Vind ik leuk
    martinho +780
    donderdag 24 mei 2018 om 08:49
    Ja tuurlijk, Arsenal heeft Rwanda op zijn mouw staan en iedereen gaat ineens naar Rwanda?
    Ik weet niet wat ze er voor betalen maar ze hadden het indd beter voor andere doeleinden kunnen gebruiken.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1466
    donderdag 24 mei 2018 om 10:23
    Toerisme in Azerbaijan is sterk aan het groeien, en ik durf te wedden dat Atletico Madrid daar een rol in heeft gespeeld. Mensen gaan toch een positief beeld schetsen van een land als zo'n grote club er reclame voor maakt.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 08:38
    En wat betalen ze hiervoor? Liever reclame maken voor het land en de bühne dan zorgen dat er ook echt iets veranderd in het land. Ze kunnen dat geld 1000x beter besteden.
    Vind ik leuk
    Romario9 +9441
    donderdag 24 mei 2018 om 08:41
    Als ze middels deze reclame toeristen kunnen trekken die geld gaan uitgeven in dat land is het een prima investering toch?
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 08:52
    Die toeristen komen alleen in de toeristische gebieden. Het geld dat ze uitgeven gaat naar een kleine groep zakenmensen. Oftewel de arme gebieden worden niet gezien en worden alleen maar armer omdat er 0,0 aandacht aan wordt besteed.
    Vind ik leuk
    Rene80 +189
    donderdag 24 mei 2018 om 08:44
    Komop hier kun je toch alleen maar respect voor opbrengen. Niet zo negatief mensen!!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78305
    donderdag 24 mei 2018 om 08:52
    Ik schaam mij soms echt om een Nederlander te zijn. Kut volk!
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:03
    Eens dat sommige reacties schaamteloos zijn Midden-Noord, verschillende reacties zeggen voldoende over hoe beperkt sommige mensen kunnen denken.

    Echter door je laatste reactie hier af te sluiten met Kut- Volk gooi je ook alles op een hoop. Zijn meer dan genoeg mensen die wel logisch na kunnen denken en inderdaad er zijn er ook meer dan genoeg die dat niet kunnen.

    Maar goed dat heb je in Europa - Afrika- Azie enz enz. kortom overal.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78305
    donderdag 24 mei 2018 om 09:07
    Klopt, mag ook niet iedereen op een grote hoop gooien. Maar als ik de berichten hier lees dan is het grote gros tegen Afrika. Men ziet niet in waarom daar corruptie heerst en armoede bestaan. Men beseft helemaal niks en ze laten zich echt kennen als ikke ikke en ikke.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:32
    De meeste reacties getuigen inderdaad niet van heel veel kennis. Triest om te zien dat mensen geen fatsoenlijke mening kunnen geven maar alleen maar kunnen wijzen en alles overnemen van hetgeen een paar randdebielen roepen in dit land. Zo makkelijk om de schuld ergens neer te leggen natuurlijk.

    Maar Midden- Noord laten we eerlijk zijn, het niveau over het algemeen op VP is het laatste half jaar alleen maar verslechterd, kijk alleen is na alle troll-accounts die er gekomen zijn. Dus nee ik geloof niet dat je hier heel veel fatsoenlijke mening vandaan kunt halen in een discussie als deze;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78305
    donderdag 24 mei 2018 om 09:50
    Klopt, ik heb ook steeds minder de behoefte om hier te reageren. VP doet er zelf niks aan, triest.
    Vind ik leuk
    Rene80 +189
    donderdag 24 mei 2018 om 09:56
    Om de gemiddelde Nederlander en het niet nadenken ben ik van Facebook gegaan. Je ergert je dood aan de domme ondoordachte reacties van de gemiddelde Nederlander.
    Vind ik leuk
    Gustavo +4763
    donderdag 24 mei 2018 om 11:39
    Dit platform is niet de juiste plek voor deze discussie, gap. Je gaat je kapot irriteren aan het aanwezige intellect. Trust me.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78305
    donderdag 24 mei 2018 om 11:57
    Je hebt ook gelijk gozah.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 11:59
    Ik denk niet zozeer dat mensen hier tegen Afrika zijn. Maar meer tegen het punt dat in veel Afrikaanse landen alleen de rijke (westers/niet westers) profiteert van dergelijke acties. Het geeft een gek gevoel als een land als Rwanda op het shirtje van Arsenal staat terwijl dat geld ook in de bevolking gestoken kan worden. Er zijn zat landen (in Afrika) waar veel toerisme komt en waar alleen een kleine zakengroep van profiteert. De arme meerderheid die niet in beeld kont bij de toeristen houdt er geen cent aan over.
    Dat de blanke het daar in het verleden verneukt hebben klopt maar het is ook een feit dat de corruptie zeer hoog is in Afrika waardoor dus de arme bevolking totaal niet gebaar is bij een actie waarbij het land op de mouw van een voetbalclub staat. De enige die profiteren zijn een klein groepje eijken uit Rwanda, Arsenal en de westerse toerist die een prachtig land te zien krijgt.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +1504
    donderdag 24 mei 2018 om 11:41
    Jij was vast héél boos toen die mongool van een Trump iets riep over "shithole countries" of niet dan.. En dan nu zelf alle Nederlanders "Kut volk" noemen.. Je hebt gelijk Midden-Noord, racisme viert inderdaad zijn hoogtij dagen.. Maar dan wel door jou geuit! De vriendelijke groeten van een westerse/blanke Nederlander.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78305
    donderdag 24 mei 2018 om 11:56
    Ga je mij vergelijken met een politiek figuur die invloed heeft?

    Ik ben ook blank, geboren & getogen te Den Haag. Westers opgevoed maar een grote afkeer gekregen.

    Maar alle Nederlanders heb ik niet gezegd. Er zijn zat Nederlanders die het met mij eens zijn. Zo niet, dan pech maar ik ben wel mezelf en doe mij niet anders voor!
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +1504
    donderdag 24 mei 2018 om 12:10
    Jij zegt dit toch: "Ik schaam mij soms echt om een Nederlander te zijn. Kut volk!" Je noemt dus een heel volk zo.

    Terecht dat je het nu wat nuanceert, maar die nuance ontbreekt volledig in de eerder gebezigde tekst M-N.
    En nee, ik vergelijk jullie niet, maar jouw en zijn uitspraken. En wijs je erop dat ze beide niet kunnen en dat je er een reactie op kan verwachten. (Die je dus ook kreeg ;) Voor de rest even goede vrienden, we hoeven het immers niet altijd eens te zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 08:52
    Wie worden de sterspelers ...Huti en Tutsi
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    donderdag 24 mei 2018 om 09:05
    Dat is mooi. En zo hoor het ook.
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1147
    donderdag 24 mei 2018 om 09:44
    RWANDA FO EVAH
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Arsenal breekt met traditie en laat 'sponsor' toe: "Geweldige samenwerking"