'PEC Zwolle komt in zoektocht naar linksback uit bij PSV: huurconstructie'

'PEC Zwolle komt in zoektocht naar linksback uit bij PSV: huurconstructie'

Gepubliceerd: vrijdag 25 mei 2018 om 12:32vr 25-05-2018 om 12:32

PEC Zwolle hoopt Kenneth Paal komend seizoen op huurbasis over te nemen van PSV. De jonge PSV'er is in Zwolle in beeld om de linksbackpositie in te vullen.

Dat meldt het Algemeen Dagblad. PSV is bereid mee te werken aan een huurtransfer van Paal, zo liet de club eerder op vrijdag weten. De Eindhovenaren maakten via de officiële kanalen bekend dat er veel belangstelling is voor een aantal talenten, waar Paal er een van is. Het Algemeen Dagblad laat de naam van PEC vallen.

Een verhuurperiode zou goed zijn voor de middenvelder annex verdediger. Het afgelopen seizoen kwam Paal tot vijf optredens in de hoofdmacht van de landskampioen en het ziet er vooralsnog niet naar uit dat hij komend seizoen meer gaat spelen. PSV versterkte zich al met Nick Viergever en naar verluidt is Angelino onderweg naar Eindhoven.

PEC is naast een linksback ook nog op zoek naar een centrale verdediger, een aanvallende middenvelder en een vleugelspits, meldt de ochtendkrant. Onder meer Ryan Thomas, Bram van Polen, Mustafa Seymak en Youness Mokhtar staan op de nominatie om PEC te verlaten.

Lees ookPSV komt met update: drietal mag verhuurd worden; ook volop interesse in Rosario

Plaats een reactie

roynba +583
vrijdag 25 mei 2018 om 12:33
Goede zet van zowel PSV als PEC Zwolle!
Vind ik leuk
Schaar +1534
vrijdag 25 mei 2018 om 12:59
Alleen voor PSV zitten hier voordelen aan
Vind ik leuk
ruud wubbers +19811
vrijdag 25 mei 2018 om 13:34
En waarom niet voor PEC?
Vind ik leuk
Schaar +1534
vrijdag 25 mei 2018 om 14:15
Pec leidt een speler op voor Psv en na een jaar is hij weer weg. Kost Pec alleen maar geld en gaat nooit iets opleveren.
Vind ik leuk
ruud wubbers +19811
vrijdag 25 mei 2018 om 14:18
Zo werkt huren inderdaad, maar het zou ons op sportief gebied iets kunnen opleveren. En wellicht optie tot koop?
Vind ik leuk
Schaar +1534
vrijdag 25 mei 2018 om 14:38
Met Paal pak je geen schaal. Maar leuk talent voor Zwolle
Vind ik leuk
ruud wubbers +19811
vrijdag 25 mei 2018 om 14:42
Gelukkig hoeft Zwolle geen schaal te pakken en is enkel handhaving ons doel.
Vind ik leuk
Schaar +1534
vrijdag 25 mei 2018 om 15:47
Dat lukt je ook zonder huurlingen zoals poaltie
Vind ik leuk
ruud wubbers +19811
vrijdag 25 mei 2018 om 16:07
We hebben komend seizoen zoals het er nu naar uitziet geen linksback, dus enige noodzaak om die positie op te vullen is er wel.
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
vrijdag 25 mei 2018 om 12:33
Meteen laten gaan!
Vind ik leuk
stratumseind +187304
vrijdag 25 mei 2018 om 12:40
Zou een prima zaak zijn
Vind ik leuk
Fc uuuuu +232
vrijdag 25 mei 2018 om 12:43
Benieuwd waar seymak en mokhtar heen gaan.
Vind ik leuk
HanV +4883
vrijdag 25 mei 2018 om 13:04
Saymak, hoe vaak VP hem ook Seymak blijft noemen.
Vind ik leuk
vrijdag 25 mei 2018 om 12:43
Is een goeie zet van PEC en voor PSV, Paal vind ik nog geen basismateriaal voor de Eindhovenaren, lekker ervaring opdoen.
Vind ik leuk
Importbrabo +1667
vrijdag 25 mei 2018 om 12:49
Paal is net zoveel linksback als Brenet is. Begrijp het niet helemaal. Kenneth is een middenvelder die puur uit noodzaak op LB speelde.
Vind ik leuk
Just dekler +1977
vrijdag 25 mei 2018 om 12:54
Precies, verhuur hem aan een club waar hij op zijn echte positie speelt of gebruik hem als invaller.
Vind ik leuk
vrijdag 25 mei 2018 om 13:14
Ja heel gek verhaal dit. Iedereen heeft kunnen zien hoe, laten we zeggen, 'onwennig' Paal daar speelde.
Vind ik leuk
Bizzy +22457
vrijdag 25 mei 2018 om 12:49
PSV is hot ! Er gebeurt veel rondom PSV en dat is goed nieuws. Eens te meer een bevestiging dat de club goed bezig is. Met Paal haalt PEC een goede multifunctionele verdediger in huis.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 12:49]
Vind ik leuk
2cents +57654
vrijdag 25 mei 2018 om 12:51
Verdediger?
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
vrijdag 25 mei 2018 om 12:59
Ik lach meer om het woord 'goede'
Vind ik leuk
2cents +57654
vrijdag 25 mei 2018 om 13:00
Beiden niet waar inderdaad. Het is hooguit een multifunctionele middenvelder.
Vind ik leuk
Bizzy +22457
vrijdag 25 mei 2018 om 13:02
Bij PSV zien hem meer als verdediger dan middenvelder.
Vind ik leuk
2cents +57654
vrijdag 25 mei 2018 om 13:05
Bij PSV is dat inderdaad z’n enige kans op speelminuten geweest. Maar dat maakt hem natuurlijk nog geen verdediger.

