Jackpot voor Bayern München: '46 miljoen euro'door gelichte optie tot koop

    Jackpot voor Bayern München: '46 miljoen euro'door gelichte optie tot koop

    donderdag 24 mei 2018 om 16:09

    Douglas Costa verruilt Bayern München definitief voor Juventus. Dat bevestigt directeur Giuseppe Marotta donderdag. De verkoop van Costa levert Bayern een recordbedrag op.

    Juventus huurde de Braziliaanse vleugelflitser het afgelopen seizoen van Bayern en heeft volgens Marotta besloten de optie tot koop te lichten. Met de definitieve transfer is 46 miljoen euro gemoeid. Nog nooit kreeg Bayern zoveel geld voor een speler.

    Een verrassing is het nieuws uit Italië niet: Bayern-baas Karl-Heinz Rummenigge kondigde onlangs al aan dat er een akkoord ligt met Juventus. Costa mag zich vanaf 1 juli officieel speler van Juventus noemen.

    De 27-jarige Costa maakte in de zomer van 2015 de overstap van Shakhtar Donetsk naar Bayern München. Hij ondertekende toen een contract tot medio 2020. Vorig jaar huurde Juventus hem van de Duitse recordkampioen. In Italië stond hij meestal in de basis.

    Plaats een reactie

    Psv1989 +1810
    donderdag 24 mei 2018 om 16:11
    Goede keus past beter bij juve
    [Reactie gewijzigd op donderdag 24 mei 2018 om 16:12]
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18445
    donderdag 24 mei 2018 om 16:14
    Hij heeft het ook gewoon heel goed gedaan bij Juve.
    Beter voor hem dat hij daar kan blijven. Bij Bayern was hij nog te wisselvallig.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 24 mei 2018 om 16:15]
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 18:58
    Hij heeft zich gewoon goed door ontwikkelt. Ik denk dat hij nu ook weer moeiteloos aan zou kunnen sluiten bij Bayern.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18445
    donderdag 24 mei 2018 om 19:26
    Dat denk ik ook wel.
    Vind het aan de ene kant ook wel jammer dat ie weg gaat.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +21341
    donderdag 24 mei 2018 om 16:32
    Ik vind het n slechte keuze van Bayern. Ribery en Robben zijn echt bejaard. Costa geeft zo veel gevaar en snelheid. Met Coman op de andere kant, echt supergoed. Maar ja....
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1810
    donderdag 24 mei 2018 om 16:42
    Ze schijnen malcom te willen halen, en dat is wel een goeie hoor
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +1535
    donderdag 24 mei 2018 om 16:56
    Ik heb die Costa nooit plezier uit zien stralen bij Bayern. Volgens mij kon hij daar totaal niet aarden. En dat heb ik eigenlijk met alle Zuid Europeanen en Zuid Amerikanen daar.. Maar dat is mijn gevoel. Alsof bij Bayern toch de cultuur niet past. Dus de keuze van Bayern is wellicht logischer dan jij en (vele) anderen dat vinden.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +21341
    donderdag 24 mei 2018 om 17:54
    Daar denken Elber, Roque Santa Cruz, Pizarro, Vidal Martinez, Alonso, en James Rodrigues heel anders over !
    Vind ik leuk
    Sjaakhaak +2488
    donderdag 24 mei 2018 om 16:13
    Ik meen dat Bayern hier zelf toen ook een flink zak geld aan Donetsk had betaald voor Costa.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 23:05
    Euro 29.650.000,- volgens Wiki.
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3696
    donderdag 24 mei 2018 om 16:37
    Prachtig nieuws, nu nog een rechtsback, 2de spits en een keeper die de concurrentie strijdt met de Szczesny aan kan gaan. 46 miljoen voor Costa is trouwens zeker geen jackpot voor Costa, gevestigde naam die nog een topseizoen heeft gedraait
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 22:29
    Persoonlijk hoop ik dat ze Florenzi, Sergio Rico en Luis Alberto of Belotti kunnen halen. Verder zou ik er nog een wat jongere centrale verdediger bijhalen (Barzagli 37, Chiellini 33, Benatia 31)ik zat te denken aan een Koulibaly of Tah.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 24 mei 2018 om 22:31]
    Vind ik leuk
    Smitsie +108
    donderdag 24 mei 2018 om 16:39
    Bayern is tot dusver een van de weinige topclubs die nog niet een extreem hoog bedrag heeft betaald voor een speler. Ben benieuwd hoe lang ze dat vol gaan houden, Bayern is wel een van de rijkste clubs, dus die zouden in principe mee kunnen doen in de transfergekte van dit moment.
    Vind ik leuk
    haarlemx +432
    donderdag 24 mei 2018 om 18:27
    Goede aankoop zeg, die Costa is goed man.
    Vind ik leuk
    FCT65 +2167
    donderdag 24 mei 2018 om 18:56
    Mooi zo. En nu als de donder James definitief overnemen, spelen ze daarin weer quit.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 21:11
    Slim van Juventus. Costa is een prachtige speler die nog vrij jong is en in vergelijking met andere transfers een koopje. Bayern kan trouwens zelf ook wel een jonge buitenspeler gebruiken, maar ik denk dat costa niet geschikt is voor bayern. Hij speelt liever een ander soort spel dan Bayern wil. Kortom een mooie transfer voor alle partijen. Misschien is Bailley wel wat voor Bayern en als lewandowski voor 120 miljoen aan chelsea/Real Madrid verkocht kan worden zou ik ook nog werner halen;
    Bailey-werner-coman
    Dat is toch een ijzersterk en jonge voorhoede. 40 miljoen voor costa en 120 voor lewandowski maakt 160 miljoen
    En later we zeggen dat je 90 miljoen voor werner betaald en 70 miljoen voor Bailley, dan komt het precies uit. Ik zou vidal verkopen en upamecano kopen. Een talentvolle speler die op den duur Boateng kan gaan vervangen. En het middenveld zit al overvol. #miasanmia
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Jackpot voor Bayern München: '46 miljoen euro'door gelichte optie tot koop