Barto na zeven seizoenen weg bij Cambuur: Geen gemakkelijk besluit

    Barto na zeven seizoenen weg bij Cambuur: "Geen gemakkelijk besluit"

    donderdag 24 mei 2018 om 11:05

    Martijn Barto trekt de deur van SC Cambuur na zeven seizoenen achter zich dicht. De Jupiler League-club maakt donderdagochtend bekend dat de 33-jarige spits vanaf volgend seizoen geen speler meer is in Leeuwarden.

    De kans bestaat dat Barto in een andere rol verbonden blijft aan Cambuur, maar de spits wil eerst de knoop doorhakken over zijn sportieve toekomst. Barto droeg zeven seizoenen lang het shirt van Cambuur en had een groot aandeel in de promotie in 2013 en het behalen van de halve finale van de KNVB Beker in 2017.

    Technisch manager Foeke Booy noemt het 'geen gemakkelijk besluit', zo laat hij weten op de clubsite van Cambuur. "Martijn is een echte clubman en ondertussen haast een icoon van SC Cambuur. Bovendien is het ook nog eens een zeer prettig mens en is hij wat arbeidsethos betreft een voorbeeld voor velen. Uiteraard zal er nog een passend afscheid volgen op de middenstip."

    Barto werd in 2010 door Cambuur overgenomen van de amateurs van Harkemase Boys. Verder stond hij nog onder contract bij Helmond Sport en RKC Waalwijk. Het afgelopen seizoen was hij elf keer trefzeker in dertig wedstrijden voor Cambuur.

    Plaats een reactie

    Bengelino +10137
    donderdag 24 mei 2018 om 11:10
    Feyenoord? Nieuwe Kramer?
    Vind ik leuk
    The Iceman +4532
    donderdag 24 mei 2018 om 11:15
    Weet niet of Barto graag kroketten eet.
    Vind ik leuk
    5697956 +3060
    donderdag 24 mei 2018 om 11:20
    Die grap is zooo 2017.
    Vind ik leuk
    The Iceman +4532
    donderdag 24 mei 2018 om 11:21
    Kwaliteit kent geen tijd.
    Vind ik leuk
    5697956 +3060
    donderdag 24 mei 2018 om 11:46
    Als er kwaliteit is, wel ja. Die ontbreekt.
    Vind ik leuk
    The Iceman +4532
    donderdag 24 mei 2018 om 11:49
    Dan zal ik het zonder jouw goedkeuring moeten stellen. Ik ga m'n best doen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18606
    donderdag 24 mei 2018 om 13:25
    Misschien kun je iets doen als "ik weet niet of Barto graag mensen tegen hun hoofd schopt"
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 11:22
    Echt een held! Dit clubicoon gaan we missen
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3977
    donderdag 24 mei 2018 om 11:26
    Ja klopt. Na 7 jaar hard werken komt er een eind aan. 64 goals gemaakt. Bedankt voor alles Martijn...een held. Blijft bij de 2 goals tegen Ajax in de beker. Super! Het ga je goed Barto!
    Vind ik leuk
    5697956 +3060
    donderdag 24 mei 2018 om 11:45
    Barto schaart zich in het illustere rijtje met Van Dijkhuizen, Van Utrecht, Muller, Van Rijswijk, Berhus, Scheepers en Hendriksen.
    Vind ik leuk
    HuizemWest +263
    donderdag 24 mei 2018 om 13:36
    ik vraag me af wie dan Muller en Berhus zijn geweest...
    Vind ik leuk
    5697956 +3060
    donderdag 24 mei 2018 om 14:54
    Ja die speelden er vroeger ook.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21074
    donderdag 24 mei 2018 om 11:32
    Ajax?
    Vind ik leuk
    JG11 +29
    donderdag 24 mei 2018 om 11:35
    Nu hopen dat hij weer terug naar ons wil!
    Vind ik leuk
    Hakbal +599
    donderdag 24 mei 2018 om 12:31
    Mag je hopen van wel. Deed het daar uitstekend. Helaas iets te veel tegen mijn amateurcluppie gescoord :)
    Vind ik leuk
    JG11 +29
    donderdag 24 mei 2018 om 13:23
    Zeker! Speelden, mede dankzij Barto, zelfs mee in de absolute top van het amateurvoetbal. Weet niet wat jouw cluppie is?, maar hij heeft er sws voor ons vele gemaakt
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 11:36
    Mooi joh, maar ben wel benieuwd waar hij dan naartoe gaat of dat hij stopt? !
    Vind ik leuk
    5697956 +3060
    donderdag 24 mei 2018 om 11:45
    Volgens mij werkt hij ook in de zorg.
    Vind ik leuk
    Stinoo +324
    donderdag 24 mei 2018 om 11:45
    Ik vind het maar zonde dat clubs steeds vroeger proberen spelers in een andere rol te verbinden. Je ziet steeds vaker Nederlandse spelers op hun 32ste of 33ste stoppen. Oudere spelers verdienen meer waardering en meer kansen, net zoals bijv in Italië.
    Vind ik leuk
    Micha EL +776
    donderdag 24 mei 2018 om 17:11
    Niet alleen in Italië. Bijna overal in Europa behalve Nederland. In Duitsland, Italië etc. Worden dit spelers nog steeds verkocht voor miljoenen.
    Vind ik leuk
    Micha EL +776
    donderdag 24 mei 2018 om 11:46
    Kom maar naar almere city
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 15:57
    Dat dacht ik ook! Kan je er mooi bij hebben , waar het ons aan onbrak was een afmaker helaas.
    Vind ik leuk
    Micha EL +776
    donderdag 24 mei 2018 om 17:10
    Zeker een echte spits miste we. Leuk al die acties rond de 16. Maar een keer op doel schieten ho maar.
    Vind ik leuk
    Sil95 +9130
    donderdag 24 mei 2018 om 11:48
    Zou voor heel wat ploegen in de Jupiler League een aanwinst zijn!
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 12:01
    Topvent. Icoon. Erg jammer.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9920
    donderdag 24 mei 2018 om 12:01
    Niet dat het echt veel uitmaakt, maar hij heeft 12 keer gescoord, niet 11.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 15:18
    Martijn Barto mag wel naar Fc Utrecht komen. Goede aanwinst voor Utrecht.
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3977
    donderdag 24 mei 2018 om 15:43
    Ook Rosheuvel en Houtkoop moeten weg.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Barto na zeven seizoenen weg bij Cambuur: "Geen gemakkelijk besluit"