'Van Dijk is het puzzelstukje dat nog ontbrak, A Rolls Royce of a defender'

    'Van Dijk is het puzzelstukje dat nog ontbrak, A Rolls Royce of a defender'

    zaterdag 26 mei 2018 om 07:52

    Met Virgil van Dijk en Georginio Wijnaldum doen er zaterdag bij Liverpool twee Nederlanders mee in de Champions League-finale tegen Real Madrid. Van Dijk speelt pas sinds januari voor The Reds, maar maakte meteen een sterke indruk.

    "Hij is een grote, imposante kerel, terwijl de trend is dat centrale verdedigers weer wat kleiner en mobieler worden", zegt oud-Liverpools-spits Stan Collymore, nu analyticus, in het Algemeen Dagblad. "Maar ik denk dat Van Dijk ook wendbaar genoeg is. En dat hij prima het spel kan lezen. 'A Rolls Royce of a defender', noemen ze hem hier, hij is het puzzelstukje dat nog ontbrak bij dit Liverpool."

    "En hij gaat ook een cruciale rol spelen in de volgende stap voor de club", vervolgt Collymore. "Manchester City heeft dit seizoen een lat neergelegd als het gaat om het vermijden van verliespartijen in een titelstrijd. Wil Liverpool écht de strijd aangaan met City, dan gaat het er vanaf nu niet meer om hoeveel goals ze maken en hoe attractief ze spelen. Dan zullen ze net als City clean sheets moeten scoren. Van Dijk is daarin een sleutelfiguur."

    Neil Lennon haalde Van Dijk in 2013 naar Celtic en besefte toen al dat hij goud in handen had. Hij noemt de Bredanaar 'waarschijnlijk de allerbeste speler met wie ik als manager heb gewerkt'. "De eerste dag stapte hij hier binnen en trainde mee met de selectie. Ik begon een gesprekje en zei: maak er een plezierige tijd van Virgil, want ik denk niet dat je hier heel lang zult spelen."

    Uiteindelijk vertrok Van Dijk na twee seizoenen naar Southampton, dat hem in januari weer verkocht aan Liverpool. "Ik was begin dit jaar verbaasd dat Manchester United, Manchester City, Barcelona en Real Madrid hem niet hebben gekocht voordat Liverpool dat deed. Al past hij overigens ook geweldig bij Liverpool", besluit Lennon.

    Poll

    Wie wint de Champions League-finale?

    (7392 stemmen)

    Plaats een reactie

    Godin1 +863
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:01
    Ik ben verbaasd dat de Nederlandse topploegen van Dijk niet gekocht hebben.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +17668
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:10
    Die vonden hem niet goed genoeg...
    Hij heeft zich vanaf Groningen natuurlijk ook enorm ontwikkeld
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 08:11]
    Vind ik leuk
    Godin1 +863
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:25
    Ze hadden hem dus van Groningen moeten kopen -;)
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3930
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:48
    Laat me niet lachen. In Nederland was hij al een klasse beter dan de rest. Ze hebben liggen snurken alhoewel Ajax gewoon verkeerd gegokt heeft want Vd Hoorn had een briljant seizoen gehad.
    Heeft niets met zijn ontwikkeling na Groningen te maken. De meesten hier hebben helemaal geen enkel benul van ene can Dijk in zijn tijd bij Groningen. Hou je dan stil zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    3puntertje +1378
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:54
    Ik ben het met je eens
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 08:54]
    Vind ik leuk
    benny-boys +563
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:25
    Daarvoor plm. 8 jaar bij Willem II/RKC is hij zich gaan ontwikkelen
    en zodoende stapje hoger FC Groningen.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +18135
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:02
    Nederlandse clubs die het vaak in verre landen zoeken.....Ook dit weer een goede les. Celtic pikte hem op voor een fooi. Daarom is 't nu mooi om te zien dat PSV 3 verdedigers haalt uit de eigen eredivisie.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 08:03]
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:10
    Tel je Angelino bij die drie?
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +18135
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:51
    ja! Komt van Nac...das toch eredivisie :-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:49
    ROFL.
    Se non è vero allora è ben inventato.
    :-p
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +850
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:10
    Een verdediger moet je eigenlijk als profclub zijnde toch wel zelf kunnen opleiden vind ik.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:08
    Benieuwd naar zijn volgende carrière-beslissing. Bijna 27. Als hij nog een keer met een andere trainer in een ander elftal op hoog niveau wil werken zonder financieel verlies voor Liverpool, ligt een vertrek in de zomer van 2019 op de loer.
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4440
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:25
    Waarom zou die willen vertrekken of perse met een andere trainer willen werken? Hij zit bij een team dat in de CL finale zit (en het kan winnen ook, maar we zullen zien) en kan misschien volgend seizoen mee doen om het kampioenschap. Nee, hij zit hier voorlopig goed.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:50
    Ik stel ook niet dat het gebeurt, ik denk alleen door over deze mogelijkheid ;-)
    Sommige spelers vinden het verrijkend in hun loopbaan zo veel mogelijk coaches en spelstijlen te leren kennen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 11:39]
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4440
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:54
    ah, makes sense. Je begrijpt het wel dat ik hem voorlopig liever hier hou ;-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:39
    Sterker nog, dat heeft ook mijn voorkeur ;-).
    Ik blijf eraan werken dat ik mijn denken niet laat bepalen dor mijn voorkeuren of veronderstellingen :-)
    Veel plezier vanavond!
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4440
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:42
    Dank je!
    Vind ik leuk
    Napolitanos +8441
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:04
    Hahahaha van dijk Real Madrid ! Kan niet ee s mee in het grote oranje
    Vind ik leuk
    Dicky +18847
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:21
    Leuk zon Rolls, maar Real heeft 20 peperdure Formule 1 auto's ter beschikking.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1528
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:38
    Nac heeft zitten slapen denk ik
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:43
    Als ie nou naar city was gegaan kon nac hem nog huren.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1528
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:08
    Ja dat kon ook, dan had hij toch nog in zijn geboortestad gespeeld
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:48
    Wel grappig dat 68 procent denkt dat Liverpool wint ik hoop het ook maar denk het alleen niet lol.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4891
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:05
    Jammer dat Blind iedere keer voor Riedewald koos ipv Van Dijk. Met alle gevolgen van dien.

    Hopelijk stoppen ze nu een keer in Zeist met die oude afspraken en vriendjespolitiek tussen de KNVB en de tradionele top 3.
    Vind ik leuk
    krul +112
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:36
    nederlandse gasten hebben een te hoge dunk vandaar hun afgrond in voetbal nu
    wat ooit een land was goed aangevinkt op de ranklijsten worden ze nu van alle kanten buitenspel geplaatst waar de zogenaamde grote clubs de juiste spelers moeten aantrekken lachen ze eerst in vi de beste spelers uit en vaakomdat ze buitenlands zijn nou virgil he ga je goed lekker cashen met jou selaris koop je heel ajax op
    Vind ik leuk
    SimonSays +5692
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:47
    Van Dijk wou zelf naar Liverpool. Dat vind ik ook knap van hem; hij pland zijn carrière heel zorgvuldig en laat zich niet gek maken. Hij werd overgeslagen door de Nederlandse top, maar houdt het hoofd koel en vervolgt zijn weg naar de top op geleidelijke wijze.

    En zijn keuze blijkt nu echt goud te zijn, want hij staat in de CL finale en krijgt daarvoor veel credits als het ontbrekende puzzelstukje. Gun het hem van harte.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Van Dijk is het puzzelstukje dat nog ontbrak, A Rolls Royce of a defender'