Katwijk houdt stand in Werkendam en houdt Buijs en Kozakken Boys van titel

    Katwijk houdt stand in Werkendam en houdt Buijs en Kozakken Boys van titel

    zaterdag 26 mei 2018 om 17:52

    Katwijk heeft zich tot kampioen in de Tweede Divisie gekroond. De ploeg van trainer Jack van den Berg hield stand op bezoek bij Kozakken Boys: 0-0. De twee titelpretendenten troffen elkaar op de laatste speeldag.

    Katwijk genoot lange tijd een enorme voorsprong op de concurrentie, maar sinds de jaarwisseling zakte het elftal van de koploper als een kaartenhuis in elkaar. Daardoor rook Kozakken Boys bloed. Onder sfeervolle en warme omstandigheden in Werkendam trok de ploeg van coach Danny Buijs dan ook ten aanval. Kozakken Boys stichtte het meeste gevaar, maar een treffer bleef uit.

    Een kleine tien minuten voor tijd werd de wedstrijd plots gestaakt, omdat arbiter Lorenzo Cairo een blessure had opgelopen en moest worden vervangen door vierde official Derya Serik. Tussendoor gingen ook de spelers en trainers even naar de kleedkamer. Na de onderbreking kroop Katwijk nog door het oog van de naald: Abdulsamed Abdullahi trof de paal met een fraai schot.

    In blessuretijd moest Katwijk zelfs verder met tien man na een rode kaart van Kilian Berkhout, maar ook dat overleefden de bezoekers. Zo neemt Buijs geen afscheid met een prijs bij Kozakken Boys. De 35-jarige trainer gaat komend seizoen aan de slag bij FC Groningen.

    Overigens promoveert Katwijk niet naar de Eerste Divisie. Dat komt door een beslissing van de KNVB in oktober.

    Plaats een reactie

    Butsbal +11589
    zaterdag 26 mei 2018 om 17:57
    Mooie titel. Katwijk
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3683
    zaterdag 26 mei 2018 om 17:58
    Feli Kattuk
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21442
    zaterdag 26 mei 2018 om 17:59
    Gefeliciteerd Kattuk!
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +379
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:00
    Van harte aan ieder1 die werkzaam is bij Katwijk of de club een warm hart toedraagt.
    Vind ik leuk
    danny117869 +2244
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:01
    Gefeleiciteerd Katwijk!
    Lijkt me verdiend als je het hele seizoen boven aan staat.
    Vind ik leuk
    Jc 74 +158
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:19
    Gefeliciteerd Katwijk dik verdiend kampioen nu hopen dat wij (Quick Boys) volgend jaar kunnen promoveren en de derby tegen jullie en Rijnsburgseboys weer terug keert
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:58
    Eens!
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:20
    Gefeliciteerd Katwijk.
    Jammer van de gesloten competitie in NL
    Vind ik leuk
    Jc 74 +158
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:41
    Katwijk wil niet promoveren en heeft vorig jaar met een aantal andere bekende amateur clubs gesproken om de knvb te verlaten vanwege de voetbalpiramide.
    Een groot hekel punt zijn de regels bij promotie en de aanvangstijden van de wedstrijden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:11
    Regels moeten versoepeld worden bij promotie, we slaan een modderfiguur in de rest van de wereld. Ook dit zou een groot punt moeten zijn in Winnaars van morgen, samen met de kunstgras discussie etc.
    Vind ik leuk
    HanV +3382
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:30
    Ja, pak alles even mee, ook de gelijke verdeling van tv-gelden, dan weet je zelfs zonder te praten dat het een Poolse landdag wordt. Wat je voorstelt is dus dat de JL een amateurcompetitie wordt.
    Vind ik leuk
    Jc 74 +158
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:31
    Mee eens alleen is er geen steun vanuit de achterban de gemeente en het bedrijfsleven om te promoveren naar de eerste divisie ,miss dat alleen vvsb het zou willen en kunnen maar bij Katwijk Lisse Rijnsburgseboys Noordwijk en Quickboys leeft het promoveren niet .Een ander nadeel is dat vrijwilligers er ook niet om staan te springen .Ze hadden nooit de amateurtak moet opheffen en jong elftallen moeten toe laten .De toeschouwers aantallen zijn schrikbarend achteruit gelopen sinds de invoering van de voetbalpiramide
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:38
    jammer dat ze de plek van jong utrecht niet innemen
    Vind ik leuk
    schfan1920 +4737
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:50
    Katwijk voor Jong Utrecht, het had zo mooi kunnen zijn..

    Vind ik leuk
    Rodajc +9527
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:04
    Verschrikkelijke wedstrijd om te bekijken, maar gefeliciteerd Katwijk!
    Vind ik leuk
    maandag 28 mei 2018 om 22:43
    Spanning was er niet minder om
    Vind ik leuk
    maandag 28 mei 2018 om 05:34
    ja
    Vind ik leuk
    maandag 28 mei 2018 om 22:44
    Wat een weekend! Heerlijk!
    Vind ik leuk
    dinsdag 29 mei 2018 om 06:26
    1
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Katwijk houdt stand in Werkendam en houdt Buijs en Kozakken Boys van titel