Bizarre seizoensapotheose in Tweede Divisie: Echt, echt heel erg spannend

    Bizarre seizoensapotheose in Tweede Divisie: "Echt, echt heel erg spannend"

    vrijdag 25 mei 2018 om 23:34

    Kozakken Boys en VV Katwijk gaan zaterdagmiddag bepalen wie er kampioen wordt van de Tweede Divisie. Katwijk is koploper met 72 punten en heeft nog een punt nodig om nummer twee Kozakken Boys, getraind door Danny Buijs, af te troeven.

    Katwijk had een megavoorsprong op Kozakken Boys, maar gaf die in de tweede seizoenshelft weg, waardoor de ploeg uit Werkendam steeds dichterbij kwam. Katwijk verloor de laatste twee wedstrijden, waardoor zaterdag pas duidelijk wordt wie er met de schaal aan de haal gaat. "Je staat twee punten voor op Kozakken Boys en je moet nog een pot", zegt Katwijk-trainer Jack van den Berg tegen FOX Sports.

    "Het liefst hadden we het eerder afgemaakt en op strand gezeten, maar het is zoals het is. Mentaal zijn we niet echt te breken. Het elftal heeft al een aantal dingen meegemaakt dit jaar (trainer die naar de MLS vertrok en overlijden van teammanager, red.). Het is echt, echt heel erg spannend."

    Uitblinker Marciano Mengerink erkent dat Kozakken Boys zich steeds sterker is gaan voelen na de nederlagen van Katwijk. "Je hoeft er niet over te liegen dat zij de wedstrijd mentaal wat fijner ingaan dan wij. Wij hebben de voorsprong weggeven en zij zijn blijven jagen. Het moment is daar. We staan er nog steeds het beste voor. Zaterdag is het belangrijkste. We gaan het gewoon doen. In het hol van de leeuw gaan we het afmaken. Jullie zullen allemaal zien dat wij de beste zijn."

    De wedstrijd tegen Katwijk is de laatste wedstrijd van Buijs als hoofdtrainer van Kozakken Boys. Na dit seizoen is hij trainer van FC Groningen.

    Lees meer over:KatwijkKozakken Boys

    Poll

    Wie wordt er kampioen?

    (837 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kopstootje +8889
    vrijdag 25 mei 2018 om 23:36
    Gaan ze toch gezellig met allen na de wedstrijd naar het strand
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13367
    vrijdag 25 mei 2018 om 23:44
    Het is morgenmiddag toch echt wat te warm om naar amateurvoetbal te kijken.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8689
    vrijdag 25 mei 2018 om 23:53
    Jammer dat er geen club kan promoveren naar de Jupiler leaque. Dar had deze wedstrijd nog een extra lading gegeven.
    Vind ik leuk
    J de Wit +1488
    zaterdag 26 mei 2018 om 01:02
    Ja man, het wordt ook gewoon een keer tijd dat het wordt doorgedrukt
    Vind ik leuk
    FCE1925 +204
    zaterdag 26 mei 2018 om 06:58
    Ze willen zelf niet, omdat ze zich aan teveel regels moeten houden die de knvb heeft opgesteld voor de eerste divisie. Sommige dingen krijgen ze wel enige dispensatie voor, maar het is niet genoeg. Kan me er wel in vinden trouwens.
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1171
    zaterdag 26 mei 2018 om 00:01
    Apotheose, toe maar. Nieuwe redactiestagiair met een thesaurus?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13367
    zaterdag 26 mei 2018 om 00:34
    Ik denk eerder dat Evert ten Napel het woord wel eens in fifa gebruikt.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6586
    zaterdag 26 mei 2018 om 02:11
    Daarom zet ik het commentaar altijd op een andere taal :P
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3229
    zaterdag 26 mei 2018 om 00:28
    Hebben die Kozakken Boys ook een Russische geldschieter, vraag je je af...
    Vind ik leuk
    Rodajc +14256
    zaterdag 26 mei 2018 om 01:20
    Mooie clubs ook die leven, net buiten relatief grotere steden (Leiden en Gorinchem) die geen profclub hebben maar wat qua stad/omgeving misschien wel zou kunnen. Wordt een mooi potje!
    Vind ik leuk
    Jc 74 +159
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:50
    Qua potentie en achterban zijn Quick Boys en Rijnsburgseboys groter,het is echter onmogenlijk om een fusie of een bvo op te starten waarbij je genoeg animo uit de regio krijgt.
    Daar zijn de sentimenten te groot voor en de verenigingen ook ,naast deze drie is er ook nog een club Rijnvogels in de gemeente Katwijk .
    Alle vereniging hebben meer dan 1000 leden en Quick Boys meer dan 2000.
    Laten ons maar lekker amateurs zijn en geef de oude regeling terug zodat we weer Quickboys Rijnsburg Noordwijk Lisse Ter Leede enz bij elkaar krijgen en de derby wedstrijden weer druk bezocht worden
    Vind ik leuk
    Farmer +11896
    zaterdag 26 mei 2018 om 01:35
    Zowel Katwijk als Kozakken Boys spelen toch redelijk voetbal, organisatorisch, en... naja.. 'the works'....
    Waarom mógen deze teams bv niet doorpromoveren naar de Eerste Divisie: Jupiler League, om daar tegen BVO-teams te spelen.

    Op die manier zou bv een deel van de Amateur-liga's kunnen worden omgezet naar een Semi-prof-divisie???

    Semi-profs zouden bv iets meer aanzien genieten vd KNVB, iets meer inkomen genereren dmv '' het een en ander dan".. En een iets soepelere regeling tegemoetzien voor het toetreden tot Betaald Voetbal(Enige eindvoorwaarde; Zolang men dus geen volledige stadion-accommodatie heeft, en een volledig betaalde selectie: aka, een vólwaardige BVO is, mág men -net als bv Jong Ajax/PSV -nóg niet doorpromoveren naar de Eredivisie.

    Er wordt een tikje hoon-lacherig over gedaan, maar de top van de Nederlandse Amateurdivisies leggen soms léuk voetbal op de mat. Voetbal waar de Profliga's nog wat van kunnen leren zelfs!
    Het kan iig nooit kwaad om het eens aan te zien. 'No guts no glory' is het oude gezegde.
    Vind ik leuk
    coci +332
    zaterdag 26 mei 2018 om 07:02
    Qua budget Excelsior tegen Ajax zou schande zijn als Katwijk verliest