Ajax komt met statement: club is volgens adviseurs niet aansprakelijk

    Ajax komt met statement: club is volgens adviseurs niet aansprakelijk

    Gepubliceerd: maandag 4 juni 2018 om 13:41ma 04-06-2018 om 13:41

    Ajax ziet geen reden om aan te nemen dat de club aansprakelijk is voor het tragische ongeval van Abdelhak Nouri. De familie is naar de arbitragecommissie van de KNVB gestapt om tot een oplossing te komen over de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid.

    'Nadat alle beschikbaar gestelde informatie door Ajax is voorgelegd aan zijn externe juridische en medische adviseurs, zijn deze enkele maanden geleden tot de conclusie gekomen dat er op grond van die informatie geen reden is om aansprakelijkheid van de club aan te nemen', laat Ajax weten in een statement op de officiële website.

    'Sindsdien is geen nadere informatie ter beschikking gesteld. De adviseurs van de familie Nouri beoordelen het anders en dus wordt het voorgelegd aan de arbitragecommissie, een onafhankelijk instituut van de KNVB.' Ajax benadrukt dat het 'de volle verantwoordelijkheid zal nemen, in geval vast mocht komen te staan dat de club aansprakelijk is'.

    Ajax geeft ook aan dat er regelmatig contact is met de familie Nouri. 'Met als doel om onder meer op de juiste wijze invulling te kunnen geven aan de huisvesting en bijbehorende zorg die Abdelhak nodig heeft. Over de voorstellen die over en weer zijn gedaan, konden de familie en de club het vooralsnog niet eens worden.'

    Plaats een reactie

    Aal +22679
    maandag 4 juni 2018 om 13:44
    Zorg er gewoon voor dat de familie financieel gezien nooit geen zorgen meer heeft.
    Aansprakelijkheid of niet.... soms zijn er geen regels nodig of van toepassing!
    [Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 13:45]
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22211
    maandag 4 juni 2018 om 13:47
    Natuurlijk wel. Het moet juridisch afgehecht zijn.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12804
    maandag 4 juni 2018 om 15:03
    Dat klopt.
    En hier staat meer over het probleem van Ajax.
    Het filmpje waarop de medische staf 13.55 minuten lang blundert door niet te reanimeren of zelfs maar de aanwezige AED aan te sluiten.

    Dat die AED er was, is ook nieuw voor mij. Dat ze hem niet eens aangesloten hebben om te checken op een harstslag heb ik geen woorden voor.

    https://www.geenstijl.nl/5135572/nouri_behandelvragen/

    Maar ok, heeft Nouri allemaal niks meer aan, maar het zou Ajax sieren om de hand in eigen boezem te steken en toe te geven dat alles wat mis kon gaan, ook is misgegaan.

    [Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 15:05]
    Vind ik leuk
    Degraaf +17896
    maandag 4 juni 2018 om 15:37
    Jij neemt Geenstijl.nl serieus?
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12804
    maandag 4 juni 2018 om 15:48
    Het filmpje waarop te zien is dat de artsen eindeloos niks doen staat er.

    Bedoel, volgens mij kun je dat met je eigen ogen bekijken.
    En dus je eigen conclusie trekken of de arts direct vaststelt dat er sprake is van een hartstilstand en gaat reanimeren of dat hij 13 minuten lang met van alles bezig is BEHALVE reanimeren, wat toch echt had gemoeten om Nouri te redden.

    Tenzij je er natuurlijk vanuit gaat dat het gemanipuleerd is.

    Het filmpje is wat mij betreft kiezelhard wat betreft het falen van de medische staf van Ajax. Waar blijft de verklaring van Ajax waarom de clubarts niet laat reanimeren? Het enige waarmee Nouri gered had kunnen worden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 15:53]
    Vind ik leuk
    tannat +13973
    maandag 4 juni 2018 om 16:34
    Grandioos gemiste kans van ajax om van zakelijke geldmachine eens iets van menselijkheid te suggereren.
    Masr nee, dat zou eens geld kosten...
    Vind ik leuk
    Degraaf +17896
    maandag 4 juni 2018 om 16:44
    Maar jij snapt niet als later blijkt dat hij een herseninfarct heeft gehad het dodelijk is om pulsen via het hart te geven?
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12804
    maandag 4 juni 2018 om 16:52
    Jij bent de eerste die kennelijk vast heeft weten te stellen dat hij een herseninfact gehad heeft, iets wat met een simpele scan vastgesteld kan worden.

    Misschien moet je Ajax en de familie zsm op de hoogte stellen van wat jou bevindingen zijn dan is deze soap morgen voorbij. Zo'n scan kost niks en schept meteen duidelijkheid.

    Maar ja, dan begint er weer een nieuwe episode want dan heeft het Oostenrijkse ziekenhuis in de behandeling een onvoorstelbare fout gemaakt
    Vind ik leuk
    Degraaf +17896
    maandag 4 juni 2018 om 16:59
    Je leest weer niet goed Ruudje, ik heb niets vastgesteld "als later blijkt" is geen vaststelling. Jij schijnt alles beter te weten en loopt alles wat bij Ajax gebeurd af te zeiken, dus jou neem ik niet serieus. Fijne dag verder nog!
    [Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 17:00]
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 18:52
    Deze vind ik knap Ruud. Op basis van het filmpje brand jij alles af maar als er een weerwoord komt dan reageer je nogal kneuterig.
    Ook jij weet niet wat daar gebeurd is en wat de dokteren hebben geconstateerd en besproken.

    Blijkbaar heeft Ajax het laten onderzoeken en treft hun geen blaam. Blijkbaar heeft de familie het laten onderzoeken en is Ajax nalatig geweest. De arbitragezaak zal misschien uitkomst bieden.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22211
    maandag 4 juni 2018 om 17:15
    Ik ga er gewoon vanuit, als straks een uitspraak is gedaan rondom de schuldvraag, dat Ajax, indien als schuldig aangemerkt, gewoon de verantwoording neemt en doet wat het moet doen.

    Het is gewoon belangrijk dat er eerst een uitspraak komt en daarbij een sanctie die recht doet aan de situatie.

    Blijft allemaal vervelend, hoe dan ook.
    Vind ik leuk
    Caniggia +951
    maandag 4 juni 2018 om 18:39
    Je kunt alleen reanimeren als het hert gestopt is,misschien klopte het hart wel gewoon.Dat kun jij op het filmpje niet zien.
    Vind ik leuk
    Bartho +240
    maandag 4 juni 2018 om 13:48
    Ajax hoeft de familie toch niet te onderhouden... Ajax moet zorgen dat Nouri tot aan zijn dood de juiste zorg krijgt. Als Ajax dat doet is het heel netjes.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5626
    maandag 4 juni 2018 om 14:26
    Daar hebben we een sociaal vangnet voor in Nederland. Met alle respect voor Nouri, dat hoeft een werkgever niet te bekostigen. Albert Heijn bekostigd ook niet de zorg tot je dood als je bij het lossen van een vrachtwagen arbeidsongeschikt raakt.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    maandag 4 juni 2018 om 14:29
    Precies. Ik draag ook heel wat af aan premies voor mijn jongens. Het is al erg genoeg dat ik financieel moet bloeden als er weer eens een zijn knie over blesseert en een half jaar niet kan werken....
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 14:56
    Dat doet Albert Heijn bij aansprakelijkheid dus wel!

    Het sleutelwoord hier is aanspraakelijkheid. Waarom denk je dat de 'inzittende' premie bij een autoverzekering miljoenen dekt? Daar zitten veel meer zaken bij dan alleen de medisch kosten, want daar ben je zelf ook voor verzekerd, of niet?

    (daarna neemt het ABP het overigens over)
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    maandag 4 juni 2018 om 14:59
    Dat doet de Appie vast alleen maar in de 2 jaar dat ze er wettelijk verplicht toe zijn. Voor de rest is er veel premie betaald en dus een vangnet. Prima geregeld, toch?
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 18:18
    Jij verwart jezelf met de wet poortwachter, die heeft niks met aansprakelijkheid te maken. Dat is gewoon een overheidsregelgeving. Dit is het civielrecht.
    [Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 23:17]
    Vind ik leuk
    aphex twin +1538
    maandag 4 juni 2018 om 15:15
    Zou netjes zijn maar het hoeft niet. Als een familie de beslissing neemt om de stekker er niet uit te trekken (waarschijnlijk uit religieuze reden) ondanks dat doktoren zeggen : hij heeft geen kwaliteit van leven meer, zijn ze vooral zelf verantwoordelijk voor eventuele zorg. De schuldvraag staat daar totaal los van uiteraard. Het klinkt misschien harteloos, maar menig advocaat zou daar op aansturen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11288
    maandag 4 juni 2018 om 13:53
    Amen Aal.
    Soms moet een club gewoon tonen groots te zijn naar mensen toe.
    Die paar miljoen meer of minder maakt toch niks uit.
    Vind ik leuk
    Mediocre +276
    maandag 4 juni 2018 om 13:58
    Haha die paar miljoen meer of minder maakt niet uit.... Zou je dat ook zeggen als het om jouw bedrijf gaat?
    Vind ik leuk
    Cookee +11288
    maandag 4 juni 2018 om 14:10
    Probeer je even in te leven in wat er gebeurd is.
    Een jonge speler, die zich altijd op en top inzette voor Ajax,
    valt weg uit het leven. Ik zou een keuze maken waardoor ik trots op mijn bedrijf ben, jij niet?
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 14:14
    Ben het echt met je eens!
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 14:20
    Hahahaha, jij snapt er helemaal niks van. Bij een NV kan je niet zomaar met geld gaan strooien. Buiten dat: het aanbod dat Ajax gedaan heeft is meer dan genereus. De familie wil gewoon geld zien.
    Vind ik leuk
    Cookee +11288
    maandag 4 juni 2018 om 15:23
    Ach een bedrijf geeft ook geld uit voor sponsoring om goodwill te kweken, dan boeken ze geld voor Nouri maar af als goodwill-geld.
    Waar een wil is is een weg.
    De familie wil dat mensen die verantwoordelijk zijn daar serieus mee omgaan. Iedereen kan fouten maken, maar getuigt wel van grootsheid als je dat toegeeft en betaalt.
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 20:20
    Ze hebben ook geld aangeboden inclusief verzorging van Appie, maar dat vonden ze niet genoeg.
    Vind ik leuk
    Caniggia +951
    maandag 4 juni 2018 om 19:13
    Precies de familie wil geld zien ,want stel je voor dat Nouri nog maar kort leeft dan hebben ze niets meer.En dus geen melkkoe meer.Ze willen nu halen wat er te halen valt.
    Vind ik leuk
    Cookee +11288
    woensdag 6 juni 2018 om 13:52
    Jij denkt wel heel manipulatief. Vaak naar Amerikaanse series gekeken zeker.
    Ik vertrouw meer in het goede van de mens.
    Nouri was een Icoon voor Ajax... en die club zal hem en zijn familie geen pijn willen doen.
    Er is geld zat bij Ajax... toon de menselijkheid, we zijn geen Amerikanen.
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 15:15
    Precies dit bepaald mede hoe de buitenwereld het ziet of je een warm of kil bedrijf bent, en dat kan in de toekomst bepalen of een speler wel of niet komt... Ajax ziet dat ook vandaar het statement dat ze contact houden, maar in werkelijkheid willen ze liefst geen euro betalen. Wat weet eens duidelijk maakt dat de euro's harder tellen dan het sportieve succes.
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 19:34
    Zo kijk jij er tegenaan
    Vind ik leuk
    Cookee +11288
    woensdag 6 juni 2018 om 14:20
    @Licketysplit

    Juist... en als ik de reacties lees ... zelfs van Ajacieden dan is de liefde voor Nouri over zodra er geld gevraagd wordt.
    En dat vind ik erg.
    Er zijn fouten gemaakt vind ik, en dat moet Ajax goed maken, dit had buiten de advocaten gehouden moeten worden.
    Net als jij walg ik van dat "Euro-denken", we zijn ook nog mens met gevoel.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 6 juni 2018 om 14:21]
    Vind ik leuk
    Mediocre +276
    maandag 4 juni 2018 om 15:16
    Weet je hoeveel nog veel ergere dingen er gebeuren met kinderen? Tuurlijk is het erg, maar dat wil niet zeggen dat Ajax maar miljoenen moet geven.

    Ik doe even de aanname dat je geen eigen bedrijf hebt, want als je beslissingen neemt op basis van emotie, zal je snel failliet zijn. Als Ajax aansprakelijk is, zullen ze daar een vergoeding voor betalen die door een rechter wordt bepaald. Niks mis mee.
    Vind ik leuk
    Caniggia +951
    maandag 4 juni 2018 om 19:11
    Niet als die Jonge speler zelf weet ,wat voor risico hij neemt en loopt.Eigenlijk moet je je dus als club indekken en een speler waarbij een hartkwaal geconstateerd is. Een contract laten tekenen waarin hij zelf aansprakelijk is voor wat hij doet en hoe hij met zijn hartkwaal omgaat..
    Vind ik leuk
    Cookee +11288
    maandag 4 juni 2018 om 19:56
    Nou, nee. Je wilt als club de beste medische staf hebben die er is, die weet precies de verantwoordde risico's, die neemt de juiste beslissing.

    Jij wilt het risico bij 1 speler neerleggen. De trainer geeft spelers opdrachten hoe wil jij nou die speler verantwoordelijk maken? Ik ga ervan uit dat een club goede mensen in dienst heeft.
    Vind ik leuk
    Caniggia +951
    dinsdag 5 juni 2018 om 06:33
    Ik wil de verantwoording inderdaad bij de speler leggen,want een arts kan alleen vanaf de kant toekijken.Een speler kan en moet naar zijn lichaam luisteren doet hij dat niet dan kan er gebeuren wat met Nouri gebeurt is.En dat vind ik dus de fout van de speler.Daar kun je als arts nooit wat aan doen.Tot het moment dat hij neervalt heeft hij niets aangegeven naar de kant.Hoe wil jij dan zijn Arts/Medische staf daar verantwoordelijk voor laten zijn.Nouri neemt alleen zelf dit soort grote risicos door te spelen.Nu doet iedereen net of Ajax de schuldige is.Daarom wil ik dus een contract waarin hij verklaart dat hij zelf deze enorme risicos neemt.Geldt overigens voor alle mensen,heel veel raken in het weekend geblesseerd door een sport of iets anders.En de werkgever moet er 2 jaar lang voor opdraaien,dat is te belachelijk voor woorden.Laat mensen meer verantwoording nemen voor de dingen die ze doen.En ik ben geen eigen baas,maar gewoon werknemer om alvast even duidelijk te maken.
    Vind ik leuk
    Cookee +11288
    woensdag 6 juni 2018 om 14:26
    Kijk als ik een normale sport doe, dan moet die werkgever blij zijn want door sport ben ik ook veel fitter dan anderen. Ik ben minder gevoelig voor griep bijvoorbeeld.
    Ik denk er anders over dan jij.
    Niemand denkt op zijn sterfbed, goh ik zou willen dat ik meer gewerkt had... ik leef om te leven ... en werk maakt dat iets makkelijker.
    Als jij zelf de deksel op de neus krijgt dan kijk je anders tegen arbeids-ethos aan mogelijk.
    Werkgevers schoppen je ook keihard aan de kant als ze dat zo uitkomt hoor?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 6 juni 2018 om 14:27]
    Vind ik leuk
    Caniggia +951
    woensdag 6 juni 2018 om 17:08
    Vroeger was het zo dat je voor bepaalde bedrijven moest voetballen om bij hun te kunnen werken,tegenwoordig ben je bijna een misdadiger als je nog voetbalt of een andere sport doet. Ja als werkgevers te weinig werk hebben om al hun mensen aan het werk te houden dan zijn ze soms genoodzaakt om vervelende mededelingen te doen.Ik heb daar geen moeite mee.En ook ik werk om me leuke dingen te kunnen veroorloven. maar toch ben ik voor deze constructie.
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 13:54
    De vader is een succesvolle ondernemer net als de rest van de fam. Dit is gewoon een letsel advocaat die denkt zo te cashen. Nouri heeft wettelijk de recht gehad en gebruikt pijnlijk voor de ouders maar niet Ajax ze schuld. Maken meer kans bij de overheid zei maakte de wetten.
    Vind ik leuk
    Jozef +40202
    maandag 4 juni 2018 om 14:18
    Je bent aardig op dreef vandaag.

    Vooral met de laatste zinnen hierboven maak je inhoudelijk een punt...

    Tjonge.

    Soms kan niks zeggen zo mooi zijn.
    Vind ik leuk
    Patje41 +927
    maandag 4 juni 2018 om 14:21
    de vader WAS een succesvol ondernemer. hij heeft zijn slagerij gesloten op het moment dat Nouri zijn profcontract tekende en dat doe je, denk ik,alleen als er een andere geldstroom is (Nouri dus) om goed van te leven. Als die dan grotendeels wegvalt slaat de paniek toe..
    [Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 14:27]
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 14:54
    Ach, misschien heeft hij die slagerij wel gesloten omdat het niet zo succesvol was, anders zou je hem wel verkopen denk ik. Daarnaast vind ik het hebben van een slagerij nou niet een voorbeeld van een 'succesvol ondernemer'. Er zijn genoeg middenstanders die moeten sappelen om rond te komen.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11309
    maandag 4 juni 2018 om 14:00
    Waarom moet Ajax zorgen dat de hele familie niet meer hoeft te werken? Het gaat toch helemaal niet om hen? Het gaat om Appie en de zorg die híj nodig heeft. De rest kan gewoon werken zoals ieder ander
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 14:09
    ieder mens moet zich hier voor verzekeren ik en net zo een ander! ik neem aan dat elke voetballer zich hier voor verzeker is!
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +42016
    maandag 4 juni 2018 om 14:14
    Lekker simpel man.
    Wanneer hoeven zij zich nooit zorgen te maken?
    Met 1 miljoen?
    Met 10 miljoen?
    Met 50 miljoen?
    Of toch maar 4,7 miljoen?
    En dan maar de hele familie of alleen zijn ouders?

    Het gaat hier helemaal niet om 'zorgen maken'. Het gaat hier om wie er aansprakelijk is. Heel logisch en normaal dat dit bij de rechter komt.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2947
    maandag 4 juni 2018 om 14:18
    Popupistisch gelul.

    Ik krijg een hartstilstand op het werk en het bedrijf moet maar mijn familie miljoenen geven?

    Dit moet via recht lopen en dat Ajax de zorg wil betalen en huisvesting en alles ( zonder aansprakelijkheid) is toch gewoon een good offer neemt een hoop financiele onzekerheid al weg. Maar nee daar moet nog een paar miljoen ook bij komen, zodat boertje en papa met een Ferrari op bezoek kunnen komen.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1816
    maandag 4 juni 2018 om 15:20
    Die laatste zin van jou is populistisch gelul.

    On-topic ik neem aan dat er bij jullie geen clubarts rondloopt op het werk dus is de vergelijking een beetje krom. Hier was iemand aanwezig met de nodige medische kennis.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2947
    maandag 4 juni 2018 om 15:57
    EHBO'ers (ik) dus als ik dan een foute beslissing maak door mogelijk te laat beginnen met readimatie moet het bedrijf dan maar miljoenen betalen aan het slachtoffer ?

    Hoe komen zij op miljoenen dan, was hij ongeschonden eruit gekomen had hij dan nog wel eens voetbal carriere gehad.
    En hoe willen zij dat berekenen is dat :
    Carriere als Eriksen of als Sno.

    Financiele zekerheid krijgen ze toch door het geen kosten hebben aan de zorg van Nouri omdat Ajax die betaald, loon word doorbetaald tot einde van het contract (1 mil ) geeft ook extra zekerheid waarom moeten die miljoenen dan komen, en nogmaals hoe bereken je dat.

    En mijn laatste zin dat komt neer op het feit dat zij miljoenen willen zien. Met die miljoen kunnen ze toch weinig anders dan zelf uitgeven want het is lullig te zeggen maar Nouri gaat die niet uitgeven. Dus financieel gewin is er dus alleen voor de advocaten en het gezin, Nouri's foundation zal mogelijk een mooie donatie krijgen maar de rest gaan toch naar het gezin.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1816
    maandag 4 juni 2018 om 17:12
    Dit was geen ehbo'er dit was iemand met meer medische kennis die ervoor betaald wordt. Is toch wel een verschil. De vergoeding hoe dan ook boeit mij niks.
    Vind ik leuk
    glenn +1019
    maandag 4 juni 2018 om 15:17
    dat kan Ajax doen ja , das dan 1400 euro per maand zoals iemand die HEEL zijn leven hard gewerkt heeft van 9 tot 5 en in pensioen gaat
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11818
    maandag 4 juni 2018 om 17:27
    Dit zijn echt weer uitspraken van iemand die niet weet waar hij over praat.
    Vind ik leuk
    sapr +14
    maandag 4 juni 2018 om 17:40
    En over hoeveel geld praten we dan, een familie voor altijd uit de financiele zorgen krijgen kan een dure grap zijn! Daarnaast wanneer Ajax op het moment dat de familie advocaten in de arm namen geld was gaan geven, dan staat dat juridisch gezien gelijk aan een schuldbekentenis
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22211
    maandag 4 juni 2018 om 13:46
    Zoals het hoort.
    Vind ik leuk
    Sossa030 +291
    maandag 4 juni 2018 om 13:46
    Als het goed was, waren ze 6min te laat begonnen met reanimeren dat was al bekend waardoor er een hersenschade optrad, en ten tweede ajax verzweeg al jaren een hartafwijking van nouri, duss ergens zit ajax zeker fout...
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 13:49
    Ajax verzweeg?

    Nooit van een beroepsgeheim gehoord??

    Nouri zelf verzweeg dat hij een hart probleem had!
    [Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 13:50]
    Vind ik leuk
    Sossa030 +291
    maandag 4 juni 2018 om 14:01
    Pik nouri had zo n close band met zijn familie dat hij alles deelde, de kans is groot dat ajax nouri nooit heeft ingelicht over zijn hartafwijking. Wrm zou nouri dat verzwijgen voor zijn ouders?? Terwijl nouri met zijn ouders gwn verdere stappen hadden kunnen ondernemen om te kijken hoe hij hiermee het beste om moet gaan. Geloof me this geen idioot die niet naar zijn lichaam luisterd. Hij had op zn minst met een peace maker kunnen voetballen..
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 14:03
    Ik vindt het mooi van je dat je Nouri beschermt! Siert je, dat meen ik echt!

    Maar waarom zou Ajax verzwijgen dat hij een afwijking had?
    Vind ik leuk
    Sossa030 +291
    maandag 4 juni 2018 om 14:13
    Het doet mij gewoon zoveel pijn dat ze zo laat zijn begonnen met reanimeren. Dit hadden ze kunnen voorkomen man. In de fifa reglementen staat ook als een speler zonder fysiek contact naar de grond gaat eerste stap is meteen reanimeren en dat duurde gwn een eeuwigheid. En ajax was bekend met zijn hartprobleem. Dus ergens ie het echt ajax fout. En dat zeg ik als ajacied zijnde😢😢😢
    Vind ik leuk
    Caniggia +951
    maandag 4 juni 2018 om 19:23
    Weet niet of je het weet ,maar reanimeren kun je pas als een hart niet meer klopt hoor.Als je dat eerder doet dan richt je veel meer schade aan.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11309
    maandag 4 juni 2018 om 14:04
    Misschien het nieuws volgen. De KNVB heeft te kennen gegeven dat zij hem hebben ingelicht. En je kunt nog zo close zijn, je vertelt nooit alles. Zeker niet als je zo graag voetbalt als Nouri
    Vind ik leuk
    Jozef +40202
    maandag 4 juni 2018 om 15:30
    Nouri was al een peace maker. Of een pacemaker een oplossing was weet ik niet...

    Was het maar allemaal niet gebeurd...
    Vind ik leuk
    Caniggia +951
    maandag 4 juni 2018 om 19:21
    Pik Ajax kan dat niet eens voor hem verzwijgen omdat ze allebei onafhankelijk de uitslag krijgen.Dus hoe wil je dat verzwijgen dan slimmerd.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5894
    maandag 4 juni 2018 om 14:24
    Schriftelijk bewijs ontbreekt echter", meldt NRC

    Over de eerder geconstateerde hartafwijking door de KNVB meldt de krant dat die informatie aan Ajax schriftelijk is overgebracht. "Volgens de bond worden in dit soort gevallen altijd de voetballer en de ouders op de hoogte gesteld. Schriftelijk bewijs ontbreekt echter", meldt NRC. De familie Nouri is ervan overtuigd dat de speler niet op de hoogte was van de uitslag van het onderzoek.
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 14:26
    Ik zag de hoofdletters NRC



    Ben maar gelijk gestopt met lezen...
    Vind ik leuk
    Bartho +240
    maandag 4 juni 2018 om 13:50
    Nouri was hierover ingelicht. Dus Ajax verzweeg niks.
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 13:57
    Sossa030,
    Zover ik begrepen heb wist Nouri dat zijn hart mogelijk problemen zou kunnen veroorzaken. Als jij 18 of ouder bent is dat jou probleem om dat je ouders te vertellen niet van de club of de arts.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11309
    maandag 4 juni 2018 om 14:05
    Vanaf 16 hoef je dat al niet meer te doen. Ajax mag het niet eens vertellen aan zijn familie
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1296
    maandag 4 juni 2018 om 13:57
    Als het zo simpel is hebben we de uitspraak binnen een paar dagen.
    Laat me voorop zeggen dat ik het allemaal heel erg vind maar Nouri was zelf ook op de hoogte van deze afwijking, de verantwoordelijkheid om te blijven voetballen lag dus ook bij hem, ik vraag me af wat er was gebeurd als hij dit tegen zijn familie had gezegd,
    Die hadden misschien dan ook wel besloten om te blijven voetballen, hij was tenslotte hun goudmijn.
    Vind ik leuk
    plein19 +2472
    maandag 4 juni 2018 om 13:59
    Nouri was op de hoogte van zijn hartafwijking. Openheid van Ajax zal de verzekeraar niet toestaan. EN kan mensen die voor Ajax werken beschadigen. Dat kunnen ze niet doen. Ook al zou dat sneller duidelijkheid geven voor de familie. De fifa regels leken op de beelden inderdaad niet gevolgd te worden.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11309
    maandag 4 juni 2018 om 14:02
    Nouri verzweeg, niet Ajax. En zoals velen hier trek je conclusies over iets wat je niet weet
    Vind ik leuk
    Sossa030 +291
    maandag 4 juni 2018 om 14:10
    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/787193/nrc-komt-met-onthulling-ajax-en-knvb-wisten-van-hartafwijking-nouri.html

    Volgend de bond word de speler en de ouders altijd ingelicht!!! Maar er ontbreekt schriftelijke bewijs, mmmm vreemd. Maar de toekomst zal het leren this nog niet afgelopen.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2947
    maandag 4 juni 2018 om 14:25
    https://www.lindanieuws.nl/nieuws/knvb-geeft-toe-al-jaren-af-te-weten-van-hartafwijking-nouri-maar-we-hebben-hem-wel-geinformeerd/

    ‘WEL DEGELIJK GEÏNFORMEERD’
    De KNVB bevestigt nu inderdaad al jaren af te weten van de

    hartafwijking van Nouri. Maar dat de bond de voetballer niet zou hebben ingelicht, klopt niet volgens de woordvoerder. Zowel in 2014 en 2016 is uit testen gebleken dat Nouri een hartafwijking had. “Aangezien Nouri toen ouder was dan zestien jaar, is alleen het informeren van de voetballer zelf voldoende geweest”, legt de woordvoerder uit.

    Lees deze dan ook.
    Vind ik leuk
    Sossa030 +291
    maandag 4 juni 2018 om 14:32
    Heb ik ook al gelezen we komen er pas ooit achter als nouri mocht ontwaken en herstellen. Tot die tijd is het moddergooien naar elkaar. En denk is zelf na als ajax dat wist van zijn hartprobleem. Geef is 1goeie reden waarom de reanimatie zolang op zich liet wachten terwijl ze bij nouri gelijk moesten handelen ivm zijn hartafwijking. Dit had de arts van ajax allemaal kunnen voorkomen.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2947
    maandag 4 juni 2018 om 15:04
    Weet het niet was er niet bij, als hij nog ademd of hij had nog pols aan het begin, ik weet het niet dat kun je niet zien op de beelden.


    Ik oordeel ook niet dat Ajax niks fout gedaan heeft of Nouri heeft zelf dom gedaan dat zal later wel blijken zelfde als wel of geen bewijs inlichten van hartafwijking.

    Wordt alleen moe van een ieder die Ajax of Nouri kant kiezen de 1 Ajax is een koude club ( bij dit is het altijd een advocaten kwestie vanwege verzekering) of Familie zijn geldwolfen ( kan ook van advocaten komen die daarin hun slag kunnen slaan)

    Dit is een kwestie dat goed moet worden onderzocht en alles wat kranten publiceren zoals NRC deed is ook het gewoon spannend maken wat zij plaatste het verhaal zonder verdere navraag bij club of KNVB.

    Triest is het in ieder geval en we zullen zien wat eruit komt alleen jammer dat het zo gespeeld moet worden in de pers met statement op statement en daardoor verwijten die door en via de pers gevoed worden

    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5894
    maandag 4 juni 2018 om 14:36
    Niet op de hoogte'
    Over de eerder geconstateerde hartafwijking door de KNVB meldt de krant dat die informatie aan Ajax schriftelijk is overgebracht. "Volgens de bond worden in dit soort gevallen altijd de voetballer en de ouders op de hoogte gesteld. Schriftelijk bewijs ontbreekt echter", meldt NRC. De familie Nouri is ervan overtuigd dat de speler niet op de hoogte was van de uitslag van het onderzoek.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2947
    maandag 4 juni 2018 om 14:43
    Dus het NRC artikel is waarheid en reactie dat daarop volgt niet? Moet de KNVB dan vervolgens beveiligde( volgens wet) maar in de krant plaatsen? Als er geen bewijs is of dat het er wel is zal dat uitkomen tijdens de zitting.


    Vind ik leuk
    Patje41 +927
    maandag 4 juni 2018 om 14:25
    die verantwoordelijkheid lag bij Nouri zelf, Ajax mocht wettelijk gezien niets melden bij de ouders ivm de privacywetgeving
    Vind ik leuk
    Sossa030 +291
    maandag 4 juni 2018 om 14:28
    Mocht nouri daarvan op de hoogste gesteld zijn ja. Zoiets meld je ook schriftelijk bij een speler, en niet mondelijk. Zoals de knvb zegt speler en ouders worden altijd schriftelijk ingelicht. En laat nou net het het schriftelijke bewijs verdwenen zijn.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1451
    maandag 4 juni 2018 om 15:10
    Tja iets ontbreekt is een ruim begrip. Niet gehad, kwijt geraakt, als Nee nee post bestempeld. Kan alle kanten op, de richting die nu door de familie word gebruikt is wel de makkelijkste voor henzelf toevallig.
    Vind ik leuk
    Caniggia +951
    maandag 4 juni 2018 om 19:32
    Ja dat is naar hem opgestuurd,maar jij beweert dus dat in 2014 en in 2016 beide keren het schriftelijk bewijs verdwenen is.Als dat zo is dan heeft iemand dus gezorgd dat het verdwenen is.Maar geloof me de KNVB heeft dat ook gewoon op hun computers staan hoor. Want van daaruit word die brief gewoon geprint en daarna verstuurd.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34611
    maandag 4 juni 2018 om 13:49
    Zeker zijn jullie aansprakelijk...

    Het duurde eeuwen voordat hij gereanimeerd werd...
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13323
    maandag 4 juni 2018 om 13:51
    Precies.. Ajax moet gewoon betalen, klaar..
    De rechter gaat dit ook zeggen..
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34611
    maandag 4 juni 2018 om 13:57
    Deze zaak gaat ze geen goed doen helaas.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +42016
    maandag 4 juni 2018 om 14:24
    De vraag is waarom Ajax en haar deskundigen zeggen dat het anders zit.
    Kennelijk liggen de zaken niet zo simpel. Heel normaal dat je een rechter dus laat oordelen.
    Vind ik leuk
    Micha EL +1008
    maandag 4 juni 2018 om 14:36
    Reanimeren doe je pas als er geen hartslag/ademhaling meer is. Nu weet ik niet het moment dat dat er niet meer was. Misschien was dat pas na een paar minuten afwezig.
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 13:50
    Slecht zaak.

    Ze nemen geen verantwoording voor hun eigen spelers.

    Pas als het comité het uitspreekt.
    Zal het pas haar verantwoordelijkheid nemen.


    Autsch. Koel heel erg koel.
    Vind ik leuk
    Foebele +54659
    maandag 4 juni 2018 om 13:50
    Zeer vervelend steekspel, maar begrijpelijk dat beide partijen voor hun situatie vechten. Helaas zal dit niet achter gesloten deuren gaan.
    Vind ik leuk
    Cookee +11288
    maandag 4 juni 2018 om 13:58
    Ik begrijp de opstelling van Ajax niet.
    Zeker dit zal geld kosten.
    Maar goodwill in het land is ook wat waard voor Ajax.
    Veel mensen in het land hebben Ajax in die dagen willen steunen.
    Dit is een mooie kans om te laten zien dat de mens altijd voor geld komt.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11309
    maandag 4 juni 2018 om 14:08
    Ze betalen toch al gewoon zijn salaris? En eventuele extra kosten? Alleen de fam wil meer
    Vind ik leuk
    Cookee +11288
    woensdag 6 juni 2018 om 14:01
    Achteraf is alles makkelijk he? Maar ik denk nu ook, die mannen met defibrilator staan erbij, maar waarom gebruikt de dokter die niet?
    Dat kunnen verwijtbare fouten zijn, en daarvoor ga je naar de rechter, men moet nu niet doen alsof de familie iets onoirbaars doet.
    Ook spelers die nu bij AJax spelen zulllen willen weten of Ajax geleerd heeft toch?
    Vind ik leuk
    Sazzz +11309
    woensdag 6 juni 2018 om 22:22
    Maar met die erkenning eisen ze ook miljoenen. En natuurlijk leren ze ervan, die arts zal maanden niet fatsoenlijk geslapen hebben...
    Vind ik leuk
    Cookee +11288
    donderdag 7 juni 2018 om 14:37
    Nou niet iedereen in dit land heeft gevoel, er zijn mensen die heel slecht zijn en toch prima slapen.
    Ik snap ook wel dat iedereen fouten kan maken, ook een arts, maar daarom moet er ook duidelijkheid komen, dat weer vertrouwen in de medische kant komt. Voor Ajax maar ook voor ouders en spelers.
    Ik weet niet of ze miljoenen eisen, ook dat staat ze vrij.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11309
    donderdag 7 juni 2018 om 17:57
    De advocaat zei dat ze niet voor tonnen gingen
    Vind ik leuk
    Cookee +11288
    donderdag 7 juni 2018 om 19:18
    Ik had het er gister met Foebele of 2-cents over, er zou een onafhankelijk persoon moeten komen die boven de partijen staat, want dit is voor beide partijen rot.
    Je wilt niet ooit het bericht lezen als Ajax wint rechtszaak tegen Nouri nietwaar?
    Vind ik leuk
    Foebele +54659
    maandag 4 juni 2018 om 14:18
    Klinkt vooral als je onschuld afkopen wat jij hier voorstelt. Michael Jackson heeft zijn eerste rechtzaak ook afgekocht toen het eerste kind hem van misbruik betichtte. Daarna kreeg hij nog een paar zaken aan zijn broek, puur omdat hij zaak 1 afgekocht had en hij hierdoor schuldig leek....
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1451
    maandag 4 juni 2018 om 15:18
    Ajax doet dit al voordat er een zaak van was gemaakt, oa om. Goodwil te kweken, en kijk wat er met dat signaal word gedaan.... Hé hier valt nog wel wat meer te halen...
    Vind ik leuk
    Cookee +11288
    woensdag 6 juni 2018 om 14:04
    Suggereren dat de familie hebzucht laat leiden vind ik wel hard.
    Vergeet niet dat ze ook heel veel verloren toen hij werknemer van Ajax was.
    Vind ik leuk
    Cookee +11288
    woensdag 6 juni 2018 om 14:03
    Ja dat ben ik met je eens, dat is een heilloze zaak.
    Maar deze rechtszaak zal ook zijn om duidelijkheid te scheppen over verwijtbaarheid. Ouders van andere spelers zullen dat ook willen weten of Ajax geleerd heeft hiervan.
    Vind ik leuk
    Foebele +54659
    woensdag 6 juni 2018 om 17:28
    Precies, de enige manier om de verantwoordelijke te kunnen aanwijzen is als een onafhankelijke partij oordeelt over de gebeurtenissen.

    Naast de familie zijn er allerlei betrokkenen die beschadigd raken, niet alleen de club maar dus ook individuen bij de club (arts, fysio, directieleden, enz).
    Vind ik leuk
    Cookee +11288
    woensdag 6 juni 2018 om 20:47
    Het moet iemand zijn die boven de partijen staat.
    Is toch niet zo moeilijk he?

    Ja, dat bedoel ik idd ook, je wilt ook rust bij ouders en andere spelers en medische staf krijgen.
    Want het is nogal wat, als je met je sport ineens kunt neervallen, voor de familie vreselijk maar ook alles eromheen.
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 13:51
    Nouri! Kanjer.....
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 13:52
    Alleen al de traagheid van handelen op de plek des onheils maakt dit verhaal al niet overtuigend.
    Vind ik leuk
    Johan_D +3549
    maandag 4 juni 2018 om 13:59
    Dit noemen ze ergens een slaatje uit willen slaan.

    Die jongen moet zover je daar over kan spreken geholpen worden met bijbehorende financiële kosten.

    Het moet niet zo zijn dat heel de familie financieel onafhankelijk moet worden.

    We houden hier in Nederland al genoeg Afrikaantjes aan de vreet ..
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 13:59
    Typisch gevalletje van medische missers en de daarbij bureaucratische ontkennings fase ...in ziekenhuizen gebeurt dit bij schering en inslag ; eh familie, het is onze schuld niet hoor ‘, nee maar oma is wel dood !!!
    [Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 14:03]
    Vind ik leuk
    hassel +806
    maandag 4 juni 2018 om 13:59
    Heerlijke soap. Laat het moddergooien maar beginnen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24350
    maandag 4 juni 2018 om 14:00
    Laat nu eerst die arbitragecommissie er maar een uitspraak over doen. Indien daaruit toch verantwoordelijkheid voor Ajax zal blijken, wordt gewoon de weg die sowieso zal worden behandeld, voortgezet. Het is een normale zaak om met letselschadeartsen tot een vergelijk te komen. Dat dit soms lange jaren duurt doet er niets aan af, dat is het spel van de verzekeraars. Uiteindelijk komt er een sommetje uit en dat bepaalt de opgelopen schade en alle facetten ervan. Die schade wordt dan gedragen volgens de daarvoor geldende regels. Uitbetaling volgt door de verzekering van de partij die daartoe door de rechtbank wordt verplicht. Dat het om veel geld kan gaan behoeft geen betoog, dat verklaart hooguit de lengte van de procedure. Verzekeringen houden niet van betalen en rekken en strekken en stellen uit via hun advocaten, die moeten opknokken tegen die van de tegenpartij.
    Vind ik leuk
    John040 +2423
    maandag 4 juni 2018 om 14:02
    Dit geeft weer wat een harteloze aandelen club is voor als het voor Ajax tegen zit Wat een diepvries zeg bahbah nu hoor je de fans niet om het voor hun speler op te komen.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1451
    maandag 4 juni 2018 om 15:23
    Flikker toch op stoker, slaat echt helemaal nergens op dit. Hopelijk haalt brands lozano voor een bedrag weg dat psv er nog geld bij moet leggen vanweg de geen volle eigendomsconstructie. Met je koude club, weer zo'n nieuw tendensje dit?
    Vind ik leuk
    John040 +2423
    maandag 4 juni 2018 om 16:39
    Nee jij met je diepvries clubje ik hoop dat alle spelers bij Ajax weg gaan via abritrage voos samen 25 miljoen Ziyech de ligt de jong en dat is het zo ongeveer want hun moeten bij club voetballen die wel om hen geeft en niet alleen om geld.Staat internTionaal ook heel netje hoe Ajax dit regelt komt de ware aard ook eens naar buiten.
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 20:19
    Je taalgebruik is denk ik vergelijkbaar met je intelligentie. Je loopt onzin te verkondigen.
    Vind ik leuk
    John040 +2423
    maandag 4 juni 2018 om 20:33
    En jouw inzicht op het spel voetbal in totaliteit is nihil daarom ook aanhanger van Ajax.
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 20:42
    Hahahaha!! Wow! Knap dat jij aan de hand van mijn reactie kan zien dat ik geen verstand heb van voetbal..
    Vind ik leuk
    Cappie +7394
    maandag 4 juni 2018 om 14:07
    Alleen maar verliezers in deze zaak... helaas.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +805
    maandag 4 juni 2018 om 14:07
    En terecht wat een geldwolven .
    Waarom geld verlangen van ajax?wat willen zij ermee bereiken?ga werken.
    Als ajax jullie 5 miljoen gaf en dan?heb je daar nouri mee terug?
    Vind ik leuk
    Sossa030 +291
    maandag 4 juni 2018 om 14:17
    Het gaat hun niet om geld, geld hebben ze genoeg, ze verdienen genoeg om te leven. Het gaat erom dat ajax zijn verantwoordelijk moet noemen. En dat weigeren ze duss begrijp ik zeker dat ze een rechtzaak van willen maken. Stel zelf eens voor dat het jou zoon was, en dat het zolang duurde voor hij gereanimeerd werd.
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 14:13
    PSV en Feyenoord aanhang hou eens op om de boel op te ruien!!
    Vind ik leuk
    John040 +2423
    maandag 4 juni 2018 om 16:40
    Alle clubs spreken schande niet alleen in NL
    Vind ik leuk
    Wilhelmus +472
    maandag 4 juni 2018 om 14:18
    Een prima en volwassen reactie van Ajax. Ben benieuwd naar de uitkomst.
    Vind ik leuk
    michelhx +3825
    maandag 4 juni 2018 om 14:19
    Het wordt er niet beter op met zo'n statement.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +42016
    maandag 4 juni 2018 om 14:26
    Maar wel duidelijker toch?
    De familie laat weten dat...
    Ajax laat weten dat...

    Heel logisch verder. Wat had je dan gewild?
    Vind ik leuk
    michelhx +3825
    maandag 4 juni 2018 om 14:40
    Dat ze in ieder geval verantwoordelijkheid nemen. Dat is niet hetzelfde als zeggen dat je aansprakelijkheid accepteert. Ten tijde van het ongeval was Nouri in dienst van Ajax, dus is de werkgever verantwoordelijk. Nu zeggen ze: áls we aansprakelijk zijn, dan nemen we onze verantwoordelijkheid.
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 14:45
    Ze betalen toch netjes zijn salaris door?

    Geloof maar dat dit de staf van Ajax ook niet in de koude kleren is gaan zitten
    Vind ik leuk
    John040 +2423
    maandag 4 juni 2018 om 16:47
    ohhh Appie hier Appie daar brgin vorig seizoen ook de fans maar nu Ajax schijt op de familie is er geen fan die het opneemt voor Appie schijnheilige nep supporters.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +42016
    maandag 4 juni 2018 om 14:51
    Jij haalt 2 dingen door elkaar.

    Verantwoordelijkheid als werkgever is compleet iets anders als aansprakelijk zijn voor de geleden schade.

    Verantwoordelijkheid voor de aansprakelijkheid nemen ze, als de rechter zegt dat ze aansprakelijk zijn.
    En dat is heel normaal en logisch.
    Vind ik leuk
    michelhx +3825
    maandag 4 juni 2018 om 15:30
    Ze zijn hoe dan ook verantwoordelijk, omdat Nouri op het moment van gebeuren in dienst van Ajax was. Aansprakelijkheid is inderdaad iets anders, dat moet onderzocht worden.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +42016
    maandag 4 juni 2018 om 16:01
    'Verantwoordelijkheid' in deze is een diffuus begrip. Verantwoordelijk voor hun werknemer? Tuurlijk. De vraag is nu juist wat deze verantwoordelijkheid inhoudt. En of er in die verantwoordelijkheid fout is gehandeld.

    Ajax vindt van niet.
    Familie vindt van wel.
    Beide hebben zij specialisten achter zich.
    Dus beslist een rechter.
    Vind ik leuk
    michelhx +3825
    maandag 4 juni 2018 om 16:50
    Volgens mij zijn we het dan eens.
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    Vind ik leuk
    Mari +10266
    maandag 4 juni 2018 om 14:27
    Ajax benadrukt dat het 'de volle verantwoordelijkheid zal nemen, in geval vast mocht komen te staan dat de club aansprakelijk is'.

    Keurig,
    maar daarnaast MOET Ajax er zorg voor dragen dat de familie financieel volledig schadeloos wordt gesteld. Zowel nu als ook in de toekomst.
    Elk jaar een wedstrijd waarbij de baten ten gunste komen aan een stichting
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1451
    maandag 4 juni 2018 om 15:27
    Ik zal me oma eens bij jou op de koffie sturen, mocht ze dan het leven laten dan kan jij me mooi de rest van me leven schadeloos stellen. Wat een klets zeg, dit geloof je toch zelf niet?
    Vind ik leuk
    Mari +10266
    maandag 4 juni 2018 om 19:50
    Goed jongen
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +4015
    maandag 4 juni 2018 om 15:59
    Waarom moet Ajax er zorg voor dragen dat de familie financieel schadeloos wordt gesteld als er geen verantwoordelijkheid is? Dat is toch een beetje onzin? Geef hen inderdaad een benefietwedstrijd oid, maar schadeloosstelling bij niet-verantwoordelijkheid is echt een brug te ver.
    Vind ik leuk
    Mari +10266
    maandag 4 juni 2018 om 19:51
    Het gaat om het menselijke aspect. Ajax heeft de middelen en de negatieve impact dat dit op de vereniging zal hebben zal nooit meer verdwijnen.
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 14:31
    Aansprakelijkheid kun je ook nemen ipv het aan adviseurs voorleggen.
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 14:36
    Iedereen heeft toch een zorgverzekering? Die dragen dan de onkosten.
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 14:41
    Mijn gevoel zegt dat het cashen wordt en dan de stekker eruit.... jammer dit!
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 14:57
    Te pinnig om het fatsoenlijk af te handelen maar ze hebben nog wel regelmatig contact.... Wat een gezellige en warme club is het toch.... Laat het een les zijn voor alle personeelsleden die dat kille bedrijf in dienst wil nemen!
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 15:15
    Mensen willen gewoon geld zien daar gaat het ze om
    Vind ik leuk
    Mauritz +1272
    maandag 4 juni 2018 om 15:19
    Blunderende medische staf, en dan zo koud en hard dit afhandelen.......dit kan echt alleen maar bij ajax, elke andere club zou zich totaal anders in een dergelijke zaak opstellen.
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 16:05
    Onzin! Als jij daar gelegen had




    Dan hadden we je laten liggen
    Vind ik leuk
    ajaxdev +512
    maandag 4 juni 2018 om 15:30
    Ajax heeft als werkgever zorgplicht voor haar werknemers. Ik kan niet beoordelen of ajax daar in wel of niet te kort is geschoten om de simpele reden dat we niet alle feiten kennen. Ajax betaalt nouri cf contract zijn salaris maar zal dat niet verlengen denk ik. Ook logisch. De ziekenhuiskosten mogen wij allen betalen dus rest de vraag van smartegeld. Die vraag zou ik overigens aan de rechter voorleggen en niet aan de KNVB. De KNVB doet veeal alleen contractzaken en lijken mij niet de deskundigheid te hebben dit soort zaken adequaat te behandelen. Hoeveel werknemers of nabestaanden daarvan krijgen door,arbeidsongeval niet met zo iets te maken als de ouders van Nouri. Het is in en intriest maar dit moet zakelijk worden opgelost zonder allerlei misplaatste emoties en emotionele claims in de richting van Ajax. Die hadden het net als ieder mens ook liever anders gezien.
    [Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 15:31]
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 15:53
    Wat er met appie is gebeurd is en blijft verschrikkelijk, misschien wel goed voor betrokken te weten wie er verantwoordelijk is voor deze drama. Kan me niet voorstellen dat Ajax of Doktoren een speler laten spelen die een verhoogt risico heeft om te voetballen. Het kan volgens mij alleen maar een andere reden zijn van dit drama en verwacht niet dat ajax schuld hier aan heeft

    Stay strong Appie
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +4015
    maandag 4 juni 2018 om 15:56
    Nu wordt het toch wel een juridisch gevecht over de rug van die jongen om. En dan gewoon lekker de hashtag staystrongappie gebruiken....
    Vind ik leuk
    De Goffert +625
    maandag 4 juni 2018 om 16:02
    Waarom de familie onderhouden? Volgens mij was Nouri de enige die voor Ajax speelde en de rest lekker naar het uwv om daar een baan te zoeken!
    Ik ben geen advocaat en heb totaal geen verstand van rechten en wacht daarom rustig af wat er uit de zaak komt. Bij fout Ajax zou Ajax de zorg van Nouri op zich moeten nemen en anders lijkt het mij dat elke speler een verzekering heeft voor dit soort dingen.
    Vind ik leuk
    wilheimus +1470
    maandag 4 juni 2018 om 16:03
    Wat ik me afvraag of reanimeren wel mocht van zijn geloof, aangezien 'de stekker eruit trekken' niet mag. Dat is iets soortgelijks toch?
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 16:04
    Achteraf gezien hadden misschien beter helemaal niets kunnen doen...
    Vind ik leuk
    Wzawzhn +27
    maandag 4 juni 2018 om 16:09
    Schaam jullie het is dat de clubarts van de tegen partij geholpen heeft anders was het nog slechter afgelopen en nu geen verantwoording nemen schaam jullie dood
    Vind ik leuk
    Jc 74 +296
    maandag 4 juni 2018 om 17:17
    Toch raar dat ook die arts niet gelijk overging tot reanimatie,zou er dan toch meer aan de hand geweest zijn ?
    En was er ook niet iets van een verhaal van in elkaar zakken tijdens een vakantie ,ik heb het vermoeden dat er een beerputje open gaat en dat de naam van dat leuke ventje eronder zal lijden
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +6281
    maandag 4 juni 2018 om 16:12
    Zo gaat dat bij dit bedrijf. Koude beslissingen nemen, zolang de aandeelhouders maar blij zijn.
    Vind ik leuk
    Retweet +569
    maandag 4 juni 2018 om 16:48
    Warme club hè......
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 17:08
    De warmte straalt eraf
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2320
    maandag 4 juni 2018 om 17:52
    Ik heb hier eigenlijk geen mening over lastigg.. Denk niet dat die artsen bewust zon fout maken maar tis wel heel erg natuurlijk maar weet niet of je dan miljoenen moet of mag eisen van ajax denk dat er meerdere slachtoffers zijn.. Nare situatie maar ik vind een miljoenen claim niet nodig het veranderd er simpelweg niet mee.. Nu is het net of de familie er een slag uit wil slaan door zulke grote bedragen te eisen maar blijft lastig om iets over te zeggen
    Vind ik leuk
    Jurjen72 +164
    maandag 4 juni 2018 om 18:58
    Ik hoop dat er geen strubbelingen komen.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2848
    maandag 4 juni 2018 om 19:39
    Ik weet niet precies wat ik hiervan moet zeggen. Ajax is toch geen ziekenhuis of ambulance dienst. Doktoren zijn wel vaker te laat ter plaatse. Doctoren lijken mij verantwoordelijk in zo'n situatie.

    Vele voetbal clubs hebben helemaal geen doctoren in huis, maar omdat ajax dat toevallig wel heeft zijn ze ineens verantwoordelijk? Dat klinkt gewoon niet logisch. Ajax heeft het ongeluk toch niet veroorzaakt.

    Vind ik leuk
    SirUltionem +2868
    maandag 4 juni 2018 om 21:34
    wat een simpele mensen hieronder zeg. als de familie van Nouri een rechtszaak tegen de club op touw zetten dan zijn zij fout omdat ze op geld uit zijn terwijl ajax duidelijk fouten heeft gemaakt die ze vervolgens niet toegeven.

    de familie heeft er alle recht op erkenning te eisen en dat is niet meer dan logisch, als ik iemand ken die door fouten van de artsen nooit meer wakker zal worden zou ik ook kwaad zijn, vervolgens zouden ze het toegeven en zou ik ze na een tijdje weer kunnen vergeven, ajax daarentegen ontkent gewoon alles, ze zouden hun fouten moeten toegeven, iedereen die de familie nu probeert af te schilderen als geldwolven zou zich heel diep moeten schamen maar dan echt heel diep, dat moment dat je "clubliefde" je zo verpest heeft dat je een familie gaat haten omdat ze kwaad zijn over de verschrikkelijke keuzes van de club waar de familie zo lang enorme fans van zijn geweest.

    we kennen allemaal niet het complete verhaal en dat hoeft niet dat is iets voor de nabestaanden, de club en anderen die recht hebben op het verhaal maar dat je maar gewoon de kant van de club kiest in zo'n complexe situatie en de familie als geldwolven bestempeld is echt het meest trieste dat ik ook heb gezien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 juni 2018 om 14:07
    PRACHTIGE:

    Hallo allemaal, ik ben Godelieve, ik wil mijn levensverhaal delen met de wereld over hoe ik mijn man kreeg, vooral ik kreeg mijn geluk terug, ik bedoelde een advertentie van een Dr Odia het internet over hoe hij een dame helpt haal haar vriendje terug, dus ik moet contact met hem opnemen om me te helpen mijn huwelijk te herstellen, mijn man heeft me 5 jaar getrouwd, omdat zijn familie en vrienden me niet mogen, en ze vragen hem om een andere dame te krijgen, maar wanneer ik contact op met Dr Odia voor hulp, hij vertelde me te ontspannen dat hij me zou helpen, Dr Odia bracht mijn man terug die mij 5 jaar verliet in slechts 24 uur, Dit is een krachtige spreuk die ik nog nooit zoiets heb gezien in mijn leven, hij bracht mijn man terug naar mij in slechts 24 uur en vertelde me dat ik mijn eigen kind zal hebben, vandaag heb ik een 1 jaar oude baby, deze man is geweldig, in het geval van iemand die hulp nodig heeft en contact met hem wil opnemen, jij kan hem bereiken via: E-mail: odiasolutioncenter@gmail.com, Viber-nummer: +27638836445. Whats-app-nummer: +2349065101630.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws