'Heus wel iets op Van Dijk aan te merken, komt bij dat alles op hem aankomt'

    'Heus wel iets op Van Dijk aan te merken, komt bij dat alles op hem aankomt'

    zaterdag 26 mei 2018 om 08:55

    Wim Kieft is benieuwd hoe Virgil van Dijk zich in de Champions League-finale staande houdt in de duels met Cristiano Ronaldo. De oud-spits ziet dat Liverpool de gunfactor heeft, maar wijst op de ervaring van Real Madrid.

    'Hoewel het spelletje van Liverpool de Spanjaarden niet echt ligt, hebben ze op het middenveld zoveel kwaliteit met Modric, Kroos, Isco en Casemiro dat ze zich zomaar onder de Engelse druk uit kunnen spelen en Ronaldo in stelling kunnen brengen', schrijft Kieft in zijn column in De Telegraaf. 'Interessant om te zien hoe Virgil van Dijk zich staande weet te houden tegen een scherpe Ronaldo.'

    'Natuurlijk zijn wij als Nederlanders enthousiast over Van Dijk, maar er valt heus wel iets op zijn spel aan te merken', aldus Kieft. 'Hij komt wat flegmatiek over, speelt vaak te passief met de gedachte van 'ik corrigeer het wel op inzicht of snelheid'. Dat is gevaarlijk tegen Real en helemaal tegen Ronaldo als beste spits van de wereld. Komt bij dat defensief alles op Van Dijks schouders komt, want de backs van Liverpool zijn verdedigend niet sterk. En of je nu Lovren of Matip naast hem centraal in de verdediging zet; allebei kunnen ze er niets van.'

    Dat is gevaarlijk, aangezien Ronaldo messcherp zal zijn. 'Spelers als Ronaldo en Ramos kunnen als boegbeelden van Real Madrid nooit genoeg winnen', stelt Kieft. 'Daarvoor verdient ook Zinedine Zidane alle lof. Een coach die geen irritatie opwekt, wiens ego hem niet in de weg zit zoals bij Mourinho en Van Gaal. Een trainer die weet hoe je omgaat met vedettes.'

    'Hem is het zelfs gelukt om Ronaldo in te laten zien dat hij niet alles kan spelen als hij in de finales aan het einde van het seizoen allesbeslissend wil zijn. Voor Ronaldo is Liverpool-Real zo'n wedstrijd en dus is Klopp met zijn Engelse machine gewaarschuwd.'

    Poll

    Wie wint de Champions League-finale?

    (7389 stemmen)

    Plaats een reactie

    Gustavo +4738
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:01
    Ik verlang oprecht naar een pak slaag voor Liverpool. Dat ophemelen van Wijnaldum en Van Dijk....
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +15339
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:03
    Ik zou het prachtig vinden als Liverpool Real een pak slaag zou geven;) dat ophemelen van Ronaldo, Ramos, Asensio, Zidane, nog een keer Ronaldo en natuurlijk Modric....
    Vind ik leuk
    Gustavo +4738
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:13
    Ik stap zo het vliegtuig in. Ga weer lekker naar huis. Fijne wedstrijd gewenst en geniet van het weekend en het mooie weer. Goodbye
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +15339
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:49
    Veilige reis;) jij ook fijn weekend.
    Vind ik leuk
    Dicky +16136
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:15
    Nah weet je wat het is. Als iemand echt goed is dan moet je hem daar de credits voor geven of je nu een sympathie hebt voor die persoon of niet. Ik heb mijn leven lang al een bloedhekel aan 020. Maar dat team wat van 1994 tot 1996 dominant was in wereld vond ik wel gewoon goed. Ik vond de uitspraken van Van Gaal destijds ook totaal niet arrogant. Zij waren de beste op dat moment en dan mag je dat roepen vind ik. Ronaldo is gewoon een geweldige voetballer en het ophemelen is eigenlijk te weinig. Zeker in Nederland waar men zich drukker maakt over het feit dat Ronaldo met zijn uiterlijk bezig is dan het feit dat ze één en in mijn optiek de op één na beste voetballers aller tijden kunnen bekijken.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +15339
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:23
    Neem mijn reactie niet te serieus dicky;)
    Vind ik leuk
    Dicky +16136
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:26
    Doe ik niet. Maar ik vind dat Real en met name Ronaldo te weinig krediet krijgen.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +15339
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:37
    Ronaldo verdient alle krediet. Een echte geweldenaar.
    Het zou ook een enorme prestatie zijn om de CL 3 keer achter elkaar te winnen.
    Maar hoop dat het Liverpool lukt om dat te voorkomen:)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Dicky +16136
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:00
    Ja dat snap ik ook wel weer ;) Sorry maar dat gaat alleen niet gebeuren, hala Madrid.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1505
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:31
    Volgens mij word het 3 x achter alkaar kunnen winnen
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +15339
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:36
    Je hebt gelijk. Bedoelde ik ook, maarja, worstenvingers he:p
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3643
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:28
    @ Gustavo
    "Ik verlang oprecht naar een pak slaag voor Liverpool. Dat ophemelen van Wijnaldum en Van Dijk..."

