Advies voor kersverse Ajacied: 'In Amsterdam zal hij wat brutaler moeten worden'

    Advies voor kersverse Ajacied: 'In Amsterdam zal hij wat brutaler moeten worden'

    Gepubliceerd: zaterdag 26 mei 2018 om 09:15za 26-05-2018 om 09:15

    Een geëmotioneerde Perr Schuurs nam vrijdagavond afscheid van Fortuna Sittard tijdens een vriendschappelijk duel met zijn oude amateurclub RIA. De achttienjarige verdediger liep met tranen in de ogen van het veld.

    "Fortuna heeft me gebracht naar waar ik nu sta, dat doet me wel wat. Bij RIA viel het afscheid zwaar, nu weer. Maar je moet stappen maken", zegt Schuurs tegen de Limburger. Dat hij het tot Ajax zou schoppen, had oud-teamgenoot Youri Lebens alleen gehoopt. "Ja, Perr was goed. Hij was bij de pupillen spits en knalde elke bal erin. Dat hij nu naar Ajax gaat, is onwerkelijk. Zeker omdat je hem kent als jongen uit het dorp, die altijd 'hallo' zegt en op zondag zelfs naar ons komt kijken."

    "In zijn afscheidswedstrijd deed ik mee bij RIA. Op het veld is pas goed te zien wat hij kan. Zo normaal als persoon, maar toch zo speciaal", vervolgt Lebens, die bijval krijgt van jeugdtrainers Bert Bertrand en Marco Lebens. "Hij was iemand die zijn opdrachten altijd uitvoerde. En beleefd, nog steeds. Laatst was hij op de fuif van mijn dochter en dan zal hij altijd even bijkletsen", zegt Bertrand. Lebens: "In Amsterdam zal hij wel wat brutaler moeten worden."

    Ook RIA-voorzitter Wil Schmitz is lovend. " Het is een jongen die vriendschap bewaart. Hij heeft geweldige stappen gemaakt. Door hem is ook Fortuna weer gaan leven in het dorp. Voor het eerst heb ik dit seizoen wedstrijden op vrijdagavond moeten verplaatsen, omdat Fortuna thuis speelde."

    Plaats een reactie

    Bep Slatter +11060
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:24
    Dat is meestal snel geregeld als ze dat shirt gaan dragen. ;)
    Vind ik leuk
    jeepee +759
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:24
    Die kan niet aarden in Amsterdam. Let maar op.
    Vind ik leuk
    Richard020 +12959
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:47
    Geweldig dat jij dat al weet. Laat me raden jij bent bevriend met Schuurs, weet zijn karakter waardoor jij al weet te verkondigen dat Schuurs niet kan aarden. Jij weet het nog beter dan de ouders van Schuurs die er alle vertrouwen en het geloof erin hebben dat Schuurs zich snel zal aanpassen bij Ajax en zijn nieuwe woon situatie in Amsterdam, jeepee weet het natuurlijk allemaal beter!
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5260
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:00
    Tuurlijk wel. Red light district, Coffeeshops,Bruisend nachtleven. Wie kan er nou niet aarden in Amsterdam ?.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19977
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:26
    Hehe, op de fuif van mijn dochter...
    Vind ik leuk
    Laliga +2236
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:56
    Haha ik was niet de enigste dus..
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +6206
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:02
    Dus
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 10:06]
    Vind ik leuk
    buddha +9087
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:29
    hij liep met tranen in zn ogen van het veld. dan is hij alvast aan het wennen. wint voorlopig geen prijzen.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3365
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:35
    Allemaal comedianten hier die hun roeping gemist hebben hier
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:35
    Nou die huilert gaat naar de juiste club ,daar huilen ze al 4 jaar.
    Vind ik leuk
    Mari +10245
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:24
    Veel.succes.
    Blijf jezelf
    Ga geen idiote dingen roepen
    Zoals Ajax is alles voor mij en een week later ...

    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22202
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:39
    Gewoon voetballen voor wat je waard bent. Niks meer niks minder.
    Vind ik leuk
    Muscles +969
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:52
    Schuurs is een goede aanwinst en moet gewoon zichzelf blijven. Type de Ligt, reëel, hersens en authentiek. Iets wat vele reaguurders hier niet hebben......
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1878
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:54
    Mooi toch dit! Ik vraag me wel af of een stap naar Ajax niet in één keer erg groot is en of een tussenstap naar een club als Heerenveen of the Utrecht niet beter was maar we zullen zien, veel succes!
    Vind ik leuk
    HupHolland +2846
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:08
    In Nederland moeten verdedigers veel harder worden. Aanvallers moeten bang zijn voor verdedigers. Schuur moet zich op dat gebied nog veel verbeteren.

    Ik denk nog wel eens terug aan Van Tiggelen,
    Vind ik leuk
    renemar +593
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:51
    Of hij voetballend gaat maken is afwachten. Ik verwacht het wel.
    Het is in ieder geval een verademing deze jongen te zien en horen i.p.v. een misselijk over het paard getild kwalletje als Kluivert.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7595
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:04
    Willy Brokamp bleef zijn Limburgse mentaliteit trouw en werd in de Ajax kleedkamer genadeloos aangepakt en heeft het dus niet gered in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    renemar +593
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:02
    Daar lag het niet aan. Hij was te lui. Bovendien had Willy Brokamp aan alles schijt.
    Kan me een leuke anekdote van hem herinneren van zijn MVV tijd. In die tijd hadden alle limburgse clubs een geestelijke in de vereniging. Na een wedstrijd kwam meneer pastoor de kleedkamer in en wilde Brokamp troosten. Hij zei "jammer Willy, hij wilde er vandaag niet in". Waarop Brokamp tegen de pastoor zei "is niet erg, als hij er vanavond maar in gaat". Zo was Brokamp.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws