'Een geweldig talent, maar hij moet minstens nog een jaar bij Ajax blijven'

    'Een geweldig talent, maar hij moet minstens nog een jaar bij Ajax blijven'

    donderdag 24 mei 2018 om 11:59

    Italiaanse media hebben Andy van der Meyde gevraagd naar de situatie van Justin Kluivert, die sterk wordt gelinkt aan AS Roma. De oud-voetballer adviseert de negentienjarige Ajacied om nog een jaar in Amsterdam te blijven.

    Volgens Italiaanse media is Kluivert akkoord gegaan met een meerjarig contract bij Roma. Er lijkt echter nog wel onderhandeld te moeten worden met Ajax, waar zijn contract nog een jaar doorloopt. "In Nederland heeft iedereen het erover en ik ben er ook zeker van dat Kluivert naar Roma gaat", zegt Van der Meyde tegen TeleRadioStereo.

    "Het lijkt erop dat de onderhandelingen serieuze vormen beginnen aan te nemen, ondanks dat ook FC Barcelona en Manchester United genoemd worden", zegt Van der Meyde, die Kluivert adviseert. "Hij is een geweldig talent, een goede aanvaller, maar ik denk dat hij minstens nog een jaar bij Ajax moet blijven. Het Italiaanse voetbal is heel anders dan het Nederlandse voetbal en wellicht dat hij als negentienjarige jongen er goed aan zou doen om hier nog wat ervaring op te doen."

    Van der Meyde speelde van 1997 tot 2003 voor Ajax, waarna hij de transfer maakte naar Internazionale. Na twee seizoenen in Milaan, transfereerde hij naar Everton. Verder stond hij nog heel even onder contract bij PSV. Voor die club maakte hij zijn debuut niet.

    Lees ookVers Kluivert-nieuws uit Italië: akkoord over contract, nu om tafel met Ajax

    Poll

    Eens met Van der Meyde?

    (1528 stemmen)

    Plaats een reactie

    WG +704
    donderdag 24 mei 2018 om 11:59
    Andy van der Meyde, prima bron.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 12:24
    Indaardaad, voor onze Andy haal je je neus wel op :)
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 12:00
    En opeens gaat hij uit het niets naar Lechia Gdańsk.

    Je kan daar tenminste wel de WK Sfeer proeven in de zomer inplaats van.... ((;
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 12:00
    Ik wordt gelukkig van alle Kluivert nieuws. Ik wil meer meer meer meer.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 12:02
    Gaat ook zeker gebeuren. Speciaal voor jou komt er morgen een artikel over Kluivert hoe hij tot 10 kan tellen en hoeveel tijd en inzet het gekost heeft om het te beheerse
    Vind ik leuk
    Deck010 +1639
    donderdag 24 mei 2018 om 12:07
    Hahaha Kluivert kan inderdaad tot 10 tellen. Zijn zaakwaarnemer wil hem leren tot 160 miljoen te tellen.
    Vind ik leuk
    guusje +932
    donderdag 24 mei 2018 om 12:17
    en zijn veterdiploma heeft gehaald
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 12:17
    Ik word! Zonder T
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 12:19
    Ik wordt.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 12:43
    Pannenkoek
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 12:44
    Da's lekker haha
    Vind ik leuk
    Ale +3493
    donderdag 24 mei 2018 om 12:33
    Pfffff weer een mierenneuker op vp!
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 13:59
    Correctie: Taalridder :P
    Vind ik leuk
    Sil95 +9130
    donderdag 24 mei 2018 om 12:10
    Het is echt volkomen lachwekkend om te denken dat Kluivert nu al rijp zou zijn voor een club als AS Roma die dit seizoen nog de halve finale van de Champions League wist te bereiken. We hebben het hier over een speler die hooguit anderhalf jaar onderdeel is van de A selectie van Ajax en pas sinds november 2017 een basisplaats heeft opgeëist. Hij blonk dit seizoen meerdere malen uit , maar dat was tegen ploegen als Twente , Roda en Willem II. In de wedstrijden die er toe deden was meneer niet aanwezig. Kluivert zou reëel moeten zijn en moeten inzien dat hij nog minimaal 1 a 2 jaar bij Ajax zou moeten blijven. Vertrek je hier met een kampioenschap op zak en een goal of 15 a 20 in de competitie dan kom je heel anders bij zo'n club binnen dan dat hij nu zou doen.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 12:13
    En toch denk ik dat hij het heel goed zou kunne doen bij een club als Roma. Vindt dit ook de perfecte club waar hij goed bij zou kunne passen.
    Vind ik leuk
    Sil95 +9130
    donderdag 24 mei 2018 om 12:17
    In de toekomst zou dit een prima stap hogerop zijn voor Kluivert , om via Roma misschien wel alsnog bij de uiteindelijke top van Europa terecht te komen. Nu acht ik hem daar gewoon nog niet klaar voor. Zowel voor clubs als Barca en United niet , als voor AS Roma niet. Hij heeft hier bij Ajax iedere week een basisplaats. Als hij nu al de stap maakt is de kans groot dat hij niet verder komt dan de bank.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18601
    donderdag 24 mei 2018 om 12:49
    Als je hier alleen scoort tegen de kleintjes scoor je daar niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 13:10
    Jij denkt te teveel lechia, dat kan jij helemaal niet.
    Vind ik leuk
    Budazonen +172
    donderdag 24 mei 2018 om 12:14
    Wel gek dat de hele top van Europa achter Kluivert zitten. Toen van Persie naar Arsenal ging had ook iedereen erover dat ie niet goed genoeg was. We zullen zien betreft Kluivert.
    Vind ik leuk
    Sil95 +9130
    donderdag 24 mei 2018 om 12:21
    Enerzijds is de belangstelling wel te begrijpen. Het gaat hier om Justin Kluivert , zoon van voormalig topspits Patrick Kluivert. Komt uit de Ajax jeugd en heeft nu op 18 jarige leeftijd al een vaste plek in Ajax 1. Ajax heeft nog altijd een goede reputatie in het buitenland , zeker als het gaat om het klaarstomen van toptalenten. Anderzijds is het ook de waan van de dag en de op hol geslagen transfermarkt. Ajax kon voorheen haar beste spelers nog tot hun 22e/23e behouden. Nu hebben we zelfs moeite om spelers onder de 20 vast te houden.
    Vind ik leuk
    HupHolland +790
    donderdag 24 mei 2018 om 12:11
    Kluivert moet gewoon niet zeuren. Bij Roma voor 30 miljoen tekenen en nog een jaartje op huurbasis bij Ajax spelen OF bij Ajax een jaartje bijtekenen en zich volgend jaar zowel bij Ajax als het Nederrlands elftal in de kijker spelen.

    Als hij een jaartje bijtekent, dan krijgt hij een leuke salaris verhoging en wordt hij alleen maar belangrijker voor Ajax en het Nederlandse elftal. Uiteindelijk zal hem dat veel meer salaris volgend jaar opleveren en zou hij zomaar ineens naar Barca kunnen vertrekken (als hij zichzelf inderdaad waarmaakt).

    Als Kluivert niet tekent, dan graaft hij zijn eigen kuil lijkt mij. .
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18601
    donderdag 24 mei 2018 om 12:50
    Ik denk niet dat Overmars geïnteresseerd is in het terughuren van Kluivert
    Vind ik leuk
    Rene80 +189
    donderdag 24 mei 2018 om 12:11
    Hij heeft veel potentie maar vind het nog geen zekerheid dat hij zo goed wordt als bijvoorbeeld zijn vader. Vind hem bij ajax echt geen uitblinker.. Ben benieuwd als hij niet de zoon van was of alles ook zo was gelopen..
    Vind ik leuk
    Senna +6331
    donderdag 24 mei 2018 om 12:12
    Zolang er niets vanuit Ajax zelf naar buiten hierover . Zijn het fabeltjes.
    En om wekelijk te zijn zou hij daar ook niet echt passen.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 12:13
    Maar niet op de manier blijven zoals die snotneus dat wilt hij moet gewoon bijtekenen en niet over het salarisplavond van Ajax heen gaan . En laat hij dan maar zien wat hij wel waard is . Dan heeft hij recht van spreken
    Vind ik leuk
    JanTa48 +2896
    donderdag 24 mei 2018 om 12:13
    Raiola denkt er anders over.
    Vind ik leuk
    Gustavo +4738
    donderdag 24 mei 2018 om 12:49
    Ik zit zo niet te wachten op dit kutkind bij mijn club. Ik walg van dat joch.
    Vind ik leuk
    martinho +780
    donderdag 24 mei 2018 om 15:01
    Zeker na de finale jou club geworden?
    Vind ik leuk
    Gustavo +4738
    donderdag 24 mei 2018 om 15:14
    Niet echt. Ben geboren in Bari maar heb tot vier jaar geleden in Rome gewoond. Kom nu om de vijf a zes weken in Rome.
    Vind ik leuk
    Utca030 +7104
    donderdag 24 mei 2018 om 12:53
    Hij is blij dat die wegkan, zeg tog veel over deze club.
    Vind ik leuk
    Pimman +671
    donderdag 24 mei 2018 om 12:55
    Andy kan het weten vooral kwa afbouwen.. vooral Andy zijn laatste jaar bij PSV was sterk..Sterk in overgewicht, de frikandellen kwamen bijna de oren van zijn bolle kop uit. Overigens destijds bij Ajax prima rechtsbuiten en vooral levensgenieter..
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21074
    donderdag 24 mei 2018 om 12:59
    Yey kluivertjeeee.
    Hoe lang duurt het tot de volgende kluivert topic?
    Vind ik leuk
    frank1971 +2217
    donderdag 24 mei 2018 om 13:00
    Topic 100.000 over Kluivert.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 13:09
    Ik dacht al vandaag geen justin k. verhaal ,maar deze was verdekt opgesteld!.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 13:16
    zou zelfs zeggen tot zijn 20 a 21 jaar. dan met zijn volle verstand naar buitenland met hulp van zijn vader, die is eerlijker tegen hem dan wie dan ook
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 13:30
    Zie hem liever vandaag gaan dan morgen
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 13:54
    Leer jij maar een goede vader te zijn voor je kinderen.
    Vind ik leuk
    martinho +780
    donderdag 24 mei 2018 om 15:00
    Kluivert mag nu wel gaan, strikje erom heen en weg ermee voor een mooi bedrag.
    We hebben niks aan een speler die niet wil verlengen en graag weg wil.
    Vind ik leuk
    slaski +2034
    donderdag 24 mei 2018 om 15:41
    Ik heb het er nog nooit over gehad Andy.
    Vind ik leuk
    John M. +4021
    donderdag 24 mei 2018 om 15:47
    Andy vindt het italiaans voetbal heel anders dan het nederlandse en adviseert Kluivert nog bij Ajax te blijven. Maar bij Ajax leert hij het italiaanse voetbal nooit.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Een geweldig talent, maar hij moet minstens nog een jaar bij Ajax blijven'