Memphis erkent: Ik weet dat het met de wedstrijd tegen Portugal te maken had

    Memphis erkent: "Ik weet dat het met de wedstrijd tegen Portugal te maken had"

    zondag 27 mei 2018 om 11:39

    Oranje-bondscoach Ronald Koeman heeft een grote rol gespeeld in de opmars van Memphis Depay bij Olympique Lyon. Sinds de aanvaller in de punt van de aanval werd gezet bij het Nederlands elftal, scoort hij bij zijn club aan de lopende band.

    Koeman gaf Memphis een vrije rol tijdens de oefeninterland tussen Nederland en Portugal (3-0) eind maart. Dat bracht Lyon-trainer Bruno Génésio op ideeën. "Ik weet sowieso dat het met die wedstrijd te maken had, omdat de coach daar aanwezig was", beaamt de Oranje-international in gesprek met de NOS. "Toevallig was onze spits geschorst, dus toen zette de coach mij in de punt van de aanval. Ik scoorde twee keer en daarna bleef ik scoren. In die vrije rol voel ik mij heerlijk."

    Sinds de interland tegen Portugal was Memphis goed voor negen doelpunten en zeven assists in acht wedstrijden namens Lyon. In de laatste wedstrijd van het seizoen hielp hij zijn ploeg met een hattrick aan een Champions League-ticket. "Ja, dat was lekker. Dan kom je hier bij Oranje ook met een lekker gevoel. Maar uiteindelijk hebben we geen prijs gewonnen, dus we moeten ook niet te blij doen", benadrukt de 36-voudig international.

    Plaats een reactie

    zondag 27 mei 2018 om 11:43
    Is ook de speler die het moet gaan doen voor Oranje. Ik ben zeker een liefhebber van zij spel. Koeman past perfect bij Oranje
    [Reactie gewijzigd op zondag 27 mei 2018 om 11:44]
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 11:43
    Geweldenaar heerlijk
    Vind ik leuk
    Excelsior +1349
    zondag 27 mei 2018 om 11:44
    Fijn dat hij bij Lyon nu eindelijk goed speelt
    Vind ik leuk
    Den Daats +6378
    zondag 27 mei 2018 om 20:26
    Klopt, mits ik mij niet kom melden natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Simsalabim +987
    zondag 27 mei 2018 om 11:46
    Depay wordt de spits van oranje, kan toch niet anders hij doet het goed bij Lyon
    Vind ik leuk
    Kuip +6364
    zondag 27 mei 2018 om 13:08
    In Oranje moet Memphis maar een koppeltje met Promes vormen. Verder moet Koeman stoppen met dat achterlijke 5-3-2 systeem. Met vijf verdedigers werkt gewoon niet. Het beste systeem is 4-4-2.
    Cillissen
    Tete/Hateboer, de Ligt, van Dijk, Blind
    Wijnaldum, Vormer, Strootman, Elia
    Promes, Memphis

    In de toekomst kan Frenkie de Jong op de plek van Vormer,
    Kluivert voor Elia en laten we hopen op de doorbraak van supertalenten als Chong en Stengs.
    [Reactie gewijzigd op zondag 27 mei 2018 om 13:09]
    Vind ik leuk
    chicken +10495
    zondag 27 mei 2018 om 14:05
    Vormer?? Ben je wel goed..

    Cillessen
    Hateboer ligt vrij dijk ake
    Blind Wijnaldum propper
    Promes depay

    532...
    Vind ik leuk
    mcmodd +21504
    zondag 27 mei 2018 om 14:56
    En waarom werkt het bij Oranje niet met 5 verdedigers Kuip? Waarom twijfel tussen Tete en Hateboer? Wanneer komt dan de toekomst van Frenkie in beeld als Vormer daar staat? Waarom Kluivert in de plaats van Elia? Je laat nogal wat vragen open. Misschien nu eerst even goed nadenken over deze vragen?
    Vind ik leuk
    Kuip +6364
    zondag 27 mei 2018 om 17:06
    1 tijdens het WK onder van Gaal werkte het ook niet, telkens wanneer het systeem in de wedstrijd veranderde door een achterstand, ging men prompt beter spelen. Met vijf verdedigers wordt er niet beter verdedigt. Men denkt: de ander pakt hem wel. Vervolgens kom je op het middenveld een mannetje te kort.
    2 Tete is een terriër en laat je spelen tegen een sterkere tegenstander, Hateboer is een zeer aanvallend ingestelde back, ideaal tegen mindere tegenstanders (Karsdorp)
    3 Frenkie wordt de grote man van Oranje. Vormer is nu even stand-in. Vormer hoort niet in Oranje.
    4. Kluivert gaat, als hij een goede transfer maakt, een grote speler worden (wereldtop). Tot die tijd mag Elia het proberen die al een beetje op leeftijd is.

    Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd
    Verblijf ik
    Vind ik leuk
    mcmodd +21504
    zondag 27 mei 2018 om 17:54
    1. Tijdens het WK onder Van Gaal werden we derde juist omdát hij dit systeem speelde.
    2. Dit is jouw persoonlijke mening, die laat ik je.
    3. Vormer is echt wel de speler die Oranje nodig heeft, je zult zien dat Frenkie hem van deze plaats niet zal verdringen.
    4. Kluivert gaat zijn positie in het voetbal totaal verknallen. Heeft totaal geen zelfreflectie en wat Elia betreft ben ik het wel een beetje met je eens, echter dat kan nog worden omgekeerd.
    Vind ik leuk
    Kuip +6364
    zondag 27 mei 2018 om 18:20
    Dan zijn we het dus totaal oneens. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden.
    Vind ik leuk
    Kuip +6364
    zondag 27 mei 2018 om 18:26
    Nog even over punt 1. Als Spanje in de eerste wedstrijd na de 1-0 direct die grote kans had afgemaakt en het 2-0 was geworden....ik weet het als, als, als telt niet, maar dan was dat hele toernooi niets geworden.
    Met wat voor systeem ook. Van Gaal is een gelukstrainer die vaak huzarenstukjes voor elkaar heeft gekregen. Enkel door hem werd Oranje derde. Dat had niets met het 5-3-2 systeem te maken. Over het algemeen is het 4-4-2 systeem het meest effectief in het moderne voetbal.
    Vind ik leuk
    Jozef +34479
    zondag 27 mei 2018 om 20:26
    Op het genoemde WK ging het naar mijn nederige mening telkens pas lopen als dat betonsysteem overboord werd gegooid. Een exceptionele Robben voorkwam ellende.
    Vind ik leuk
    Hupfean +3582
    zondag 27 mei 2018 om 13:17
    Nu nog je vingers uit je oren halen en dan wordt je misschien ook nog gerespecteerd door velen.
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 14:11
    Waarom moet hij dat doen? En wat heeft dat te maken met het respect wat je voor hem zou moeten hebben?
    Vind ik leuk
    mcmodd +21504
    zondag 27 mei 2018 om 15:02
    Welk respect denk je zal Memphis hebben voor zijn publiek? Supporters die een mening hebben, ook over hem. Als je ze niet wil horen is het nog maar één stap naar een vraag van Memphis aan de supporters: “Willen jullie je stil houden, beter nog, willen jullie dit stadion verlaten? Ik heb jullie niet nodig”. Er zitten echt twee kanten aan Memphis en natuurlijk, ook supporters moeten respect hebben voor de spelers.
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 16:13
    Jij schijnt hem dagelijks te spreken dat je dat zo zeker weet? Ik heb geen idee hoeveel respect hij voor het publiek heeft maar ik ga er van uit dat hij het publiek waardeert. Ik zie geen reden wat die vingers in zn oren (een manier van juichen) te maken heeft met respect voor het publiek.
    Als een Ronaldo of Messi het doet vindt iedereen het fantastisch.
    Vind ik leuk
    Hupfean +3582
    zondag 27 mei 2018 om 17:19
    Wat een dom gelul man, vingers in de oren een manier van juichen? Hij is gewoon respectloos naar zijn supporters. Messi en Ronaldo zouden dit nooit doen.
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 20:18
    Wat is er respectloos aan dan? Weet jij wat hij er mee bedoelt?
    Vind ik leuk
    Hupfean +3582
    zondag 27 mei 2018 om 21:02
    Ja dat doet hij omdat hij een beetje kritiek kreeg van zijn supporters en de media. Heeft ie niet nodig. Gewoon voetballen. Het is respectloos naar zn eigen supporters. Net als ziyech.
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 23:37
    Jij hebt hem hierover gesproken dus? Als jij dus schijnbaar 1 op 1 met hem hierover hebt gehad dan kan ik niks anders dan je geloven.
    Vind ik leuk
    Hupfean +3582
    zondag 27 mei 2018 om 17:17
    Hij moet zijn "gezond verstand" gebruiken.
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 13:30
    Tokkies alleen maar met bulkshit talk hier
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 14:37
    Ach Depay, 1 jaar goed dan weer 3 jaar in de goot. Hopeloze voetballer.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1296
    zondag 27 mei 2018 om 15:50