'NEC heeft beet en gaat opvolger van ontslagen Lijnders spoedig aanstellen'

    'NEC heeft beet en gaat opvolger van ontslagen Lijnders spoedig aanstellen'

    vrijdag 25 mei 2018 om 13:41

    Jack de Gier gaat Pepijn Lijnders opvolgen bij NEC, meldt Voetbal International. Lijnders werd na een stroef eerste halfjaar opzij gezet bij de Jupiler League-club, nadat hij er niet in slaagde om te promoveren naar de Eredivisie.

    Volgens Voetbal International heeft De Gier een persoonlijk akkoord bereikt met NEC en tekent hij naar verwachting volgende week een contract in Nijmegen. De laatste plooien met zijn huidige werkgever Almere City moeten nog wel worden gladgestreken.

    De Gier stond afgelopen winter ook al op de nominatie om trainer te worden van NEC, maar toen liet Almere City hem niet gaan. NEC koos toen voor Lijnders. De Gier is sinds begin 2016 werkzaam als hoofdtrainer van Almere City. Hij bereikte drie keer op rij de play-offs om promotie naar de Eredivisie. Dit seizoen schakelde zijn ploeg Roda JC uit in de halve finales, maar was De Graafschap in de finale een maatje te groot.

    De Gier krijgt van NEC de opdracht om te promoveren naar de Eredivisie, wat Lijnders niet lukte. De Nijmegenaren staan voor een loodzware taak, want naast Roda zijn ook Sparta en FC Twente veroordeeld tot het spelen van Jupiler League-voetbal. De oefenmeester is geen onbekende voor NEC. De Gier was naast speler ook werkzaam als jeugdtrainer en assistent bij de Nijmegenaren.

    Plaats een reactie

    vrijdag 25 mei 2018 om 13:42
    Goede zet van nec!.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +17840
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:55
    Als NEC maar niet te Gierig is met versterkingen....
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 14:56]
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15056
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:46
    Probeer nog maar een keer
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +17840
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:56
    Zo beter, maat ? :-)
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15056
    vrijdag 25 mei 2018 om 15:32
    Nee ;)
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +17840
    vrijdag 25 mei 2018 om 16:33
    grrrrr...
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 15:51
    Wij klopen wel bij jullie gemeente Eindhoven, aan krijgen wij ook geld.
    Vind ik leuk
    Micha EL +872
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:25
    Jammer voor ons(city). Maar het is hem gegund.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:48
    Idd dit is een tegenvaller.. is juist wachten op versterkingen.. de fundering is dit seizoen neergelegd om volgend jaar verrassend kampioen te worden, maar dan moet het wel overeind blijven staan en worden versterkt
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11341
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:43
    Waarom stellen ze niet gewoon Bogers weer aan?
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:47
    Wat is er mis met de Gier?
    Heeft het goed gedaan bij Almere en heeft een NEC verleden.
    Prima keuze.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11341
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:49
    Bogers deed het ook geweldig met nec totdat hij weg moest voor pep lijntjes.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:59
    Huh waar heb jij naar zitten kijken voor de winterstop? Geweldig? Het was om te janken
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11341
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:03
    Ze stonden 2e en hadden pas 2 wedstrijden verloren. Als ze zo waren doorgegaan waren ze gewoon kampioen geworden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:20
    Ruud, ik begrijp je idee.
    Alleen was er 1 'probleem'.

    Bogers was aangesteld als assistent en werd tijdelijk hoofdcoach, tegen zijn zin in.

    Daarom werd Lijnders gehaald, zodat Bogers weer in zijn oude rol als assistent kon werken.
    Het heeft in de winterstop uitgebreid op VP gestaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 16:56
    En hoe was het voetbal? Niet om aan te gluren! Vandaar mijn reactie op jouw term geweldig
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11341
    vrijdag 25 mei 2018 om 16:57
    Was het daarna wel goed dan? Het was tenenkrommend om te zien hoe een bijna zekere titel door zo'n kluns als lijnders uit handen werd gegeven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:38
    Het voetbal was net zo slecht als voor de winterstop. Dat lag aan de zeer zwakke selectie
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11341
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:44
    De eerste 6 verliespunten waren een direct gevolg van het aanstellen van een nieuwe trainer, en dat is toch wel pijnlijk als je 5 punten tekort komt aan het einde van de rit.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:45
    Dat had Bogers in het begin ook.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11341
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:47
    Als ze met bogers waren doorgegaan de rest van het seizoen had je die "trainerswisselpunten" niet verloren en was nec gewoon kampioen geweest.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:50
    Nee hoor. Dan had je die blessures ook gehad.
    Vind ik leuk
    3Bier +6924
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:45
    Prima trainer. Samen met Pothuizen op de bank. Dat belooft weer een prima seizoen te worden voor de.plaatselijke horeca!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26731
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:49
    Prima zet maar nec is een underdog volgend seizoen.
    Vind ik leuk
    Simsalabim +949
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:49
    Goede keuze, is een echte nec’er en heeft het met Almere prima gedaan. Er schijnt daar weer licht aan het eind van de tunnel
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:49
    Goeie keus
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:57
    Goede keuze!
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:57
    Wat nu ook wel leuk is, wie wordt trainer van Almere? Je kunt niet iedere trainer voor die groep zetten. Het is misschien maar de Eerste divisie, maar Almere is toch een ploeg wat de laatste jaren veel bereikt heeft met verzorgd voetbal. Dat is zeker niet voor iedere trainer weggelegd die haalbaar is voor hun
    Vind ik leuk
    FCE1925 +157
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:58
    Prima trainer voor NEC, alleen de opdracht om te promoveren is misschien wat teveel van het goede met de huidige teams in de eerste divisie.
    Vind ik leuk
    Chauffie +244
    vrijdag 25 mei 2018 om 20:30
    Volgens mij hebben jullie dat probleem met handhaving.
    Vind ik leuk
    FCE1925 +157
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:02
    Wij hebben niks te verliezen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 21:17]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24904
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:58
    Ze hebben een trainer. Nu nog een soort selectie.
    Vind ik leuk
    Stewie89 +521
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:59
    Lekker paniekvoetbal daar in Nijmegen. Van Lijnders naar de Gier, hoe verzin je het.
    Vind ik leuk
    NvC +2333
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:05
    Dit is juist eindelijk een prima zet van de TD. De Gier staat juist bekend om zn verzorgd voetbal en is populair onder de supporters en investeerders bij NEC. Dus waar jij paniekvoetbal ervan haalt is mij een raadsel. T.o.v. Lijnders is dit een stap vooruit.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:17
    Het is zeker een prima zet, denk alleen dat de term paniekvoetbal totaal niet past hierin. Ik denk eerder dat Lijnders een paniekzet was. Een goede assistent is niet altijd een goede hoofdtrainer.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1418
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:22
    Heel ander type dan Lijnders. En daar werd zolang naar gezocht. Nu weer een totaal andere koers blijkbaar. Hoezo visie?
    Vind ik leuk
    robertus +1956
    vrijdag 25 mei 2018 om 15:04
    Begin van vorig seizoen wilde ze ook de Gier. Maar die werd door Almere aan zijn contract gehouden en zette de optie van verlengen in.
    Vind ik leuk
    Stewie89 +521
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:43
    Omdat NEC zich niet vasthoudt aan de eigen visie (= lange termijn) met het ontslag van Lijnders en de aanstelling van de Gier. Na een tegenslag weer vasthouden aan oude (verkeerde) patronen is trouwens ook heel menselijk.
