Wijnaldum treft jeugdheld in finale: Misschien zeg ik hem dat in Kiev nog wel

    Wijnaldum treft jeugdheld in finale: "Misschien zeg ik hem dat in Kiev nog wel"

    vrijdag 25 mei 2018 om 10:06

    Georginio Wijnaldum staat zaterdagavond met Liverpool in de Champions League-finale tegenover Real Madrid. De middenvelder verwacht in aanloop naar dat duel een belletje van Willem van Hanegem.

    Wijnaldum onderhoudt al zijn gehele voetballeven een bijzondere band met de Kromme. "Ik heb heel veel contact met hem. Meestal toevallig", laat de Oranje-international weten aan het Algemeen Dagblad. "En dan praten we uren over voetbal. Dat gaat er nu weer van komen. Willem is altijd kritisch. Dat is goed. Hij doet dat om je te helpen. Daar hou ik wel van."

    In Kiev treft Wijnaldum ook zijn jeugdheld Zinedine Zidane. "De speler Zidane is nog steeds mijn idool", stelt de oud-speler van Feyenoord en PSV. "Niet de coach. Omdat ik hem niet persoonlijk ken. Hij blijft voor mij de geweldige voetballer, de maestro. Misschien zeg ik hem dat in Kiev nog wel."

    Poll

    Wie wint de Champions League-finale?

    (7389 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 25 mei 2018 om 10:09
    Leuk maar Real gaat hem pakken geld staat er al op
    Vind ik leuk
    Kramertje +802
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:12
    Real en Liverpool beide mooie clubs maar ik ga toch voor Liverpool
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:15
    Real die wint het met ervaring en niveau
    Vind ik leuk
    Kramertje +802
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:39
    ja dat zou kunnen maar ze zijn momenteel niet zo sterk als andere Jaren dat zie je terug in de competitie en in de champions league hebben ze hier en daar ook wat geluk gehad.

    nee het wordt de avond van James Milner
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:06
    Ik heb het gevoel dat real dit seizoen alles op de champions league heeft gezet. Ze kunnen iets neerzetten wat nooit iemand gelukt is 3x champions league op rij. 2 was al een unicum dus die derde zou echt legendarisch zijn.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2752
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:23
    Eerlijk gezegd denk ik dat het een nulletje of 3 gaat worden voor Real
    Vind ik leuk
    TheManager +315
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:44
    Geloof ook dat het een walk-over wordt, al gun ik het Liverpool wel heel erg. Real is de laatste tijd goed op dreef en heeft het vermogen om op verschillende wijzes zo’n wedstrijd naar zich toe te trekken mocht het even moeizaam gaan. Heb echter het idee dat Real moet en Liverpool mag winnen, en als dat gevoel bij de spelers ook leeft kan dat zorgen voor wat spanning bij Real en meer vrijheid bij Liverpool, en daar hoop ik stiekem op, want dan kan Liverpool wel eens als van ouds als echte cupfighter verassen.
    Vind ik leuk
    HJR +6339
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:06
    Real heeft veel spelers die de finale al 3x gespeeld hebben, dus de spanning zullen ze wel een plek kunnen geven. En Real is natuurlijk ook wel een cupfighter. Gun het Liverpool ook meer. Ze moeten gewoon top spelen morgen. En hopen op een off day, of lichte onderschatting van Real.
    Ik zit me geld op Real morgen. En als ik dat dan misloop is niet zo heel erg :)
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2752
    vrijdag 25 mei 2018 om 22:47
    Precies wat je zegt. Gun het Liverpool ook, maar Real is echt dodelijk. Vooral in de CL
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +1860
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:57
    Dat dacht iedereen ook toen ze tegen Man City speelde, ik moet het nog maar eens zien.
    Vind ik leuk
    HJR +6339
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:08
    Juist daarom denk ik dat Real wint. Liverpool heeft al verrast tegen City. Maar goed we zullen zien het is natuurlijk maar één wedstrijd, om het bij clichés te houden ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:09
    Get real Madrid
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7370
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:10
    Wijnaldum...pareltje van varkenoord. Van mij mag je schitteren in de cl
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18773
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:18
    En volwassen geworden in de voetbalhoofdstad van Nederland ;-).

    Maar even zonder dollen.. het is toch gaaf dat Gini en Virgil toch maar even mooi in die finale staan. Ik hoop dat Gini speeltijd krijgt, maar vrees dat hij op de bank zal beginnen.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7370
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:23
    Ja helaas wel. Wat een enorme kut tijd was dat. Maar hij blijft altijd welkom om bij ons terug te keren. Ja duimen voor Liverpool in de cl finale!
    Vind ik leuk
    Deck010 +1639
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:13
    Prima als Zidane je jeugdidool was. Vertel hem dat alleen pas als je (hopelijk) gewonnen hebt. Zeker niet vóór de wedstrijd of als je verloren hebt.
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:14
    Voor gini hoop ik dat ie speelt en wint.
    Zeldzaam geweldige jongen vandaag de dag in de madhouse genaamd voetbalwereld
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3338
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:31
    Als je aan een voorbeeldprof denkt dan is Wijnaldum wel het prototype.
    Vind ik leuk
    3Bier +5525
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:36
    Goed ventje inderdaad, hoewel de Feyenoord supporters daar in 2011 wel even anders over dachten.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3338
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:25
    Over Wijnaldum waren er destijds weinigs negatieve gedachtes. Fer daarentegen was een ander verhaal.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1382
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:14
    4-0 voor Madrid !
    Vind ik leuk
    Wessel99 +53
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:16
    Wat zal het toch mooi zijn als Liverpool Real even de mond snoert. Ik denk dat bij iedereen de gunfactor voor Liverpool is. Daarnaast niet te vergeten, morgen om 18:00uur promotiefinale in Engeland tussen Fulham en Aston Villa. Een lekker voorgerecht op de zaterdagavond.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:34
    Kijk Sjaak zo kan je als oud topvoetballer ook met de nieuwe generatie omgaan. En hoef je zelf niet in het nieuws te brengen hoe goed jij donny vd beek dingen bijbrengt.
    Vind ik leuk
    Laliga +1694
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:36
    Zou maar met de wedstrijd bezig zijn morgen ipv met je jeugdheld..
    Vind ik leuk
    Fifagekkie +503
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:44
    1981, royal wedding
    1981, frankfurt wint de dfb pokal
    1981, een londense club wint fa cup
    1981, liverpool verslaat real madrid en wint de CL

    2018, royal wedding
    2018, frankfurt wint dfb pokal
    2018, een londense club wint fa cup
    2018, if u know what i mean ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:13
    Dat was jij ook van mij samen met Fer. Maar ik zeg dat zeker niet in Kiev!
    Vind ik leuk
    Founder +230
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:07
    Wens is de vader van de gedachte. Twee/derde voorspelt dat Liverpool gaat winnen. Hen bestempelen als favoriet is niet gebaseerd op kennis maar op een gehoopte uitkomst. Kom op zeg. Liverpool heeft op geen enkele positie een betere speler staan dan Real.
    Bovendien speelt er een zekere Ronaldo bij Real.
    9 van de 10 keer wint Liverpool NIET. Rationeel gezien stata al vast wie er wint. Mooei van voetbal is dat rationeel niet altijd waar blijkt te zijn.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Wijnaldum treft jeugdheld in finale: "Misschien zeg ik hem dat in Kiev nog wel"