Fulham wint duel van 180 miljoen en keert na vier jaar terug in Premier League

    Fulham wint duel van 180 miljoen en keert na vier jaar terug in Premier League

    Fulham keert komend seizoen terug in de Premier League. In een matige, maar spannende finale van de play-offs waren The Cottagers zaterdag met 1-0 te sterk voor Aston Villa. 

    In de 23e minuut van het duel op een bomvol Wembley viel de beslissing. Supertalent Ryan Sessegon verstuurde een heerlijke steekpass en aanvoerder Tom Cairney schoot koeltjes binnen.  

    Fulham mocht kort na de pauze van geluk spreken dat rechtsback Ryan Fredericks geen directe rode kaart kreeg. Hij ging héél hard door op een speler van Villa. De scheidsrechter van dienst miste het incident

    In de laatste twintig minuten van de finale moest Fulham het alsnog zien te redden met tien man. Verdediger Denis Odoi kreeg zijn tweede gele kaart. Het Villa van manager Steve Bruce drong in de slotfase aan, maar de gelijkmaker viel niet meer. 

    Fulham keert na een afwezigheid van vier jaar terug in de Premier League. De promotie levert de club uit Londen zo'n 180 miljoen euro op, werd deze week uitgerekend. Eerder promoveerden Wolverhampton Wanderers en Cardiff City naar de Premier League. Stoke City, West Bromwich Albion en Swansea City degradeerden naar het tweede niveau. 

    Plaats een reactie

    TheRedMen +3008
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:56
    Leuk voor Fulham. Een erg goed voetballende ploeg. Wel een heel erg groot drama voor Aston Villa. Die zullen nu serieuze financiële problemen krijgen. Hopelijk weet Villa volgend jaar te promoveren. Al denk ik dat Villa nu voorlopig wel in het championship blijft..
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 19:56]
    Vind ik leuk
    Garrie +3767
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:06
    Nooit medelijden hebben met Engelse clubs
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3008
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:34
    Ik mag het toch wel sneu vinden voor die fans. Die zijn ook niet verantwoordelijk voor dit wanbeleid.
    Vind ik leuk
    Garrie +3767
    zaterdag 26 mei 2018 om 23:15
    Nee sorry mag niet
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3008
    zaterdag 26 mei 2018 om 23:18
    Oh oke ;)
    Vind ik leuk
    Garrie +3767
    zaterdag 26 mei 2018 om 23:27
    Thanx:)
    Vind ik leuk
    Rodajc +14353
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:57
    Vond het al 2 van de mooiste clubs in het Championship, dus mooie finale. Had het Aston Villa persoonlijk nét iets meer gegund, maar ook erg leuk dat Fulham eindelijk weer terug is.
    Vind ik leuk
    Bengelino +11670
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:59
    Villa is allesbehalve een mooie club. Fans met een enkelband komen daar niet binnen, schande!
    Vind ik leuk
    Rodajc +14353
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:05
    Vind het persoonlijk een van de mooiste clubs van Engeland. Idd een schande dat ze enkelbanden niet binnenlaten...
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:06
    Als ik mag kiezen dan zie ik liever Birmingham City terugkeren ipv Villa....
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 20:50
    Idd een van de oudste Engelse clubs pracht club vindt ik van porsmouth ook
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zondag 27 mei 2018 om 20:53
    Nog zo'n prachtige club! Ben ik ook al een paar keer geweest. Leuke stad ook....
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 20:55
    Mooi hè ik wil dit seizoen heel graag naar fulham maar ben er bang voor dat ik geen kaartje krijg dan maar newcastle of zo :-)
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zondag 27 mei 2018 om 20:58
    Als ik kaarten kan regelen dan kan jij dat ook!

    Zijn ook niet de duurste kaarten.... als ik naar Chelsea, Tottenham of Arsenal ga dan ben ik 3 tot 4 keer zoveel kwijt.
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 21:00
    Maar waar die je dat dan is mijn vraag dank u :p
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zondag 27 mei 2018 om 21:12
    Via familie en vrienden die in Engeland wonen...
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 21:26
    Oké heb jij effe geluk mazzel pik
    :-)
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 20:56
    En vindt het ook wel duur zoeen voetbalreis weetje een goedkope site met reis en kaartjes in een
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9485
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:02
    Roda gaat toch ook een stapje lager
    Vind ik leuk
    Rodajc +14353
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:06
    Dus? Relevantie?
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9485
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:40
    Nee ! VVV en Firtuns wel uit Limburg vandaar
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:57
    Hartstikke mooi , ik hoop dat vites mijn mooie club ook tot ongekende hoogtes gaat stijgen , dat zal wel lukken met al die russen en roebels bij onze club. We zijn onze ziel verloren maar dat maakt ons niks uit !
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:07
    Nooit een ziel gehad.... daar zit 'm de kneep ;-))
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7322
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:53
    Liever geen ziel dan jouw ziel, Barry Engels supersucker
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 11:24
    Het lachertje van gelderland
    Vind ik leuk
    Sefa +343
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:57
    Jezus, 180miljoen..
    wat absurd
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:58
    En nog steeds zijn er mensen die denken dat we met onze Nederlandse clubs nog wat in de melk te brokkelen hebben....
    Vind ik leuk
    Sefa +343
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:59
    Jup, hoeveel krijgen de Jupiler League promovendusen?
    We doen totaal niet meer mee
    Vind ik leuk
    HanV +4287
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:10
    Met 2 clubs minder komt er toch snel twee ton bij per club, het contract met FOX ligt nog maar vast tot 2025. Dus wie weet, wordt het dan wel tot Belgisch niveau opgetrokken.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:11
    Waarschijnlijk staan we dan nog steeds gelijk met Cyprus....
    Vind ik leuk
    HanV +4287
    zaterdag 26 mei 2018 om 21:31
    Ik vind het hier nu warm zat.
    Vind ik leuk
    Fc uuuuu +181
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:51
    Kreeg je als Nederlandse promovendus maar eens 5 % van dat bedrag.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:57
    Leuk! Komend seizoen weer een keertje naar The Cottage!
    Vind ik leuk
    Marco S +4405
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:57
    Mooie club.. goed dat ze terug zijn.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1729
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:58
    Prachtige club dat Fulham, mooi dat ze terug zijn. Gun Aston Villa ook een snelle terugkeer maar dat komt vast goed.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2490
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:06
    Daar zou ik niet zo zeker van zijn , Aston Villa zit in zware financiele crisis , zo erg zelfs dat ze hun trainings accomodatie moeten verkopen.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1729
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:18
    Zonde! Ik volg het Championship niet zo maar wist ook niet dat het zo erg gesteld was met Aston Villa. Jammer van zo'n grote club.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2490
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:22
    Inderdaad , dit was een alles of niets wedstrijd voor de toekomst van Aston Villa , het wordt dus niks. Zou me niet verbazen als Aston Villa volgend jaar naar het 3e niveau degradeert
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:24
    Zit er dik in....
    Vind ik leuk
    Bengelino +11670
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:59
    Altijd die domme bedragen erbij benoemen. Fulham promoveert naar premier league
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:08
    Die bedragen is wel waar het voetbal tegenwoordig om draait...

    .... dus zo heel gek is het niet!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31584
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:59
    Craven cottage eindelijk terug!!!!!!!
    Dag terry!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:08
    Tof he! Ga jij ook?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31584
    zondag 27 mei 2018 om 00:13
    Als je nog een plekkie over hebt haha.
    Vind ik leuk
    berwi +453
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:00
    wat een pot voetbal als het straks ook zo is heb je een mooie avond
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8953
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:03
    Van mij hadden ze allebei terug gemogen.
    Toch een stuk nostalgie.
    Vind ik leuk
    danny9874 +2310
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:04
    180 miljoen? Koop er 2 toppers voor en je doet aankomend seizoen mee om de titel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:05
    Heel blij mee.
    Geweldige club. Staat zeker in mn top 2.

    Terry zien somberen was een leuke bijkomstigheid.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2490
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:08
    Geweldige wedstrijd gezien , niks geen verdedigend voetbal maar gewoon 2 clubs die aanvallend voetballen en alles gaven. Hier kan de Champions League nog een puntje aan zuigen
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26346
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:20
    Leuk dat Fulham weer terug is. Fulham-Liverpool was ooit mijn PL duel dat ik zag op Craven Cottage. Klassiek stadion.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:30
    180 miljoen pfff
    Vind ik leuk
    munkikiii +1879
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:31
    Geeft nog maar eens aan hoe groot het verschil is 180 miljoen voor promotie
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:44
    Mooi voor Fullham, haalden ooit vd Sar naar de BPL.Tegelijkertijd wordt duidelijk dat wij nooit meer mee kunnen met zulk geweld,180 miljoen bij promotie ( meer dan de rijkste club van Nederland)dan speel je waarschijnlijk het hele seizoen om lijfsbehoud,spelers die eerst voor de Eredivisie kozen gaan nu naar zulke clubs,die kunnen wel 3 miljoen salaris per jaar betalen,slechte zaak eigenlijk.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1345
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:55
    Lekker man. Craven Cottage terug in de Premier League. Toch nog een beetje 'oud voetbal' in het moderne business tijdperk. Al is het wachten op het moment dat ook het Fulham bestuur overstag gaat met een hypermoderne tempel dat verbonden wordt aan Allainz of Emirates..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws