Feyenoord wint strijd om talent (7) van Ajax: 'Link met Messi snel gelegd'

    Feyenoord wint strijd om talent (7) van Ajax: 'Link met Messi snel gelegd'

    donderdag 7 juni 2018 om 08:10

    Feyenoord heeft zich verzekerd van de diensten van Messah Ranu. De pas zevenjarige middenvelder komt over van amateurclub Zwaluw VFC uit het Noord-Brabantse Vught, bevestigt zijn vader tegenover het Brabants Dagblad.

    Ook Ajax was in de markt voor het jonge talent, maar de familie heeft ervoor gekozen om Ranu onder te brengen bij Feyenoord. "Hij had een klik met en een goed gevoel bij Feyenoord. Het was er gemoedelijker dan in Amsterdam", vertelt vader Esli aan het BD. Wanneer zijn zoon naar Ajax zou vertrekken, had het hele gezin mee naar Amsterdam moeten verhuizen. "Alles omgooien voor alleen voetbal is het niet waard. Ik heb een gezin met nog twee dochters. Bovendien wonen de vriendjes in Vught."

    Ranu senior heeft hoge verwachtingen van zijn zoon. "Wanneer een kind een bijzonder talent heeft, moet je dat benutten. Bij Feyenoord ontwikkelt Messah zich meer dan in Vught." Een vader van één van zijn Vughtse ploeggenoten gaat zelfs nog een stapje verder. "De link met Messi is natuurlijk snel gelegd."

    Plaats een reactie

    Janzijnvader +14357
    donderdag 7 juni 2018 om 08:12
    Kut eens op met iedereen vergelijken met Messi. Tenzij het over mij gaat, dan klopt het wel.
    Vind ik leuk
    Spiegel +8921
    donderdag 7 juni 2018 om 08:16
    Dat, maar 7 jaar. De kans is 80% dat we der nooit meer wat van horen.
    Vind ik leuk
    Cappie +6811
    donderdag 7 juni 2018 om 08:32
    80% vind ik nog laag... ik denk eerder 99%.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 10:19
    Haha dus 1 op 100 word wel een Messi?
    Bij elke club word wel eens een groot talent een type Messi genoemd..
    Dat betekent dat we straks 10.000 Messi's hebben spelen op de velden.

    MESSI is misschien wel de beste allertijden..
    Vind ik leuk
    Sanji +908
    donderdag 7 juni 2018 om 10:39
    Beetje beter begrijpend lezen, de statistiek verwees naar het feit of de jongen gaat doorbreken. Of nog beter geformuleerd of we er ooit nog wat van gaan horen.

    Niet met welke kans hij daadwerkelijk de nieuwe messi blijkt te zijn.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11112
    donderdag 7 juni 2018 om 08:17
    Het was er gemoedelijker dan in Amsterdam",


    vertelt vader Esli aan het BD. Wanneer zijn zoon naar Ajax zou vertrekken, had het hele gezin mee naar Amsterdam moeten verhuizen. "Alles omgooien voor alleen voetbal is het niet waard. Ik heb een gezin met nog twee dochters. Bovendien wonen de vriendjes in Vught."

    Wat is er dan gemoedelijker aan... goeie text ouwe
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 08:28
    :'( :'(
    Vind ik leuk
    WG +732
    donderdag 7 juni 2018 om 08:48
    Lees gewoon even het originele artikel (bron staat vermeld)
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10396
    donderdag 7 juni 2018 om 08:55
    "Het was er gemoedelijker dan in Amsterdam", legt vader en JO 9-1 Zwaluw-coach Esli Ranu uit. Hij is supporter van Ajax. ,,Nee, word geen fan van Feyenoord. Ben er voor mijn zoon." Doorslaggevend was dat Feyenoord Messah bij trainingen thuis ophaalt en weer terugbrengt naar Vught."
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11112
    donderdag 7 juni 2018 om 08:59
    Laat ze dan alles plaatsen hier ipv van een stukkie.. slimme site om je door te linken naar een andere site.

    Vp mag nog een hoop leren. Alles voor de clicks

    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10396
    donderdag 7 juni 2018 om 09:04
    Ze verdienen genoeg met al die vervelende reclame adds.
    Vind ik leuk
    Nistel +3568
    donderdag 7 juni 2018 om 09:08
    De rest van het oorspronkelijke artikel wordt hier waarschijnlijk in nog eens 36 nieuwsitems opgeknipt.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2791
    donderdag 7 juni 2018 om 09:27
    Dat wordt smullen dan. Ik kijk er nu al naar uit...
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1203
    donderdag 7 juni 2018 om 10:56
    En reiskosten bij de Timer tweeling kon er niet af... ze hebben ogenschijnlijk er wel van geleerd dus...
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11404
    donderdag 7 juni 2018 om 10:24
    Ook het verhuizen verhaal slaat nergens op, omdat vanuit Vught Amsterdam en Rotterdam beide op bijna een uur rijden is.
    Vind ik leuk
    13 +10551
    donderdag 7 juni 2018 om 10:53
    ‘Doorslaggevend was dat Feyenoord Messah bij trainingen thuis ophaalt en weer terugbrengt naar Vught.’
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11404
    donderdag 7 juni 2018 om 10:57
    Het lijkt er op dat je iemand citeert, maar wie en waar staat dat? Niet hier in dit artikel namelijk.
    Vind ik leuk
    13 +10551
    donderdag 7 juni 2018 om 11:09
    Brabants Dagblad, waarnaar VP verwijst.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11404
    donderdag 7 juni 2018 om 11:14
    Dat heb ik niet gelezen. VP kennende zal dat deel van het bericht van het Brabants Dagblad vanmiddag of morgen op VP komen te staan.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 17:22
    Horen we nooit meer iets van!?
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6204
    donderdag 7 juni 2018 om 17:34
    Je komt hier toch niet voor de goede journalistiek hoop ik...
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14971
    donderdag 7 juni 2018 om 09:00
    Jij maakt er een messi van, dat is wat anders.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8823
    donderdag 7 juni 2018 om 10:14
    Bij ons Feyenoord is het altijd gemoedelijker dan in Amsterdam dat heeft de familie teminste wel goed gezien :0)
    Maar ben met je eens over dat stoppen met vergelijken met messi inderdaad :0)
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6204
    donderdag 7 juni 2018 om 17:33
    Ik vond het wel een leuk grapje... Messi? Mess.. ah
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7998
    donderdag 7 juni 2018 om 08:13
    We worden gekkkkkkkk!
    Vind ik leuk
    Butsbal +13452
    donderdag 7 juni 2018 om 08:14
    Klopt wel: best link om hem met Messi te vergelijken.
    Vind ik leuk
    Thilo +2831
    donderdag 7 juni 2018 om 08:15
    7 jaar??????
    Vind ik leuk
    Blindsy +9531
    donderdag 7 juni 2018 om 08:41
    Dan kan hij lang wennen aan het Feyenoord-systeem. En er meteen op zijn 18e stáán ;)
    Vind ik leuk
    Jozef +34479
    donderdag 7 juni 2018 om 08:52
    Liever dan op zijn vijftiende. Grote talenten worden tegenwoordig al weg gekocht op hun achttiende en dan heb je er weer niks aan gehad...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 juni 2018 om 08:52]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24947
    donderdag 7 juni 2018 om 08:55
    Geen zorgen Jozef. Gudde heeft een plan :p
    Vind ik leuk
    Jozef +34479
    donderdag 7 juni 2018 om 08:57
    Dat is mooi.

    Heel mooi...:-)
    Vind ik leuk
    Blindsy +9531
    donderdag 7 juni 2018 om 10:06
    Ik had een hele cynische reactie verwacht. Valt best mee, haha. Ja eens hoor. Enne, het gaat soms om banale redenen. Pa en ma zouden naar omg. Amsterdam moeten verhuizen zodat het 7(!) jarige jochie kon voetballen. Als je gewoon je werk in omg. Vugt hebt, ga je dat natuurlijk niet doen.
    Las wel dat Tahamata dat jochie vorig jaar een clinic heeft verzorgd. Maar dat PSV hem toen ook al op de korrel had.
    Kortom, hele top 3 is met hem bezig geweest, zal proberen zn naam te onthouden, wie-weet horen we nog eens wat van hem.
    Vind ik leuk
    Jozef +34479
    donderdag 7 juni 2018 om 11:21
    Messi toch?
    Vind ik leuk
    Blindsy +9531
    donderdag 7 juni 2018 om 16:01
    Feyenoord haalt alleen maar 7-jarige jochies uit Brabant op, als ze het predikaat 'Messi' verdienen. Dat weet jij toch? ;-)
    Vind ik leuk
    Jozef +34479
    donderdag 7 juni 2018 om 16:17
    Nou, hij is al aardig op weg dan.

    Zijn naam is Messah...;-)
    Vind ik leuk
    Blindsy +9531
    vrijdag 8 juni 2018 om 11:45
    Messiah?!! Kan geen toeval zijn !!! ;)
    Vind ik leuk
    Jozef +34479
    vrijdag 8 juni 2018 om 12:40
    Hij komt zeggen ze...

    Nou, bij deze dus... 😉
    Vind ik leuk
    Blindsy +9531
    vrijdag 8 juni 2018 om 16:00
    De Messias aan de Maas. Eindelijk.
    Vind ik leuk
    Jozef +34479
    vrijdag 8 juni 2018 om 20:00
    Ach, ik zou het jullie best gunnen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9531
    zaterdag 9 juni 2018 om 14:41
    Ja, het mag ook bij ons wel weer eens regenen.
    Vind ik leuk
    Burton93 +108
    donderdag 7 juni 2018 om 09:21
    Niemand staat er gelijk, omdat ze niet goed investeren, en alles bij het oude willen houden.
    Je moet gewoon die JL in. dan maar in de derde divisie starten.. jammer dan...

    Lekker een talentpool opzetten en bijna failliet gaan, dat is de Feyenoord manier van investeren.
    Alle andere jeugdelftallen leveren nu na 2 jaar al het ene na het andere talent af. klaargestoomd voor het eerste.

    En Feyenoord? koop wel een talentje van 7 jaar... waar gaat het nou om sukkels? blijf bij je leest.
    Alles wat wordt aangekocht, is beter dan de jeugd, maakt betere beslissingen dan de jeugd.
    dat komt echt doordat je die laatste stap niet kan maken.

    Als je talenten bekijkt die weg zijn gegaan naar dordt etc. zoals Hamer...daar zie je echt wel kwaliteit in groeien. maar dat soort gasten wil je toch niet verspreid hebben over 20 clubs? dat wil je toch lekker in eigen gelederen houden..

    je kunt beter daarin investeren, dan mogen kiezen wat het eerste moet hebben op het nieuwe trainingscomplex. who cares het komt er toch wel.
    maar dit moet gewoon zo snel mogelijk op poten worden gezet.

    jong 020 kampioen - hoe duidelijk wil je het hebben? zo'n elftal zorgt echt wel voor een gezonde goede druk op het eerste elftal, om te presteren.




    Vind ik leuk
    Blindsy +9531
    donderdag 7 juni 2018 om 11:04
    Ah gelukkig, tóch nog een zure, cynische reactie. Dankjewel!

    Qua Jong overigens eens hoor, en gewoon in die 3e divisie starten. Ajax, PSV en Twente hebben zich destijds met 2,5 miljoen ingekocht in de 1e divisie, Feyenoord had toen een schuld van ca 40 miljoen euro, en mocht niet meedoen. In de jaren erna was er nog één kansje, maar de dwarse denker Van Geel heeft dat geloof ik tegen willen houden. Ik zou zeggen; iedereen doet het, Feyenoord moet gewoon mee doen .Precies om inderdaad, de types als Hamer, Verdonk, Schuurman maar wat dacht je van Idrissi? binnen te houden. Gaat wel meer geld kosten, maar dat geld hébben ze inmiddels. . Ajax verkoopt trouwens genoeg van dat jonge spul door, hoor. Maar, daar is niks mis mee, zo moet Feyenoord er ook in staan. Liever een ton investeren en een transfersom van 3-4 ton kunnen incasseren, nietwaar?

    En nee, niet flauw doen over de talent pools, het idee was op zich niet verkeerd (club verkopen was nooit een optie) maar de uitvoering was te risicovol. Van geleerd. Inmiddels genoeg geld op de bank om ook de Vrienden van Feyenoord uit te kopen.
    Denk je dat Ajax het met de aandelenemissie beter heeft gedaan? Mooi niet, binnen een paar jaar was dat geld volledig verdampt, had men een waterhoofd van een selectie (70-80 man op de payroll) waarvan zeker de helft verhuurd, om over de salarissen van enkele miskopen nog maar te zwijgen. Er moesten jaarlijks structureel spelers verkocht worden én moest de CL worden behaald, om winst te kunnen maken. In het jaar dat Suarez bijv voor 25 miljoen verkocht werd, maakte Ajax 7 miljoen winst. Zonder de verkoop van Suarez had men dus gewoon 18 miljoen verlies gemaakt! Daarna is er orde op zaken gesteld om in ieder geval het waterhoofd weg te werken. En na de Cruyff-invasie heeft men de jeugd weer op nr 1 gezet. In die jaren won Feyenoord trouwens 4x achter elkaar de Michels-award voor beste jeugdopleiding. Dus zo slecht deden we het niet.
    Blijkbaar gingen we prima om met onze talentjes. Maar, inmiddels doen de teams van Ajax het weer een stuk beter, is PSV niet stil blijven staan, en timmeren clubs als Vitesse maar vooral AZ natuurlijk ook enorm aan de weg.. en dus mag Feyenoord ook wat mij betreft, van de miljoenenwinst die we tegenwoordig weer maken, meer investeren in de jeugd. Complex is top, maar ik heb het ook over de trainersstaf, het aantrekken van talenten en weer duidelijk aansluiting zoeken bij de eerste selectie. Jong Feyenoord laten instromen in de betaald voetbalpyramide is in mijn ogen de enige logische stap.

    Ach, als Joop uit IJsselmonde nu kiest voor investeren in een fitnessruimte... Supporters klagen altijd dat ze nergens in betrokken worden. Slim toch? Gewoon een actie voor de buhne, maar wel een die werkt. Laat ze lekker. Jij en ik weten waarschijnlijk beter. Maar inderdaad, who cares.

    Lang verhaal kort; Feyenoord is weer kerngezond, de begroting is de afgelopen jaren weer flink gegroeid, de inkomsten uit bijv. de merchandising is echt enorm, er kan geinvesteerd worden in zowel het trainingscomplex als ook de selectie. En er wordt, zij het bescheidener dan bij Ajax, geld overgehouden aan transfers.
    Breng het daarom niet zo zuur; als men dit vasthoudt, hoeft Feyenoord voorlopig niet meer om te kijken, maar kan men zich serieus gaan concentreren op een vaste plek in de traditionele top 3, met af en toe een prijs. Een gezonde toekomst gloort, klaar.

    Wil je het nog over Feyenoord City hebben? Ik heb daar m'n twijfels over.... ;-)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 juni 2018 om 11:44]
    Vind ik leuk
    tremere +596
    vrijdag 8 juni 2018 om 08:34
    ''jong 020 kampioen - hoe duidelijk wil je het hebben? zo'n elftal zorgt echt wel voor een gezonde goede druk op het eerste elftal, om te presteren.''

    Grappig ik dacht dat het bij Ajax om het opleiden van de individu ging en niet om teamprestaties.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9531
    donderdag 7 juni 2018 om 08:17
    Een juiste keuze. Welkom bij de warme familie die Feyenoord heet!
    Vind ik leuk
    masterpsv +13923
    donderdag 7 juni 2018 om 08:17
    Goed gedaan feyenoord beetje pijnlijk voor onze vrienden uit Adam;)
    Vind ik leuk
    Blindsy +9531
    donderdag 7 juni 2018 om 08:29
    Ja, ik dacht 'laat ik ook eens zo overdreven reageren als sommige Mokumse sympathisanten hier doen'.
    Maar nu ff serieus: Vught is dichterbij Eindhoven. Heeft PSV al genoeg talenten rondlopen?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 juni 2018 om 08:29]
    Vind ik leuk
    masterpsv +13923
    donderdag 7 juni 2018 om 08:34
    Ik denk het wel, je kunt zeggen wat je wilt maar zo heeft iedere club zo hun eigen ideeën over bepaalde jeugd spelers of heeft psv hem gewoon niet gezien spelen vught is inderdaad dichtbij.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9531
    donderdag 7 juni 2018 om 08:38
    Eens. Sterker, we weten alleen maar dat een vader van een vriendje hem goed vindt en dat hij tussen Feyenoord en Ajax kon kiezen. Na dat stukje was ik al niet meer kritisch :)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 juni 2018 om 08:40]
    Vind ik leuk
    Blindsy +9531
    donderdag 7 juni 2018 om 08:50
    Kwam net een artikeltje tegen over n clinic die Tahamata bij de club van dat jochie heeft gegeven, vorig jaar juni. In dat artikel mag de vader van dit jochie trots melden dat zijn zoon door PSV is gescout. Tahamata is jeugdtrainer bij Ajax en zal best z'n bevindingen aan Ajax hebben overgebracht. De hele top 3 is dus met dit jochie bezig geweest. Ga proberen z'n naam te onthouden. Wordt vervolgd.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 08:54
    Maar deze is net zo goed als Messi ;-)
    Vind ik leuk
    Aspers +442
    donderdag 7 juni 2018 om 08:36
    Nog 10x pijnlijker voor PSV!! Ligt om de hoek en nog lukt het ze niet om dit jochie te krijgen.
    Vind ik leuk
    masterpsv +13923
    donderdag 7 juni 2018 om 08:43
    Staat psv in de tekst dan? Hoe weet jij dat psv hem ook wou hebben?.
    Vind ik leuk
    13 +10551
    donderdag 7 juni 2018 om 10:57
    ‘Talentscouts van Ere- en Eerste Divisieclubs stonden voor Messah in de rij. Het jongetje liep stage bij onder meer Ajax, PSV, Vitesse, Willem II en Feyenoord. Messah en het gezin kozen voor Rotterdam.’ (BD)
    Vind ik leuk
    WG +732
    donderdag 7 juni 2018 om 08:51
    Als je de media mag geloven loopt er op ieder amateurveld de nieuwe messi rond.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21504
    donderdag 7 juni 2018 om 10:10
    Aspers, voor de intelligente insteek moet je bij PSV zijn. Daar wachten ze totdat hij zestien jaar oud is en nemen hem dan geruisloos over van Feyenoord, net voordat hij zijn eerste profcontractje krijgt. Opgeleide spelers kunnen goud waard zijn. Je betaalt weinig en je krijgt wellicht heel veel.
    Vind ik leuk
    2cents +50895
    donderdag 7 juni 2018 om 09:00
    PSV heeft blijkbaar zitten slapen. ;)

    Een heel gezin laten verhuizen voor een jochie van 7 lijkt me sowieso niet heel verstandig. En over een jaar of 4 gaan de ouders tevergeefs om reiskosten vragen en komt hij alsnog naar Ajax. Waarbij hij dan gaat zeggen dat het de betere opleiding betreft. ;)
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24012
    donderdag 7 juni 2018 om 09:45
    PSV heeft of zitten slapen of ze vonden 7 jaar te jong..

    Leuk voor Feyenoord! Nu maar afwachten.. De vergelijking qua naam is snel gemaakt..
    Vind ik leuk
    2cents +50895
    donderdag 7 juni 2018 om 10:23
    Te jong kan best natuurlijk. Is sowieso allemaal teveel gedoe rond een jochie van 7.

    Als daar nu al zulke grote clubs om “vechten” is dat niet echt gezond. De keuze voor Feyenoord is ook prima, veel jeugd doorloopt daar van 7 tot 18 de opleiding, dus dat is heel stabiel.
    Vind ik leuk
    masterpsv +13923
    donderdag 7 juni 2018 om 10:13
    Of juist niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 08:17
    Dit is dan de redder van het Nederlandse voetbal
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 08:20
    En weer een bevestiging dat ajax een kille club is!
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 08:21
    Maar waar blijft PSV in dit verhaal, woont in Brabant.
    Vind ik leuk
    Thilo +2831
    donderdag 7 juni 2018 om 08:24
    Hij wou naar een warme club
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 08:29
    Volgens mij is hij niet naar Ajax????
    Vind ik leuk
    Thilo +2831
    donderdag 7 juni 2018 om 08:34
    Ik vind Feyenoord een warmere club dan PSV
    Vind ik leuk
    WG +732
    donderdag 7 juni 2018 om 08:52
    Klopt, schijnt niet zo gemoedelijk te zijn, volgens de tekst :)
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 09:06
    Maar hij praat over ajaxv
    Vind ik leuk
    WG +732
    donderdag 7 juni 2018 om 09:33
    Confronterend he
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1352
    donderdag 7 juni 2018 om 08:31
    PSV houdt zich meer bezig met iets oudere jeugd. Net als FC Den Bosch, ik heb namelijk nog nooit van dat manneke gehoord. Vissen niet in de kleine vijver.
    Vind ik leuk
    13 +10551
    donderdag 7 juni 2018 om 11:01
    Hij heeft stage gelopen bij de traditionele top 3, Vitesse en Willem II, waarna keuze op Feyenoord viel.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 08:38
    Vader had eerst vitesse toegezegd en is daarna bij PSV,Ajax en Feyenoord op stage gegaan. Bij Feyenoord word zijn vervoer geregeld( 3x per week) en daarom kiest hij voor Feyenoord. Maar ze hebben er vergeten bij te vertellen, dat als hij o13 speler word. dat hij dan het vervoer zelf moet regelen( 5x per week) en dat is bij vitesse en ajax niet het geval
    Vind ik leuk
    WG +732
    donderdag 7 juni 2018 om 08:52
    Goed om te horen dat jij bij deze contractbespreking was.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5672
    donderdag 7 juni 2018 om 10:51
    Dus vader is bij PSV, Ajax en Feyenoord op stage gegaan? Lijkt me wel wat voor Ajax dan, de ervaren speler waar ze al tijden naar op zoek zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 08:59
    Niet de boel verdraaien. Er staat gemoedelijker. Gemoedelijk betekent behaaglijk/aangenaam/gezapig. Dat kan je op meerdere manieren interpreteren. Maar gemoedelijk past volgens mij niet helemaal in woorden die stroken met een topsportklimaat.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21504
    donderdag 7 juni 2018 om 10:16
    Een jochie van 7 jaar, ook al heeft hij een naam die op Messie lijkt, is nooit te rijmen met het begrip topsportklimaat. Op die leeftijd hoort 90 procent van het voetballen nog op ‘spelletjes’-niveau te worden aangeboden. Alles moet dan nog leuk zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 08:27
    Zijn vader is een uitgekiende rekenaar. Met het gemiddelde van eens in de 16 jaar, staat hij in de toekomst in de kampioensploeg.
    Vind ik leuk
    Baijiu +1071
    donderdag 7 juni 2018 om 08:32
    18
    Vind ik leuk
    rinirat +1798
    donderdag 7 juni 2018 om 08:29
    Ik vind dit een ziek bericht,waar zijn we in godsnaam mee bezig.
    Vind ik leuk
    Sanders +3373
    donderdag 7 juni 2018 om 08:37
    Alles voor de clicks...
    Vind ik leuk
    WG +732
    donderdag 7 juni 2018 om 08:53
    Wat vind je er ziek aan?
    Vind ik leuk
    rinirat +1798
    donderdag 7 juni 2018 om 11:38
    Ach het voetbal en de leeftijden,je kan je straks na je geboorte aanmelden bij real madrid.
    Vind ik leuk
    BluRP +397
    donderdag 7 juni 2018 om 08:31
    Gemoedelijker... geen topsport mentaliteit dus...
    Vind ik leuk
    SimonSays +5672
    donderdag 7 juni 2018 om 10:53
    Hoe oud was dit jochie ook alweer?
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 11:10
    Manneke is pas 7!
    Tijd om alle gemoedelijkheid te laten varen.

    Alles voor een goede beursnotering
    Vind ik leuk
    Jozef +34479
    donderdag 7 juni 2018 om 12:21
    Vanwaar dat laatste?

    Alle topclubs zaten achter dit menneke aan hoor.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 12:36
    Dat alle topclubs achter hem aan zouden zitten is een reden om alle gemoedelijkheid te laten varen?
    Vind ik leuk
    Jozef +34479
    donderdag 7 juni 2018 om 15:22
    Nee, maar ik kan je opmerking richting beursnotering niet zo goed plaatsen dan.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 15:50
    Bij Ajax draait alles om geld, geld en nog eens geld.
    Vind ik leuk
    Jozef +34479
    donderdag 7 juni 2018 om 15:56
    Dat is elders niet anders.

    Dat was mijn boodschap.

    Bij jou ook. Zonder geld ben je namelijk nergens in deze wereld. Het hoeft gemoedlijkheid niet uit te sluiten, maar gut, waar ben ik eigenlijk mee bezig?

    Het ging om een talentje van 7 dat naar Feyenoord ging en die de top 3 geheel belangeloos wilde binnenhalen....


    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 16:01
    Bij voetbalclubs wil het nog wel eens over voetbal gaan.
    Vind ik leuk
    Jozef +34479
    donderdag 7 juni 2018 om 16:23
    Bij Ajax gaat het ook over voetbal. De sfeer die jij beschrijft wordt gecreëerd in de fantasiewereld van mensen die niks met Ajax hebben.

    Ajax is voetbal. Juist omdat het door de aderen van de club stroomt staan er telkens nieuwe en felbegeerde talenten klaar om een mooie transfer te maken. Helaas blijven die talenten te kort en kan Ajax het tij niet keren. Centen genoeg, maar we kunnen er in feite niks mee. De mooiste voetballers worden telkens weg geroofd helaas.

    Dat heeft er vooral mee te maken dat de club in alle geledingen topvoetbal ademt.
    Dat is bij andere topclubs trouwens niet veel anders. Je probeert verschillen aan te stippen die er niet zijn. Moet je zelf weten hoor, maar ik bestrijd het.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 17:09
    Jullie opperhoofd wat de republiek Ajax uitriep bepaalde dat de jeugd zo snel mogelijk moest instromen zodat de handel zo snel als mogelijk weer aan de man gebracht kon worden.

    Ajax ademt geen topvoetbal. Ajax is een ordinair opleidingsinstituut/handelsorganisatie waarvoor het voetbal opzich een vervelende bijkomstigheid is die geld kost.

    Wees redelijk wanneer was het laatste normale (80+ punten) kampioenschap ? 10-15 misschien wel 20 jaar geleden? ik heb geen zin om het op te zoeken. Wanneer was de laatste overwintering in de Champions League volgens mij was dat nog onder Koeman.

    De mooiste voetballers worden niet weggeroofd daar lopen jullie mee te leuren. Roven is wat Ajax vorige week deed met dat 13-jarig knulleke van VVV.
    Vind ik leuk
    Jozef +34479
    donderdag 7 juni 2018 om 20:02
    Dat gedrag is exclusief iets voor Ajax natuurlijk.
    Man, het gebeurt ook bij je Brabantse cluppie hoor. Vanuit de onderste amateur regionen wordt er al geleurd en getrokken aan spelers. Ook vanuit de jeugd. Doe nou niet of Ajax dat uitgevonden heeft, want dat zou schijnheilig zijn.


    En wat je zegt over fatsoenlijke kampioenschappen is helemaal lariekoek. De kampioen is de sterkste van de competitie en als de kampioen veel punten haalt dan kan dat er net zo goed op duiden dat de competitie veel te zwak was. Kampioen worden in een moeilijke competitie is veel moeilijker en knapper. Het is maar hoe je dingen wilt bekijken. Ajax werd vier keer op rij kampioen met minder dan 80 punten en daarvoor en daarna een aantal keer tweede met meer dan 80 punten...

    En wat je in je eerste alinea schrijft is natuurlijk die grootste kul die maar bedacht kan worden. Lees het zelf na en als je nog niet begrijpt dat dat puur provoceren is dan ga je dat maar aan je maats in een Brabantse kroeg verkondigen. Die geven je vast helemaal gelijk...

    Ajax is een voetbalclub met een eigen voetbalvisie en heeft al zijn successen bereikt met zelf opgeleide spelers. Dat lukt nu helaas niet meer, omdat spelers te vroeg vertrekken, omdat ze twee tot vijf keer meer kunnen verdienen elders. Dat is niet de schuld van Ajax. Het enige wat gedaan kan worden is je beste talenten lang vastleggen en extreem veel geld vragen in de hoop dat spelers langer blijven. Helaas lukt dat niet, maar dat is natuurlijk ten enen male nooit de schuld van Ajax, maar van idiote clubs die het geld bieden. Alle Nederlandse topclubs hebben ooit financieel aan de grond gezeten en dat is, omdat ze mee wilden in de strijd en idiote financiële inspanningen deden. Nu zit Ajax in financieel rustig vaarwater en dan ga je een beetje jaloers lopen lullen over beursgenoteerd opleidingsinstituut waar alles om geld draait.

    Het draait juist om opleiden en brengen, dat wat Ajax zelfs al deed met de zeventienjarige Cruijff, dus die heeft dat zeker niet uitgevonden... Blijkbaar doen ze dat zeer succesvol, want de opleiding wordt jaarlijks beroofd van zijn beste talenten en als er jongens doorbreken dan blijkt nu dat ze na een jaar niet meer te houden zijn. Als het aan voetbalvisie ontbrak dan brachten ze nog geen knaak op.


    Ik snap gewoon niet wat je zit te katten. Het lijkt erop dat je gloeit van jaloezie. Dat, terwijl PSV het gewoon goed doet en terwijl Feyenoord gelukkig weer op de goede weg is. Qua methodiek van werken zie ik weinig verschillen. Alledrie een prima jeugdopleiding, waarbij Ajax nu eenmaal de traditie heeft van opleiden en brengen.


    Maar mijn God, wat had ik graag gezien dat het buitenland niks kon kopen bij ons. Dan hadden we de afgelopen tien jaar kunnen genieten van een elftal met Stekelenburg/Cillessen, Alderweirld, Maxwell, Vertonghen, Vermaelen, Van der Vaart, Sanchez, Nigel de Jong, Sneijder, Ibrahimovic, Maxwell, Huntelaar, Suarez waar nu de Ligt, Kluivert, Frenkie de Jong en Dolberg aan de deur zouden kloppen.


    Voorwaar een selectie die druipt van klassevoetbal. Gasten die allemaal groot werden bij Ajax. Omdat het voetbal nu eenmaal door de aderen stroomt......
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 juni 2018 om 20:10]
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 08:31
    Ook Feyenoord in de kinderhandel.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4955
    donderdag 7 juni 2018 om 08:32
    volgende week basis
    Vind ik leuk
    heur es +345
    donderdag 7 juni 2018 om 08:34
    Prachtig complex dat Varkenoord natuurlijk :-).

    Messi? En straks word zijn trainer Ulli van Gobbel, leert hij de sliding i.p.v. creatieve vaardigheden.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 08:41
    Staat ie bij dat whiteboard. Gaat Uli uitenleggen hoe je iemand dood moet schoppen. Haha
    Vind ik leuk
    Jozef +34479
    donderdag 7 juni 2018 om 08:35
    De toekomst ziet er weer rooskleurig uit voor Oranje. Of heeft hij twee paspoorten?
    Vind ik leuk
    BartBroos +222
    donderdag 7 juni 2018 om 08:35
    Schijnt dat ze tegenwoordig allemaal Messi zijn
    Vind ik leuk
    Sanders +3373
    donderdag 7 juni 2018 om 08:36
    7 jaar en zo’n titel...
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1562
    donderdag 7 juni 2018 om 08:37
    Nieuwe Messi, versie 836. We gaan net zo lang door tot het een keer uitkomt!
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 08:40
    Was op deze leeftijd een andere club niet meer voor de hand liggend?
    Verhuizen was het niet waard. Reistijd van 1 uur enkele reis wel. Pa zegt nog net niet zijn baan op.
    Dit komt toch dicht in de buurt van kindermishandeling.
    Vind ik leuk
    fr0do +1072
    donderdag 7 juni 2018 om 08:42
    Inderdaad, dit soort veranderingen doet veel met een jong jochie.
    Vind ik leuk
    13 +10551
    donderdag 7 juni 2018 om 11:04
    Het kind wordt gehaald en gebracht door Feyenoord, dat scheelt.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 13:20
    Oh, het busje van Feyenoord rijdt sneller?
    Het scheelt voor Pa. Voor het kind zal het alleen maar langer duren want dan zullen er waarschijnlijk meer kids in dat busje zitten die ook gehaald en gebracht worden. Dus ipv 1 uur met Pa, 1,5 uur. Dat scheelt inderdaad.
    Vind ik leuk
    13 +10551
    donderdag 7 juni 2018 om 13:50
    Drie keer per week met busje naar Feyenoord zal hij vast wel overleven. En als het niet bevalt, kapt hij er toch mee?
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 08:41
    Vught junge...
    Vind ik leuk
    fr0do +1072
    donderdag 7 juni 2018 om 08:41
    Toen ik 7 was scoorde ik ook aan de lopende band maar dat was meer omdat mn vader een gulden gaf voor ieder doelpunt. Hoe kan je nu al roepen dat het een Messi is wanneer dat joch nog maar 7 is. Dat jochie kan in zijn pubertijd zeggen dat hij er allemaal geen zin meer in heeft en dan is het zwaaien naar het talent.
    Vind ik leuk
    heur es +345
    donderdag 7 juni 2018 om 08:47
    Misschien vind hij vrouwen wel interessanter, dan zou het ook nog eens een slim spelertje zijn 😀
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 08:48
    Talent hebben voor wat dan ook is leuk en aardig, maar kan inderdaad op jongere leeftijd een droom krijgen in maatschappelijk werk bv. Iedereen moet doen wat ie leuk vind, anders heb je toch niks aan dat "vele talent".
    Vind ik leuk
    WTSGD +1344
    donderdag 7 juni 2018 om 09:01
    Je snapt dat link Messah - Messi als grap bedoelt wordt?
    Vind ik leuk
    Nistel +3568
    donderdag 7 juni 2018 om 09:10
    Eindelijk iemand die het ook ziet.
    Vind ik leuk
    fr0do +1072
    donderdag 7 juni 2018 om 09:16
    Het was nog vroeg en geen koffie maar dat mag inderdaad geen excuus zijn :( *Kruipt met schaamrood op de kaken weg van de computer*
    Vind ik leuk
    Mauritz +1291
    donderdag 7 juni 2018 om 08:46
    En weer een zware slag die ajax te verwerken krijgt, snap best dat hij niet voor dat achterbakse koude zooitje kiest. Hoop dat hij over een aantal jaar beslissend zal zijn in de klassieker.
    Vind ik leuk
    Mari +6582
    donderdag 7 juni 2018 om 08:47
    Verstandige beslissing. Blijf voorlopig in je omgeving. Verkassen kan altijd nog
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 08:55
    De Maduro's : Feyenoord heeft een betere jeugdopleiding dan Ajax.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10739
    donderdag 7 juni 2018 om 08:57
    Vught - Rotterdam is nou ook niet bepaald een lekker klein stukkie om zo'n beetje dagelijks te moeten doen.
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    donderdag 7 juni 2018 om 09:02
    Ze halen de topper daarom ook op :)
    Vind ik leuk
    RtdDub +10739
    donderdag 7 juni 2018 om 09:05
    Dat weet ik.

    En het is ook de A2 die Vught - Amsterdam een grotere hel maakt dan Vught - Rotterdam via de A16. Die is ook geen lolletje maar de A2 is echt erger dan gevangenisstraf.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5672
    donderdag 7 juni 2018 om 10:56
    Fijn dat je de boel even in perspectief plaatst :p
    Vind ik leuk
    RtdDub +10739
    donderdag 7 juni 2018 om 11:03
    Tsja... als je niet wilt verhuizen en je kan kiezen spelen dat soort dingen ook mee.
    Persoonlijk kruip ik liever over gebroken glas van Vught naar Rotterdam dan dat ik met een limousine van Vught naar Amsterdam zou moeten maar dat is weer een ander verhaal.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5672
    donderdag 7 juni 2018 om 12:22
    Maar wel een leuk verhaal ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 08:59
    Leuke die domme (k)neuzen die nu negatief reageren normaal gaat een topic op vp over kleuters van Ajax, nu zijn ze gekrenkt want het gaat niet over een van de ajax kleuters, zakdoekje?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8056
    donderdag 7 juni 2018 om 09:02
    En alweer een nieuwe Messi.de voetbalwereld is gezegend aangezien er over een paar jaar alleen nog maar Messi’s zullen rondlopen.en heel goed dat er over kinderen van 7 al word gevochten !
    Vind ik leuk
    Legion73 +59
    donderdag 7 juni 2018 om 22:00
    Ik vraag me af of je wel de moeite heb genomen om het artikel helemaal te lezen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8056
    donderdag 7 juni 2018 om 22:54
    Ja heb ik.maar word er een beetje moe van dat elk kind dat een bal recht vooruit kan trappen de nieuwe dit of de nieuwe dat word genoemd
    Vind ik leuk
    Legion73 +59
    donderdag 7 juni 2018 om 23:21
    Je moet het niet letterlijk nemen
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1733
    donderdag 7 juni 2018 om 09:03
    Word wel steeds gekker 7 jaar ? En nu al met Messi vergelijken een kind moet kind zijn en gewoon lekker spelen op het velt en lol hebben
    Vind ik leuk
    RtdDub +10739
    donderdag 7 juni 2018 om 09:07
    Zullen we hem op het veld zetten?

    En Messi was ook ooit 7 dus de vergelijking gaat volledig op.

    De enige link die bedoeld wordt is zijn naam: Messah\Messi
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 09:05
    En volgende week zegt dat jochie dat die op tennis wil.
    Vind ik leuk
    Maan88 +2906
    donderdag 7 juni 2018 om 09:14
    Snap niet dat PSV hier niet bij staat. Kan me niet voorstellen dat ze geen interesse hadden of niet op de hoogte waren. Vught ligt hier om de hoek bij Eindhoven. Maargoed, ik gun het Feyenoord van harte. Ik ben niet van het vergelijken met grote spelers. Iedereen is namelijk anders. Maar wat zou het mooi zijn als we eens in Nederland een (Nederlands) talent opleiden die in de buurt van Messi kan komen.
    Vind ik leuk
    13 +10551
    donderdag 7 juni 2018 om 11:07
    Heeft ook bij PSV stage gelopen.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1081
    donderdag 7 juni 2018 om 09:20
    Nu is het enkel en alleen nog wachten.
    Tot het moment dat.

    Mama haar kindje ter wereld brengt en de club vertegenwoordigers in de verloskamer klaar staan met een contract & pen...
    Vind ik leuk
    meinema +1171
    donderdag 7 juni 2018 om 09:36
    Hij had een klik en een goed geboel bij Feyenoord. Gvd 7 jaar moet niet gekker worden
    Vind ik leuk
    SimonSays +5672
    donderdag 7 juni 2018 om 10:57
    Feyenoord gaf hem een rammelaar en een speen en de deal was rond :p
    Vind ik leuk
    meinema +1171
    donderdag 7 juni 2018 om 15:09
    Haha of niet. En een snoep medaille
    Vind ik leuk
    r4vje +158
    donderdag 7 juni 2018 om 09:41
    Daar horen we dus nooit meer wat van. En de link met Messi … schei toch eens uit joh.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 09:52
    Aan de naam te zien zullen zijn vriendjes wel in Vught blijven wonen ook.
    Vind ik leuk
    Splintair +1629
    donderdag 7 juni 2018 om 10:06
    Yes de nieuwe messi naar Feyenoord!!! KASSA!!!
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1210
    donderdag 7 juni 2018 om 10:26
    Zwaluw? Die rolden we met gemak op! Speelde vroeger met de RKSV tegen ze: zelfs ik als verdediger prikte er moeiteloos 2 in tijdens een wedstrijd. En ze heddan een ontzettend lekker wijf rondlopen. M. Sonneveld. Hoe zou het met haar zijn?
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 10:53
    BELACHELIJK......... een kind van 7 moet spelen....niet voetballen met opdrachten... DIT MOET VERBODEN WORDEN...
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    donderdag 7 juni 2018 om 11:36
    mensen die overdadig caps lock gebruiken moeten verboden worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 11:12
    Messi speelt helemaal niet bij feyenoord.
    Vind ik leuk
    berwi +428
    donderdag 7 juni 2018 om 11:14
    waar heb je het dan over hij is 7 jaar
    Vind ik leuk
    Wazzupp +603
    donderdag 7 juni 2018 om 11:26
    Serieus...7 jaar!
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 12:03
    Ajax mooi afgetroefd. Over 10 jaar zien we de nieuwe Messi in de Kuip
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 12:35
    Het is "an sich" al triest genoeg natuurlijk dat jochies van 7 worden weggekocht, door welke club dan ook.
    Vind ik leuk
    haarlemx +422
    donderdag 7 juni 2018 om 13:09
    Welke link Messi? Alsof die vader Messi op 7 jarige leeftijd al kende. Wat een pietpraat. Hahaha. Al mijn zonen hebben ook een link met Messi :) Ze zien hem op tv.
    Vind ik leuk
    Cookee +9640
    donderdag 7 juni 2018 om 13:39
    Messi lukte dat... ver van huis te slagen.
    Maar verder ken ik niet 1 voorbeeld.
    De jongen had ook bij een goede club in de buurt van Vught nog jaren kunnen leren. Die reistijd is toch zonde, zo lang in een trein te zitten?
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 13:49
    en als die goed is als hij 17 jaar is dan geef Ajax hem een contract voor 5 jaar!
    Vind ik leuk
    Enden +3634
    donderdag 7 juni 2018 om 14:12
    Clubs strijden om een talent van 7. Waar gaat het toch heen? Waardeloos natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +444
    donderdag 7 juni 2018 om 14:22
    Dat wordt feest over 10 tot 15 jaar .....allemaal messitjes en ronaldotjes op clubniveau....en robbentjes voor het nationale elftal....
    Vind ik leuk
    Horas +505
    donderdag 7 juni 2018 om 14:22
    Over een paar jaar komt Chelsea het jochie ophalen.
    Vind ik leuk
    Oeke +18
    donderdag 7 juni 2018 om 15:19
    Zijn voorkeur voor Feyenoord getuigd al van klasse.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 16:41
    ZIEK 7 jaar.
    Waar hebben we het over.
    Laat die jongen lekker in Vught ballen.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 17:13
    feyenoor heef al in gekocht voor over 18 jaar!
    Vind ik leuk
    Legion73 +59
    donderdag 7 juni 2018 om 22:02
    Wanneer waren jullie voor het laatst kampioen ? hehehe
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 juni 2018 om 22:02]
    Vind ik leuk
    myrthewit +1494
    donderdag 7 juni 2018 om 17:15
    Toch is de kans 99.9 % dat we nooit meer iets van deze jongen horen...
    Vind ik leuk
    Hvdp +619
    donderdag 7 juni 2018 om 19:06
    Eindelijk is Feijenoord weer goed bezig!
    Wat een aankoop!
    Over 18 jaar alweer kampioen !
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 19:31
    wilde niet naar ajax omdat hij bang is voor pedo Sjakie
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 23:08
    Hahahaha zat Overmars een tukkie te doen dan? Dirk Kuyt had dus toch gelijk dat er geen topsportklimaat bij Feyenoord heerst maar meer iets van een kleuterlas idee.
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 03:33
    Ja, hoor. Met alle respect voor Feyenoord, maar nu is het bij Feyenoord zogenaamd gemoedelijker, zeg gewoon dat hij z'n vriendjes niet wil verlaten, want zeg nou zelf, een 7 jarige jongen heeft nog helemaal geen benul dat Ajax gewoon Nederlands trots is en veel beter op je CV staat.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Feyenoord wint strijd om talent (7) van Ajax: 'Link met Messi snel gelegd'