Update: 'Chelsea is overtuigd na zeven uur durend gesprek en gaat voor Sarri'

    Update: 'Chelsea is overtuigd na zeven uur durend gesprek en gaat voor Sarri'

    donderdag 24 mei 2018 om 23:44

    Na zijn vertrek bij Napoli is de weg naar Chelsea vrij voor Maurizio Sarri. De entourage van de 59-jarige Italiaanse oefenmeester heeft donderdag al een gesprek met de Premier League-topclub, melden diverse Italiaanse media.

    Sarri zal zelf nog niet bij de gesprekken in Londen aanwezig zijn, weet onder meer Sky Sport Italia. De verwachting is echter dat hij snel zal aansluiten als de onderhandelingen goed verlopen. De succesvolle coach houdt zijn opties vooralsnog wel open. In de komende dagen brengt zijn zaakwaarnemer ook een bezoek aan Zenit Sint-Petersburg.

    Het is desondanks duidelijk dat de voorkeur van Sarri uitgaat naar Chelsea. Daar moet hij de opvolger worden van landgenoot Antonio Conte, die met de Londenaren dit seizoen geen moment aanspraak maakte op titelprolongatie. Omdat Conte een doorlopend contract heeft, moet Chelsea wel diep in de buidel tasten om zijn contract af te kopen.

    Mochten The Blues geen akkoord bereiken met Sarri, dan dient Luis Enrique als alternatief. De Spanjaard is clubloos sinds zijn vertrek bij FC Barcelona. Ook de naam van Laurent Blanc staat op het lijstje.

    Update 23.44 uur: Chelsea heeft donderdag liefst zeven uur gesproken met de entourage van Sarri. De Londense club is daarbij overtuigd geraakt van de Italiaanse oefenmeester, meldt SportItalia. Voor Sarri ligt een tweejarig contract klaar op Stamford Bridge. Chelsea is zelfs bereid om het contract van Sarri bij Napoli voor acht miljoen euro af te kopen. Hoewel de Napolitanen al Carlo Ancelotti aanstelden, kan de Italiaanse club nog steeds een vergoeding eisen.

    Lees ookNapoli rondt trainerswissel af en presenteert ervaren rot Ancelotti

    Poll

    Verdient Conte nog een kans bij Chelsea?

    (2059 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 24 mei 2018 om 09:20
    weg met die clown
    Vind ik leuk
    Ale Ale +184
    donderdag 24 mei 2018 om 10:35
    Wie zou jij willen hebben als trainer dan? want Sarri speelt niet alleen mooi voetbal maar is ook geen clown
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 11:33
    De clown is Conte, ik zelf heel benieuwd juist naar hoe Sarrie het gaat doen
    Vind ik leuk
    Ale Ale +184
    donderdag 24 mei 2018 om 11:37
    Oh las het verkeerd haha, sorry. Ben wel benieuwd naar hoelang Sarri het gaat volhouden dan
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 11:40
    ...dat ligt zoals altijd aan het humeur van onze Roman
    Vind ik leuk
    Ale Ale +184
    donderdag 24 mei 2018 om 14:42
    Precies, en die is niet altijd heel goed helaas haha.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6187
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:05
    Ik snap ook niet waarom hij ontslagen is... En al helemaal niet waarom er toch een vergoeding moet komen?
    Vind ik leuk
    Bizzy +16016
    vrijdag 25 mei 2018 om 01:06
    Idioot Sarri is een top trainer
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +12989
    vrijdag 25 mei 2018 om 07:10
    Lachwekkend dat al die ploegen de Premier League die trainers direct een meerjarig contract geven. Welke trainer houdt het t langer dan 2 jaar vol? Wenger en Klopp zijn de uitzonderingen op de regel. Ik zou bijvoorbeeld alleen al bij Chelsea de ontslagvergoedingen van afgelopen 10 jaar ns willen zien.....Daar kun je de hele eredivisie mee runnen, man. In het normale bedrijfsleven, krijg je ook n contract voor max 1 jaar. " Zo kerel, doe je best...dan zien we over 1 jaar wel ff verder ".
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 20:07
    Bedoel je bassie ?
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    donderdag 24 mei 2018 om 09:22
    Zielige club.

    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:58
    Zielige club ? Jou club trekt volle zalen.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    vrijdag 25 mei 2018 om 20:52
    Jouw*

    Nou liverpool,arsenal,united,spurs zijn veel mooiere clubs dan chelsea.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 20:54
    Assenal ? Spurs ? Are you serious ?
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:08
    Jep.

    Qua uitstraling en beleid zeker.

    De lampard en drogba periode was wel prima.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:26
    Wel eens naar wedstrijden van assenal geweest ? En dan vind jij ajax fans bioscoop supporters ? Spurs ? Scum ! Shit club ! Never win shit ! Hou toch op. Ga een keer naar al die clubs langs en ga daarna oordelen. Niet zomaar onzin roepen.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:51
    Dat jij voor chelsea bent is prima. Respecteer ook meningen van anderen!
    Nice evening fc park the bus haha.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:56
    You too coucaracha. Haha
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:11
    London scum thats what they are. Never win shit. United ?come on. Wist je dat united en liverpool elkaars aartsvijanden zijn ?
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:17
    Zeg het als neutrale premier league fan.

    Newcastle united &fulham zijn ook mooie cluppies.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:49
    Zijn er zo veel. Elke club in the UK heeft zo zn charme. Ik bezoek regelmatig wedstrijden van mijn club en ik heb ook vrienden en familie daar. Dus ik weet wel wat er daar speelt
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:36
    Gaan ze dan eindelijk aanvallend spelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 17:15
    Wie weet.. Ik hoop wel dat Chelsea deze zomer zich weer gaat laten zien op de transfermarkt. Hoop dat ze 4-3-3 gaan spelen onder deze coach. Ik zie chelsea volgend jaar grote kans maken op de titel als ze met de volgende opstelling gaan spelen;
    Courtois
    Azpilicueta christensen
    Kouilabaily alonso
    Kante
    Jorginho Fekir
    Willian Hazard
    Icardi
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Rom Jeremy +1182
    donderdag 24 mei 2018 om 09:50
    Die club gun je ook geen titel.
    Geen trainer is goed.
    Breekt geen jeugd door.
    Alleen maar kopen en kopen.
    Spel is niet om aan te zien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 20:04
    Volgens mij heeft city meer uitgegeven dan welke premier league club ook, maar goed. En united dan ? He ? Is het daar niet kopen kopen kopen ? Alle europese clubs doen daar aan mee calimero eierdop dus hou aub op met huilen.
    Vind ik leuk
    Rom Jeremy +1182
    vrijdag 25 mei 2018 om 20:19
    Ben ook geen fan van city.
    Vind United de mooiste club maar daar breekt tegenwoordig ook weinig door.
    Vroeger had je scholes. Giggs.
    Beckham,Butt,Solskjear,Neville broertjes enz enz.
    Tegenwoordig weinig.
    Rashford en dat is het
    Vind ik leuk
    Rodajc +9561
    donderdag 24 mei 2018 om 10:31
    Kortetermijndenken lijkt terug bij Chelsea, zo gaan ze het City niet moeilijk maken.
    Vind ik leuk
    Gustavo +4763
    donderdag 24 mei 2018 om 10:47
    Kan iemand mij de link tussen Italie en Chelsea uitleggen? Het valt me op dat ze sinds Abramovich graag met Italianen werken. Zowel op het veld als op de bank.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:04
    Kan VP hun laatste zin uitleggen? Te beginnen met “want”.
    Vind ik leuk
    Gustavo +4763
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:12
    Alsof Napoli een vergoeding eist...

    Los daarvan; als je zeven uur nodig hebt om overtuigd te raken moet je er niet aan beginnen. Dan is het namelijk aan je verkocht zonder dat je het door hebt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 05:12
    Dat is inderdaad nogal vreemd. Daarbij vroeg ik me af hoe goed clubs zich voorbereiden als je vervolgens 7 uur gaat praten met ‘Sarri’s entourage’.
    Vind ik leuk
    NACnz +93
    vrijdag 25 mei 2018 om 04:55
    Zou je niet Persoonlijk met een nieuwe trainer willen praten? Ik kan 2 DAGEN goed converseren met iemand, maar als het om zijn/haar broer gaat weet Ik NOG he-le-maal niks!
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    vrijdag 25 mei 2018 om 08:42
    Vreemde club met een vreemd beleid.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: 'Chelsea is overtuigd na zeven uur durend gesprek en gaat voor Sarri'