    Vind ik leuk
    NvC +2333
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:55
    Als iets niet goed gaat maak je een aanpassing. Om door te gaan met wat niet werkt brengt een groter risico met zich mee. Bovendien was de visie voor een trainer die jeugd de kans geeft en de club op termijn weer in de Eredivisie kan brengen, en de Gier past precies in die visie.
    Vind ik leuk
    Chauffie +244
    vrijdag 25 mei 2018 om 20:33
    De visie kan ook verkeerd ingeschat zijn door onze geweldige technisch directeur.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29193
    vrijdag 25 mei 2018 om 15:51
    Was voor afgelopen seizoen ook al de meest gewenste kandidaat. Je bent goed op de hoogte....
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6936
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:01
    Ik hoop dat Jack een goede glasverzekering heeft.
    Vind ik leuk
    Simsalabim +949
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:16
    Kom eens met wat nieuws kerel, glasverzekering pandabeertjes pffff, wordt je niet moe van jezelf? Het is inmiddels voor het gros van de VP bezoekers wel duidelijk dat jullie arnhemmers een hard plassertje krijgen van NEK
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6936
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:21
    Haha heerlijk deze reactie
    Vind ik leuk
    Simsalabim +949
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:22
    Hahaha leuk dat je het kan waarderen
    Vind ik leuk
    Voetballert +1226
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:04
    ''Overtuigd dat we gaan promoveren''
    Vind ik leuk
    FCE1925 +157
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:06
    Scheelde niet veel in ieder geval...
    Vind ik leuk
    Voetballert +1226
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:30
    Scheelde precies genoeg..
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:21
    Fijn dat Jackygoal weer terug bij NEC is.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8662
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:26
    Goede zet, nu de rest nog
    Vind ik leuk
    Copi +71
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:29
    We gaan het zien. De Gier voetbalde ooit daar en was populair. Maar wat als hij niet slaagt om te promoveren??? Weer een nieuwe trainer. Sparta kampioen of Roda. Nec word het niet. Vreemd beleid daar al jaren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 15:37
    Ik denk dat iedereen bij NEC weet dat we geen kampioen zullen worden, top 5 is de doelstelling. Denk trouwens niet dat het Sparta volgend seizoen wordt, eerder Twente, Roda of een verrassing.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29193
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:43
    Een jaar later dan gewenst.... nu heeft ie alleen twee jaar nodig om de boel op de rit te krijgen.
    Vind ik leuk
    Janjan +427
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:54
    is al rond! Jammer dat die weggaat bij Almere City.
    Vind ik leuk
    robertus +1956
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:56
    Lekker hoor. Hem zag ik ook het liefst komen. Contract van 5jaar ( of 3 met optie van 2) en laat lekker zijn gang gaan. Niemand heeft meer krediet bij de club en achterban dan Jackie!!
    Vind ik leuk
    Vapormax +1797
    vrijdag 25 mei 2018 om 15:02
    Bah natnek griezel
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 15:02
    Goed voor NEC ben benieuwd of deze trainer het gebrek aan voetbal talent weet te compenseren. Verwacht niet dat er bij NEC veel ruimte is om dragende spelers te halen.
    Vind ik leuk
    Pimman +2620
    vrijdag 25 mei 2018 om 15:03
    Zou voor Almere City heel jammer zijn..ik heb Jack de Gier hoog zitten..
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11404
    vrijdag 25 mei 2018 om 16:12
    Heeft het in Almere goed gedaan, maar promoveren met NEC wordt een lastige klus. De JL lijkt sterker dan ooit.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 16:21
    Goede dag,
    Mijn naam is Mavis Wanczyk, winnaar van de powerball jackpot $ 758,7 miljoen in augustus 2017. Ik en mijn familie hebben besloten om elk $ 5 miljoen te verdelen aan maar een paar gelukkigen over de hele wereld. Neem contact met mij op via
    E-mail: maviswanczyk12345@gmail.com voor info / claim.

    Lees verder:
    http://Money.cnn.com/2017/08/23/News/Powerball-700-Million-Jackpot/Index.html

    Het beste,
    Mavis Wanczyk.
    Vind ik leuk
    Chauffie +244
    vrijdag 25 mei 2018 om 20:38
    VP Moderator kan hier wat aan gedaan worden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'NEC heeft beet en gaat opvolger van ontslagen Lijnders spoedig aanstellen'