    Wat vindt je dan wel niet van het ophemelen van die bekende jonge kereltjes bij een van onze topclubs die Oranje worden ingepraat en regelmatig de fout in gaan? Wel in onze ijzersterke beruchte eredivisie inderdaad in plaats van die laffe PL... dat weer wel natuurlijk... en dat ophemelen hier komt uit de hoek van vele kenners bij VI en hier bij voetbalprimeur.... dat is wel andere en serieuzere koek dan ex spelers en trainers uit de PL....


    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9201
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:02
    De Ligt had Ronaldo laatst al in zijn zak, kan Van Dijk ook wel.. ;)
    Maar even serieus, als je Ronaldo niet in bedwang kan houden is dat echt geen schande..
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3335
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:27
    Weer dat verhaal over de Ligt die Ronaldo in zn zak had. Volgens mij was het toch echt Vilhena die Ronaldo netjes opvouwde en hem daarna in de zak van de Ligt stopte.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:42
    De ligt zijn zakken waren net wat groter als die van vilhena vandaar;)
    Vind ik leuk
    buddha +7679
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:52
    Volgens mij gaat het over een sleutelhanger met een foto van Ronaldo er op die in de broekzak van de ligt zat.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3335
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:00
    de Ligt speelde een goede wedstrijd maar dat was vooral door Vilhena ondanks dat hij op een voor hem vreemde plek stond.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3643
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:31
    @MojoRisin 09:02

    Die de Ligt die gewoon compleet werd weggespeeld in de Euroborg door die wereldspelers van Groningen? Die de Ligt die een week later weer eens een blunder aan zijn toch al niet geringe foutenlijst ging toevoegen?

    Wil je de Ligt alstublieft nooit vergelijken met serieuze verdedigers....
    Vind ik leuk
    meinema +1025
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:08
    Denk je dat Ronaldo zich zo kan opladen voor een oefenpotje tegen Oranje? Vandaag kan hij dat zeker en is geen 1 cv op de wereld hem de baas
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1505
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:33
    Denk dat ramos hem wel zou aanpakken Haha maar zou nooit ze tegen stander zijn
    Vind ik leuk
    mcmodd +19627
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:18
    Ik ken Wim Kieft als een man met een goed analytisch vermogen. Alles klopt in zijn verhaal, mits. En dat mits slaat op het gegeven dat je geen enkele situatie tevoren kan inschatten. Hoe is de teamconditie, hoeveel zijn er half of helemaal uit vorm, wie krijgt de ruimte om de beslissende steekpass te geven, kortom: het is koffiedik kijken als je iets wilt voorspellen.

    Van Dijk gaat goed zijn, die motiveert zichzelf wel. Dat moet je bij Ronaldo tegenwoordig maar afwachten. Ook hij is afhankelijk van de rest van zijn, inmiddels bijna bejaarde, ploeggenoten. Het zal afhangen van kleine dingetjes als een grensrechter die zijn lenzen binnenstebuiten heeft, een scheidsrechter met een haperend fluitje, een niet geziene handsbal en een overgeschoten penalty. Zoiets, ik ga er niets onder verwedden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Heus wel iets op Van Dijk aan te merken, komt bij dat alles op hem aankomt'