Dat is hetzelfde als Frenkie de Jong of Sinkgraven een verdediger noemen.
Vind ik leuk
ruud wubbers +19811
vrijdag 25 mei 2018 om 13:11
Ken deze knul niet echt, maar je zal er vast meer aan hebben dan Dico Koppers.
Vind ik leuk
zwollie +8652
vrijdag 25 mei 2018 om 14:04
Dan verwacht ik dat Bram van Polen wel weggaat.
Vind ik leuk
ruud wubbers +19811
vrijdag 25 mei 2018 om 14:06
Dat was al wel redelijk zeker toch? Australische clubs zijn niet zo kieskeurig, dus daar is altijd wel ergens een plaatsje vrij.
Vind ik leuk
Leffe +1051
vrijdag 25 mei 2018 om 13:45
Zolang Van t Schip er nog zit willen veel clubs hun talenten daar onderbrengen, want hij heeft de contacten naar de wat grotere clubs.Het goede voetbal van PEC is na de winterstop kapot gegaan door de deal met Sandler naar Man-City.Er kwam afgunst,jaloezie etc.De jochies vroegen zich af-waarom hij wel en ik niet trainer!! etc.Ik denk zelf dat als die deal omtrend-Sandler-niet was gebeurd PEC er beter had voorgestaan na de winterstop.
Vind ik leuk
ruud wubbers +19811
vrijdag 25 mei 2018 om 13:54
Dat, in combinatie met de vertrekkende spelers die alleen nog aan zichzelf dachten en dat John niet begrijpt hoe je een spits als Parzyszek moet gebruiken.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2719
vrijdag 25 mei 2018 om 16:59
Hopelijk binnenkant paal en erin en niet eruit komend seizoen 😂
Vind ik leuk
peinke +2220
zaterdag 26 mei 2018 om 07:48
Bram van Duinen is niet meer interessant dus omdat die Achahbar terugkomt. Die moet zeker een eerlijke kans krijgen. Moeten ze hem in de zomerstop wel vastbinden en alvast een uitgebreid dieet meegeven. De concurrentie met Partyzcek is niet zo moeilijk. Beide even slecht en ongeschikt voor de eredivisie. Giller!
Faik of Leemans was een prima middenvelder geweest, maar ja, die konden ze waarschijnlijk alweer niet betalen, ondanks de al vroeg in het seizoen bekende transfer van 2,5 miljoen van Sandler. Dan halen we een 3e keus Feijenoorder van 1.69 m, verhuurd aan de nummer 13 van de JL.
Centrale verdediger zou mooi zijn om de geroutineerde Botteghin naar Zwolle te halen maar ja, Ted v.d. Pavert komt ook terug en zal net als cultfiguur 1 ook een eerlijke kans moeten hebben. Tenminste, dat is de verwachte uitleg van die Nijkamp.
Maar Botteghin zal wel niet haalbaar zijn. Huren, waar PEC afscheid van zou nemen, is weer volop in de belangstelling, simpelweg omdat er geen rooie cent in kas is bij PEC. Het beetje geld wat er was, is alweer verkwanseld door slecht contract met Robey Sport. Maar goed, volgens de voorzitter heeft PEC daar ,,financiële voorzieningen'' voor getroffen. Alsof dat de situatie anders maakt, gewoon veel geld weg.
Het is duidelijk, de mogelijkheden voor komend seizoen zijn zeer matig waarmee PEC weer een grote gok gaat nemen! In plaats van een stap vooruit, heb ik eerder het gevoel dat we dichter bij de onderste 3 plaatsen komen met deze selectie! Weinig spirit en ambitie meer in dat PEC zolang die Nijkamp daar het spelersbeleid doet. Wil PEC een stap omhoog, dan zullen ze van deze slappe hap afscheid moeten nemen. Die is louter in staat om spelers voor de breedte aan te trekken of zich van alles in de maag laat splitsen door 5e keus spelers uit de stal van Raiola of de kliek uit ,,de Amsterdamse grachtengordel'' onder leiding van ,,Team van 't Schip''. En dan zal ik het maar niet meer hebben over het belabberde contract-,,verleng''-beleid of het tijdig aanbieden van contracten!
Paal, tja, we hebben voor de positie al v.d. Pavert, Koppers, Ligeon, Freire, Kvida en Van Polen. Echt noodzakelijk zo'n Paal? Maar ja, er moet ook verbouwd worden in het stadion!!!! Prima vondst zo'n multifunctionele kracht!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 08:16]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws