Fulham wint duel van 180 miljoen en keert na vier jaar terug in Premier League

Fulham wint duel van 180 miljoen en keert na vier jaar terug in Premier League

Gepubliceerd: zaterdag 26 mei 2018 om 19:54za 26-05-2018 om 19:54

Fulham keert komend seizoen terug in de Premier League. In een matige, maar spannende finale van de play-offs waren The Cottagers zaterdag met 1-0 te sterk voor Aston Villa. 

In de 23e minuut van het duel op een bomvol Wembley viel de beslissing. Supertalent Ryan Sessegon verstuurde een heerlijke steekpass en aanvoerder Tom Cairney schoot koeltjes binnen.  

Fulham mocht kort na de pauze van geluk spreken dat rechtsback Ryan Fredericks geen directe rode kaart kreeg. Hij ging héél hard door op een speler van Villa. De scheidsrechter van dienst miste het incident

In de laatste twintig minuten van de finale moest Fulham het alsnog zien te redden met tien man. Verdediger Denis Odoi kreeg zijn tweede gele kaart. Het Villa van manager Steve Bruce drong in de slotfase aan, maar de gelijkmaker viel niet meer. 

Fulham keert na een afwezigheid van vier jaar terug in de Premier League. De promotie levert de club uit Londen zo'n 180 miljoen euro op, werd deze week uitgerekend. Eerder promoveerden Wolverhampton Wanderers en Cardiff City naar de Premier League. Stoke City, West Bromwich Albion en Swansea City degradeerden naar het tweede niveau. 

Plaats een reactie

TheRedMen +3441
zaterdag 26 mei 2018 om 19:56
Leuk voor Fulham. Een erg goed voetballende ploeg. Wel een heel erg groot drama voor Aston Villa. Die zullen nu serieuze financiële problemen krijgen. Hopelijk weet Villa volgend jaar te promoveren. Al denk ik dat Villa nu voorlopig wel in het championship blijft..
[Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 19:56]
Vind ik leuk
Garrie +3756
zaterdag 26 mei 2018 om 20:06
Nooit medelijden hebben met Engelse clubs
Vind ik leuk
TheRedMen +3441
zaterdag 26 mei 2018 om 20:34
Ik mag het toch wel sneu vinden voor die fans. Die zijn ook niet verantwoordelijk voor dit wanbeleid.
Vind ik leuk
Garrie +3756
zaterdag 26 mei 2018 om 23:15
Nee sorry mag niet
Vind ik leuk
TheRedMen +3441
zaterdag 26 mei 2018 om 23:18
Oh oke ;)
Vind ik leuk
Garrie +3756
zaterdag 26 mei 2018 om 23:27
Thanx:)
Vind ik leuk
Rodajc +17417
zaterdag 26 mei 2018 om 19:57
Vond het al 2 van de mooiste clubs in het Championship, dus mooie finale. Had het Aston Villa persoonlijk nét iets meer gegund, maar ook erg leuk dat Fulham eindelijk weer terug is.
Vind ik leuk
Bengelino +12601
zaterdag 26 mei 2018 om 19:59
Villa is allesbehalve een mooie club. Fans met een enkelband komen daar niet binnen, schande!
Vind ik leuk
Rodajc +17417
zaterdag 26 mei 2018 om 20:05
Vind het persoonlijk een van de mooiste clubs van Engeland. Idd een schande dat ze enkelbanden niet binnenlaten...
Vind ik leuk
Barry Engels +31961
zaterdag 26 mei 2018 om 20:06
Als ik mag kiezen dan zie ik liever Birmingham City terugkeren ipv Villa....
Vind ik leuk
zondag 27 mei 2018 om 20:50
Idd een van de oudste Engelse clubs pracht club vindt ik van porsmouth ook
Vind ik leuk
Barry Engels +31961
zondag 27 mei 2018 om 20:53
Nog zo'n prachtige club! Ben ik ook al een paar keer geweest. Leuke stad ook....
Vind ik leuk
zondag 27 mei 2018 om 20:55
Mooi hè ik wil dit seizoen heel graag naar fulham maar ben er bang voor dat ik geen kaartje krijg dan maar newcastle of zo :-)
Vind ik leuk
Barry Engels +31961
zondag 27 mei 2018 om 20:58
Als ik kaarten kan regelen dan kan jij dat ook!

Zijn ook niet de duurste kaarten.... als ik naar Chelsea, Tottenham of Arsenal ga dan ben ik 3 tot 4 keer zoveel kwijt.
Vind ik leuk
zondag 27 mei 2018 om 21:00
Maar waar die je dat dan is mijn vraag dank u :p
Vind ik leuk
Barry Engels +31961
zondag 27 mei 2018 om 21:12
Via familie en vrienden die in Engeland wonen...
Vind ik leuk
zondag 27 mei 2018 om 21:26
Oké heb jij effe geluk mazzel pik
:-)
Vind ik leuk
zondag 27 mei 2018 om 20:56
En vindt het ook wel duur zoeen voetbalreis weetje een goedkope site met reis en kaartjes in een
Vind ik leuk
Napolitanos +9752
zaterdag 26 mei 2018 om 20:02
Roda gaat toch ook een stapje lager
Vind ik leuk
Rodajc +17417
zaterdag 26 mei 2018 om 20:06
Dus? Relevantie?
Vind ik leuk
Napolitanos +9752
zaterdag 26 mei 2018 om 20:40
Nee ! VVV en Firtuns wel uit Limburg vandaar
Vind ik leuk
zaterdag 26 mei 2018 om 19:57
Hartstikke mooi , ik hoop dat vites mijn mooie club ook tot ongekende hoogtes gaat stijgen , dat zal wel lukken met al die russen en roebels bij onze club. We zijn onze ziel verloren maar dat maakt ons niks uit !
Vind ik leuk
Barry Engels +31961
zaterdag 26 mei 2018 om 20:07
Nooit een ziel gehad.... daar zit 'm de kneep ;-))
Vind ik leuk
Eimersweide +8306
zaterdag 26 mei 2018 om 20:53
Liever geen ziel dan jouw ziel, Barry Engels supersucker
Vind ik leuk
zondag 27 mei 2018 om 11:24
Het lachertje van gelderland
Vind ik leuk
Sefa +339
zaterdag 26 mei 2018 om 19:57
Jezus, 180miljoen..
wat absurd
Vind ik leuk
Barry Engels +31961
zaterdag 26 mei 2018 om 19:58
En nog steeds zijn er mensen die denken dat we met onze Nederlandse clubs nog wat in de melk te brokkelen hebben....
Vind ik leuk
Sefa +339
zaterdag 26 mei 2018 om 19:59
Jup, hoeveel krijgen de Jupiler League promovendusen?
We doen totaal niet meer mee
Vind ik leuk
HanV +4888
zaterdag 26 mei 2018 om 20:10
Met 2 clubs minder komt er toch snel twee ton bij per club, het contract met FOX ligt nog maar vast tot 2025. Dus wie weet, wordt het dan wel tot Belgisch niveau opgetrokken.
Vind ik leuk
Barry Engels +31961
zaterdag 26 mei 2018 om 20:11
Waarschijnlijk staan we dan nog steeds gelijk met Cyprus....
Vind ik leuk
HanV +4888
zaterdag 26 mei 2018 om 21:31
Ik vind het hier nu warm zat.
Vind ik leuk
Fc uuuuu +234
zaterdag 26 mei 2018 om 20:51
Kreeg je als Nederlandse promovendus maar eens 5 % van dat bedrag.
Vind ik leuk
Barry Engels +31961
zaterdag 26 mei 2018 om 19:57
Leuk! Komend seizoen weer een keertje naar The Cottage!
Vind ik leuk
Marco S +6555
zaterdag 26 mei 2018 om 19:57
Mooie club.. goed dat ze terug zijn.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2271
zaterdag 26 mei 2018 om 19:58
Prachtige club dat Fulham, mooi dat ze terug zijn. Gun Aston Villa ook een snelle terugkeer maar dat komt vast goed.
Vind ik leuk
Hammers96 +2786
zaterdag 26 mei 2018 om 20:06
Daar zou ik niet zo zeker van zijn , Aston Villa zit in zware financiele crisis , zo erg zelfs dat ze hun trainings accomodatie moeten verkopen.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2271
zaterdag 26 mei 2018 om 20:18
Zonde! Ik volg het Championship niet zo maar wist ook niet dat het zo erg gesteld was met Aston Villa. Jammer van zo'n grote club.
Vind ik leuk
Hammers96 +2786
zaterdag 26 mei 2018 om 20:22
Inderdaad , dit was een alles of niets wedstrijd voor de toekomst van Aston Villa , het wordt dus niks. Zou me niet verbazen als Aston Villa volgend jaar naar het 3e niveau degradeert
Vind ik leuk
Barry Engels +31961
zaterdag 26 mei 2018 om 20:24
Zit er dik in....
Vind ik leuk
Bengelino +12601
zaterdag 26 mei 2018 om 19:59
Altijd die domme bedragen erbij benoemen. Fulham promoveert naar premier league
Vind ik leuk
Barry Engels +31961
zaterdag 26 mei 2018 om 20:08
Die bedragen is wel waar het voetbal tegenwoordig om draait...

.... dus zo heel gek is het niet!
Vind ik leuk
Smithsonian +38192
zaterdag 26 mei 2018 om 19:59
Craven cottage eindelijk terug!!!!!!!
Dag terry!
Vind ik leuk
Barry Engels +31961
zaterdag 26 mei 2018 om 20:08
Tof he! Ga jij ook?
Vind ik leuk
Smithsonian +38192
zondag 27 mei 2018 om 00:13
Als je nog een plekkie over hebt haha.
Vind ik leuk
berwi +473
zaterdag 26 mei 2018 om 20:00
wat een pot voetbal als het straks ook zo is heb je een mooie avond
Vind ik leuk
Kopstootje +9640
zaterdag 26 mei 2018 om 20:03
Van mij hadden ze allebei terug gemogen.
Toch een stuk nostalgie.
Vind ik leuk
zaterdag 26 mei 2018 om 20:05
Heel blij mee.
Geweldige club. Staat zeker in mn top 2.

Terry zien somberen was een leuke bijkomstigheid.
Vind ik leuk
Hammers96 +2786
zaterdag 26 mei 2018 om 20:08
Geweldige wedstrijd gezien , niks geen verdedigend voetbal maar gewoon 2 clubs die aanvallend voetballen en alles gaven. Hier kan de Champions League nog een puntje aan zuigen
Vind ik leuk
Come on Utreg +28475
zaterdag 26 mei 2018 om 20:20
Leuk dat Fulham weer terug is. Fulham-Liverpool was ooit mijn PL duel dat ik zag op Craven Cottage. Klassiek stadion.
Vind ik leuk
zaterdag 26 mei 2018 om 20:30
180 miljoen pfff
Vind ik leuk
munkikiii +2106
zaterdag 26 mei 2018 om 20:31
Geeft nog maar eens aan hoe groot het verschil is 180 miljoen voor promotie
Vind ik leuk
zaterdag 26 mei 2018 om 20:44
Mooi voor Fullham, haalden ooit vd Sar naar de BPL.Tegelijkertijd wordt duidelijk dat wij nooit meer mee kunnen met zulk geweld,180 miljoen bij promotie ( meer dan de rijkste club van Nederland)dan speel je waarschijnlijk het hele seizoen om lijfsbehoud,spelers die eerst voor de Eredivisie kozen gaan nu naar zulke clubs,die kunnen wel 3 miljoen salaris per jaar betalen,slechte zaak eigenlijk.
Vind ik leuk
Karakter1 +1325
zaterdag 26 mei 2018 om 20:55
Lekker man. Craven Cottage terug in de Premier League. Toch nog een beetje 'oud voetbal' in het moderne business tijdperk. Al is het wachten op het moment dat ook het Fulham bestuur overstag gaat met een hypermoderne tempel dat verbonden wordt aan Allainz of Emirates..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws